Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου 2010

Γιατί η πιπεριά κάνει καλό στην υγεία

Καυτερή ή γλυκιά, πράσινη, κόκκινη ή κίτρινη, ωμή ή μαγειρεμένη η πιπεριά προσφέρει γεύση και χρώμα στη σαλάτα σας και όχι μόνο. Εκτός όμως από πικάντικη και γευστική φαίνεται ότι είναι και υγιεινή, αφού είναι πλούσια σε βιταμίνες που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας και σε συστατικά, που μπορούν να μας βοηθήσουν στην απώλεια βάρους και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. 
Οι πιπεριές ανήκουν στην κατηγορία των φρούτων και όχι των λαχανικών. Αποτελούν ένα δημοφιλές προϊόν από την εποχή των αρχαίων Αζτέκων. Τα τελευταία χρόνια οι ερευνητές έχουν εστιάσει στα οφέλη που έχει η πιπεριά για την υγεία.

Οι φυτοχημικές ουσίες της πιπεριάς 

Είτε είναι πικάντικη είτε γλυκιά, η πιπεριά περιέχει πολλά φυτοχημικά, ενώσεις που εκ φύσεως βρίσκονται στα φυτά.



«Κοντά στο ένα εκατομμύριο φυτοχημικά έχουν εντοπιστεί στη φύση», σημειώνει ο David Heber, καθηγητής ιατρικής και δημόσιας υγείας και διευθυντής του Κέντρου για την ανθρώπινη διατροφή του Τομέα Κλινικής Διατροφής στο UCLA. Είναι επίσης συγγραφέας πολλών βιβλίων διατροφής, με πιο γνωστό το βιβλίο του με τίτλο ‘’Τι χρώμα είναι η διατροφή σας;’’ 

«Πολλές από τις φυτοχημικές ουσίες που περιέχουν οι πιπεριές έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να βοηθήσουν στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών στο σώμα, που προκαλούν βλάβες στα κύτταρα. Έτσι μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη ή τη μείωση των συμπτωμάτων ορισμένων ασθενειών», δηλώνει ο Heber.



Οι πιπεριές βγαίνουν σε ένα ουράνιο τόξο χρωμάτων, όπως πράσινο, κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί, ακόμη και μοβ, καφέ ή μαύρο. 

«Κάθε χρώμα συνδέεται με διαφορετική οικογένεια φυτοχημικών», επισημαίνει ο Heber. «Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει οπωσδήποτε να τρώτε από όλα τα είδη πιπεριάς για να έχετε καλή υγεία. Το πρόβλημα είναι όταν δεν τρώτε αρκετή ποικιλία από πολύχρωμα φρούτα, λαχανικά, μπαχαρικά και βότανα», προσθέτει.



Εξαιρετική πηγή βιταμινών 

Οι πιπεριές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικές ουσίες. Αποτελούν μια από τις πλουσιότερες πηγές βιταμινών Α και C. Ποσότητα που ισοδυναμεί με ένα φλιτζάνι την ημέρα μπορεί να σας προσφέρει περισσότερο από το 100% των ημερήσιων αναγκών σας.


Εντάξτε στη διατροφή σας πιπεριές όλων των χρωμάτων για να έχετε περισσότερα οφέλη. Οι κόκκινες πιπεριές αποτελούν καλή πηγή φυτικών ινών, φυλλικού οξέος, βιταμίνης Κ και μαγγανίου. Και είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά όπως:


* Βιταμίνη Α, που κάνει καλό στην όραση και προστατεύει από τις λοιμώξεις 

* Βιταμίνη C, που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και καταρράκτη 

* Βιταμίνη Β6, που είναι ζωτικής σημασίας για τις βασικές λειτουργίες του οργανισμού, όπως η λειτουργία του εγκεφάλου και του ανοσοποιητικού συστήματος

* Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, που μπορεί να επιβραδύνει την ανάπτυξη των ασθενειών των ματιών, όπως ο καταρράκτης και η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας 

* Βήτα-καροτίνη, που μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από ορισμένες μορφές καρκίνου, όπως ο καρκίνος του μαστού σε γυναίκες πριν την εμμηνόπαυση 

* Λυκοπένιο, που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρκίνο των ωοθηκών 

cosmo.gr