Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2014

Τα «γλυκά» οφέλη από τις γλυκοπατάτες

Για ποιους λόγους για τις εντάξετε στη διατροφή σας
Μπορεί να λέγονται γλυκοπατάτες… αλλά δε θα πρέπει να σας τρομάζει το πρώτο τους συνθετικό.

Οι γλυκοπατάτες είναι ένα εντυπωσιακά θρεπτικό λαχανικό. Είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α, Β5, Β6, θιαμίνη, νιασίνη, ριβοφλαβίνη και καροτενοειδή, όπως άλλωστε «προδίδει» το πορτοκαλί χρώμα τους.

Επιπλέον, δεν έχουν λιπαρά, έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, λιγότερες θερμίδες από τις λευκές «συγγενείς» τους, αλλά περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα σακχάρων.

Οι γλυκοπατάτες είναι από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Α, αναφέρει δημοσίευμα του Live Science, καθώς μία και μόνο μεγάλη γλυκοπατάτα περιέχει πάνω από το 100% των ημερήσιων αναγκών, σύμφωνα με τον Οργανισμό Ελέγχου Φαρμάκων και Τροφίμων στις ΗΠΑ.

Η βιταμίνη Α είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό και έχει αντιγηραντικά οφέλη, δρα προληπτικά έναντι της εμφάνισης καρκίνου και διατηρεί την καλή όραση των ματιών.

Τα οφέλη για την υγεία από τις γλυκοπατάτες

Καρδιακή υγεία

Οι γλυκοπατάτες είναι μια πολύ καλή πηγή του συμπλέγματος βιταμινών Β6, οι οποίες βοηθούν στη διάσπαση της ομοκυστεΐνης, μιας ουσίας που συμβάλλει στη σκλήρυνση των αρτηριών και των αιμοφόρων αγγείων, σύμφωνα με μια έρευνα της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ. Επιπλέον, το κάλιο που περιέχουν, παίζει σημαντικό ρόλο στην καλή υγεία της καρδιάς, καθώς μειώνει την αρτηριακή πίεση, ενώ λειτουργεί και ως ηλεκτρολύτης ρυθμίζοντας τους καρδιακούς παλμούς.

Ελέγχει τα επίπεδα σακχάρου και διατηρεί τα επίπεδα ενέργειας

Παρά την γλυκύτητά τους, οι γλυκοπατάτες έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, κάτι που σημαίνει ότι απελευθερώνουν τα σάκχαρα με αργό ρυθμό στο κυκλοφορικό σύστημα. Σε αντίθεση με άλλα γλυκά τρόφιμα, που ανεβάζουν τα επίπεδα σακχάρου απότομα, οι γλυκοπατάτες βοηθούν στη διατήρηση και σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, με αποτέλεσμα να διατηρούνται τα επίπεδα ενέργειας στον οργανισμό.

Ακόμη, οι γλυκοπατάτες είναι μια εξαιρετική πηγή μαγγανίου, το οποίο βοηθά στο μεταβολισμό των υδατανθράκων, ρυθμίζοντας τόσο τα επίπεδα σακχάρου όσο και την όρεξη. Επιπλέον, βοηθά τον οργανισμό να χρησιμοποιεί τα αντιοξειδωτικά που προσλαμβάνει.

Στρες

Οι γλυκοπατάτες περιέχουν ακόμη μαγνήσιο, το οποίο βοηθά στη μείωση του στρες. Βοηθά τον οργανισμό να ηρεμήσει, να διατηρεί την καλή του διάθεση ενώ προωθεί και την καλή υγεία των αρτηριών, των οστών, των μυών και των νεύρων, σύμφωνα με το Psychology Today.

Ανοσοποιητικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Μία γλυκοπατάτα περιέχει σχεδόν το μισό της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας σε βιταμίνη C για τον οργανισμό. Η βιταμίνες Α και Ε λειτουργούν προστατευτικά και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, προωθώντας τα αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις ασθένειες.

Δέρμα και μαλλιά

Η βιταμίνη Α μπορεί να προστατεύει έναντι των βλαβερών ακτινών του ήλιου, σύμφωνα με μια έρευνα του 2004, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Clinical Cancer Research, ενώ οι βιταμίνες C και Ε είναι γνωστές για τις «καλλυντικές» τους ιδιότητες.

Πρόληψη έναντι του καρκίνου

Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει, ότι η βήτα-καροτίνη μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού στις προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες και καρκίνου των ωοθηκών στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.
newsbeast.gr

Γιατί το πολύ γάλα μπορεί να μην κάνει καλό

Ερευνητές ισχυρίζονται ότι ίσως σχετίζεται με αυξημένα ποσοστά πρόωρου θανάτου
Γνωρίζατε ότι όταν κανείς καταναλώνει πάνω από τρία ποτήρια γάλα την ημέρα όχι μόνο δεν προστατεύει τα οστά του από τα σπασίματα, αλλά μπορεί ακόμη και να αυξάνει τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου;

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται μια ομάδα ερευνητών από τη Σουηδία, σύμφωνα με την οποία συγκεκριμένοι τύποι σακχάρων που υπάρχουν στο γάλα μπορεί να αυξάνουν τις φλεγμονές και το οξειδωτικό στρες, παράγοντες που καταστρέφουν τα κύτταρα.

Οι σουηδοί ερευνητές -όπως αναφέρει δημοσίευμα της MailOnline- υποστηρίζουν, ότι η μελέτη τους δεν αποδεικνύει την ύπαρξη μιας σχέσης «αιτίας-αποτελέσματος» και πως απαιτείται να γίνουν περαιτέρω έρευνες, προτού κανείς συστήσει τη μείωση της πρόσληψης γάλακτος.

Το γάλα περιέχει ασβέστιο και βιταμίνη D, που είναι απαραίτητα για την καλή υγεία των οστών. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια πολλές έρευνες καταλήγουν σε αντικρουόμενα συμπεράσματα, με ορισμένες να υποστηρίζουν ότι το γάλα προστατεύει από τις καρδιακές παθήσεις και τα εγκεφαλικά και άλλες να λένε το ακριβώς αντίθετο.

Ο καθηγητής Karl Michaëlsson από το πανεπιστήμιο της Ουψάλα και η ερευνητική του ομάδα διερεύνησαν κατά πόσο ο μηχανισμός για πιθανές βλάβες στον οργανισμό ήταν η κατανάλωση λακτόζης (σάκχαρο) και γαλακτόζης που περιέχονται σε υψηλά επίπεδα στο γάλα, σε σχέση με άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα όπου η συγκέντρωσή τους είναι χαμηλότερη.

Πειράματα που έχουν γίνει σε ζώα έχουν δείξει, ότι τα σάκχαρα αυτά σχετίζονται με βλάβες στα κύτταρα, μειωμένη ανοσία και πρόωρη γήρανση.

Στην έρευνα συμμετείχαν 61.433 γυναίκες και 45.339 άντρες. Οι ερευνητές παρακολούθησαν την πορεία της υγείας των γυναικών κατά μέσο όρο για 20 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων 15.541 πέθαναν και 17.252 εμφάνισαν κάταγμα οστού (με 4.259 από τα περιστατικά να είναι κάταγμα ισχίου).

Όπως αναφέρει η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο British Medical Journal, η κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας γάλακτος στις γυναίκες δε μείωνε τον κίνδυνο κατάγματος στα οστά. Μάλιστα, όσες έπιναν πάνω από τρία ποτήρια γάλα την ημέρα –κατά μέσο όρο 680 ml- εμφάνιζαν σχεδόν διπλάσιο κίνδυνο θανάτου, σε σχέση με τις γυναίκες που έπιναν λιγότερο από ένα ποτήρι γάλα την ημέρα (περίπου 60 ml).

Σε ό,τι αφορά τους άντρες, οι ερευνητές παρακολούθησαν την πορεία της υγείας τους για 11 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων 10.112 πέθαναν και 5.066 εμφάνισαν κάταγμα οστού (1.166 στο ισχίο).

Όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, οι άντρες που έπιναν περισσότερο γάλα διέτρεχαν μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου, ωστόσο σημαντικά μικρότερο από τις γυναίκες.

Εξετάσεις αίματος και ούρων έδειξαν, ότι η υψηλότερη πρόσληψη γάλακτος συνδέεται με βιοδείκτες οξειδωτικού στρες και φλεγμονών.

Αντίθετα, η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων όπως το γιαούρτι και το τυρί –χαμηλής περιεκτικότητας σε λακτόζη- συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά θανάτου και καταγμάτων, ιδιαίτερα στις γυναίκες.
newsbeast.gr

Βασιλιάς» των συναισθημάτων η λύπη

Είναι το συναίσθημα με τη μεγαλύτερη διάρκεια
Η λύπη, η οποία προκαλείται λόγω τραυματικών γεγονότων στη ζωή ενός ανθρώπου, διαρκεί περισσότερο από όλα τα άλλα συναισθήματα, σύμφωνα με μια νέα βελγική επιστημονική έρευνα.

Η λύπη μπορεί να διαρκέσει έως 240 φορές περισσότερο από τη ντροπή, την έκπληξη, τον θυμό ή τη βαρεμάρα. Ήταν η πρώτη μελέτη που έκανε μια άμεση σύγκριση της διάρκειας των διαφόρων συναισθημάτων και των αιτιών που μερικά συναισθήματα διαρκούν περισσότερο από άλλα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τους Φιλίπ Βερντουάν και Σάσκια Λαβρίσεν του Πανεπιστημίου της Λουβέν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ψυχολογίας «Motivation and Emotion», μελέτησαν 233 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι κλήθηκαν να αναφέρουν τη διάρκεια 27 διαφορετικών συναισθημάτων τους στο παρελθόν, καθώς και πώς τα αντιμετώπισαν.

Η βασική διαπίστωση ήταν ότι ο «βασιλιάς» των συναισθημάτων, τουλάχιστον όσον αφορά τη διάρκεια, είναι αναμφισβήτητα η λύπη, κυρίως επειδή προκαλείται από πιο σοβαρές αιτίες, όπως ένας θάνατος ή ένα ατύχημα. Αντίθετα, ανάμεσα στα πιο σύντομα συναισθήματα, που εξαφανίζονται σχετικά γρήγορα, είναι η ντροπή, η έκπληξη, ο φόβος, η αηδία, η βαρεμάρα, η ανακούφιση κ.α. Η ενοχή διαρκεί πολύ περισσότερο από τη ντροπή, ενώ το άγχος πολύ περισσότερο από τον φόβο.

Ειδικά για τη βαρεμάρα, ένα συναίσθημα που συχνά νιώθουν έφηβοι και ενήλικοι, οι ερευνητές ανέφεραν ότι, αν και όταν βαριέται κανείς, ο χρόνος φαίνεται να περνά αργά (μερικές φορές απελπιστικά αργά), στην πραγματικότητα ένα επεισόδιο βαρεμάρας συνήθως δεν διαρκεί πολύ - χωρίς ασφαλώς να λείπουν εκείνοι που βαριούνται πιο μόνιμα.

Τα συναισθήματα που διαρκούν λίγο, είναι κατά βάση εκείνα που προκαλούνται από γεγονότα, τα οποία έχουν σχετικά μικρή προσωπική σημασία για κάποιον. Όσο πιο βαθιά επιδρά ένα συμβάν σε έναν άνθρωπο, τόσο περισσότερο διαρκεί το αντίστοιχο συναίσθημα. Για παράδειγμα, σύμφωνα με την μελέτη, το συναίσθημα της λύπης τείνει να ανανεώνεται στην πορεία του χρόνου, καθώς ένας άνθρωπος σκέφτεται ξανά και ξανά το συμβάν που του προκάλεσε τη λύπη και τις συνέπειες που έχει αυτό για τη ζωή του.

Όπως είπε ο Φιλίπ Βερντουάν, το «κλειδί» τελικά για τη διάρκεια ενός οποιουδήποτε συναισθήματος, είναι το στοχαστικό «αναμάσημα» του συμβάντος και του αντίστοιχου συναισθήματος στο μυαλό κάποιου - και αυτό ισχύει τόσο για τα θετικά, όσο και για τα αρνητικά συναισθήματα.
newsbeast.gr