Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2015

ΦΤΙΑΞΕ ΚΟΙΛΙΑΚΟΥΣ ΓΙΑ ΤΡΙΛΙΖΑ

Οι περισσότερες ασκήσεις κοιλιακών είτε είναι πολύ βαρετές είτε επιβαρύνουν αρκετά τη μέση σου, με αποτέλεσμα να κινδυνεύεις με τραυματισμούς. Οι 2 ασκήσεις που σου παρουσιάζουμε στοχεύουν μόνο την κοιλιά σου.
Κάτω Κοιλιακοί με Λάστιχο
Ξάπλωσε ανάσκελα και δέσε ένα λάστιχο. Πιάσε το λάστιχο με τα χέρια και σήκωσε τα πόδια σου, ώστε τα γόνατα να σχηματίσουν ορθή γωνία. Τέντωσε το ένα πόδι, ώστε να απέχει μερικά εκατοστά από το πάτωμα. Μείνε για λίγο εκεί, επίστρεψε στην αρχική θέση κι επανάλαβε με το άλλο. Κάνε 3 σετ από 8-10 επαναλήψεις σε κάθε πόδι.
Ισομετρική Γέφυρα σε Δύο Ακρα
Ξάπλωσε με το δεξί γόνατο λυγισμένο στο πάτωμα και στήριξε το σώμα σου στον αριστερό αγκώνα (βλ. σκίτσο). Σήκωσε το ισχίο και τον κορμό, έτσι ώστε να έρθουν παράλληλα με το πάτωμα, ενώ το αριστερό πόδι και το δεξί χέρι είναι στον αέρα. Μείνε εκεί 30” κι άλλαξε πλευρά.

http://www.menshealth.gr/

Το βιολογικό ρολόι αποσυντονίζεται με τον καφέ το απόγευμα

Ένας καφές αργά το απόγευμα μπορεί να διαταράξει τον ύπνο στους ευαίσθητους ανθρώπους για περισσότερους λόγους απ’ όσους νομίζουμε, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Όπως έδειξε, το κλειδί δεν είναι μόνο η διεγερτική δράση της καφεΐνης, αλλά η επιβράδυνση που επιφέρει στο βιολογικό μας ρολόι επειδή καθυστερεί την παραγωγή της ορμόνης του ύπνου, της μελατονίνης.

Στην πραγματικότητα, ένας διπλός εσπρέσο τρεις ώρες πριν από τον ύπνο, καθυστερεί την παραγωγή της μελατονίνης κατά 40 λεπτά, γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Science Translation Medicine».

Η καθυστέρηση αυτή μπορεί να ισοδυναμεί με ώρες αγρυπνίας ή ταραγμένου ύπνου, διότι το βιολογικό ρολόι μπερδεύεται και χρειάζεται χρόνο για να ισορροπήσει, λένε οι ερευνητές.

Στη μελέτη συμμετείχαν πέντε υγιείς εθελοντές, οι οποίοι κάθε βράδυ κοιμόντουσαν στο εργαστήριο ύπνου του Πανεπιστημίου του Κολοράντο στο Μπάουλντερ, για να καταγράφουν οι ερευνητές τα επίπεδα της μελατονίνης στο αίμα τους και τις συνήθειες ύπνου τους.

Στο πλαίσιο της μελέτης οι ερευνητές τους χορηγούσαν σε διάφορες ώρες ένα χάπι που είτε περιείχε όση καφεΐνη περιέχει ένας διπλός εσπρέσο, είτε μία ανενεργή ουσία (εικονικό φάρμακο), φροντίζοντας όλοι οι εθελοντές να πάρουν με τη σειρά και τα δύο.

Όπως διαπίστωσαν, η λήψη του χαπιού τρεις ώρες πριν τον ύπνο καθυστερούσε την παραγωγή μελατονίνης κατά περίπου 40 λεπτά, με αποτέλεσμα να αλλάζει εντελώς ο προγραμματισμός του οργανισμού για το πότε έπρεπε να κοιμηθούν και πότε να ξυπνήσουν.

Αν η διαφορά αυτή προστεθεί στο ότι η καφεΐνη διεγείρει επίσης την έκκριση ουσιών στον εγκέφαλο οι οποίες ευνοούν την εγρήγορση και «διώχνουν» τον ύπνο, τότε καθίσταται απολύτως σαφές γιατί πολλοί άνθρωποι αδυνατούν να κοιμηθούν αν πιουν καφέ μετά τις 5 ή τις 6 το απόγευμα, τονίζουν στο άρθρο τους.

Και συνιστούν σε όσους έχουν ευαισθησία στον καφέ, να τον αποφεύγουν μετά τις 5 το απόγευμα.

Πηγή: tanea.gr

Λίγο αλκοόλ κάνει καλό στην καρδιά, αλλά αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου

Το αλκοόλ κάνει καλό στην καρδιά και μας προστατεύει από το έμφραγμα, αλλά ταυτοχρόνως αυξάνει τον κίνδυνο αναπτύξεως ορισμένων μορφών καρκίνου, σύμφωνα με μία νέα παγκόσμια μελέτη.

Διεθνής ομάδα επιστημόνων παρακολούθησε επί τέσσερα χρόνια την πορεία της υγείας 114.970 εθελοντών, διαπιστώνοντας ότι η κατανάλωση αλκοόλ σχετιζόταν με μείωση κατά 24% του κινδύνου εμφάνισης εμφράγματος.

Οι εθελοντές που κατανάλωναν μέτριες ποσότητες αλκοόλ (δύο-τρία ποτά την ημέρα οι άντρες και ένα-δύο οι γυναίκες) ήταν πιο προστατευμένοι απ’ όσους έπιναν λίγο (έως ένα ποτό την ημέρα και για τα δύο φύλα) ή όσους έπιναν πολύ (πάνω από 14 ποτά την εβδομάδα οι γυναίκες και πάνω από 21 οι άντρες).

Την ίδια στιγμή, όμως, αυξανόταν κατά 51% ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου του στόματος, του οισοφάγου, του στομάχου, του εντέρου, του ήπατος, του μαστού, των ωοθηκών και της κεφαλής & του τραχήλου.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Καρκίνου (ACS), οι πιθανότητες κάθε άντρα να εκδηλώσει καρκίνο είναι 1,55% για την στοματική κοιλότητα και τον φάρυγγα, 0,8% για τον οισοφάγο, 0,13% για τον μαστό, 1,08% για το στομάχι, 4,84% για το παχύ έντερο και 1,27% για το ήπαρ και την χοληδόχο κύστη.

Αντίστοιχα, οι πιθανότητες καρκίνου για κάθε γυναίκα είναι 10% για τον μαστό, 4,49% για το παχύ έντερο, 0,23% για τον οισοφάγο, 0,53% για το ήπαρ και τη χοληδόχο κύστη, 0,67% για τη στοματική κοιλότητα και τον φάρυγγα, 1,33% για τις ωοθήκες και 0,67% για το στομάχι.

Η κατανάλωση αλκοόλ σχετίσθηκε επίσης με αύξηση κατά 29% του κινδύνου τραυματισμού, γράφει η ερευνητική ομάδα στην ιατρική επιθεώρηση «The Lancet».

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη προέρχονταν από 13 χώρες (Σουηδία, Καναδά, Αργεντινή, Βραζιλία, Χιλή, Πολωνία, Νότιο Αφρική, Τουρκία, Κίνα, Κολομβία, Ινδία και Ζιμπάμπουε), ούτως ώστε να καλυφθούν όλα τα επίπεδα οικονομικής ανάπτυξης.

Πηγή: tanea.gr

Το τάι-τσι και η γιόγκα ωφελούν στην αρθρίτιδα

Το τάι-τσι και η γιόγκα, δύο ανατολικής προέλευσης τεχνικές άσκησης, που έχουν πλέον γνωρίσει ευρεία εξάπλωση στη Δύση, ωφελούν τους μεσήλικες και ηλικιωμένους με αρθρίτιδα, μειώνοντας τους πόνους τους, ενώ βελτιώνουν και την ψυχική διάθεσή τους, δείχνουν δύο νέες επιστημονικές έρευνες, μία καναδική και μία αμερικανική.

Η πρώτη έρευνα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό περιοδικό αθλητιατρικής "British Journal of Sports Medicine", αξιολόγησαν και συνέκριναν (μετα-ανάλυση) όλες τις έως τώρα δημοσιευμένες έρευνες (24 που αφορούσαν συνολικά 1.584 άτομα ηλικίας 50 έως 75 ετών) σχετικά με το τάι-τσι και τις επιπτώσεις του στη φυσική κατάσταση ενός ανθρώπου, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Η μέση διάρκεια των προγραμμάτων τάι-τσι που εξετάσθηκαν, ήταν τρεις μήνες, με δύο έως τρεις συνεδρίες την εβδομάδα, διάρκειας μίας περίπου ώρας κάθε φορά.

Η ανάλυση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το τάι-τσι οδηγεί σε βελτίωση, μερικές φορές μάλιστα σημαντική, στη σωματική κατάσταση και στη μυική δύναμη. 

Όσοι κάνουν τάι-τσι, μπορούν να περπατήσουν πιο γρήγορα και να σκύψουν καλύτερα, μειώνουν τον χρόνο που κάθονται ή σηκώνονται, νιώθουν λιγότερους πόνους οστεοαρθρίτιδας και γενικά έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής. Επίσης το τάι-τσι φαίνεται να βοηθά και ορισμένους ασθενείς με παθήσεις των πνευμόνων, της καρδιάς, ακόμη και με καρκίνο του μαστού.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι το τάι-τσι όχι μόνο πρέπει να αξιοποιηθεί περισσότερο από όσους έχουν αρθριτικά επί χρόνια, αλλά στο μέλλον θα μπορούσε να συνταογραφείται ιδίως από τους ορθοπεδικούς, όπως και η φυσικοθεραπεία.

Το τάι-τσι είναι μια αρχαία κινεζική πρακτική, που χαρακτηρίζεται από αργές, απαλές και ρέουσες κινήσεις, οι οποίες βελτιώνουν την αντοχή, την ισορροπία και την αναπνοή, διευκολύνοντας τη χαλάρωση του σώματος και του νου.

Σε μια δεύτερη μελέτη, που χρηματοδοτήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Συμπληρωματικής και Εναλλακτικής Ιατρικής των ΗΠΑ, οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ρευματολογίας "Journal of Rheumatology", πραγματοποίησαν την μεγαλύτερη μέχρι σήμερα τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή σχετικά με τα αποτελέσματα της γιόγκα στην αρθρίτιδα.

Συμμετείχαν 75 ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα ή ρευματοειδή αρθρίτιδα, οι οποίοι χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: η μία έκανε γιόγκα επί δύο μήνες (δύο φορές την εβδομάδα) και η άλλη όχι. Η σωματική και ψυχική κατάσταση των ασθενών αξιολογήθηκε στην αρχή και στο τέλος της έρευνας.

Όσοι είχαν κάνει γιόγκα, ανέφεραν βελτίωση της τάξης του 20% στους πόνους τους, στην ενέργεια που ένιωθαν, στην ψυχική διάθεση και γενικά στη σωματική ευεξία τους, έχοντας πλέον μεγαλύτερες δυνατότητες και όρεξη να κάνουν εργασίες στο σπίτι ή στη δουλειά τους. Η ταχύτητα βαδίσματος επίσης αυξήθηκε, ενώ οι βελτιώσεις ήσαν ακόμη αισθητές εννέα μήνες αργότερα.

Οι ερευνητές διαβεβαίωσαν ότι η γιόγκα είναι ασφαλής για όσους έχουν αρθρίτιδα, ιδίως αν κανείς ξεκινά με ήπιες ασκήσεις, χωρίς να ζορίζει το σώμα του. 

Επίσης επεσήμαναν ότι οι ασθενείς πρέπει να συνεχίσουν να παίρνουν τα συνταγογραφημένα φάρμακά τους, παράλληλα με την άσκηση στη γιόγκα.

Περίπου ένας στους πέντε ενήλικες έχει κάποιας μορφής αρθρίτιδα (οι πιο πολλοί πριν τα 65 τους). Δεν υπάρχει θεραπεία για την πάθηση, η οποία μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα, αν ο ασθενής δεν παραμένει σωματικά δραστήριος. Όμως η μεγάλη πλειονότητα των ασθενών δεν τηρούν αυτή τη συμβουλή και παραμένουν αδρανείς, πράγμα που μπορεί να επιδεινώσει την κατάστασή τους.

Από την άλλη, στις ΗΠΑ κυρίως, αλλά και στην Ευρώπη, όλο και περισσότεροι άνθρωποι καταφεύγουν στη γιόγκα, στο τάι-τσι και σε άλλες ανατολικές πρακτικές για λόγους σωματικής και ψυχικής υγείας.
http://www.real.gr/