Τρίτη, 18 Μαρτίου 2014

Απομονωμένη ή Συμπυκνωμένη Πρωτεΐνη Ορού Γάλακτος; Ποια είναι η καλύτερη;

Αν πραγματικά σας έχουν μπερδέψει όλοι οι διαφορετικοί τύποι πρωτεϊνών, διαβάστε πιο κάτω για να δείτε τη διαφορά μεταξύ της απομονωμένης (whey isolate) και συμπυκνωμένης (whey concentrate) πρωτεΐνης ορού γάλακτος.

Προτού εξηγήσουμε τη διαφορά μεταξύ των δύο τύπων πρωτεΐνης, θα πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε κάτι πολύ σημαντικό: Ένα μεγάλο μέρος των πληροφοριών που παρέχονται σχετικά με τις πρωτεΐνες προέρχονται από επιχειρήσεις οι οποίες πωλούν συμπληρώματα. Εάν ένας bodybuilder σας προτείνει μια συγκεκριμένη μάρκα πρωτεΐνης, ή κάνει εξωφρενικές δηλώσεις, όπως, «απέκτησα 7 κιλά καθαρής μυϊκής μάζας μόνο αλλάζοντας την πρωτεΐνη μου με τη Μάρκα Χ», ελέγξτε για να δείτε εάν έχει κάποιο συμβόλαιο με την συγκεκριμένη εταιρεία. Είναι λίγο γελοίο να διαβάζουμε ότι ένας πρωταθλητής bodybuilding ισχυρίζεται πως έφτιαξε τη διάπλαση του με την κατανάλωση του 50-80% των θερμίδων τους από σκόνη πρωτεΐνης, ενώ έχει υπογράψει κάποιο συμβόλαιο με την εταιρεία που την κατασκευάζει.

Λέγοντας το αυτό, είναι αλήθεια ότι ο ορός γάλακτος είναι σίγουρα μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης. Ο ορός γάλακτος έχει υψηλή βιολογική αξία (BV) και αυτό σημαίνει ότι η αναλογία των αμινοξέων είναι εξαιρετική για τη μυϊκή οικοδόμηση και ότι ένα μεγάλο ποσοστό της καταναλωθέντας πρωτεΐνης απορροφάται και χρησιμοποιείται από το σώμα. Επιπλέον, πολυάριθμες μελέτες από αξιόπιστους ερευνητές έχουν δείξει ότι ο ορός γάλακτος παρέχει οφέλη για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ο ορός γάλακτος είναι μια πρωτεΐνη γάλακτος η οποία είναι ένα υποπροϊόν της διαδικασίας παρασκευής τυριού. Σε ακατέργαστη μορφή, ο ορός γάλακτος περιέχει σημαντικές ποσότητες λίπους και λακτόζης (σάκχαρο του γάλακτος). Δεν θα θέλατε να τρώτε ωμό ορό γάλακτος. Γι αυτό διηθείται και επεξεργάζεται για να απομακρυνθεί το μεγαλύτερο μέρος της λακτόζης και του λίπους. Αν έχετε ακούσει ποτέ την μικροδιήθηση ή «ανταλλαγή ιόντων», αυτές είναι απλές μέθοδοι για το διαχωρισμό του λίπους και της λακτόζης από την πρωτεΐνη. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια πιο συμπυκνωμένη πρωτεΐνη – είτε συμπυκνωμένη είτε απομονωμένη.


Η Διαφορά μεταξύ Απομονωμένης και Συμπυκνωμένης

Η βασική διαφορά ανάμεσα στην απομονωμένη και συμπυκνωμένη είναι ότι η απομονωμένη πρωτεΐνη είναι πιο καθαρή. Με άλλα λόγια, η απομονωμένη περιέχει περισσότερη πρωτεΐνη με λιγότερα λιπαρά και λακτόζη ανά μερίδα. Με βάση τα στοιχεία, ο απομονωμένος ορός γάλακτος περιέχει συνήθως μεταξύ 90-94% πρωτεΐνη ορού γάλακτος, ενώ ο συμπυκνωμένος περιέχει μια αναλογία 70-85%.


Τι να προτιμήσετε

Εάν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη και αντιμετωπίζετε πρόβλημα με αέρια και φούσκωμα, τότε ο απομονωμένος ορός γάλακτος μπορεί να είναι μια καλύτερη επιλογή. Αλλά όντας πιο «καθαρή» δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ο απομονωμένος ορός γάλακτος είναι καλύτερος ή θα παράξει μεγαλύτερη μυϊκή ανάπτυξη. Ο συμπυκνωμένος ορός γάλακτος εξακολουθεί να είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης.

Εκτός αυτού, οι απομονωμένες πρωτεΐνες ορού γάλακτος έχουν κάποια μειονεκτήματα: Πρώτον, είναι πιο ακριβές από ότι οι συμπυκνωμένες. Στις απομονωμένες πρωτεΐνες έχουν επίσης αφαιρεθεί μερικά από τα πιο πολύτιμα υποκλάσματα πρωτεϊνών κατά τη διαδικασία φιλτραρίσματος, όπως οι άλφα λακτοσφαιρίνες και οι γαλακτοφερρίνες, τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Σε μακροπρόθεσμη βάση, δεν κάνει μεγάλη διαφορά αν χρησιμοποιείτε συμπυκνωμένη ή απομονωμένη πρωτεΐνη ορού γάλακτος.

Η διατροφή όσον αφορά την πρωτεΐνη είναι πολύ απλή: Για πρακτικούς σκοπούς μυϊκής οικοδόμησης, το σημαντικό είναι να καταναλώνετε 25-50γρ. πρωτεΐνης (ανάλογα με τις ανάγκες σας) κάθε τρεις ώρες. Είτε προέρχεται από απομονωμένο ή συμπυκνωμένο ορό γάλακτος, ασπράδια αυγού, κοτόπουλο, ψάρι, άπαχο κόκκινο κρέας ή οτιδήποτε άλλο, δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία.

Το κύριο όφελος από τις σκόνες πρωτεΐνης είναι η ευκολία. Πίνοντας την πρωτεΐνη σας είναι σίγουρα πιο εύκολο από την προετοιμασία, το μαγείρεμα και την κατανάλωση της σε κάποια άλλη μορφή φαγητού.


Πηγή: Leehayward.com

8 καθημερινοί και ανέξοδοι τρόποι για να γυμναστείτε εκτός... γυμναστηρίου

Όλοι επιθυμούμε ένα υγιές και δυνατό σώμα, με τις ανάλογες…γραμμώσεις φυσικά. Και κάπως έτσι τρέχουμε να γραφτούμε (κατά τον Ιανουάριο συνήθως) στα γυμναστήρια, υποσχόμενοι στον εαυτό μας, ότι αυτή τη φορά θα παραμείνουμε πιστοί στο στόχο μας. Τέλη Μαρτίου πλέον και ...σηκώστε χέρι όσοι το έχετε τηρήσει.




Επειδή λογικά, λίγοι θα έχουν παραμείνει πιστοί (ακόμα) στο γυμναστήριο, το click@Life αποφάσισε να σας …ξεμπλοκάρει από την ψυχολογική πίεσή και σας παρουσιάζει τους καθημερινούς και κυρίως ανέξοδους τρόπους για να παραμείνετε fit και εκτός γυμναστηρίου.
Όπα…
Από το ταγκό μέχρι τους παραδοσιακούς, ο χορός είναι ιδανική άσκηση για σωματική και πνευματική υγεία. Διασκεδαστικός αλλά ταυτόχρονα απαιτητικός ο χορός, σε όλα τα είδη του, βελτιώνει τη στάση σώματος, προσφέρει ευλυγισία και αρμονική κίνηση, μυϊκή δύναμη και χάρη. Παράλληλα, αυξάνει την ενέργεια, μειώνει το στρες και …γυμνάζει ανέξοδα.
Σπιτικές αγγαρείες, τώρα
Η γνωστή ατάκα «Ωχ, ποιος καθαρίζει τώρα» ίσως πρέπει να αλλάξει σε «Τι ωραία, έχω καθαριότητα». Ο λόγος απλός: οι βαρετές αγγαρείες του σπιτιού είναι η πιο ανέξοδη γυμναστική. Όσο πιο σκληρές οι δουλειές, τόσο πιο πολλές θερμίδες.
Για παράδειγμα, τα …βρώμικα πιάτα (για 15 λεπτά) σας βοηθούν να κάψετε περισσότερες από 50 θερμίδες. Το σιδέρωμα για τον ίδιο χρόνο σας απαλλάσσει από 22 θερμίδες, ενώ το ξεσκόνισμα από 49 θερμίδες. Εάν βέβαια, βάλετε και ηλεκτρική σκούπα, τότε πείτε…αντίο σε περισσότερες από 30 θερμίδες.
Μμμμμ, μύρισε άνοιξη
Η κηπουρική είναι επίσης ένας ιδανικός τρόπος για να ασκηθείτε, ανέξοδα και παράλληλα να διαμορφώσετε το χώρο σας. Αγχολυτική και ιδανική για τον καθένα, η κηπουρική ασκεί όλες τις βασικές μυϊκές ομάδες: πόδια, γλουτούς, χέρια, ώμους, αυχένα, πλάτη και την (πολύ δύσκολη) κοιλιά.
Με την κηπουρική, ενισχύετε την ευλυγισία σας ενώ οι ειδικοί θεωρούν, ότι είναι εξαιρετικός τρόπος άσκησης για γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, που πάσχουν από οστεοπόρωση, καθώς μία τέτοιου είδους φυσική δραστηριότητα βελτιώνει σημαντικά την υγεία των οστών.
Αναμνήσεις από τα παλιά
Μπορεί οι περισσότεροι να έχουν από τα σχολικά (ακόμα) χρόνια να το προσπαθήσουν, αλλά το παλιό αγαπημένο «σκοινάκι» είναι εγγύηση στην απώλεια βάρους και τη μυϊκή ενδυνάμωση. Καλοσχηματισμένα πόδια, κοιλιακοί και ώμοι είναι μερικές μόνο από τις ωφέλειες, που θα αποκομίσετε. Μόλις 45 λεπτά από αυτήν την ανέξοδη και ξεχωριστή άσκηση θα σας απαλλάξουν από 450 θερμίδες.
Σκαλί- σκαλί
Πρόσφατες βρετανικές έρευνες έδειξαν, ότι το 31% των ενηλίκων αισθάνονται δύσπνοια και λαχανιάζουν, όταν ανεβαίνουν σκάλες ή τρέχουν για να προλάβουν το λεωφορείο.
Ωστόσο, καταργώντας το ασανσέρ είναι μία πολύ καλή προπόνηση για την καρδιά και τα πόδια, ενώ παράλληλα ο οργανισμός επωφελείται και από την απώλεια κιλών. Επιχειρήστε να χρησιμοποιείτε μόνο τα σκαλιά και μειώστε τον κίνδυνο της παχυσαρκίας, της υψηλής αρτηριακής πίεσης, των καρδιακών παθήσεων και των εγκεφαλικών επεισοδίων, δωρεάν.
Πάμε βόλτα;
Το περπάτημα, με όποιον ρυθμό επιθυμείτε να το κάνετε, τζόκινγκ, βάδην ή απλά αργά πηγαίνοντας έναν περίπατο, είναι μία εξαιρετική και ολότελα ανέξοδη άσκηση. Άριστη καρδιοαγγειακή «προπόνηση», που δε χρειάζεται κανέναν απολύτως εξοπλισμό, το περπάτημα σας προσφέρει ευεξία, ευχαρίστηση και λιγότερα κιλά.
Εναλλακτικά, μπορείτε να αυξήσετε τον ρυθμό τρέχοντας και καίγοντας ακόμη περισσότερες θερμίδες. Προσοχή όμως, προμηθευτείτε πρώτα τα απαραίτητα αθλητικά παπούτσια. Μία ακόμα επιλογή, ειδικά για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα πόδια τους, είναι το ποδήλατο.
Θάλασσα, θάλασσα
Εάν αντέχετε το κρύο και θέλετε να είστε προετοιμασμένοι για το καλοκαίρι, που έρχεται, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος από το κολύμπι. Είτε στη θάλασσα για τους πιο τολμηρούς είτε στην πιο κοντινή σας πισίνα (με κάποιο οικονομικό αντίτιμο φυσικά), το κολύμπι είναι ιδανικό για να γυμνάσετε το σύνολο των μυϊκών σας ομάδων, τους πνεύμονες και την καρδιά σας. Μόλις 30 λεπτά κολύμβησης μπορούν να σας απαλλάξουν από 200 με 300 θερμίδες.
Νυχτερινές...αποδράσεις
Το σεξ θεωρείται από τους ειδικούς ένας εξαιρετικός τρόπος άσκησης. Μισή ώρα αρκεί για να καταναλώσετε 85 θερμίδες, ανάλογα βέβαια με την προσπάθεια που κάνετε. Μάλιστα οι ειδικοί, ισχυρίζονται, ότι όσο περισσότερο σεξ κάνετε, τόσο περισσότερες θερμίδες καίτε, γυμνάζοντας παράλληλα το σύνολο των μυών σας.
Βέβαια, το σεξ έχει και θεραπευτικές ιδιότητες, καθώς ανακουφίζει από το στρες, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και την αυτοεκτίμηση, ενώ έρευνες αναφέρουν, ότι μπορεί ακόμη να βοηθήσει και στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη.




www.clickatlife.gr