Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2017

Πόσα κιλά μπορεί να πάρετε αν δεν κοιμάστε αρκετά

Η έλλειψη του ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση θερμίδων, άρα και σε αύξηση του σωματικού βάρους, σύμφωνα με μελετές.
Αυτό σημαίνει ότι αν δεν κοιμάστε αρκετά μπορεί να πάρετε παραπάνω κιλά και μάλιστα χωρίς να καταλάβετε το λόγο. Κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, αυτοί που κοιμόντουσαν λιγότερο λάμβαναν 385 επιπλέον θερμίδες την ημέρα. Ένα κιλό σωματικού βάρους αντιστοιχεί σε περίπου 7.000 θερμίδες, οπότε οι 385 θερμίδες την ημέρα σε διάστημα ενός μήνα αντιστοιχούν σε επιπλέον 1,5 κιλό, ενώ σε διάστημα ενός έτους σε 20 ολόκληρα κιλά!
Επιπλέον, οι ειδικοί λένε ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται λίγες ώρες υιοθετούν σε γενικές γραμμές μια διατροφή πιο φτωχή σε πρωτεΐνες αλλά πιο πλούσια σε λιπαρά
baby.gr

Τρεις τροφές που λειτουργούν σαν αντικαταθλιπτικά

Μια περίοδος έντονου στρες μπορεί να οδηγήσει κάποιον σαν εκτόνωση στο φαγητό. 
Στην πραγματικότητα, όμως, το «συναισθηματικό» φαγητό προσφέρει απλώς μια προσωρινή αίσθηση ανακούφισης που μπορεί να δράσει αρνητικά δρα στην ψυχική μας ισορροπία, αλλά και στο βάρος μας. 
Κάποιες τροφές ωστόσο λειτουργούν και από μόνα τους σαν αντικαταθλιπτικά και είναι καλό να τις καταναλώνουμε σε περιόδους στρες.
Δείτε τρεις από αυτές...
1. Αβοκάντο
Το φρούτο αυτό περιέχει μεταξύ άλλων λουτεΐνη, β-καροτένιο, βιταμίνη Ε και φυλλικό οξύ και θωρακίζει τον οργανισμό μας απέναντι στο έντονο στρες. Είναι επίσης πλούσιο σε λιπαρά δηλαδή σε ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά. 
2. Καρύδια
Τα καρύδια, εκτός του ότι αποτελούν μια θρεπτική τροφή που ωφελεί ποικιλοτρόπως τον εγκέφαλό μας παράλληλα μπορούν να μας χαρίσουν ήρεμο ύπνο. Κατ’ αρχάς, περιέχουν μελατονίνη, η οποία φαίνεται να αυξάνει τις συγκεντρώσεις της συγκεκριμένης ορμόνης στο αίμα.
3. Πράσινο τσάι
Το πράσινο τσάι έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι επηρεάζει τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο, τα οποία ευθύνονται για την καλή μας διάθεση. Δύο φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα είναι ιδανικά!
baby.gr

Τρεις παθήσεις που κρύβουν τα παγωμένα δάχτυλα

Όταν το κρύο γίνεται πιο έντονο, ένα από τα πρώτα σημεία που παγώνουν είναι τα άκρα. 
Αυτό είναι εντελώς φυσιολογικό, καθώς αποστέλλεται περισσότερο αίμα στα ζωτικά όργανα, δηλαδή την καρδιά, τον εγκέφαλο και τους πνεύμονες, ενώ η ροή αίματος στα χέρια και τα πόδια μειώνεται.
Δείτε ωστόσο τρεις παθήσεις που κρύβονται στα παγωμένα δάχτυλα...
1. Υποθυρεοειδισμός
Ο θυρεοειδής αδένας είναι ο «θερμοστάτης» του οργανισμού, οπότε οι διαταραχές του θυρεοειδούς μπορεί να συνοδεύονται από τοπική πτώση της θερμοκρασίας στα άκρα. 
2. Αναιμία
Η αναιμία εκδηλώνεται όταν τα επίπεδα ερυθρών αιμοσφαιρίων ή αιμοσφαιρίνης στο αίμα είναι χαμηλά και συνεπάγεται μειωμένη παροχή οξυγόνου στα διάφορα μέρη του σώματος, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στην τοπική μείωση της θερμοκρασίας στα άνω άκρα και ιδιαίτερα στα δάχτυλα
3. Υπόταση
Όταν η αρτηριακή πίεση είναι χαμηλή, τα αιμοφόρα αγγεία κατευθύνουν το αίμα προς τα ζωτικά όργανα, επομένως η αιμάτωση των άκρων δεν είναι επαρκής. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν εκδηλώνετε τα τυπικά συμπτώματα της υπότασης, όπως ζαλάδες, θολή όραση, κόπωση, ναυτία, αδυναμία και πνευματική σύγχυση.
baby.gr

Μία πίτσα αρκεί για να αρχίσει να συσσωρεύεται λίπος στο συκώτι

Η κατανάλωση ενός γεύματος πλουσίου σε λιπαρά είναι αρκετή για να αρχίσουν οι μεταβολικές διεργασίες που σχετίζονται με τη συσσώρευση λίπους στο ήπαρ, αποκαλύπτει μία νέα μελέτη.

Και αυτό ισχύει ακόμα και για νέους και υγιείς ανθρώπους, ο οργανισμός των οποίων μπορεί να αναρρώσει από ένα τέτοιου είδους γεύμα, αλλά τα επαναλαμβανόμενα θα τον οδηγήσουν τελικά σε μόνιμες βλάβες, λένε οι ερευνητές.

Στη σχετική μελέτη συμμετείχαν 14 αδύνατοι και υγιείς άνδρες, ηλικίας 20 έως 40 ετών, οι οποίοι κατανάλωναν είτε ένα ρόφημα με γεύση βανίλια που περιείχε φοινικέλαιο, είτε σκέτο νερό.

Το φοινικέλαιο είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά και γι’ αυτό θεωρείται επιβαρυντικό για την καρδιαγγειακή υγεία, ενώ υπάρχουν ενδείξεις ότι σχετίζεται και με την ανάπτυξη καρκίνου. 

Στην παρούσα μελέτη, τα κορεσμένα λιπαρά του ροφήματος που το περιείχε ήσαν εφάμιλλα με εκείνα που έχει μία κλασικού μεγέθους πίτσα με πεπερόνι ή ένα τσίζμπεργκερ που συνοδεύεται από μία μεγάλη μερίδα τηγανητές πατάτες.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση Journal of Clinical Investigation, πριν και μετά την κατανάλωση κάθε ροφήματος υπέβαλλαν τους εθελοντές τους σε σειρά εξετάσεων.

Όπως διαπίστωσαν, αμέσως μετά την κατανάλωση του ροφήματος με το φοινικέλαιο, αυξήθηκε η συσσώρευση λίπους στο ήπαρ τους και μειώθηκε η ευαισθησία του οργανισμού τους στην ινσουλίνη, την ορμόνη που ελαττώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Επιπλέον, αυξήθηκαν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων και γλυκαγόνης στο αίμα τους, παρατηρήθηκαν αλλαγές στην ηπατική λειτουργία τους, ενώ άλλαξε και η δραστηριότητα των γονιδίων που εμπλέκονται στην μη-αλκοολική λιπώδη νόσο του ήπατος, δηλαδή στη συσσώρευση λίπους στο συκώτι εξαιτίας της διατροφής και όχι του αλκοόλ.

Η γλυκαγόνη είναι μία ορμόνη η οποία δρα αντίθετα από την ινσουλίνη, εμποδίζοντας τη μείωση του σακχάρου και σε συνδυασμό με τη μειωμένη ευαισθησία στην ινσουλίνη αυξάνει τον κίνδυνο εκδηλώσεως διαβήτη.

Στην πραγματικότητα, τα κορεσμένα λιπαρά μείωσαν την ευαισθησία στην ινσουλίνη κατά 25% σε όλο το σώμα, κατά 15% στο ήπαρ και κατά 34% στον λιπώδη ιστό.

Τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων αυξήθηκαν κατά 35%, ενώ ο μηχανισμός παραγωγής γλυκόζης (σακχάρου) από μη-υδατανθρακούχα τρόφιμα έγινε κατά 70% πιο ενεργός.

«Η δοκιμασία του φοινικελαίου που χρησιμοποιήθηκε προκαλεί παρόμοιες επιδράσεις με την κατανάλωση ενός γεύματος πλουσίου σε κορεσμένα λιπαρά, όπως μιας κλασικής πίτσας οκτώ τεμαχίων με πεπερόνι που περιέχει 16,72 γραμμάρια κορεσμένα λιπαρά ανά 110 γρ. ή ενός γεύματος που αποτελείται από ένα τσίζμπεργκερ βάρους 110 γραμμαρίων και μία μεγάλη μερίδα τηγανητές πατάτες», γράφουν οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Μίχαελ Ρόντεν, καθηγητή στο Τμήμα Ενδοκρινολογίας & Διαβητολογίας του Πανεπιστημίου Χάϊνριχ-Χάινε, στο Ντύσελντορφ της Γερμανίας.

«Ένα τέτοιου είδους γεύμα πιθανώς είναι αρκετό για να προκληθεί παροδική αντοχή στην ινσουλίνη και διαταραγμένος ηπατικός μεταβολισμός».

Και συνεχίζουν: «Εικάζουμε ότι οι αδύνατοι, υγιείς άνθρωποι μπορούν να αντισταθμίσουν επαρκώς την υπερκατανάλωση κορεσμένων λιπαρών οξέων, αλλά η επίμονη και επαναλαμβανόμενη έκθεση σε τέτοιου είδους θρεπτικά συστατικά θα οδηγήσει τελικά σε χρόνια αντοχή στην ινσουλίνη και μη αλκοολική λιπώδη νόσο του ήπατος».

ΠΗΓΗ: tanea.gr