Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012

Συμβουλές διατροφής για διαβητικούς

H κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, Φανή Πρεβέντη, συστήνει τη δική της προσέγγιση για απώλεια βάρους σε άτομα με διαβήτη απαντώντας στην ερώτηση της επισκέπτριας Χριστίνας.

Ερώτηση:
"Καλησπέρα σας, είμαι 49 ετών, 115 κιλά, διαβητική ινσουλινοεξαρτώμενη και υποθυρεοειδική. Θα ήθελα να
χάσω κιλά με σωστό και υγιεινό τρόπο. Τι διατροφή πρέπει να ακολουθήσω χωρίς να αντιμετωπίσω προβλήματα, ενώ παράλληλα θα καταφέρω να συντηρήσω το βάρος μου; Έχω χάσει 2 φορές από 45 κιλά. Τη δεύτερη φορά τα κράτησα για 2 χρόνια αλλά μετά τα πήρα πάλι. Αυτή τη φορά δυσκολεύομαι πάρα πολύ να ξεκινήσω μια σωστή διατροφή καθώς πεινάω συνέχεια. Τι μου προτείνετε;"

Απάντηση:
Αγαπητή Χριστίνα, η απώλεια βάρους για μία ινσουλινοεξαρτώμενη διαβητική είναι δύσκολη υπόθεση και πρέπει πάντα να διεξάγεται υπό την εποπτεία του διαβητολόγου και του διατροφολόγου της.

Μία γυναίκα με διαβήτη υπό αγωγή ινσουλίνης πρέπει να προσέχει ώστε να καταναλώνει σύνθετους υδατάνθρακες όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης.  Καθώς η ποσότητα των υδατανθράκων περιορίζεται αισθητά θα πρέπει να αλλάζει σε συνεννόηση με τους ειδικούς η δόση ινσουλίνης που χορηγείται για να αποφευχθούν περιστατικά υπογλυκαιμίας και φυσικά η πιθανότητα κέτωσης.

Η κέτωση συμβαίνει όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμοι υδατάνθρακες και το λίπος χρεισιμοποιείται για παραγωγή ενέργειας. Επιπλέον, η κέτωση προκαλεί ανορεξία, κάτι που ανατροφοδοτεί τη διαδικασία απώλειας βάρους. Όμως, η κέτωση δεν είναι μια φυσιολογική κατάσταση για τον οργανισμό μας, γι’ αυτό προκαλεί απώλεια μνήμης, μείωση των διανοητικών ικανοτήτων, απώλεια συγκέντρωσης, εκνευρισμό, επιθετικότητα και είναι πολύ επικίνδυνη για τους διαβητικούς ασθενείς.
Συνεπώς η δίαιτα ενός διαβητικού πρέπει να περιλαμβάνει τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων (γαλακτοκομικά, αμυλούχες τροφές, φρούτα, λαχανικά, κρέας, ψάρι και πουλερικά αλλά και καλά λιπαρά).

Όσο αφορά τον υποθυρεοειδισμό, αυτό που πρέπει τονισθεί είναι ότι οι ασθενείς κατά την έναρξη της δίαιτας πρέπει να ελέγξουν τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα. Εφόσον οι τιμές των ορμονών είναι ρυθμισμένες η δίαιτα μπορεί να αποδόσει χωρίς εμπόδια. Σε περίπτωση απορρύθμισης της λειτουργίας του αδένα οι ασθενείς πρέπει να τροποποιήσουν την αγωγή τους ώστε να ρυθμιστεί. 

 asanatv.gr

Τροφές για καλύτερα αποτελέσματα στη γυμναστική

 667CDAC958330009327B39DA1019634D.jpg

Πώς να βελτιώσετε τις επιδόσεις σας
Εάν ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που γυμνάζεστε αρκετά, κάποιες τροφές θα σας βοηθήσουν να γεμίσετε τις… μπαταρίες σας.

Μία από αυτές είναι το αβοκάντο. Κι αυτό διότι βοηθά στη μείωση των επιπέδων της κακής χοληστερόλης. Εκτός αυτού, συμβάλλει ώστε το σώματα να διατηρείται σε φόρμα.

Μπορείτε επίσης να καταναλώσετε δημητριακά ολικής άλεσης. Αυτά θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις αντοχές σας και η πρωτεΐνη που περιέχουν, βοηθά και τους μύες σας.

Δουλειά κάνει και η σοκολάτα γάλακτος. Γεμάτη βιταμίνες, μέταλλα και ασβέστιο σας δίνει ενέργεια για να ασκηθείτε και δεν παίρνετε πολλές θερμίδες.
newsbeast.gr