Δευτέρα, 25 Δεκεμβρίου 2017

«Ασπίδα» για την υγεία μία χούφτα ξηροί καρποί την ημέρα

Οι άνθρωποι που τρώνε τουλάχιστον μια χούφτα ξηρών καρπών κάθε μέρα (γύρω στα 20 γραμμάρια), έχουν μικρότερο κίνδυνο για καρδιοπάθεια, καρκίνο και άλλες ασθένειες, σύμφωνα με μια νέα βρετανο-νορβηγική επιστημονική έρευνα.
       
Οι ερευνητές του Imperial College του Λονδίνου και του Νορβηγικού Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο Ντάγκφιν 'Αουνε της Σχολής Δημόσιας Υγείας του πρώτου, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό "BMC Medicine", αξιολόγησαν 29 μελέτες από όλο τον κόσμο, που αφορούσαν συνολικά 819.000 ανθρώπους, σχετικά με τη σχέση ξηρών καρπών και ασθενειών.
       
Η μετα-ανάλυση έδειξε ότι μια καθημερινή χούφτα ξηρών καρπών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο στεφιανιαίας νόσου κατά σχεδόν 30%, του καρκίνου κατά 15% και του πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά 22%. Επίσης, μειώνεται κατά 50% ο κίνδυνος θανάτου από πνευμονοπάθεια και του διαβήτη κατά σχεδόν 40%.


       
Όπως είπε ο 'Αουνε, «βρήκαμε μια συστηματική μείωση του κινδύνου για διάφορες παθήσεις, πράγμα που δείχνει ότι υπάρχει πραγματική σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση των ξηρών καρπών και στην υγεία. Πρόκειται για σημαντικό όφελος, για μια μάλιστα τόσο μικρή ποσότητα τροφής».
       
Τα οφέλη -που οφείλονται στην περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο, πολυακόρεστα λίπη και άλλα θρεπτικά και αντιοξειδωτικά συστατικά- αφορούν πολλά είδη ξηρών καρπών, όπως φουντούκια, καρύδια, φιστίκια κ.α.
       
Από την άλλη, σύμφωνα με τη μελέτη, δεν φαίνεται ότι η κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας πάνω από 20 γραμμάρια, επιφέρει κάποια ουσιαστική περαιτέρω βελτίωση στα οφέλη για την υγεία.
govastileto.gr

Διατροφικές συμβουλές για τις ημέρες των γιορτών!

Η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων έρχεται και συνήθως συνοδεύεται από πλούσια τραπέζια, γεμάτα νοστιμιές!
Παρακάτω θα βρείτε μερικές χρήσιμες διατροφικές συμβουλές για να αποφύγετε το φούσκωμα και να μην τραβάτε τα μαλλιά σας μετά τις γιορτινές ημέρες!



  • Απολαμβάνετε το φαγητό σας. Τρώτε αργά και απολαυστικά. Ένα καλό τρικ είναι να αφήνετε το πιρούνι στο πιάτο μετά από κάθε μπουκιά.
  • Η κατανάλωση πρωινού γεύματος πρέπει να αποτελεί για εσάς καθημερινή συνήθεια κατά τη διάρκεια των γιορτών.
  • Καταναλώνετε επαρκή ποσότητα λαχανικών κατά τη διάρκεια των γευμάτων και αποφύγετε τα διάφορα άλλα ορεκτικά που βρείτε στο τραπέζι.
  • Αποφύγετε τη μεγάλη κατανάλωση απλών υδατανθράκων, αλκοολούχων ποτών και αναψυκτικών.  Καλό είναι να μένετε στα 2 ποτήρια αλκοόλ / 24h τις γιορτινές ημέρες.
  • Αποφύγετε τα τηγανιτά και τα πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα γιατί δε σας χαρίζουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε και σας παχαίνουν.
  • Δεν είστε υποχρεωμένοι να φάτε εάν δεν πεινάτε. Μην αισθάνεστε λοιπόν άσχημα ότι θα στεναχωρήσετε εκείνον που τα ετοίμασε … καταναλώστε αυτά που πραγματικά θέλετε.
  • Φροντίστε να πίνετε αρκετό νερό ή τσάι, έτσι ώστε να ενυδατώνεται σωστά ο οργανισμός σας. Προσθέστε λεμόνι ή lime για αναζωογόνηση και αποτοξίνωση.
  • Αν το επιδόρπιο φαίνεται δελεαστικό, τότε φυσικά θα δοκιμάσετε! Δε χρειάζεται όμως να καταναλώσετε όλη την ποσότητα. 2-3 κουταλιές είναι αρκετές για να πάρετε όλη την απόλαυση αλλά να μην επιβαρύνετε τη σιλουέτα σας από όλες τις θερμίδες.

  • Η επόμενη μέρα μετά από ένα γιορτινό τραπέζι είναι πιο «αυστηρή», με λιγότερα λιπαρά και άμυλο από τις φυσιολογικές ημέρες. Για παράδειγμα το κυρίως γεύμα θα μπορούσε να είναι μια σαλάτα με κοτόπουλο ή ψάρι  ή ένα τοστ με τυρί και γαλοπούλα ενώ το βραδινό γεύμα ένα γιαούρτι με φρούτο, μέλι και κανέλα.
  • .govastileto.gr