Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

Ζάχαρη ή φρουκτόζη;

Ζάχαρη ή φρουκτόζη;

Παρότι κάποιες έρευνες λένε το αντίθετο (δηλαδή ότι η φρουκτόζη ίσον ζάχαρη σε θερμίδες), οι περισσότερες έρευνες λένε ότι η φρουκτόζη έχει 30-50% πιο γλυκιά γεύση (οπότε χρησιμοποιούμε λιγότερη) και έχει και 30-40% λιγότερες θερμίδες!

Η φρουκτόζη λένε οι ερευνητές έχει γλυκαιμικό δείκτη 19/100γραμ. έναντι 68/100γραμ. της ζάχαρης, άρα προκαλεί 3 φορές μικρότερη αύξηση στο σάκχαρο του αίματος!

Θα μπορούσε να αντικαταστήσει την ζάχαρη παντού αλλά η 4-5 φορές πιο ακριβή τιμή της δεν το επιτρέπει! Βέβαια, όπως έχουμε ξαναπεί, ΠΑΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ. Γι’αυτό, όχι επειδή η φρουκτόζη δε παχαίνει τόσο, να πέσουμε με τα μούτρα γιατί μπορεί να ανεβάσει πολύ τα τριγλυκερίδια (λίπη) στο αίμα! Επίσης σε μεγάλες ποσότητες αυξάνει πολύ την ολική και την HDL χοληστερόλη!

Ό,τι από τα 2 και να επιλέξετε θα σας πω και ένα κακό νέο σύμφωνα με μελέτες Αμερικάνων Επιστημόνων του Dr. Anthony Heaney και των συνεργατών του απο το California Univeristy of Los Angeles και την μελέτη τους που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Cancer Research  Άνθρωποι με καρκίνο πρέπει να κόψουν φρουκτόζη και γλυκόζη γιατί μεταβολίζονται γρήγορα και εύκολα από τα καρκινικά κύτταρα και έτσι αυτά πολλαπλασιάζονται εύκολα.

Επίσης η American Heart Association αναφέρει για την ζάχαρη ότι σε μεγάλες ποσότητες είναι υπεύθυνη για καρδιοπάθειες, εγκεφαλικά επεισόδια και διαβήτη καθώς και για την φρουκτόζη ότι ανεβάζει την αρτηριακή πίεση. Η επιλογή είναι δική σας... εγώ πάντως θα τον πιω σκέτο τον καφέ μου σήμερα!


Ζαρίκος Χαρίδημος
Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Θεσ/νικης