Σάββατο, 4 Μαρτίου 2017

Αγκώνας, καρπός, γόνατο, αστράγαλος, ισχίο: Να πώς θα προστατεύεις τις αρθρώσεις σου

Συνεργάστηκε ο Εμμανουήλ Αντωνογιαννάκης, ορθοπεδικός χειρουργός 
Οι σωστές κινήσεις μπορεί να προλάβουν και να απαλύνουν την ενόχληση στις περιοχές όπου συναντιούνται δύο οστά, τις αρθρώσεις. Ο Εμμανουήλ Αντωνογιαννάκης, ορθοπεδικός χειρουργός, συμβουλεύει πώς να στοχεύσεις στα πιο συνηθισμένα προβληματικά σημεία

Αγκώνας

Οι μύες του πήχη εκφύονται από τον αγκώνα. Η φλεγμονή στην έκφυσή τους (tenniselbow) μπορεί να συμβεί από κάθε επαναλαμβανόμενη δραστηριότητα, από πληκτρολόγηση μέχρι κόψιμο. Απότρεψέ την κάνοντας εκτάσεις του καρπού με βάρος του μισού κιλού τρεις φορές την εβδομάδα.

Καρπός

Ο καρπιαίος σωλήνας είναι ένας χώρος ο οποίος σχηματίζεται από τα οστά και τον εγκάρσιο σύνδεσμο του καρπού. Μέσα από αυτόν περνούν το μέσο νεύρο και οι τένοντες των καμπτήρων των δαχτύλων. Οίδημα στο χώρο αυτόν προκαλεί πόνο και μουδιάσματα στα δάχτυλα του χεριού. Για την πρόληψη του συνδρόμου του καρπιαίου σωλήνα σφίξε καλά τη γροθιά σου και άνοιξε τα δάχτυλα. Επανάλαβε πέντε έως δέκα φορές, μία φορά την εβδομάδα.

Αστράγαλος

Όταν οι σύνδεσμοι της ποδοκνημικής άρθρωσης (αστράγαλος) διαταθούν ή υποστούν κάκωση, η δυσφορία και το οίδημα μπορούν να κρατήσουν για μήνες και να σε ταλαιπωρήσουν. Ένας απλός τρόπος προστασίας από τα διαστρέμματα είναι μία φορά την ημέρα να χρησιμοποιείς το μεγάλο δάχτυλο του ποδιού σου, κουνώντας την ποδοκνημική, για να γράψεις την αλφάβητο στον αέρα.

Γόνατο

Τα γόνατά μας δέχονται αυ-ξημένες φορτίσεις, ιδιαίτερα αν αυξηθεί το σωματικό βάρος. Γι’ αυτόν το λόγο είναι πολύ σημαντικό να χτίσεις τους υποστηρικτικούς μυς. Ιδανικές ασκήσεις γι’ αυτόν το σκοπό είναι, ενώ είσαι μπρούμυτα, να κάνεις κάμψη γονάτων, από καθιστή θέση να εκτείνεις το γόνατο και από όρθια θέση να σηκώνεσαι στις μύτες των ποδιών σου.

Ισχίο

Για να αποφύγεις τη θυλακίτιδα του ισχίου, πρόσθεσε ασκήσεις απαγωγών στο πρόγραμμά σου. Ξάπλωσε στο πλάι με το κάτω πόδι λυγισμένο και το επάνω πόδι τεντωμένο. Σήκωσετο επάνω πόδι σε γωνία 45 μοιρών. Κάνε 2 σετ των 10 επαναλήψεων από κάθε πλευρά.

Πονάς όταν ανεβαίνεις σκάλες;

Ο πόνος στο γόνατο κατά την ανάβαση σκάλας μπορεί να είναι μια πρώτη ένδειξη αρθρίτιδας, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο Λιντς. Ο γιατρός σου μπορεί να συνταγογραφήσει φυσικοθεραπεία ή να σου δείξει ο ίδιος ασκήσεις που θα κάνεις στο σπίτι. Ήπια άσκηση, όπως το περπάτημα, μπορεί να καθυστερήσει τα συμπτώματα. Ένας βηματομετρητής μπορεί να σου δώσει το κίνητρο. Προσπάθησε να φτάσεις τα 6.000 βήματα την ημέρα.

Ποια τρόφιμα επηρεάζουν την ερωτική διάθεση του ζευγαριού

Η ερωτική επιθυμία επηρεάζεται από ψυχολογικούς αλλά και από φυσιολογικούς παράγοντες.
Μια τροφή μπορεί να περιέχει συστατικά και ουσίες που αυξάνουν την ερωτική διάθεση. Η ερωτική διάθεση και η σεξουαλική δραστηριότητα συνδέονται άμεσα με την εγκεφαλική δραστηριότητα. Οι νευροδιαβιβαστές (ουσίες που μεταφέρουν μηνύματα από και προς τον εγκέφαλο) είναι ιδιαίτερα σημαντικοί στην ενεργοποίηση της σεξουαλικής διάθεσης. Οι νευροδιαβιβαστές αποτελούνται κυρίως από αμινοξέα, οπότε οι πρωτεϊνούχες τροφές (π.χ. τυρί, κρέας, γάλα, αυγά) που μας δίνουν τα αμινοξέα είναι απαραίτητες για τη σύνθεση των νευροδιαβιβαστών.
Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β παίζουν βασικό ρόλο στην δράση των νευροδιαβιβαστών. Επίσης, η βιταμίνη C, το μαγνήσιο και το σελήνιο συμβάλλουν στην προστασία των νευροδιαβιβαστών από τις βλάβες. Η βιταμίνη Ε είναι η βιταμίνη η οποία συμβάλλει στην προστασία των κυττάρων του αίματος ενώ έχει άμεση επίδραση στη σεξουαλική λειτουργία και τη γονιμότητα. Σύμφωνα με την ηλεκτρονική σελίδα του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας και τη διαιτολόγο-διατροφολόγο κυρία Σταματάκη Αστερία, Διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής, τα τρόφιμα που αυξάνουν τη λίμπιντο είναι:
Θαλασσινά: Τα θαλασσινά και ιδιαίτερα τα στρείδια και τα μύδια είναι πλούσια σε αμινοξέα και σε ψευδάργυρο. Τα συστατικά αυτά είναι απαραίτητα για την παραγωγή διαφόρων ορμονών όπως τα ανδρογόνα και η τεστοστερόνη. Τα θαλασσινά επίσης είναι μια καλή πηγή νιασίνης (Β3), η οποία συμβάλλει στην καλύτερη αιμάτωση του ανδρικού αναπαραγωγικού συστήματος.
Μάθε κι αυτό, ΤΡΟΦΙΜΑ, ΤΡΟΦΕΣ: Ποια τρόφιμα επηρεάζουν την ερωτική διάθεση του ζευγαριούΚαρπούζι: Τελευταίες έρευνες έχουν δείξει ότι το καρπούζι ενισχύει την ερωτική διάθεση του αρσενικού φύλου. Το καρπούζι περιέχει την κιτρουλίνη μια ουσία που βοηθάει στην χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων , με παρόμοιο τρόπο όπως το βιάγκρα. Σοκολάτα: Η σοκολάτα διαθέτει ψυχοδιεγερτικές ιδιότητες χάρη στην περιεκτικότητα της σε φαινυλαιθυλαμίνη. Κατά τη βρώση της απελευθερώνονται από τον εγκέφαλο οι ενδορφίνες ουσίες οι οποίες βοηθάνε στην εκδήλωση της ερωτικής επιθυμίας.
Ξηροί καρποί: Τα αμύγδαλα, τα καρύδια, το κουκουνάρια καθώς και άλλοι ξηροί καρποί περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες, φυτικές ίνες και ψευδάργυρο, ουσίες που συμβάλλουν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και κατ’ επέκταση στην αύξηση της σεξουαλικής επιθυμίας.
Μπανάνες: Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε κάλιο το οποίο βοηθάει στην καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος. Επιπρόσθετα περιέχουν ένα ένζυμο τη ‘bromalein’, το οποίο είναι απαραίτητο για τη σεξουαλική υγεία των ανδρών. Οι μπανάνες είναι επίσης καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β οι οποίες βοηθούν στη δράση των νευροδιβιβαστών και ακόμη αυξάνουν τα ενεργειακά επίπεδα του σώματος.
www.mothersblog.gr