Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2015

Τι παθαίνει κάποιος που δεν πίνει πολύ νερό; Διαβάστε τα σημάδια

Το νερό είναι απαραίτητο στοιχείο για την καλή και εξισορροπημένη υγεία μας. Δεν το λένε τυχαία «η πηγή της ζωής». Όταν δεν παίρνουμε την απαραίτητη ποσότητα που χρειάζεται ο οργανισμός μας τότε κινδυνεύουμε με σοβαρότατα προβλήματα υγείας. Πριν όμως φτάσουμε στο σημείο αυτό ο οργανισμός μας, μας προειδοποιεί ότι κάτι δεν πάει καλά, ότι δεν πίνουμε αρκετό νερό.
Σκουρόχρωμα ούρα: Εάν δεν πίνετε πολύ νερό τότε τα νεφρά και κατά συνέπεια τα ούρα σας θα σας προειδοποιήσουν. Τα ούρα θα μυρίζουν έντονα, δεν θα είναι διαυγή, αλλά σκουρόχρωμα και το χρώμα τους θα είναι σκούρο κίτρινο.
Αδυναμία: θα νιώθετε ότι θέλετε να κοιμάστε συνέχεια. Θα είστε κουρασμένοι. Ακόμη και η πιο απλή κίνηση θα σας κουράζει να την κάνετε. Εάν δε πάτε στην τουαλέτα και τα ούρα σας έχουν όπως είπαμε σκούρο χρώμα μάλλον θα πρέπει να αρχίσετε να πίνετε νερό.
afidatosi2
Σύγχυση: Αν για αρκετό καιρό δεν ενυδατώνεστε σωστά ο οργανισμός σας, θα χάνει τα υγρά του και σιγά σιγά θα αρχίσετε να μπαίνετε σε μια κατάσταση σύγχυσης. Θα δυσκολεύεστε να συγκεντρώσετε τις σκέψεις σας, να πάρετε μια απόφαση, και όλα θα σας φαίνονται δύσκολα. Παράλληλα θα νιώθετε έντονη ναυτία, ή και ζαλάδα που μπορεί να φτάσει και μέχρι τους ιλίγγους.
Κράμπες: Ένα από τα χαρακτηριστικά της αφυδάτωσης είναι και οι κράμπες. Εάν λοιπόν αρχίζουν να σας πιάνουν τότε κάτι μπορεί να σημαίνει αυτό. Οι μύες αρχίζουν τους σπασμούς και τις κράμπες επειδή δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε συνθήλες αφυδάτωσης.
http://www.invitromagazine.gr/

Σημαντική η διατροφική αξία της ελιάς Ένα τρόφιμο τόσο μικρό, αλλά τόσο μεγάλο σε οφέλη

Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό καρπό της Μεσογείου και αγαπημένο τρόφιμο των Ελλήνων, από την αρχαιότητα έως σήμερα. Η ελιά καταναλώνεται ορεκτικό, συνοδεύει όσπρια, σαλάτες, μεζέδες και άλλα παραδοσιακά πιάτα και χρησιμοποιείται ως συστατικό σε μεγάλο αριθμό συνταγών της σύγχρονης μεσογειακής -και όχι μόνο- κουζίνας.
Πέρα όμως, από τη μοναδική γεύση που προσδίδει στο φαγητό, η ελιά προσφέρει και πλήθος ευεργετικών συστατικών, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που την χαρακτηρίζουν ως «superfood», λόγω της υψηλής διατροφικής της αξίας.
Αρχικά, οι ελιές, αν και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος, αυτό προέρχεται κυρίως από μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία φαίνεται ότι ασκούν καρδιο-προστατευτική δράση, μειώνοντας τα επίπεδα «κακής» χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων και αυξάνοντας την «καλή» χοληστερόλη, ειδικότερα δε, όταν καταναλώνονται σε αντικατάσταση των κορεσμένων.
Όσον αφορά στην περιεκτικότητά της σε μικροθρεπτικά συστατικά, η ελιά παρέχει βιταμίνη Ε, αν και σε μικρότερη συγκέντρωση συγκριτικά με το ελαιόλαδο, βιταμίνη Α και μικρές ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β, ενώ περιέχει και σημαντικά ποσά καλίου, ασβεστίου, φωσφόρου, μαγνησίου και σιδήρου.
Μεταξύ των ευεργετικών συστατικών της περιλαμβάνονται επίσης τα αντιοξειδωτικά, με κύριο εκπρόσωπο τις πολυφαινόλες, που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας, και την προστασία του οργανισμού από την επιβλαβή δράση των ελευθέρων ριζών και σχετίζονται με μείωση του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ορισμένες μορφές καρκίνου.
Σε κάθε περίπτωση, οι ελιές αποτελούν ένα τρόφιμο που θα πρέπει να καταναλώνεται σε ελεγχόμενη ποσότητα, αφενός λόγω του θερμιδικού τους περιεχομένου και αφετέρου εξαιτίας της σημαντικής συνεισφοράς που μπορεί να έχουν στην ημερήσια πρόσληψη νατρίου-αλατιού, δεδομένων των τεχνικών που χρησιμοποιούνται για τη συντήρησή τους.
Πηγή: neadiatrofis.gr