Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου 2015

7+1 τροφές που ισορροπούν τον οργανισμό σου!

Η χημεία του οργανισμού σου είναι υπεύθυνη για τα πάντα. Από τη διάθεση, μέχρι και τη μυϊκή ανάπτυξη. Η ισορροπία των χημικών αντιδράσεων που συμβαίνουν στο σώμα σου είναι πολύ σημαντική, αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να μην αγνοείς κάποιες τροφές.
Ο συνδυασμός των τροφών αυτών βοηθάει τις ορμόνες που απελευθερώνονται με τις χημικές αντιδράσεις που συμβαίνουν στο σώμα σου και έχουν να κάνουν με τα πάντα σχεδόν, από τη διάθεση μέχρι και την απόδοση σου στην προπόνηση.
Μια σειρά από τροφές σε βοηθάει να διατηρήσεις την ισορροπία. Δες ποιες είναι:
1. Καρότα
Και κατά προτίμηση ωμά καρότα αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α. Αν και είναι ίσως πιο γνωστά για τη συμβολή τους στη διατήρηση της υγείας των ματιών, έχουν επίσης ορμονικά οφέλη. Η βιταμίνη Α βελτιώνει τη λειτουργία του ήπατος, ένα όργανο που σε μεγάλο βαθμό εμπλέκεται στη σύνθεση και την αποτοξίνωση διαφόρων ορμονών. Η βιταμίνη Α βοηθά επίσης στη βελτίωση της υγείας του θυρεοειδούς αδένα, ο οποίος παράγει την ορμόνη θυροξίνη που είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της ενέργειας και της όρεξης. Επιπλέον, η βιταμίνη Α χρησιμοποιείται ευρέως ως φυσικός τρόπος για την αύξηση της παραγωγής τεστοστερόνης και της αυξητικής ορμόνης, ενώ μειώνει τα επίπεδα των οιστρογόνων. Αυτό μπορεί να βελτιώσει όχι μόνο τη σεξουαλική απόδοση, αλλά θα σας βοηθήσει να χτίσετε τους μυς σας και να χάσετε λίπος. Τα καρότα περιέχουν επίσης μια μοναδική ίνα που βοηθά στην απομάκρυνση των περίσσιων οιστρογόνων από το σώμα. Ένα μεσαίου μεγέθους καρότο την ημέρα είναι αρκετό.
2. Καρύδια
Τα καρύδια είναι γεμάτα με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που ενισχύουν την υγεία. Εκτός από τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς και του εγκεφάλου, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ζωτικής σημασίας για τον σχηματισμό της τεστοστερόνης. Τα καρύδια περιέχουν επίσης άφθονη ποσότητα βιταμινών Β, μαγνήσιο και ιχνοστοιχεία που έχουν συνδεθεί με τη βελτίωση της παραγωγής της τεστοστερόνης καθώς και τα υψηλά επίπεδα μελατονίνης, της ορμόνης του ύπνου. Τα καρύδια είναι πολύ καλή πηγή τρυπτοφάνης, ένα αμινοξύ που συμμετέχει στην παραγωγή της σεροτονίνης και της μελατονίνης, ορμόνες που βοηθούν στη ρύθμιση του κύκλο του ύπνου. Εκτός από την τρυπτοφάνη, διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι τα καρύδια στην πραγματικότητα περιέχουν την ορμόνη μελατονίνη, η οποία συνήθως παράγεται στο σώμα μέσω της επίφυσης.
3. Σπόροι κολοκύθας
Οι σπόροι κολοκύθας περιέχουν υψηλές συγκεντρώσεις μαγνησίου, το οποίο βελτιώνει τα επίπεδα της τεστοστερόνης και της ανάπτυξης των ορμονών, ενώ βοηθά στη μείωση της κορτιζόλης. Είναι επίσης καλή πηγή ψευδαργύρου, ένα σημαντικό μικροθρεπτικό συστατικό που έχει συνδεθεί με τα υγιή επίπεδα τεστοστερόνης. Έρευνες έχουν δείξει ότι η χαμηλή τεστοστερόνη στους άντρες οφείλεται συχνά στην ανεπάρκεια ψευδαργύρου. Εκτός από τα μικροθρεπτικά συστατικά, οι σπόροι κολοκύθας είναι γεμάτοι πρωτεΐνες, οι οποίες βοηθούν στην οικοδόμηση των μυών και τη διατήρηση της αίσθησης της πληρότητας. Αυτό οδηγεί σε απώλεια λίπους και σε μια καλύτερη δομή του σώματος, η οποία ενισχύει τα υγιή επίπεδα της τεστοστερόνης, της κορτιζόλης και της ινσουλίνης.
4. Αβοκάντο
Το αβοκάντο αποτελεί άλλη μία εξαιρετική πηγή υγιεινών λιπαρών, η οποία όπως αναφέρθηκε παραπάνω είναι σημαντική για την παραγωγή τεστοστερόνης. Επίσης, είναι πλούσιο σε γλουταθειόνη, ένα αντιοξειδωτικό που εμποδίζει την απορρόφηση των βλαβερών λιπαρών που μπορούν να προκαλέσουν οξειδωτική βλάβη στα κύτταρα.
Το αβοκάντο περιέχει άφθονη βιταμίνη Β6, η οποία βοηθά τον οργανισμό στην παραγωγή των ορμονών του ύπνου, δηλαδή της μελατονίνης και της σεροτονίνης. Η βιταμίνη Β6 βοηθά επίσης τον οργανισμό να απορροφήσει περισσότερο ψευδάργυρο, ένα ιχνοστοιχείο που λειτουργεί ως ένα από τα πιο ισχυρά ενισχυτικά τεστοστερόνης.
5. Μπανάνες
Οι μπανάνες είναι καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών, οι οποίες βοηθούν στη διατήρηση του αισθήματος κορεσμού και ενισχύουν την υγιή αντίδραση στην ινσουλίνη. Επίσης, είναι πλούσιες σε βρομελίνη, ένα ένζυμο που βελτιώνει την ικανότητα του σώματος να διασπάσει τις πρωτεΐνες σε αμινοξέα. Η βρομελίνη έχει αποδειχτεί ότι αυξάνει τα επίπεδα τεστοστερόνης ορού στους ενήλικες άντρες. Μαζί με το αβοκάντο, οι μπανάνες είναι μια άλλη πηγή πλούσια σε βιταμίνες Β, οι οποίες αυξάνουν την απορρόφηση του ψευδαργύρου, ενισχύουν τα επίπεδα τεστοστερόνης και αυξάνουν την παραγωγή μελατονίνης.
6. Σκόρδο
Το σκόρδο είναι μία από τις πιο ευρέως διαδεδομένες υγιεινές τροφές. Έχει πολλά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας του οργανισμού από τα κρυολογήματα και της απώλειας ανεπιθύμητου βάρους. Η βελτιωμένη δομή του σώματος λοιπόν, αποτελεί βασικό παράγοντα για τη διατήρηση της φυσιολογικής ισορροπίας των ορμονών. Το σκόρδο είναι επίσης πηγή αλισίνης, μιας ένωσης που έχει αποδειχτεί ότι μειώνει τα επίπεδα της ορμόνης του στρες, της κορτιζόλης. Η κορτιζόλη είναι χρήσιμη σε μια βραχυπρόθεσμη στρεσογόνα κατάσταση, αλλά όταν τα επίπεδα παραμένουν αυξημένα για μεγάλα χρονικά διαστήματα λόγω χρόνιου στρες, το επίπεδο των άλλων ορμονών όπως η τεστοστερόνη διαταράσσεται κι έτσι προκύπτουν προβλήματα υγείας.
7. Φύκια kelp
Τα φύκια kelp είναι πλούσια σε ιώδιο. Μία από τις κύριες λειτουργίες του ιωδίου είναι η διατήρηση ενός υγιούς θυρεοειδούς αδένα. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, ο θυρεοειδής αδένας παράγει την ορμόνη θυροξίνη, η οποία ρυθμίζει μια σειρά από σωματικές λειτουργίες. Η ισορροπία του ιωδίου στη διατροφή είναι απαραίτητη, αφού πάρα πολύ ή πολύ λίγο ιώδιο μπορεί να οδηγήσει σε υπερθυρεοειδισμό ή υποθυρεοειδισμό.
Η τροφή tip είναι τα ψευτοδημητριακά και τα βότανα
Τα βότανα είναι τα ψευδο-δημητριακά, μακρινοί συγγενείς των σύγχρονων πηγών αμύλου. Τροφές όπως ο αμάραντος, το φαγόπυρο και η κινόα είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, οι οποίες όπως προαναφέρθηκε βοηθούν στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων σακχάρου στο αίμα καθώς και σε μια υγιή αντίδραση του οργανισμού στην ινσουλίνη. Οι αρχαίοι σπόροι περιέχουν επίσης d-ασπαραγινικό οξύ, ένα αμινοξύ που διεγείρει την απελευθέρωση της ωχρινοτρόπου ορμόνης. Αυτή η ορμόνη ταξιδεύει από την υπόφυση στους όρχεις μέσω της κυκλοφορίας του αίματος αυξάνοντας την παραγωγή τεστοστερόνης. Τα ψευδο-δημητριακά είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες Β, ψευδάργυρο και μαγνήσιο, τα οποία έχουν συνδεθεί με βελτιωμένα επίπεδα τεστοστερόνης καθώς και των ορμονών του ύπνου.
http://www.activeman.gr/