Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017

Ο θαυματουργός βασιλικός πολτός

Οι ευεργετικές επιδράσεις του βασιλικού πολτού είναι γνωστές εδώ και χιλιάδες χρόνια. Οι αρχαίοι Έλληνες αναφέρονταν στην αμβροσία, που προσέδιδε αθανασία στους θεούς του Ολύμπου και η οποία περιείχε βασιλικό πολτό. Το προϊόν έγινε αντικείμενο πολλών μελετών κάτω από αυστηρό ιατρικό έλεγχο.

οι έρευνες έγιναν κυρίως για τις επιδράσεις του βασιλικού πολτού στις νευρασθένειες, στην ανάρρωση από διάφορες καταστάσεις, στην υπερκόπωση, στην πορεία της εγκυμοσύνης και σε αρκετές περιπτώσεις διαταραχών του οργανισμού. 

Νευρολογικές ασθένειες

Βοηθά άτομα που πάσχουν από γενική εξάντληση, κόπωση, κεφαλαλγία, ανία. Από τις πιο συνηθισμένες διαταραχές είναι η απώλεια μνήμης στα ηλικιωμένα άτομα, η οποία μπορεί να είναι είτε προσωρινή είτε μόνιμη. Πολλές επιστημονικές εργασίες έδειξαν ότι ο βασιλικός πολτός δρα προληπτικά, εμποδίζοντας τέτοιου είδους διαταραχές. 

Ψυχιατρικές ασθένειες

Συνίσταται σε περιπτώσεις κατάθλιψης, όταν τα άτομα παρουσιάζουν έλλειψη ενδιαφέροντος για οτιδήποτε συμβαίνει γύρω τους, σε περιπτώσεις ανησυχίας κυρίως σε ηλικιωμένα άτομα, όπως επίσης βελτιώνει καταστάσεις φοβίας, διάφορες μορφές αϋπνίας και διαταραχές στη διάθεση των ατόμων. Ανάλογα με την αιτιολογία και τη σοβαρότητα της ασθένειας, ο βασιλικός πολτός μπορεί να χορηγείται, μόνος ή σε συνδυασμό με άλλες φαρμακευτικές θεραπείες. 
Ο βασιλικός πολτός εξαιτίας της ρυθμιστικής του δράσης στην όρεξη, έχει αξιόλογα και γρήγορα αποτελέσματα σε άτομα που υποφέρουν από ανορεξία.

Καρδιαγγειακές ασθένειες

Ο βασιλικός πολτός έχει μία εξαιρετική και διεγερτική δράση στην καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος. Είναι πιθανό η μεγάλη διάρκεια ζωής της βασίλισσας να οφείλεται στις ευεργετικές δράσεις του βασιλικού πολτού στην καρδιά. Τα φλαβονοειδή που περιέχει έχουν υποτασικές και καρδιοτονωτικές ιδιότητες. 

Γεννητικές-ουροποιητικές διαταραχές

Χάρη στην ευεργετική του δράση στο μεταβολισμό του οργανισμού, ο βασιλικός πολτός ρυθμίζει τις λειτουργίες των επινεφριδίων, αδένες που παράγουν τις ανδρογενείς ορμόνες. Στις γυναίκες η παραγωγή των οιστρογόνων από τις ωοθήκες εν μέρει εξαρτάται από την ίδια διαδικασία. Αρκετές μελέτες επισημαίνουν τη θετική επίδραση της ακετυλοχολίνης του βασιλικού πολτού στην ανδρική ανικανότητα. 

Μαιευτική και Γυναικολογία

Ορισμένες κλινικές δοκιμές που έγιναν σε γυναίκες που βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο εγκυμοσύνης, απέδειξαν ότι η ενδομυϊκή έγχυση του βασιλικού πολτού είναι αποτελεσματική στη θεραπεία της τοξαιμίας. Επίσης το οίδημα και η υψηλή πίεση αίματος αλλά και η εκλαμψία (παθολογική διατάραξη της εγκυμοσύνης των γυναικών που εκδηλώνεται με σπασμούς και κώμα) αντιμετωπίστηκαν στις περισσότερες περιπτώσεις. Η χορήγηση βασιλικού πολτού ευνοεί το θηλασμό, όπως επίσης περιορίζει και τους πόνους της γέννας. 

Παιδιατρική 

Χορήγηση βασιλικού πολτού προκαλεί διέγερση της ανάπτυξης των πρόωρων βρεφών, βελτιώνοντας την αφομοίωση της τροφής και τροφοδοτώντας με διάφορους παράγοντες ανάπτυξης.

Γηριατρική 

Αξιόλογη θεραπευτική δράση έχει ο βασιλικός πολτός στη θεραπεία της αναιμίας, μία από τις πιο εκτεταμένες διαταραχές της τρίτης ηλικίας, η οποία χαρακτηρίζεται από μη φυσιολογική παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, κυρίως όταν χρησιμοποιείται στα πολύ νεαρά στάδια της ασθένειας, δηλαδή με την εκδήλωση των πρώτων συμπτωμάτων (υπερβολική κόπωση, αφύσικη χλωμάδα). 

Οφθαλμολογία

Μείγμα βασιλικού πολτού, πρόπολης και μελιού έχει δοκιμαστεί σε περιπτώσεις γλαυκώματος σε συνδυασμό με καταρράκτη και τα πρώτα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά. 

Στοματολογία

Ο βασιλικός πολτός χρησιμοποιείται επιτυχώς στη θεραπεία ασθενειών που προσβάλουν τη στοματική κοιλότητα, όπως στην ουλίτιδα. 

Δερματολογία 

Βοηθά στην επούλωση διαφόρων ασθενειών του δέρματος, κυρίως της δερματίτιδας. Επίσης δυναμώνει τα εύθραυστα νύχια και επιβραδύνει την τριχόπτωση ενώ χρησιμοποιείται και στη θεραπεία κατά της πιτυρίδας. Με τοπική εφαρμογή είναι αποτελεσματικός στην ξηροδερμία, στη θεραπεία δύσκολων τραυμάτων, στην ακμή του προσώπου και στον ερυθηματώδη λύκο. 

Αιματολογία

Ο βασιλικός πολτός αυξάνει την αιμοσφαιρίνη και τα ερυθρά αιμοσφαίρια του αίματος.
itrofi.gr

Τετάρτη, 5 Απριλίου 2017

Τα διατροφικά λάθη που ακυρώνουν τα οφέλη της άσκησης

Αν ασκείστε συστηματικά, σίγουρα θα έχετε ακούσει για τρόφιμα και ποτά που θα σας βοηθήσουν να ανακτήσετε τις δυνάμεις σας μετά από μια έντονη προπόνηση.
Η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο, ειδικά για όσους κάνουν ελαφριάς μορφής άσκηση.
Όπως εξηγούν οι ειδικοί, αν η γυμναστική είναι το πρώτο πράγμα που κάνετε μόλις ξυπνήσετε, σίγουρα θα πρέπει να φάτε ένα καλό πρωινό όταν την ολοκληρώσετε. Αν όμως έχετε φάει ένα καλό γεύμα 4-6 ώρες πριν την προπόνηση, δεν χρειάζεται να φάτε αμέσως μετά.
Ειδικά σε ότι αφορά τα ενεργειακά ποτά, τα οποία είναι πλούσια σε θερμίδες, είναι πιθανότερο να σαμποτάρουν το αποτέλεσμα της άσκησης, παρά να σας βοηθήσουν.
Δείτε τα πιθανά λάθη που κάνετε στη διατροφή και ακυρώνουν τα οφέλη της προπόνησης.

Ξηροί καρποί και πρωτεΐνη

Υπάρχει ένας μύθος, σύμφωνα με τον οποίο όσοι ασκούνται πρέπει να τρώνε πολλές πρωτεΐνες μετά από μια προπόνηση, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη της. Αν όμως στην καθημερινή διατροφή σας προσλαμβάνετε επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης, δηλαδή 30 γραμμάρια σε κάθε γεύμα, δεν χρειάζεται να καταναλώνετε πρωτεΐνη και μετά την προπόνηση.
gettyimages 171343262 protein debbismirnoff

Αλκοόλ

Αν πίνετε αλκοόλ μετά την προπόνηση, εμποδίζετε την επανάκτηση της μυϊκής μάζας. Τα καλά νέα είναι ότι αν πιείτε μόνο ένα ποτήρι κρασί ή μπύρα δεν θα επηρεαστεί αυτή η διαδικασία.
gettyimages 592697972 indulge michael rheault

Διατροφικές υπερβολές

Αν νομίζετε ότι επειδή τα «δώσατε όλα» στο γυμναστήριο μπορείτε να φάτε ό,τι και όσο θέλετε, κάνετε λάθος. Έρευνες έχουν δείξει ότι η διατροφή παίζει πολύ σημαντικότερο ρόλο από την άσκηση στη διαχείριση του βάρους. Μπορείτε να το ρίξετε έξω μία στο τόσο, αλλά μην πέσετε στην παγίδα ότι επειδή κάνετε γυμναστική μπορείτε να τρώτε ανεξέλεγκτα.
gettyimages 550087557 not planning antonio desideri eyeem
Δεν τρώτε υδατάνθρακες

Μετά από μια ώρα ή παραπάνω σκληρής προπόνησης, όπως τρέξιμο ή κολύμπι, οι μύες χρειάζονται γλυκόζη.
Προτιμήστε καλούς υδατάνθρακες, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης και υπολογίστε ότι χρειάζεστε περίπου 1 γραμμάριο καλών υδατανθράκων για κάθε κιλό σωματικού βάρους.
bigstock Glass of iced water at restaur 115403780Δεν πίνετε αρκετό νερό
Ακόμη και η ελαφριά προπόνηση μπορεί να προκαλέσει ήπια αφυδάτωση. Οι ειδικοί συμβουλεύουν να ζυγίζεστε πριν και μετά την άσκηση για να υπολογίζετε την απώλεια υγρών μέσω του ιδρώτα και να τα αναπληρώνετε.
gettyimages 582317043 no carb andrea mainardi eyeemΔεν προγραμματίζετε τα γεύματα
Εάν δεν προγραμματίζετε τα γεύματά σας, μετά την προπόνηση είναι λογικό να πεινάτε υπερβολικά. Γι’ αυτό είναι και η χειρότερη στιγμή για να φάτε, αφού είναι βέβαιο ότι θα κάνετε μια κακή επιλογή. Όταν είμαστε πεινασμένοι, ο εγκέφαλός μας είναι προγραμματισμένος να ζητάει τροφές υψηλής θερμιδικής αξίας. Φροντίστε λοιπόν να έχετε σχεδιάσει από πριν τι θα φάτε μετά το γυμναστήριο, ώστε να μην υποκύψετε στις λιγούρες σας τρώγοντας κάτι ανθυγιεινό.

Τρίτη, 4 Απριλίου 2017

Διατροφή για γράμμωση

Η γράμμωση είναι σίγουρα ζητούμενο και πόθος για κάθε άνθρωπο που γυμνάζεται. Το πρόβλημα όμως είναι, ότι η πλειοψηφία αγνοεί ουσιώδη ζητήματα σχετικά με τη γράμμωση. Τα συχνότερα λάθη που αφορούν τη γράμμωση θα τα εξετάσουμε σε άλλη ανάρτηση. Προς το παρόν θα σας αναδείξουμε τα σημαντικότερα σημεία που πρέπει να προσέξετε στη διατροφή σας, για να πετύχετε ένα γραμμωμένο και υγιές σώμα.
Πριν σας παρουσιάσουμε τα σημεία κλειδιά της διατροφής για γράμμωση, θεωρούμε απαραίτητο να γνωρίζετε πως η γράμμωση επιτυγχάνεται στην κουζίνα και όχι στο γυμναστήριο. Με άλλα λόγια Γράμμωση = 70% Διατροφή + 30% Γυμναστική!
Επίσης, γράμμωση σημαίνει χαμηλά ποσοστά λίπους, οπότε η προσπάθεια σας θα πρέπει να επικεντρωθεί στην ελαχιστοποίηση του λιπώδους ιστού. Πρέπει να έχετε στο μυαλό σας, πως το χτίσιμο μυϊκής μάζας και η γράμμωση είναι συνήθως δύο στόχοι που δεν γίνονται να επιτευχθούν ταυτόχρονα, καθώς το μεν πρώτο απαιτεί θερμιδικό πλεόνασμα, το δε δεύτερο θερμιδικό έλλειμμα.
Θα αναφερθούμε και στα 3 μακροθρεπτικά συστατικά της διατροφής μας (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπη), αλλά πριν γίνει αυτό θα πρέπει να επισημανθούν κάποιες πρώτες σπουδαίες πληροφορίες, που αφορούν τη διατροφή για γράμμωση. Έχουμε λοιπόν:
  • Να κάνετε μικρά και συχνά γεύματα, ώστε να κρατάτε το μεταβολισμό σας ενεργό. Ταυτόχρονα επιτυγχάνεται ο έλεγχος της πείνας και της ινσουλίνης στο αίμα σας, με αποτέλεσμα να ελέγχεται και η συσσώρευση του λίπους. Τα γεύματα αυτά προσπαθήστε να είναι ισοθερμιδικά και σε όλα να περιέχεται μια καλή πηγή πρωτεΐνης.
  • Η διατροφή σας να βασίζεται σε φυσικές-ανεπεξέργαστες τροφές, ή σε τροφές που έχουν υποστεί τη μικρότερη δυνατή επεξεργασία.
  • Αποφύγετε τη ζάχαρη, το άσπρο αλεύρι και ότι τα περιέχει.
  • Προτιμήστε τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.
  • Αποφύγετε όσο μπορείτε τις υγρές θερμίδες, καθώς δεν δημιουργούν αίσθημα κορεσμού, με αποτέλεσμα να χάνεται το μέτρο, κατά τη πρόσληψη τους.
  • Μην πιέζεστε με δίαιτες που σας εξοντώνουν και σας κάνουν να τα παρατάτε στη πρώτη δυσκολία. Προσπαθήστε να κάνετε τις αλλαγές αυτές, τρόπο ζωής! Fitness is a Lifestyle!!
  • Συνδυάστε διατροφή και άσκηση για καλύτερα αποτελέσματα. Κυκλικές προπονήσεις με βάρη και διαλλειμματικές προπονήσεις (σπριντ), είναι αυτά που θα σας δώσουν το σώμα που πάντα θέλατε.
  • http://my-fitness.gr