Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2012

Πως να αντιμετωπίσετε τους ιλίγγους


Ίλιγγος ονομάζεται "Το ψευδές συναίσθημα κίνησης ενώ το σώμα μας παραμένει ακίνητο".

Βρήκαμε και σας παρουσιάζουμε μερικές ασκήσεις που θα βοηθήσουν την αντιμετώπισή του.

Ασκήσεις με τα μάτια: Κινούμε τα μάτια πρώτα επάνω, μετά κάτω και κατόπιν συνέχεια από την μία πλευρά πρός στην άλλη παροκολουθώντας το δάκτυλό μας.

Ασκήσεις με το κεφάλι: Κάμπτουμε το κεφάλι μας πρός τα κάτω και μετά ακολουθεί έκταση πάνω και πίσω. Συνεχίζουμε στρέφοντάς το από τη μια πλευρά προς την άλλη.

Ασκήσεις με τον κορμό όρθιοι: Απο την αρχική όρθια στάση σκύβουμε να πιάσουμε ένα αντικείμενο και να απανερχόμαστε στην συνέχεια στην όρθια στάση. Κατόπιν στεκόμαστε όρθιοι και πάλι και εκτελούμε πρεριστροφές του κορμού μας δεξιά και αριστερά

Ασκήσεις σώματος στο κρεβάτι: Στρέφουμε αρχικά το σώμα μας στη μια πλευρά και κατόπιν σηκωνόμαστε και στεκόμαστε καθιστοί στο κρεβάτι. Στη συνέχεια ξαπλώνουμε στην άλλη πλευρά και τέλος γυρίζουμε ανάσκελα.

Οι ασκήσεις πρέπει να γίνονται για 3-4 μήνες από 4 φορές καθημερινά και σε 3 σετ των 5 επαναλήψεων με σκοπό να αντιμετωπιστεί ο ίλιγγος λαβυριθικής αιτιολογίας και εφόσον δεν έχουμε άλλα ιδιαίτερα προβλήματα υγείας που μας απαγορεύουν την σωματική άσκηση γενικότερα.
 newscock.gr

Τα «όπλα» της φύσης στη «μάχη» κατά των ιώσεων



















Κάθε εποχή παράγονται από τη φύση τρόφιμα που μπορούν να ανταποκριθούν σε ανάλογες απαιτήσεις. Έτσι, όπως το καλοκαίρι έχουμε ζουμερά φρούτα, πλούσια σε νερό για την αποφυγή της αφυδάτωσης, έτσι και τον χειμώνα υπάρχουν τρόφιμα που μας βοηθάνε ν' αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που δημιουργούνται από την αλλαγή του καιρού και τους ιούς. Έχουν ήδη σημειωθεί τα πρώτα κρούσματα ιώσεων, οι οποίες θα ταλαιπωρήσουν πολύ κόσμο κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Όπως επισημαίνει η διαιτολόγος- διατροφολόγος Μυρτώ Μυλωνά, ο αποτελεσματικότερος τρόπος για την πρόληψη και την καταπολέμηση αυτών των φαινομένων είναι η σωστή διατροφή. Πολλοί άνθρωποι, αγνοώντας ή αδιαφορώντας ή ακόμα και δυσπιστώντας ως προς τα άμεσα αποτελέσματα της κατανάλωσης των εποχικών αγαθών, καταλήγουν στα φαρμακεία και στην αλόγιστη χρήση αντιβιοτικών, τα οποία τους βάζουν σ' έναν φαύλο κύκλο (ίωση = αντιβιοτικά, αντιβιοτικά = ίωση). Είναι απαραίτητο να αντιληφθούμε τις άμεσες επιδράσεις της διατροφής στην υγεία μας. Η ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, και όχι μόνο, μπορεί να γίνει αντιληπτή από τις πρώτες κιόλας μέρες.

Διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, που παρέχει τις επαρκείς ποσότητες όλων των βιταμινών και των ιχνοστοιχείων, θα μπορούσε να είναι η καλύτερη ασπίδα προστασίας μας απέναντι στις ιώσεις. Πιο αναλυτικά, τα αντιοξειδωτικά (βιταμίνη Ε, βιταμίνη Α και βιταμίνη C) βοηθάνε στον σχηματισμό αντισωμάτων, των κυττάρων δηλαδή που καταστρέφουν τους «εισβολείς». Ιδιαίτερα ευεργετικά είναι, επίσης, τα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα, που βρίσκονται κυρίως στα λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, κολιός, πέστροφα, σολομός) αλλά και στα φιστίκια, στο σουσάμι και σε κάποια φυτικά έλαια (σησαμέλαιο).

Την περίοδο του χειμώνα, η φύση μάς προσφέρει τρόφιμα που περιέχουν κατά κόρον τα παραπάνω συστατικά. Έτσι, λοιπόν, τα λαχανικά, όπως το σπανάκι, τα κρεμμύδια, ο μαϊντανός, ο άνηθος, τα μαρούλια, τα κουκιά και, γενικά, τα όσπρια, ο αρακάς, τα σπαράγγια, τα ραπανάκια, το σέλινο, το σκόρδο και το πράσο, καθώς και τα χειμερινά φρούτα, όπως τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, τα αχλάδια και τα μήλα, αποτελούν τα πιο δυνατά όπλα μας στη μάχη με τις ιώσεις.

Διαβάζοντας τα παραπάνω, θα μπορούσε κανείς να πιστέψει ότι προτείνουμε μια διατροφή βασισμένη αποκλειστικά σε φρούτα και λαχανικά. Αυτό είναι ανακριβές, γιατί η διατροφή μας πρέπει να είναι ισορροπημένη θερμιδικά (να καλύπτει τις ενεργειακές μας ανάγκες) και ποιοτικά.

Άτομα που βρίσκονται σε υποθρεψία ή ακολουθούν αυστηρά σχήματα δίαιτας, για να αδυνατίσουν, είναι επιρρεπή στην προσβολή από τους ιούς. Το ίδιο συμβαίνει και στα υπέρβαρα άτομα, γιατί το υπερβάλλον λίπος συσχετίζεται άμεσα με τη δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Σε αυτό το σημείο γίνεται φανερό τι εννοούμε όταν χρησιμοποιούμε τον όρο «ισορροπημένη διατροφή».

Με άλλα λόγια, το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα πλήρη δημητριακά πρέπει να περιλαμβάνονται στο καθημερινό μας τραπέζι. Αυτό συμβαίνει γιατί το κρέας και τα όσπρια είναι πολύ πλούσιες πηγές ψευδαργύρου, ο οποίος δρα αντιοξειδωτικά. Επίσης, τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν προβιοτικά που εφοδιάζουν τον οργανισμό με ευεργετικά βακτηρίδια, τα οποία μπορούν να καταπολεμήσουν ακόμα και τον ίδιο τον ιό. Επιπρόσθετα, η τακτική άσκηση, που μπορεί να είναι έστω και ένας περίπατος είκοσι λεπτών την ημέρα, είναι το απαραίτητο συστατικό για κάθε «συνταγή» που σχετίζεται με τον οργανισμό. 

Λειτουργεί καταλυτικά, σε συνδυασμό με τη διατροφή, για την προάσπιση της υγείας και της σωματικής ευεξίας μας.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, καλό θα ήταν:
• Στη διατροφή μας να περιλαμβάνονται αρκετά φρούτα και λαχανικά, σε καθημερινή βάση, και τακτικά να καταναλώνουμε ψάρι και ελαιόλαδο.
• Να ασκούμαστε τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα.
• Να πίνουμε αρκετό νερό και φυσικούς χυμούς.
• Να ξεκουραζόμαστε επαρκώς. Αν κοιμόμαστε 7-9 ώρες την ημέρα, αναμφίβολα ισχυροποιούμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
• Να μην ξεχνάμε την αξία των προϊόντων κάθε εποχής και να μην καταναλώνουμε τρόφιμα που δεν έχουν παραχθεί με φυσικό τρόπο (π.χ., ντομάτα τον χειμώνα).

Πηγή: diatrofi.gr



Είμαστε ό,τι τρώμε;

Είμαστε τελικά αυτό που τρώμε; Πρόκειται για μια φράση- ερώτηση που την ακούμε συχνά και την απάντηση σε αυτή θα μπορούσε να δώσει μια άλλη ερώτηση: «Γινόμαστε άραγε αυτό που τρώμε;» Αν απαντήσουμε στη 2η ερώτηση, τότε συνεπαγωγικά θα οδηγηθούμε και στη λύση της 1ης. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με μια παραδοχή, ότι «αυτό που τρώμε σήμερα… γίνεται κομμάτι του εαυτού μας αύριο» και ας δώσουμε μερικά παραδείγματα για να το κατανοήσουμε καλύτερα.

Όπως επισημαίνει η διαιτολόγος- διατροφολόγος, Κική Γούτα, αν σήμερα καταναλώσουμε τροφές που περιέχουν ασβέστιο, τότε το ασβέστιο αυτών των τροφών θα γίνει ένα νέο μικρό κομμάτι στα κόκαλα και στα δόντια μας.

Αν σήμερα καταναλώσουμε φρέσκα φρούτα, τότε η βιταμίνη C θα γίνει σύμμαχος στην προσπάθεια του οργανισμού μας απέναντι στις διάφορες λοιμώξεις.

Αν σήμερα καταναλώσουμε επαρκή πρωτεΐνη, τότε την επόμενη μέρα θα γίνει πλήρης αποκατάσταση των φθαρμένων ιστών, ενώ αν καταναλώσουμε περισσότερη από αυτή που χρειαζόμαστε, θα ξυπνήσουμε με περισσότερο αποθηκευμένο λίπος μέσα στο σώμα μας.

Αν προσθέσουμε δυο με τρεις κουταλιές ωμό ελαιόλαδο στο φαγητό μας, η καρδιά μας θα εργάζεται καλύτερα και ο νους μας θα λειτουργεί γρηγορότερα.

Αν έχουμε καθημερινά δημητριακά ολικής άλεσης και όσπρια στη διατροφή μας, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β θα βοηθήσουν το σώμα μας να είναι πιο δραστήριο και το νευρικό μας σύστημα σε πλήρη διαύγεια και ετοιμότητα.

Αν οτιδήποτε φάμε σήμερα είναι όσο το δυνατόν πιο φρέσκο, πιο ζωντανό και πιο κοντά στη φυσική του πηγή προέλευσης, χωρίς πρόσθετα χημικά και συντηρητικά, τότε σίγουρα αυτό θα αντανακλάται θετικά στη διάθεσή μας, στις δυνάμεις μας, στη διανοητική ευεξία μας και στη άριστη φυσική μας κατάσταση.

Δεν ξέρω, λοιπόν, αν τελικά υπάρχει απάντηση στο αν «είμαστε ό,τι τρώμε» αυτό που είναι σίγουρα ωστόσο είναι πως αυτό που τρώμε είναι αναμφίβολα μέρος του σώματός μας και της εικόνας μας!

Πηγή: ΜediDiatrofi.gr