Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

Τσάι αντί για νερό;

Σύμφωνα με νέα έρευνα, όταν κάποιος πίνει τέσσερις με έξι κούπες τσάι την ημέρα είναι σαν να έχει πιει ένα λίτρο νερό!
Η διαπίστωση αυτή καταρρίπτει την ιδέα, ότι η τακτική κατανάλωση τσαγιού μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση στο σώμα, εξαιτίας της περιεκτικότητάς του σε καφεΐνη.
Στο πλαίσιο της έρευνας, οι συμμετέχοντες έπιναν είτε 4 κούπες τσάι των 240ml μέσα σε ένα 12ωρο – ποσότητα που ισοδυναμεί σε κάτι λιγότερο από ένα λίτρο στο σύνολό της – είτε 1,5 λίτρο σκέτο νερό. Επιπλέον, όσοι έπιναν τσάι μέσα στο ρόφημά τους προσέθεταν περίπου 20ml γάλα, αλλά καθόλου ζάχαρη. Η κατανάλωση νερού ή τσαγιού γινόταν σε ξεχωριστές ημέρες, ενώ οι εξεταζόμενοι δεν κατανάλωναν άλλα ροφήματα, που να περιέχουν καφεΐνη ή αλκοόλ, ενώ παράλληλα δεν ασκούνταν με έντονο ρυθμό.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δεν έδειξαν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στην πόση νερού και τσαγιού.
Σύμφωνα με τη σύμβουλο διατροφής Carrie Ruxton, το τσάι είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να διατηρήσει ένας άνθρωπος μια υγιή ενυδάτωση.
Επιπλέον, το ρόφημα αυτό αποτελεί μια πλούσια πηγή φλαβονοειδών, ουσιών δηλαδή που έχουν συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων.
Πηγή: capitalhealth.gr

Το καρύδι είναι ο πιο υγιεινός ξηρός καρπός

Σε ανακοίνωσή τους Αμερικανοί ερευνητές ανακοίνωσαν πως το καρύδι είναι ο πιο υγιεινός από όλους τους ξηρούς καρπούς και θα πρέπει να καταναλώνεται περισσότερο ως μέρος υγιεινής διατροφής.
Συγκεκριμένα, επιστήμονες από την Πενσυλβανία ανακοίνωσαν στην Αμερικανική Ένωση Χημικών ότι τα καρύδια περιέχουν το υψηλότερο επίπεδο αντιοξειδωτικών σε σύγκριση με άλλους ξηρούς καρπούς.
Τα αντιοξειδωτικά είναι γνωστό ότι βοηθούν στην προστασία του οργανισμού έναντι νόσων.
Οι επιστήμονες δήλωσαν ότι όλοι οι ξηροί καρποί έχουν καλές διατροφικές ιδιότητες αλλά τα καρύδια είναι πιο υγιεινά από τα φιστίκια και τα αμύγδαλα.
Ο Dr Joe Vinson, από το Πανεπιστήμιο Scranton, ανέλυσε τα αντιοξειδωτικά επίπεδα 9 διαφορετικών ειδών καρυδιών και ανακάλυψε ότι τα καρύδια περιέχουν διπλάσια επίπεδα αντιοξειδωτικών σε σχέση με άλλους ξηρούς καρπούς.
Ανακάλυψε ότι τα συγκεκριμένα αντιοξειδωτικά ήταν υψηλότερα σε ποιότητα και δύναμη σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο ξηρό καρπό.
Τα αντιοξειδωτικά είναι ωφέλιμα επειδή σταματούν τις αλυσιδωτές αντιδράσεις που βλάπτουν τα κύτταρα στον οργανισμό όταν εμφανίζεται οξείδωση.
Τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στα καρύδια ήταν επίσης 2 έως 15 φορές πιο ισχυρά από τη βιταμίνη Ε, που είναι γνωστό ότι προστατεύει τον οργανισμό έναντι των φυσικών χημικών που εμπλέκονται στην εμφάνιση της νόσου, αναφέρει η έρευνα.
Τα καρύδια είναι γνωστό πως είναι θρεπτικά και υγιεινά, ότι περιέχουν υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες, πολλές βιταμίνες και μέταλλα, καθώς και ίνες. Επιπλέον δεν περιέχουν γλουτένη.
Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι η τακτική κατανάλωση μικρών ποσοτήτων καρυδιών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, ορισμένων ειδών καρκίνου, διαβήτη τύπου 2 και άλλων προβλημάτων υγείας.
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=284326&cid=15