Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014

Τα κόκκινα μούρα που νικούν το λίπος

Τα γλυκόξινα μούρα από τις Σκανδιναβικές χώρες μας θωρακίζουν από την πρόσληψη βάρους
Αυτή την ενδιαφέρουσα δράση των μικρών κόκκινων μούρων (lingonberries) που καταναλώνονται κατά κόρον στη Σουηδία, αλλά δεν είναι και τόσο γνωστά σε μας, διερεύνησαν οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου Lund της Σουηδίας με πειράματα σε ποντίκια.

Οι ερευνητές χώρισαν τα ποντίκια σε ομάδες και φρόντισαν η διατροφή των ποντικιών κάθε ομάδας να περιλαμβάνει κάποιο είδος μούρων όπως τα κράνα, τα μύρτιλα, το acai berry, αλλά και τα σκανδιναβικά κόκκινα μούρα. Παράλληλα τα περισσότερα ποντίκια τρέφονταν με πολλά λιπαρά.

Μετά από τρεις μήνες οι ερευνητές σύγκριναν τα πειραματόζωα και είδαν ότι εκείνα που κατανάλωναν τα σκανδιναβικά μούρα είχαν και τα καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά την πρόσληψη βάρους. Συγκεκριμένα είχαν πάρει λιγότερο βάρος ακόμη και συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου που κατανάλωναν τροφές με λίγα λιπαρά. Επίσης οι τιμές του σακχάρου τους ήταν παρόμοιες και εκείνες των πειραματόζωων που έτρωγαν λίγα λιπαρά, ενώ εκείνες της χοληστερίνης τους καθώς και ο βαθμός συσσώρευσης λίπους στο ήπαρ, ήταν χαμηλότερος συγκριτικά με τα ποντίκια που έτρωγαν πολλά λίπη χωρίς συνοδεία μούρων.

Ωστόσο οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτά τα ευρήματά τους δεν πρέπει να θεωρηθούν σαν δικαιολογία για να τρώμε ανθυγιεινά «καλύπτοντας» τα ίχνη μας με λίγα κόκκινα μούρα.

Αυτή είναι η πρώτη έρευνα αυτού του είδους που μελετά τα σκανδιναβικά κόκκινα μούρα. Η ερευνήτρια Lovisa Heyman μεταδιδακτορική φοιτήτρια στην Πειραματική Ιατρική Επιστήμη εξηγεί ότι τα συγκεκριμένα μούρα είναι άγνωστα στους περισσότερους γι’ αυτό και στις παρουσιάσεις σε διάφορα συνέδρια συνήθως φέρνει μαζί της κι ένα βαζάκι γεμάτο μούρα!

Τα συγκεκριμένα μούρα μοιάζουν με πολύ μικρά ρόδια, έχουν γλυκόξινη γεύση ενώ αναδίδουν άρωμα πεύκου και κέδρου.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα μούρα της έρευνας φάνηκε ότι όλα είχαν την ιδιότητα να μειώσουν την πρόσληψη βάρους, όχι όμως στον ίδιο βαθμό με τα σκανδιναβικά μούρα. Ενδιαφέρον επίσης ήταν ότι τα ποντίκια που κατανάλωναν acai berry είχαν το αντίθετο αποτέλεσμα, δηλαδή πρόσληψη βάρους. Μια πιθανή ερμηνεία των ειδικών είναι ότι το βραζιλιάνικο σούπερ μούρο (το acai berry) μάλλον λειτουργεί ως μέσο «αποθήκευσης» ενέργειας.

Όσο για την δράση των νορβηγικών μούρων οι ερευνητές την αποδίδουν στην μεγάλη περιεκτικότητά τους σε πολυφαινόλες. Εξηγούν ωστόσο ότι στο πλαίσιο της έρευνας τα ποντίκια έτρωγαν μούρα σε ποσοστό 20% της διατροφής τους, ένα ποσοστό που δεν είναι ρεαλιστικό για τους ανθρώπους και επισημαίνουν ότι χρειάζονται περισσότερες έρευνες για να αποκωδικοποιηθεί ο μοριακός μηχανισμός που εμπλέκεται στη δράση των μούρων.

Πηγή: vita.gr

8+1 tips για την κατακράτηση υγρών

Η κατακράτηση υγρών αποτελεί ένα σύνηθες πρόβλημα, ειδικότερα για τις γυναίκες. Λόγω της εμμήνου ρύσεως και της εγκυμοσύνης, θεωρείται ως ένα φυσιολογικό- πλην ενοχλητικό- φαινόμενο. Η κατακράτηση υγρών προκαλεί δυσθυμία, αυξάνει την κυτταρίτιδα και "βαραίνει"- κουράζει τον οργανισμό σαν να έχουμε πάρει γύρω στα τρία κιλά μέσα σε μία ή δύο ημέρες.

Εφόσον δεν υπάρχουν παθολογικά αίτια, όπως υποθυρεοειδισμός, διαβήτης, καρδιολογικά νοσήματα ή προβλήματα στα νεφρά, η κατακράτηση υγρών μπορεί να αντιμετωπιστεί με τις παρακάτω απλές συνήθειες. Διαφορετικά απευθύνσου σ’ έναν ενδοκρινολόγο, καρδιολόγο ή παθολόγο.

1. Αύξησε την ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης νερού
Όσο κι αν σου φαίνεται περίεργο, η κατακράτηση υγρών αντιμετωπίζεται με αυξημένη κατανάλωση νερού! Όταν δεν καταναλώνουμε αρκετό (και περισσότερο από το αρκετό) νερό, το σώμα μας απελευθερώνει μία ορμόνη που μειώνει την ποσότητα των ούρων η οποία παράγει ο οργανισμός μας.

2. Περιόρισε σημαντικά το αλάτι
Αν έχεις παρατηρήσει ότι μόλις καταναλώσεις ένα φαγητό ή ποτό με πολύ αλάτι, πρήζεσαι απότομα τότε μάλλον έχεις ευαισθησία στο νάτριο. Το νάτριο υπάρχει παντού! Γι’ αυτό θα πρέπει να διαβάζεις τα συστατικά των προϊόντων και να φροντίζεις ώστε η ημερήσια πρόσληψη νατρίου να μην ξεπερνά τα 2, 500 mg. Αν είσαι πάνω από 40 ετών, έχε καλύτερα ως όριο τα 1, 500 mg.

3. Προτίμησε διουρητικά φαγητά και ροφήματα
Λαχανικά και μπαχαρικά όπως αγγούρι, μελιτζάνα, κάρδαμο, σέλινο, κολίανδρο, μαϊντανός, σέλινο, μάραθος. Ακόμη ιδιαίτερα αποτελεσματικό είναι το χαμομήλι και το τσάι, είτε πρόκειται για πράσινο είτε για μαύρο. Τέλος οι φυσικοί χυμοί και τα φύλλα πικραλίδας καταπολεμούν την κατακράτηση υγρών.

4. Μείωσε την κατανάλωση υδατανθράκων
Τα μακαρόνια, το ψωμί κι όλα τα παράγωγά τους έχουν υψηλό ποσοστό γλυκογόνου, το οποίο με τη σειρά του περιέχει πολύ νερό κι έτσι αυξάνει την ποσότητα του νερού στο σώμα.

5. Απόφυγε το αλκοόλ
Το αλκοόλ μπλοκάρει την απελευθέρωση της αντιδιουρητικής ορμόνης, προκαλώντας έτσι αφυδάτωση και προετοιμάζοντας τον οργανισμό σου να κρατήσει περισσότερο νερό.

6. Κάνε μικρά και συχνά γεύματα
Ένα συγκεκριμένο διατροφικό πλάνο, που θα περιλαμβάνει περισσότερο νερό, μικρά και συχνά γεύματα καταπολεμά την κατακράτηση υγρών. Στην αντίθετη περίπτωση που αφήνεις το στομάχι σου για ώρες νηστικό, μόλις αρχίσεις να τρως κανονικά, θα παρουσιάασεις αυξημένη κατακράτηση.

7. Προτίμησε τα ζεστά πιάτα
Οι Κινέζοι λένε πως είναι η καλύτερη λύση στο πρόβλημα της κατακράτησης υγρών είναι η επιλογή ζεστών και καλομαγειρεμένων φαγητών στο τραπέζι. Αυτό σημαίνει ότι ωμά και κρύα φαγητά αποκλείονται από το μενού, αφού είναι πιο δύσπεπτα και ευνοούν την υγρασία στο σώμα. Η τελευταία προκαλείται από τον οργανισμό μέσα από τη διαδικασία της κατακράτησης υγρών.

8. Βάλε τη συστηματική άσκηση στο πρόγραμμα
Το γρήγορο περπάτημα- τρέξιμο κι η άσκηση στο νερό καταπολεμούν αποτελεσματικά την κατακράτηση υγρών. Η πίεση του νερού ωθεί τα υγρά του σώματος προς τα αιμοφόρα αγγεία.

9. Δικαιολογία για μασάζ
Το μασάζ κι ειδικά το λεμφικό καταπολεμούν το πρήξιμο, αφού μετακινούν τα υγρά του σώματος προς τους ιστούς.

newsbeast.gr