Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2012

Άσκηση το μυστικό της εξυπνάδας

 78C1E9BB3D12A33AB090CAAC60F1761B.jpg

Η γυμναστική βελτιώνει τη νοητική λειτουργία σύμφωνα με νέα έρευνα
Μεγαλώνοντας φθίνουν σταδιακά όλες οι λειτουργίες του σώματος μεταξύ αυτών και η νοητική μας λειτουργία. Κι ενώ υπάρχουν π.χ., χάπια που ρυθμίζουν την πίεση, τη χοληστερίνη ή το σάκχαρο, δεν υπάρχει κανένα σκεύασμα που μπορεί να μας διατηρήσει οξυδερκείς.

Ο μόνος τρόπος που μπορούμε αποδεδειγμένα να διατηρήσουμε το μυαλό μας κοφτερό, αλλά και την καρδιά μας γερή, καθώς τα χρόνια περνούν είναι ένας: η άσκηση.

Σε πρόσφατη έρευνα από το Heart and Stroke Foundation του Καναδά ζητήθηκε από μια ομάδα υπέρβαρων και αγύμναστων ενηλίκων μέσου όρου ηλικίας 49 ετών, να ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα γυμναστικής που περιελάμβανε ποδηλασία και βάρη, δυο φορές την εβδομάδα επί τέσσερις μήνες.

Μετά από αυτό το χρονικό διάστημα οι ερευνητές παρατήρησαν ότι είχαν μειωθεί το βάρος, το ποσοστό λίπους στο σώμα τους και η περιφέρεια της μέσης τους. Παράλληλα, όμως, διαπιστώθηκε ότι αυξήθηκε η νοητική τους λειτουργία. Ουσιαστικά όσο περισσότερο αθλούνταν, τόσο περισσότερο βάρος έχαναν και αυξανόταν η απόδοσή τους σε τεστ εκτίμησης της νοητικής τους λειτουργίας.

Επομένως οι ερευνητές μας συμβουλεύουν να αθλούμαστε τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα με μέτρια ή μεγαλύτερη ένταση ούτως ώστε να μειώσουμε τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιαγγειακών και εγκεφαλικού, αλλά και προκειμένου να «σκεφτόμαστε καλύτερα».

Πηγή: vita.gr

Ποια ώρα της ημέρας είναι ιδανική για σεξ;

 5e6f85d19b7534fd7365c96c0bd577b5.w600.h340.z1.jpg

Σίγουρα οι περισσότεροι με μια γρήγορη σκέψη θα απαντήσετε: “Όλες οι ώρες της ημέρας είναι καλές για σεξ”. Οι επιστήμονες όμως μελέτησαν την συμπεριφορά του ανθρώπινου οργανισμού κατά τη διάρκεια του σεξ, ώρα με την ώρα για να καταλήξουν στο ότι όλες οι ώρες είναι καλές, μια όμως ώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι η καλύτερη. Η ιδανική...

 

 Οι επιστήμονες λοιπόν έχουν διαπιστώσει ότι οι πρωινές ώρες και συγκεκριμένα η στιγμή που ξυπνάμε είναι η καλύτερη και η πλέον ιδανική για σεξ. Και μάλιστα όπως κάποιοι είπαν χαριτολογώντας ακόμη και μισοξυπνημένοι να κάνετε σεξ αυτό είναι ιδανικό.

 Η επιστημονική εξήγηση που έδωσαν είναι πως το πρωί αμέσως μετά το ξύπνημα, με το σεξ απελευθερώνεται από τον εγκέφαλο η ουσία οξυτοκίνη , η περίφημη “ορμόνη της αγάπης”. Αυτό σημαίνει ότι το πρωινό σεξ σας δένει περισσότερο συναισθηματικά με τον ή την σύντροφο σας.

 Επίσης οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όταν κάποιος κάνει σεξ μόλις ξυπνήσει ο οργανισμός του βρίσκεται σε ένα “νιρβάνα” και απελευθερώνει σημαντικές ποσότητες μιας άλλης ουσίας της Ανοσοσφαιρίνης Α (IgA), η οποία προστατεύει από τις ιώσεις.

 Τέλος να σας αναφέρουμε ότι κατά τη διάρκεια του πρωινού σεξ, τα οιστρογόνα στις γυναίκες “χτυπάνε κόκκινο” και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να βελτιώνεται η όψη του δέρματος αλλά και των μαλλιών...
iatropedia.com

Νέα έρευνα εξετάζει τα οφέλη του κόκκινου κρασιού

 4FD4E2246E6883A75DFEE31D24146282.jpg

Οι επιστήμονες δεν διαπίστωσαν ευεργετική δράση των συμπληρωμάτων ρεσβερατρόλης
Εδώ και χρόνια μελέτες έχουν υποδείξει την σύνδεση του κόκκινου κρασιού με την μείωση του κινδύνου για θάνατο από καρδιακά νοσήματα. Οι έρευνες εντόπισαν ότι καθοριστική σε αυτή τη δράση του κόκκινου κρασιού ήταν η ουσία ρεσβερατρόλη που εντοπίζεται στη φλούδα του σταφυλιού και άλλων φρούτων. Έτσι εμφανίστηκαν τα συμπληρώματα διατροφής με ρεσβερατρόλη.

Μια νέα έρευνα έβαλε στο μικροσκόπιο τα συμπληρώματα ρεσβερατρόλης για να δει αν όντως έχουν τη δράση που υπόσχονται κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων και του διαβήτη. Την μελέτη διεξήγαγε η Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον σε 29 υγιείς γυναίκες ηλικίας 50 με 60 ετών.

Για 12 εβδομάδες οι μισές γυναίκες πήραν συμπληρώματα ρεσβερατρόλης 75mg την ημέρα και οι άλλες μισές ένα εικονικό συμπλήρωμα. Η ποσότητα της ουσίας που έπαιρναν οι γυναίκες θα αντιστοιχούσε σε 8 λίτρα κόκκινου κρασιού την ημέρα.

Οι ερευνητές κατέγραψαν πόσο καλά λειτουργούσε ο μηχανισμός παραγωγής ινσουλίνης των γυναικών για τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα. Επίσης εξέτασαν την πίεση, την χοληστερίνη και άλλους δείκτες υγείας.

Κανένας από τους ελέγχους δεν έδειξε διαφοροποίηση στους δείκτες των γυναικών που έπαιρναν το συμπλήρωμα και σε εκείνες που δεν έπαιρναν.

Κι ενώ η ρεσβερατρόλη μπορεί στο παρελθόν να έχει δείξει ότι ωφελεί ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 και ανθρώπους που έχουν πρόβλημα ελέγχου του σακχάρου τους, η νέα μελέτη δείχνει ότι το συμπλήρωμα δεν έχει καμία τέτοια δράση σε υγιείς ανθρώπους.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι αποδυναμώνονται τα οφέλη της μέτριας κατανάλωσης κόκκινου κρασιού για την υγεία. Απλώς τα συμπληρώματα μάλλον δεν βοηθούν ιδιαίτερα στην αποφυγή του κινδύνου. Η έρευνα δημοσιεύεται στο τεύχος Νοεμβρίου του περιοδικού Cell Metabolism.

Πηγή: healthpress.gr

Κάντε το σπίτι σας γυμναστήριο

 F9D970952C267F168973A4DEAE488983.jpg

Τα ιδανικά όργανα γυμναστικής για να «κάψετε» τις περιττές θερμίδες
Το ότι η γυμναστική συμβάλλει στην υγεία μας αλλά και στην εμφάνισή μας είναι σε όλους γνωστό. Όσοι, λοιπόν, δεν μπορείτε να βρείτε ελεύθερο χρόνο να εγγραφείτε σε ένα γυμναστήριο μια λύση θα ήταν να αποκτήσετε ένα ειδικό μηχάνημα άσκησης για το σπίτι, όπως ένα διάδρομο, ένα ποδήλατο ή ένα stepper. Με άλλα λόγια, ένα όργανο γυμναστικής που θα σας βοηθάει να «καίτε» όλες τις θερμίδες που δε χρειάζεστε.

ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ

Όσοι θέλετε να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση ή να μειώσετε το βάρος και το λίπος σας τότε ένας διάδρομος για το σπίτι είναι η καλύτερη λύση για σας, καθώς:

-Θα ενεργοποιεί ολόκληρο το μυϊκό σας σύστημα, δηλαδή πόδια, γλουτούς, κοιλιά και χέρια.
-Θα σας δίνει τη δυνατότητα να «καίτε» 700-800 θερμίδες την ώρα.
-Θα ενδυναμώνει τα οστά σας, λόγω των κραδασμών από το περπάτημα/τρέξιμο, προστατεύοντάς σας έτσι και από την οστεοπόρωση.
-Θα σας παρέχει τη δυνατότητα να επιλέγετε εσείς όποιο πρόγραμμα γυμναστικής θέλετε, αφού πολλοί διάδρομοι έχουν ενσωματωμένα προγράμματα άσκησης.

Προσοχή

Ο διάδρομος δε συστήνεται σε όσους έχουν υπερβολικό βάρος ή ορθοπεδικά προβλήματα (γόνατα, μέση, αστράγαλος).

Επίσης, εάν δεν τον χειρίζεστε καλά, μπορεί να οδηγηθείτε σε χρόνιους τραυματισμούς (π.χ., τενοντίτιδες) ή άλλα ορθοπεδικά προβλήματα.

ΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ

Πρόκειται για το πιο διαδεδομένο όργανο γυμναστικής για το σπίτι. Κυκλοφορεί σε δύο τύπους: στο όρθιο ποδήλατο και το καθιστό. Το πρώτο είναι απομίμηση του κανονικού ποδηλάτου με τη σέλα, ενώ το δεύτερο είναι χαμηλότερο κι έχει κανονικό κάθισμα με πλάτη. Και οι δύο τύποι απευθύνονται σε όλους, καθώς είναι εύκολοι στη χρήση και δε χρειάζονται ιδιαίτερη εκπαίδευση. Επιπλέον:

-Είναι μια σχετικά οικονομική λύση.
-Δε χρειάζονται ιδιαίτερη συντήρηση.
-Δεν επιβαρύνουν ιδιαίτερα τις αρθρώσεις, αφού δε χρειάζεται να μεταφέρετε το βάρος σας, καθώς γυμνάζεστε πάνω τους καθιστοί.

Προσοχή!
Τα ποδήλατα γυμνάζουν άριστα τα πόδια, ενώ, επειδή δεν απαιτούν την προσοχή σας, μπορείτε παράλληλα με την άσκηση να κάνετε και κάτι άλλο, π.χ., να διαβάζετε ή να βλέπετε τηλεόραση.

STEPPERS

Το step δεν είναι τίποτα άλλο από μια εξομοίωση του ανεβάσματος μιας σκάλας. Πρόκειται για μια εξειδικευμένη μορφή άσκησης κατάλληλη για όσους επιθυμείτε να γυμνάσετε τα πόδια σας. Να θυμάστε ότι τα steppers:

-Αποτελούν την τέλεια άσκηση για το δυνάμωμα των γλουτών και των μηρών.
-Αν επιλέξετε να κάνετε μικρά και γρήγορα ανεβάσματα (10-15 εκατοστά), μπορεί να καταναλώνετε πολλές θερμίδες. -Αν, πάλι, επιλέξετε μεγαλύτερα ανεβάσματα (20-40 εκατοστά), τότε δυναμώνετε και τονώνετε τα πόδια σας.

Προσοχή!

-Τα steppers δε γυμνάζουν καθόλου τα χέρια, αφού η εκγύμναση επικεντρώνεται μόνο στα κάτω άκρα.
-Τα steppers που είναι κακά σχεδιασμένα μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμούς στα γόνατα και στη μέση.
-Πρέπει να τα αποφεύγετε όσοι έχετε ευπαθή γόνατα και μέση.

Πηγή: belife

Οι πολυβιταμίνες προστατεύουν από τον καρκίνο

 A9BF223E40F8A6AA32B51FA1F061CB8E.jpg

Σύμφωνα με αμερικανούς ερευνητές
Tον κίνδυνο που διατρέχουν οι άντρες να εκδηλώσουν καρκίνο, ελαττώνει μία πολυβιταμίνη την ημέρα, όπως αναφέρουν αμερικανοί ερευνητές.

Το συμπέρασμά τους προέρχεται από μελέτη που έγινε σε σχεδόν 15.000 άνδρες, ηλικίας άνω των 50 ετών, τους οποίους παρακολούθησαν επί περισσότερο από μία δεκαετία.

Οι εθελοντές των επιστημόνων από το νοσοκομείο Brigham and Women’s και την ιατρική σχολή του πανεπιστημίου Χάρβαρντ προέρχονταν από την επονομαζόμενη Physicians’ Health Study II, η οποία διεξάγεται στο Χάρβαρντ από το 1997.

Σχεδόν 15.000 άνδρες γιατροί έπαιρναν καθημερινά ένα χάπι που περιείχε 31 βιταμίνες και ιχνοστοιχεία ή μία ανενεργό ουσία.

Ούτε οι εθελοντές ούτε οι ερευνητές ήξεραν ποιος άντρας έπαιρνε τι, πριν ολοκληρωθεί η μελέτη.

Στη διάρκειά της εκδήλωσαν καρκίνο 1.379 άνδρες απ’ όσους έπαιρναν την ανενεργό ουσία και 1.290 απ’ όσους έπαιρναν την πολυβιταμίνη.

Η διαφορά αυτή, αναγόμενη ανά έτος μελέτης, αντιστοιχεί σε ετήσια μείωση κατά 8% των κρουσμάτων καρκίνου στην ομάδα της πολυβιταμίνης.

Ωστόσο, η μείωση αυτή δεν αφορά τον συχνότερο ανδρικό καρκίνο, αυτόν του προστάτη, αλλά άλλες μορφές.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι δεν γνωρίζουν εάν ανάλογο όφελος ισχύει για τις γυναίκες ή νεώτερους άντρες.

Ωστόσο, πιστεύουν ότι τα ευρήματά τους θα μπορούσαν να ληφθούν υπ’ όψιν ως ένας τρόπος για την πρόληψη του καρκίνου στους μεσήλικες και ηλικιωμένους άνδρες.

newsbeast.gr

Τα νοσήματα που συνδέονται με τα άτονα πόδια

 7259C0D68C275982D0071445E76F73AD.jpg

Η φυσιολογική λειτουργία των κάτω άκρων προϋποθέτει καλή μυϊκή ισχύ
Το σύμπτωμα της ατονίας που εμφανίζεται στην περιοχή των κάτω άκρων είναι ένα δυσάρεστο σύμπτωμα, που οδηγεί τον πάσχοντα στον ειδικό παθολόγο. Η ατονία στα κάτω άκρα μπορεί να συνδέεται με την πραγματοποίηση άσκησης και τη μυϊκή κόπωση των κάτω άκρων ή να είναι συνεχής. Συνοδά συμπτώματα όπως τινάγματα, μυρμηγκιάσματα, μούδιασμα ή βάρος συνοδεύουν σε αρκετές περιπτώσεις την ατονία.

Τα κάτω άκρα είναι σημαντικά για τη στήριξη του σώματος, οι παθήσεις ωστόσο που τους προκαλούν ατονία, συχνά δεν εντοπίζονται αμιγώς σε αυτά.

Η φυσιολογική λειτουργία των κάτω άκρων προϋποθέτει καλή μυϊκή ισχύ, καλή λειτουργία των οστών και των αρθρώσεων, καλή λειτουργία των νεύρων, επάρκεια αιματικής ροής, φυσιολογική τροφοδοσία των κάτω άκρων μέσω του αίματος με οξυγόνο θρεπτικά συστατικά ορμόνες και ιχνοστοιχεία και καλή λειτουργία του εγκεφάλου και των νευρικών οδών που δίνουν την εντολή της κίνησης και της ισορροπίας. Φυσιολογικές μεταβατικές περίοδοι (π.χ. κύηση, εμμηνόπαυση) και παράγοντες της καθημερινότητας, όπως ανεπαρκής ύπνος, υπερκόπωση, κακά υποδήματα, ενδέχεται να διαταράξουν μία ή περισσότερες από τις συνιστώσες της καλής λειτουργίες και να προκαλέσουν το πρόβλημα.

Τα πιο συχνά νοσήματα που προκαλούν άτονα πόδια διακρίνονται σε:

Συστηματικά νοσήματα (π.χ. ηλεκτρολυτικές διαταραχές, αναιμία, διαταραχές ορμονών, υποξία)
Nοσήματα στην περιοχή των κάτω άκρων (π.χ. μυασθένεια, μεταβολικές διαταραχές των μυών, δυσκινησία λόγω αρθρίτιδας, κακή κυκλοφορία άκρων, νευροπάθεια από παγίδευση)
Νευρολογικά και ψυχιατρικά νοσήματα εγκεφάλου ή νωτιαίου μυελού (π.χ. σκλήρυνση κατά πλάκας, νεοπλάσματα κεντρικού νευρικού συστήματος, λοίμωξη κεντρικού νευρικού συστήματος, ισχαιμία εγκεφάλου, κατάθλιψη).

Ορισμένες περιπτώσεις έχουν μεικτό μηχανισμό.

Η σωστή παθολογική εξέταση έχει κομβικό ρόλο στην ορθή διαφορική διάγνωση και θεραπεία.

Πηγή: iatronet.gr