Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2012

Γιατί το μασάζ ανακουφίζει τους σωματικούς πόνους;

Το κυτταρικό και γενετικό του μυστικό
Ένα καλό μασάζ σίγουρα μπορεί να ανακουφίσει τους σωματικούς πόνους και γενικότερα να αναζωογονήσει το σώμα. Σύμφωνα με μια επιστημονική έρευνα του πανεπιστημίου ΜακΜάστερ του Οντάριο σε συνεργασία με τους ερευνητές του ινστιτούτου Buck, η επιτυχία δεν οφείλεται μόνο στον έμπειρο μασέρ αλλά και στα κύτταρα και το DNA.

Οι επιστήμονες έκαναν γενετική ανάλυση των βιοψιών μυών που πήραν από τετρακέφαλους 11 νεαρών ανδρών, αφού είχαν κάνει εξαντλητικό ποδήλατο σε όργανο γυμναστικής. Στη συνέχεια το ένα από τα δύο πόδια τους επιλέχθηκε κατά τύχη για να γίνει μασάζ και ακολούθησαν νέες βιοψίες δειγμάτων από τους μυϊκούς ιστούς.

Οι συγκριτικές αναλύσεις, πριν και μετά το μασάζ, έδειξαν ότι οι χειρομαλάξεις καταπολεμούν την εμφάνιση των κυτοκινών (των ουσιών που προκαλούν φλεγμονή στα μυϊκά κύτταρα), ενώ παράλληλα προωθούν τη βιογένεση των μιτοχονδρίων (των μονάδων παραγωγής ενέργειας μέσα στα κύτταρα). Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι το μασάζ ενεργοποιεί γονίδια που θεραπεύουν τους μυς και απενεργοποιεί γονίδια που σχετίζονται με τη χρόνια φλεγμονή.Συγκεκριμένα, το πόδι στο οποίο είχε γίνει μασάζ είχε κατά μέσο όρο 30% περισσότερο «PGC-1 άλφα», ένα γονίδιο που βοηθά τα μυϊκά κύτταρα να δημιουργούν μιτοχόνδρια, σε σχέση με το πόδι στο οποίο δεν είχε γίνει μασάζ. Επίσης στο πόδι που είχε προηγηθεί χειρομάλαξη υπήρχε τρεις φορές λιγότερο NFkB, που ενεργοποιεί τα γονίδια τα οποία σχετίζονται με τη φλεγμονή.

Η νέα έρευνα καταρρίπτει και την ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι το μασάζ ωφελεί επειδή διώχνει το συσσωρευμένο γαλακτικό οξύ και άλλες άχρηστες ουσίες από τους κουρασμένους μυς, καθώς δεν διαπίστωσε κάτι τέτοιο.

«Υπάρχει γενική ομοφωνία ότι το μασάζ σε κάνει να νιώθεις καλά, τώρα έχουμε και μια επιστημονική βάση για αυτή την εμπειρία», δήλωσε ο ερευνητής Σίμον Μέλοβ.

Ο Μαρκ Ταρνοπόλσκι επεσήμανε ότι η νέα έρευνα έρχεται να προσδώσει επιστημονική τεκμηρίωση σε μια πρακτική που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. «Τα δυνητικά οφέλη του μασάζ μπορεί να αποβούν χρήσιμα σε ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων των ηλικιωμένων, όσων υποφέρουν από μυοσκελετικά τραύματα και όσων πάσχουν από χρόνιες φλεγμονώδεις παθήσεις», είπε.

Το μασάζ, πέρα από τη χρήση του από τους φυσικοθεραπευτές, αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς εναλλακτικές και θεραπευτικές πρακτικές, διεθνώς.
newsbeast.gr

Ο Φεβρουάριος είναι ο μήνας του καρότου

Το βρίσκουμε φρέσκο και έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες
Ο Φεβρουάριος είναι ο τελευταίος μήνας του Χειμώνα. Είναι ο μήνας του ρομαντισμού καθώς είναι σε λίγες μέρες του Αγίου Βαλεντίνου, αλλά και ο μήνας του... καρότου. Είναι η εποχή κατανάλωσης καρότου, αφού το βρίσκουμε πλέον φρέσκο.

Το καρότο κατά την αρχαιότητα ήταν από τα πιο πολύτιμα λαχανικά με φαρμακευτικές δράσεις.Είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α, ευεργετώντας την όραση, αλλά και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Η β-καροτίνη, η πορτοκαλί χρωστική ουσία (υπεύθυνη για το χρώμα του καρότου) διαθέτει ξεχωριστές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, αποτρέποντας την καταστροφική δράση των ελευθέρων ριζών και εν τέλει προστατεύοντας τα κύτταρα. Το βήτα-καροτένιο έχει σπουδαίες αντιγηραντικές ιδιότητες, γιατί μετατρεπόμενο σε βιταμίνη Α ενισχύει την ίδια την παραγωγή της.Τα καρότα αποτελούν καλή πηγή βιταμίνης Ε. Τα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη Ε εμποδίζουν τη δημιουργία στένωσης στις , αναστέλλοντας την οξείδωση της «κακής» χοληστερόλης, ενώ έχουν και αντιγηραντική δράση.
Μάλιστα ο συνδυασμός της β-καροτίνης με τις βιταμίνες Ε και C, όπως συμβαίνει στα καρότα, προσδίδει ακόμα μεγαλύτερη αντιοξειδωτική ικανότητα.

Στη χώρα μας η μεγαλύτερη παραγωγή καρότων γίνεται στη Μακεδονία και τη Στερεά Ελλάδα. Επειδή το καρότο περιέχει λιποδιαλυτές βιταμίνες Α,Ε, όταν συνοδεύεται με ελαιόλαδο ευνοείται η απορρόφησή τους.

Τρώγεται ωμό σκέτο (το καλύτερο), σε σαλάτες (αποτελεί πολύ καλό συνοδευτικό του λάχανου), τουρσί ή μαγειρεμένο (είναι βασικό συστατικό στη φασολάδα, επίσης ταιριάζει άριστα και με τον αρακά). Επειδή η β-καροτίνη ενισχύει τη δυνατότητα απορρόφησης του σιδήρου, είναι πολύ καλό να συνοδεύουμε με καρότο τις πηγές σιδήρου (πχ κόκκινο κρέας, φακές, σπανάκι κα).

Πηγή : iator.gr