Τετάρτη, 18 Ιουνίου 2014

Πώς θα ενεργοποιήσετε το μεταβολισμό σας

Πέντε μυστικά για να το καταφέρετε
Για να αυξήσετε το μεταβολισμό σας-και να τον διατηρήσετε δραστήριο- υιοθετήστε τις παρακάτω συνήθειες:

Χτίστε μυϊκή δύναμη

Με μια αύξηση κατά μόλις κατά 2 με 4 κιλά της μάζας των λείων μυών σας θα ενισχύσετε τον μεταβολισμό σας σε φάση ανάπαυσης -αυτό είναι ο αριθμός των θερμίδων που καίει ο οργανισμός σας για να κρατηθεί στη ζωή- κατά περίπου 100 θερμίδες κάθε μία μέρα.

Δώστε τα όλα!

Μεγιστοποιήστε τις θερμίδες που καίτε μετά την άσκηση εντάσσοντας υψηλής έντασης διαλειμματική στο πρόγραμμά σας. Κάντε εναλλάξ 3 λεπτά μέτριας έντασης τρέξιμο ή ποδήλατο με 30 δευτερόλεπτα όπου θα τα δίνετε όλα. Με αυτό τον τρόπο θα καίτε άλλες 100 με 200 θερμίδες ακόμη κι όταν κάθεστε στον καναπέ ή είστε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι.

Κοιμηθείτε

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να μειώσει τον αριθμό των θερμίδων που καίει το σώμα σας κατά την ανάπαυση – όταν εκτελεί τις απαραίτητες για τη ζωή λειτουργίες, όπως την κυκλοφορία του αίματος, την αναπνοή και την επισκευή των κατεστραμμένων ιστών. Ο ρυθμός των θερμίδων που καίει ο οργανισμός σας σε φάση ανάπαυσης αντιπροσωπεύει περίπου το 60 με 75% της συνολικής ημερήσιας καύσης θερμίδων. Έτσι το νούμερο αυτό μειώνεται εξαιτίας της έλλειψης ύπνου μπορεί να σας βάζει ένα σημαντικό εμπόδιο στο δρόμο για την απώλεια βάρους.

Τρώτε κάθε 2 με 3 ώρες

Κάθε φορά που τρώτε διεγείρετε το μεταβολισμό για λίγη ώρα, που σημαίνει πως όσο πιο σύντομα τρώτε τόσο περισσότερο θα τον αυξήσετε. Βέβαια συχνό φαγητό δεν σημαίνει απερισκεπτο τσιμπολόγημα. Επιλέξτε μία μερίδα λαχανικά και μία υγιεινή πηγή πρωτεΐνης όπως αβγά, κοτόπουλο ή ξηροί καρποί.

Μην πιστεύετε ό,τι ακούτε
Σε ό,τι αφορά τις διατροφικές τάσεις για την ενίσχυση του μεταβολισμού όπως το πράσινο τσάι, η καφεΐνη και οι καυτερές πιπεριές, είναι καλύτερο να εστιάσετε αλλού τις προσπάθειες που κάνετε να χάσετε βάρος. Ένα συστατικό στο πράσινο τσάι που ονομάζεται ECGC έχει αποδειχτεί πως αυξάνει τον μεταβολισμό κατά ένα μικρό ποσοστό, δεν είναι όμως αρκετό για να κάνει κάποια διαφορά στο βάρος σας. Η καψαϊκίνη που δίνει την αψάδα στις καυτερές πιπεριές, ενεργοποιεί κι αυτή το μεταβολισμό. Και πάλι όμως δεν είναι αρκετά σημαντική για να περιμένετε να δείτε κάποια διαφορά στη ζυγαριά. Η καφεΐνη μπορεί να βοηθά ή όχι στην απώλεια βάρους – ως διεγερτικό του κεντρικού νευρικού συστήματος, σαφώς όμως αυξάνει το μεταβολισμό, λέει, όμως μελέτες στην επίδρασή του στο βάρος δείχνουν ανάμικτα αποτελέσματα.

Το μυστικό
Κινηθείτε! Μην κάθεστε. Αυτό θα ενεργοποιήσει το μεταβολισμό σας, μια και καλή!

Πηγή: omorfamystika.gr

Η θρεπτική αξία της φράουλας

Γιατί ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα φρούτα
Αγαπημένο φρούτο μικρών και μεγάλων, με σχήμα ιδιαίτερο, θυμίζοντας καρδιά και χρώμα πολύ ελκυστικό, η φράουλα έρχεται πρώτη στις καλοκαιρινές μας «φρουτένιες» επιλογές. Χαρακτηρίζεται από ξεχωριστό άρωμα και ιδιαίτερη γεύση, μπορεί να αποτελέσει ενδιάμεσο γεύμα, δροσιστικό χυμό ή σορμπέ, ή ακόμη και συστατικό κάποιου καλοκαιρινού κοκτέιλ.

Γιατί ξεχωρίζει;

Η πολυδιάστατη θρεπτική της αξία είναι εκείνη που την κάνει να ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα φρούτα του καλοκαιριού.

Πλούσια σε βιταμίνες, φυτικές ίνες και ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών ουσιών, γνωστών ως πολυφαινόλες, συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εντέρου ενώ πολλές μελέτες μαρτυρούν τις αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές της ιδιότητες. Μάλιστα, κατατάσσεται μεταξύ των 20 κορυφαίων φρούτων με αντιοξειδωτικές ικανότητες.

Tip: Γνωρίζατε ότι μόλις μία μερίδα - περίπου οκτώ φράουλες – παρέχει περισσότερη βιταμίνη C από ένα πορτοκάλι;

Συν τοις άλλοις, η φράουλα είναι ένα φρούτο χωρίς λιπαρά, χωρίς χοληστερόλη, χαμηλό σε θερμίδες, ελεύθερο νατρίου και πλούσιο σε κάλιο και νερό βοηθώντας έτσι στην ενυδάτωση αλλά και στην αίσθηση κορεσμού με ελάχιστες θερμίδες.

Η υψηλή περιεκτικότητα τους σε ανθοκυανίνες είναι εκείνη που ενισχύει τη βραχυπρόθεσμη μνήμη, ενώ τα φλαβονοειδή που περιέχονται στην φράουλα, και είναι υπεύθυνα για το χρώμα αλλά και τη γεύση της, βοηθούν στη μείωση των καρδιακών παθήσεων.

Έτσι λοιπόν, λόγω του μοναδικού συνδυασμού αντιοξειδωτικών αλλά και αντιφλεγμονωδών συστατικών, οι φράουλες εκτός από εύγεστο καλοκαιρινό φρούτο αποτελούν και ασπίδα προστασίας για διάφορες παθήσεις του οργανισμού.

Φράουλα η… προσωπική σας αισθητικός

Τα ευεργετικά οφέλη αυτού του νόστιμου και δροσιστικού φρούτου δεν περιορίζονται μόνο στην προστασία του οργανισμού στο κομμάτι υγεία. Ο ξεχωριστός συνδυασμός των θρεπτικών συστατικών της φροντίζει το δέρμα μας προσφέροντας αντιγηραντική δράση, ενώ παράλληλα συμβάλλει σημαντικά στην υγιή εμφάνιση των μαλλιών και των νυχιών προσφέροντας λάμψη και δύναμη. Η περιεκτικότητά της σε βιοτίνη αλλά και η δύναμη της βιταμίνης C, που είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγή κολλαγόνου, συμβάλλουν στη βελτίωση της ελαστικότητας και της ανθεκτικότητας του δέρματος. Από την άλλη μεριά, το ελαγικό οξύ, που δρα ως αντιοξειδωτικό, προλαμβάνει εμφανώς την καταστροφή του κολλαγόνου και τη δημιουργία φλεγμονών, 2 βασικοί παράγοντες που ευθύνονται για την ανάπτυξη ρυτίδων (ιδιαίτερα μετά από συνεχή έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία).

Τι πρέπει να προσέχετε;

Όταν αγοράζετε τις φράουλες, σιγουρευτείτε ότι δεν είναι ζαρωμένες ή ‘στραπατσαρισμένες’, αλλά λαμπερές με όμορφο κόκκινο χρώμα, με το πράσινο κοτσανάκι τους και το ελαφρύ χνούδι τους από πάνω.

Όταν έρθει η ώρα να τις καταναλώσετε, πλύνετε τις καλά και αποθηκεύστε τις σε πλαστικό σκεύος, όχι αεροστεγώς κλεισμένες.

Πώς να τις απολαύσετε με λίγες θερμίδες

Προσθέστε τις κομμένες στη σαλάτα σας.Φτιάξτε ένα δροσερό ρόφημα με 1 κούπα φράουλες, θρυμματισμένο πάγο, 2κ.σ γιαούρτι 2% και ½ ποτήρι γάλα χαμηλών λιπαρών.

Επιλέξτε ζελέ φρούτων χωρίς ζάχαρη ή με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά και προσθέστε φράουλες κομμένες σε φέτες.

Συνοδεύστε τα κράκερς σας με μαλακή μαργαρίνη εμπλουρισμένη σε ω-3 και φράουλες, σαν γλύκισμα.

Συνδυάστε το αγαπημένο σας γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης και λαχταριστά κομματάκια φράουλας.

Φτιάξτε μπουκίτσες cheesecake χρησιμοποιώντας μπισκότα τύπου digestive χωρίς ζάχαρη ή με μειωμένα λιπαρά, τυρί κρέμα χαμηλών λιπαρών και μαρμελάδα φράουλα.

Πολλοί συνηθίζουν να πασπαλίζουν τις φράουλες με ζάχαρη ή να τις γαρνίρουν με σαντιγί. Κάντε πιο light αυτήν την εκδοχή χρησιμοποιώντας απλά, νερό, κάποια ολιγοθερμιδική γλυκαντική ύλη τύπου στέβια ως υποκατάστατο της ζάχαρης και προσθέστε φυλλαράκια μέντας και ελάχιστο κονιάκ.

Tip: Γνωρίζατε ότι η φράουλα, λόγω του ότι είναι όξινο φρούτο, μπορεί να ανατικαταστήσει τη ντομάτα στις σαλάτες σας, στο τοστ ή ακόμα και στα φαγητά κατσαρόλας;

Πηγή: nutrimed.gr

Tα ροφήματα διαίτης μπορούν να συμβάλλουν στην απώλεια βάρους

Τα light αναψυκτικά «χωράνε» στη δίαιτα
Για πρώτη φορά οι επιστήμονες συνέκριναν την επίδραση που έχει στο σωματικό βάρος η κατανάλωση ροφημάτων με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, σε σχέση με το νερό, και βρήκαν ότι τα ροφήματα και αναψυκτικά διαίτης/light μπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας δίαιτας απώλειας βάρους συμβάλλοντας στο αδυνάτισμα!

Η μελέτη…

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο και δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό Obesity. Στη μελέτη συμμετείχαν 303 υγιείς άντρες και γυναίκες, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Και οι δύο ομάδες ακολούθησαν το ίδιο πρόγραμμα διατροφής και σωματικής δραστηριότητας, ωστόσο, η πρώτη ομάδα επιτρεπόταν, παράλληλα με το νερό, να καταναλώνει ροφήματα που περιέχουν γλυκαντικά με λίγες ή μηδενικές θερμίδες, όπως τα αναψυκτικά light και το κρύο τσάι χωρίς ζάχαρη, ενώ η δεύτερη ομάδα μπορούσε να πίνει μόνο νερό.

Μετά από διάστημα 12 εβδομάδων, τα άτομα που επιτρέπονταν να καταναλώνουν ροφήματα διαίτης - με χαμηλές ή καθόλου θερμίδες – παράλληλα με το νερό, έχασαν 44% περισσότερο βάρος (κατά μέσο όρο 5.95 κιλά), συγκριτικά με εκείνους που έπιναν μόνο νερό και έχασαν κατά μέσο όρο 4.09 κιλά. Επιπλέον, όσοι κατανάλωναν αναψυκτικά διαίτης ένιωθαν σε στατιστικώς σημαντικά μικρότερο βαθμό το αίσθημα της πείνας.

Τα light αναψυκτικά «χωράνε» στη δίαιτα

Αντίστοιχα ήταν τα ευρύματα και σε παλαιότερες μελέτες που δημοσιεύθηκαν τα έτη 2012 και 2013 στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, και οι οποίες έδειξαν ότι όσοι συμπεριλάμβαναν ροφήματα διαίτης σε μία διατροφή απώλειας βάρους είχαν περισσότερες πιθανότητες να μειώσουν εμφανώς το βάρος τους, συγκριτικά με αυτούς που καταναλώνουν μόνο νερό, ενώ παράλληλα φάνηκε ότι οι πρώτοι στρέφονται λιγότερο συχνά στην κατανάλωση γλυκισμάτων.

Οι μελέτες αυτές έρχονται να απαντήσουν στο ερώτημα πολλών διαιτώμενων αν μπορούν να καταναλώσουν light ροφήματα και αναψυκτικά όταν ακολουθούν μία δίαιτα αδυνατίσματος, πάντα βέβαια παράλληλα με το νερό που αποτελεί την πρώτη επιλογή ενυδάτωσης. Σϋμφωνα με τους ερευνητές των παραπάνω μελετών, τα ροφήματα – αναψυκτικά με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, ενδεχομένως λόγω του ότι ικανοποιούν την επιθυμία για γλυκιά γεύση και προκαλούν μεγαλύτερη αίσθηση ικανοποίησης ή/ και κορεσμού, μπορούν να παίξουν έναν επικουρικό ρόλο σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους αρκεί να καταναλώνονται με μέτρο στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και ενός ενεργού τρόπου ζωής γενικότερα.

Πηγή: nutrimed.gr