Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2018

Ο καφές φραπέ κατά της χοληστερίνης

Ο στιγμιαίος καφές, με τον όποιο φτιάχνεται το φραπέ, έχει δύο πολύ ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό σας. Λίγοι το γνωρίζουν αυτό και -αν το γνώριζαν- ίσως να μην έπιναν άλλο είδος καφέ, ειδικά τώρα που ο καιρός ζεσταίνει σιγά-σιγά και “τραβιέται” περισσότερο ο κρύος καφές.
Και αν έχετε προβλήματα με τη χοληστερίνη σας, τότε ίσως και να... επιβάλλεται να πίνετε φραπέ!
Δείτε γιατί...
Στιγμιαίος καφές φραπέ και χοληστερόλη
Το φραπέ έχει λιγότερο καφεστόλη (cafestol) από τον γαλλικό καφέ, ή από τον ελληνικό καφέ, σύμφωνα με τον δρ Rob Van Dam, επίκουρο καθηγητή στο Τμήμα Διατροφής στην Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ. Η καφεστόλη είναι μια ουσία που μπορεί να αυξήσει τη χοληστερόλη. Αν έχετε ήδη υψηλή χοληστερόλη ή οικογενειακό ιστορικό καρδιακής νόσου, ο στιγμιαίος καφές είναι μια καλύτερη επιλογή από τον γαλλικό ή ελληνικό καφέ.
Καφεΐνη
Ο στιγμιαίος καφές φραπέ έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε καφεΐνη από άλλα είδη καφέ. Αυτό δεν είναι αλήθεια για όλες τις μάρκες, αλλά αν διαβάσετε τις ετικέτες, μπορείτε να βρείτε στιγμιαίο καφέ με μόλις 27 mg καφεΐνης ανά μερίδα. Μια μερίδα είναι συνήθως 1 κουταλάκι του γλυκού. Ένα φλιτζάνι από άλλα είδη καφέ έχει τουλάχιστον 95 mg καφεΐνης.

Αερόβια γυμναστική για υγιές σώμα και πνεύμα

«Ξεκούραση και χαλάρωση μετά τη γυμναστική». Μια έκφραση που τη συναντούμε συχνά σε διάφορες στήλες για την υγεία και τη σωματική άσκηση, που κινδυνεύει μάλιστα να γίνει κλισέ. Έχουμε, όμως, ξεχάσει ότι η ίδια η άσκηση μπορεί ταυτόχρονα να είναι και ξεκούραστη, θεραπεύοντας σώμα και πνεύμα!
Αν και την αντιλαμβανόμαστε ως μια μορφή σωματικής καταπόνησης, η άσκηση είναι ικανή να απομακρύνει την ψυχική ένταση και να λειτουργήσει θεραπευτικά για την ψυχική και πνευματική μας υγεία. Ο Αλεξάντερ Πόουπ έτσι πρέσβευε: «η εξάσκηση του νου είναι άσκηση, όχι χαλάρωση». Και ο Πλάτων συμφωνούσε με τη διατύπωση ότι «η άσκηση θεραπεύει την ένοχη συνείδηση»!
Η αερόβια άσκηση είναι το κλειδί για το μυαλό και την καρδιά μας!
  • Αν και στα πρώτα πιο δύσκολα στάδια, η αερόβια άσκηση θα βιώνεται σαν «δουλειά» παρά σαν διασκέδαση, σταδιακά η «αγγαρεία» θα μετατραπεί σε απόλαυση και στη συνέχεια σε εξάρτηση!
  • Η τακτική αερόβια άσκηση θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο σώμα, το μεταβολισμό, την καρδιά και το πνεύμα. Ζωντανεύει και χαλαρώνει, διεγείρει και ηρεμεί, αντιμετωπίζοντας την κατάθλιψη και το άγχος. Αποτελεί άλλωστε κοινό μυστικό μεταξύ αθλητών αντοχής και έχει επαληθευτεί σε κλινικές δοκιμές για τη θεραπεία διαταραχών άγχους!
    Τα ψυχικά οφέλη της αερόβιας άσκησης έχουν …νευροχημική βάση.
    • Η άσκηση μειώνει τα επίπεδα των ορμονών του στρες στο σώμα.
    • Τονώνει την παραγωγή των ενδορφινών, των χημικών ουσιών του εγκεφάλου που είναι φυσικά παυσίπονα του σώματος και αυξάνουν τη διάθεση. Οι ενδορφίνες ευθύνονται για την «ευφορία» και για τα συναισθήματα χαλάρωσης και αισιοδοξίας που συνοδεύουν πολλές σκληρές προπονήσεις.
    • govastileto.gr

    Τα πολλά λιπαρά αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου

    Την τελευταία δεκαετία, διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι η παχυσαρκία και η κατανάλωση φαγητών με πολλά λιπαρά και πολλές θερμίδες είναι παράγοντες κινδύνου για διάφορες μορφές καρκίνου. 
             
    Τώρα, μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα αποκαλύπτει ότι η διατροφή με υψηλά λιπαρά καθιστά τα κύτταρα της εσωτερικής επιφάνειας (επιθήλιου) του εντέρου πιο επιρρεπή στο να γίνουν καρκινικά. Έτσι, αυτό που εδώ και χρόνια είχε διαπιστωθεί μέσα από επιδημιολογικές συσχετίσεις, τώρα επιβεβαιώνεται για πρώτη φορά μέσω της ανακάλυψης ενός βιολογικού μηχανισμού.
    Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Βιοϊατρικών Ερευνών Γουάιτχεντ και του Ινστιτούτου Αντικαρκινικών Ερευνών του Πανεπιστημίου ΜΙΤ, με επικεφαλής τους καθηγητές βιολογίας Ντέηβιντ Σαμπατίνι και Ομέρ Γιλμάζ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature", μελέτησαν την επίπτωση της διατροφής σε πειραματόζωα (ποντίκια).
             
    Η μελέτη δείχνει ότι η διατροφή με άφθονα λιπαρά προκαλεί πληθυσμιακή «έκρηξη» των βλαστοκυττάρων του εντέρου και επίσης τον πολλαπλασιασμό άλλων κυττάρων που συμπεριφέρονται και αυτά σαν βλαστικά, δηλαδή διαιρούνται συνεχώς και, στην πορεία, διαφοροποιούνται σε άλλα είδη κυττάρων. Όμως αυτή η διαδικασία αυξάνει τον κίνδυνο να αναπτυχθούν όγκοι στο έντερο.
    Όχι μόνο η διατροφή με πολλά λιπαρά αλλάζει τη βιολογία των βλαστοκυττάρων, αλλά κάνει το ίδιο με τη βιολογία των μη βλαστικών κυττάρων, πράγμα που από κοινού οδηγεί σε αύξηση του σχηματισμού όγκων», δήλωσε ο Γιλμάζ.
             
    Οι παχύσαρκοι κινδυνεύουν περισσότερο να εμφανίσουν καρκίνο του εντέρου, σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες. Η νέα έρευνα δείχνει ότι, πέρα από τα παραπανίσια κιλά, το είδος της διατροφής παίζει επίσης ρόλο. Οι ερευνητές στρέφουν πλέον την προσοχή τους στο να αναπτύξουν φάρμακα που θα στοχεύουν σε όγκους που αναπτύσσονται στο έντερο παχύσαρκων ανθρώπων, οι οποίοι τρώνε πολλά λιπαρά.
             
    Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

    Γιατί δεν πρέπει να κόψεις τους υδατάνθρακες από τη διατροφή σου

    Ενώ σίγουρα μπορείτε να επιβιώσετε χωρίς ζάχαρη, θα ήταν πολύ δύσκολο να εξαλείψετε τους υδατάνθρακες από τη διατροφή σας. Οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή ενέργειας του σώματος. Σε περίπτωση που οι υδατάνθρακες δεν υπάρχουν, το σώμα σας θα χρησιμοποιήσει τις πρωτεΐνες και το λίπος για ενέργεια.  
    Αποκόπτοντας τα αμυλούχα τρόφιμα από τη διατροφή σας, θέτετε τον οργανισμό σας σε αυξημένο κίνδυνο ανεπάρκειας θρεπτικών συστατικών, που οδηγεί σε προβλήματα υγείας, εκτός και αν είστε σε θέση να την αντιμετωπίσετε με υγιή υποκατάστατα.  
    Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο να προσλαμβάνετε φυτικές ίνες, οι οποίες είναι σημαντικές για ένα υγιές πεπτικό σύστημα και για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Οι υγιεινές πηγές υδατανθράκων, όπως τα αμυλούχα τρόφιμα, τα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, είναι σημαντική πηγή κι άλλων θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνες, ασβέστιο και σίδηρο. 
    Αν αποκόψετε τους υδατάνθρακες και αντικαταστήσετε αυτές τις θερμίδες με λίπη ή πρωτεΐνες μπορεί να αυξήσετε την πρόσληψη κορεσμένου λίπους, το οποίο μπορεί να αυξήσει την ποσότητα της χοληστερόλης στο αίμα σας – ένας παράγοντας αυξημένου κινδύνου για καρδιακή νόσο. 
    Όταν έχετε χαμηλά επίπεδα γλυκόζης, ο οργανισμός σας διασπά το αποθηκευμένο λίπος για να το μετατρέψει σε ενέργεια. Αυτή η διαδικασία προκαλεί μια συσσώρευση των κετονών στο αίμα, με αποτέλεσμα την κέτωση. Η κέτωση μπορεί να συνεπάγεται πονοκεφάλους, αδυναμία, ναυτία, αφυδάτωση, ζάλη και ευερεθιστότητα. 
    Προσπαθήστε να περιορίσετε την ποσότητα των ζαχαρούχων τροφίμων και να περιλαμβάνετε υγιέστερες πηγές υδατανθράκων στη διατροφή σας, όπως πατάτες, λαχανικά, φρούτα, όσπρια και γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά. 
    govastileto.gr

    Πόσα αυγά μπορεί να τρώει ένα παιδί

    Το αυγό αποτελεί υπερτροφή αλλά πολλοί γονείς δεν ξέρουν ποια είναι η σωστή ποσότητα για να δίνουν στα παιδιά τους.

    Ας δούμε όμως πρώτα τη διατροφική αξία του αυγού. Ενα μεγάλο αυγό έχει 70 θερμίδες και παρέχει διάφορες ποσότητες από 13 ουσίες, όπως βιταμίνη D, σίδηρο, ψευδάργυρο, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και χολίνη. Περιέχει επίσης 6 γρ. υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη και αντιοξειδωτικά!


    Τα θρεπτικά συστατικά-κλειδιά που βρίσκονται στα αυγά, όπως η βιταμίνη D, η βιταμίνη Β12, το φυλλικό οξύ και το σελήνιο, έχουν συσχετιστεί με την πρόληψη χρόνιων καταστάσεων, όπως η καρδιακή νόσος, η αυξημένη αρτηριακή πίεση, η έκπτωση της γνωσιακής λειτουργίας και συγγενείς ανωμαλίες.
    Η Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία συστήνει την συχνή κατανάλωση αυγών από τα παιδιά προκειμένου να ενισχύουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα.

    Ως λογική ποσότητα θεωρείται η κατανάλωση 3 έως 5 αυγών την εβδομάδα με εξαίρεση τα παχύσαρκα ή υπέρβαρα παιδιά διότι η συχνή κατανάλωση αυγού μπορεί να ανεβάσει το λιπιδαιμικό του προφίλ λόγω χοληστερίνης.
    Το αυγό είναι πολύ καλή πηγή σιδήρου, ειδικά για τα παιδιά που έχουν αναιμία. Ο σίδηρος βελτιώνει την πνευματική απόδοση, την μνήμη των μαθητών και προλαμβάνει τα μαθησιακά προβλήματα. Ο σίδηρος απορροφάται καλύτερα αν το αυγό συνδυαστεί με χυμό φρούτων ή λαχανικών.
    .govastileto.gr