Παρασκευή, 2 Ιανουαρίου 2015

Ο καρπός που φέρνει γούρι και υγεία

Ρόδι, ο πρωταγωνιστής των εορτών
Πρόκειται για έναν καρπό που από την αρχαιότητα έως και σήμερα συμβολίζει την καλοτυχία, την αφθονία και τη γονιμότητα. Γι’ αυτό άλλωστε η παράδοση ορίζει πως το σπάσιμο ενός ροδιού στο κατώφλι του σπιτιού την Πρωτοχρονιά, φέρνει γούρι για τον καινούργιο χρόνο.

Πέρα όμως από το συμβολισμό που το συνοδεύει, το ρόδι αποτελεί κι ένα φρούτο υψηλής διατροφικής αξίας, καθώς περιέχει πλήθος ευεργετικών για την υγεία συστατικών.

Αρχικά, το ρόδι αποτελεί μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών. Ενδεικτικά, μισό φλιτζάνι σπόρων ροδιού περιέχει 3.5 γραμμάρια φυτικών ινών, ποσότητα που καλύπτει ένα σημαντικό ποσοστό της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Επιπλέον, το ρόδι έχει υψηλή περιεκτικότητα και σε άλλα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη Κ, το κάλιο και το φυλλικό οξύ, ενώ οι σπόροι του αποτελούν πηγή απαραίτητων λιπαρών οξέων.

Αδιαμφισβήτητα, τα πιο πολυσυζητημένα συστατικά του ροδιού, είναι τα αντιοξειδωτικά που περιέχει. Το ρόδι, είναι ένα φρούτο ιδιαίτερα πλούσιο σε πολυφαινόλες και ανθοκυανίνες, συστατικά που ασκούν αντιοξειδωτική δράση, προστατεύοντας το καρδιαγγειακό σύστημα από την επιβλαβή δράση των ελευθέρων ριζών και μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων που σχετίζονται με το οξειδωτικό στρες. Ειδικότερα, έχει βρεθεί πως το ρόδι έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες συγκριτικά με το κόκκινο κρασί, που είναι ιδιαίτερα γνωστό για την καρδιο-προστατευτική του δράση.

Τα τελευταία χρόνια, το ερευνητικό ενδιαφέρον γύρω από το ρόδι και τα συστατικά του έχει αυξηθεί σημαντικά, καθώς όλο και περισσότερες μελέτες αναδεικνύουν τις ευεργετικές του ιδιότητες. Ερευνητικά δεδομένα δείχνουν πως η κατανάλωση ροδιού μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου, καθώς έχει συσχετισθεί με ελάττωση των επιπέδων «κακής» χοληστερόλης και προστασία από την οξείδωσή της, που αποτελεί ένα από τα βασικότερα στάδια της αθηροσκληρωτικής διαδικασίας. Παράλληλα, έχει φανεί πως το ρόδι μπορεί να συμβάλλει και στη μείωση της συστολικής αρτηριακής πίεσης. Τέλος, υπάρχουν ενδείξεις για πιθανή αντιφλεγμονώδη και αντικαρκινική δράση του ροδιού, ειδικότερα στις περιπτώσεις καρκίνων του προστάτη και του μαστού.

Πηγή: neadiatrofis.gr

Εφτά μύθοι για τα οφέλη της άσκησης

Τι πρέπει να γνωρίζετε
Είναι γνωστά σε όλους μας πλέον τα πολυάριθμα οφέλη που απορρέουν από την άσκηση, όπως η καρδιαγγειακή ευρωστία, η δύναμη, η μυϊκή αντοχή, η ευλυγισία, η επιθυμητή σύσταση σώματος, ακόμα και οι θετικές επιδράσεις στην ψυχολογία μας.

Η άσκηση όμως δεν αποτελεί πανάκεια, δηλαδή δεν μπορεί να θεραπεύσει όλες τις παθήσεις. Εντούτοις, κάποιες αναφορές των ΜΜΕ τείνουν να μας κάνουν να πιστέψουμε το ακατόρθωτο. Όλοι όσοι λοιπόν επιθυμούν να ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα γυμναστικής για ευρωστία ή για μείωση του λίπους πρέπει να γνωρίζουν ότι:

1) Η γυμναστική από μόνη της δεν κάνει θαύματα

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για απώλεια βάρους είναι ο συνδυασμός της άσκησης και του περιορισμού των προσλαμβανόμενων θερμίδων. Οτιδήποτε άλλο μαγικό και θαυματουργό μέσο προσπαθούν να σας πουλήσουν είναι καθαρή απάτη προς οικονομικό όφελος

2) Η άσκηση δεν θα αλλάξει το μέγεθος των οστικών δομών (π.χ. αστράγαλος)

Η άσκηση δεν θα μεταβάλλει το μέγεθος των αδένων (π.χ. μαστός). Η μόνη αλλαγή στο στήθος που μπορεί να γίνει με την ενδυνάμωση των θωρακικών μυών, είναι η αύξηση της περιφέρειας του θώρακα

4) Η άσκηση δεν διασπά τα λιπώδη ιζήματα, αν και καίει θερμίδες, επομένως το λίπος καίγεται τελευταίο

5) Η άσκηση δεν εξασφαλίζει την καλή υγεία ή την καλή στάση του σώματος, αλλά συμβάλλει στην απόκτηση ή τη διατήρηση αυτών των ιδιοτήτων

6) Δεν υπάρχει άσκηση χωρίς προσπάθεια

7) Δεν αρκούν μόνο λίγα λεπτά άσκησης καθημερινά για την ανάπτυξη της συνολικής ευρωστίας, όπως υποστηρίζει ένα μέρος της εκλαϊκευμένης βιβλιογραφίας. Αντιθέτως, έρευνες έχουν δείξει ότι η συνολική ευρωστία μπορεί να επιτευχθεί κάνοντας άσκηση με επαρκή συχνότητα, ένταση και χρόνο.

Πηγή: omorfamystika.gr 

Ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας

Τι πρέπει να προσέχουμε
Λίγο τα πρωτοβρόχια, λίγο η πτώση της θερμοκρασίας, το φθινόπωρο είναι η εποχή των ιώσεων και των κρυολογημάτων.

Ο καλύτερος τρόπος για να προστατευθεί κανείς από τις εποχιακές ιώσεις είναι να διατηρεί «ενισχυμένο» το ανοσοποιητικό του σύστημα.

Δείτε παρακάτω τι πρέπει να προσέχετε, έτσι ώστε να διατηρείτε το ανοσοποιητικό σας σύστημα σε καλή κατάσταση, όπως παρουσιάστηκαν στην ιστοσελίδα diyhealth.com:

Κρατηθείτε μακριά από λοιμώξεις και μολύνσεις

Είναι σημαντικό να διατηρείτε τον οργανισμό σας σε υγιή κατάσταση και να μην έχετε κανενός είδους αδυναμίες, οι οποίες θα μπορούσαν να διευκολύνουν την είσοδο των ιών στο σώμα σας.

Ένα υγιές σώμα θα κρατήσει μακριά τα επιβλαβή βακτήρια

Δεν είναι όλοι οι ιοί κακοί. Ορισμένοι είναι μάλιστα απαραίτητοι για τον ανθρώπινο οργανισμό. Το σώμα μας γνωρίζει καλύτερα από εμάς τι του είναι χρήσιμο και τι θα πρέπει να αποφεύγει.

Όσο ο οργανισμός μας είναι υγιής και λειτουργεί φυσιολογικά, μπορεί να «φροντίσει» για τα πάντα.

Προστατέψτε τον οργανισμό σας, ανεξάρτητα από την εποχή

Ανεξάρτητα από την εποχή, αν έχει ζέστη, ήλιο, αέρα ή βροχή πρέπει να φροντίζετε να προστατεύετε τον οργανισμό σας και να τον διατηρείτε υγιή. Είναι φυσιολογικό να αρρωσταίνει κανείς μια στο τόσο, αλλά αν διατηρεί τον οργανισμό του υγιή, ακόμη κι αν εκτεθεί σε κάποιο ιό, δε θα αρρωστήσει.

Υγιές σώμα που είναι σε φόρμα

Αν παραμελήσετε λίγο τον οργανισμό σας, κινδυνεύετε να εκτεθείτε σε ιούς που το σώμα σας δε θα μπορέσει να «πολεμήσει». Είναι σημαντικό να διατηρείστε σε φόρμα και να τρέφεστε υγιεινά, προκειμένου να «εξοπλίσετε» καλά το ανοσοποιητικό σας σύστημα έναντι οποιουδήποτε κινδύνου.
newsbeast.gr