Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012

Δίαιτα; Οι τέσσερις κανόνες που θα λατρέψετε

 8fbcb2223d756b299c5efe66c1883d7c_M.jpg

Γιατί η σωστή διατροφή δεν είναι μόνο θέμα περιορισμών

Οι απαγορεύσεις, γενικώς, κάνουν την προοπτική της δίαιτας να ακούγεται, σε κάποιους ανθρώπους, σκέτος εφιάλτης. Εάν κι εσείς νιώθτε ελαφρώς κουρασμένη από τους περιορισμούς της διατροφής σας, σας έχουμε ευχάριστα νέα. Υπάρχουν κάποιοι κανόνες που εγγυώνται απώλεια βάρους και θα σας κάνουν να τους λατρέψετε.

1) Απολαύστε ένα πλούσιο πρωινό
Είναι τεράστιο λάθος να αποφεύγετε το πρωινό, προκειμένου να γλιτώσετε θερμίδες αφού, αυτό είναι το γεύμα που βοηθάει τον μεταβολισμό σας να ξεκινήσει τις καύσεις του. Το πρώτο γεύμα της ημέρας πρέπει να περιλαμβάνει πρωτεΐνες, προκειμένου να περιορίσει την επιθυμία για ζάχαρη, στην συνέχεια της ημέρας, αλλά και φυτικές ίνες, οι οποίες θα τιθασεύσουν την πείνα. Μία ομελέτε με λαχανικά, ένα smoothie με φρέσκα φρούτα ή γιαούρτι με βρώμη είναι εξαιρετικές επιλογές.


2) Πείτε «ναι» υδατάνθρακες
Πριν, βέβαια, αρχίσετε να πετάτε από την χαρά σας, να σας προειδοποιήσουμε ότι δεν μιλάμε για κέικ και μπισκότα. Οι απλοί υδατάνθρακες, που περιέχονται στο λυκό αλεύρι, έχουν χαμηλή διατροφική αξία και πρισσότρς θρμίδες απ' όσες χρειάζεται ο οργανισμός. Σύνθετοι υδατάνθρακες, όπως η quinoa, το αναποφλοίωτο ρύζι και η βρώμη, αλλά και τροφές, όπως τα ζυμαρικά ή τα κράκερς, φτιαγμένα από αλεύρι ολικής άλεσης είναι ιδανικά- πάντα, φυσικά, σε λογικές ποσότητες΄. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες, όχι μόνο είναι γεμάτοι φυτικές ίνες, που βοηθούν στο αίσθημα του κορεσμού, αλλά περιέχουν και πολύτιμες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός μας για την καλή λειτουργία του.


3) Ορίστε μία ώρα την ημέρα, που θα μπορείτε να το «ρίξετε έξω»
Είτε αυτό που λιγουρεύεστε είναι σοκολάτα, είτε τσιπς, ορίστε μία συγκεκριμένη ώρα, κάθε μέρα, την οποία θα μπορείτε να καταναλώσετε την αγαπημένη σας λιχουδιά- σε περιορισμένες ποσότητες, οι οποίες δεν ξεπερνούν τις 50 θερμίδες. Το να ικανοποιείτε τις γευστικές επιθυμίες σας είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να αποφύγετε να λυγίσετε και να καταναλώσετε τεράστιες ποσότητες ακατάλληλων τροφών αργότερα.


4)  Μην φοβάστε το φαγητό έξω
Η προσπάθεια για απώλεια των περιττών κιλών δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξεχάσετε τα αγαπημένα σας μέρη για φαγητό. Επειδή συνήθως έξω οι μερίδες είναι υπερβολικές και τα πιάτα είναι υψηλής θερμιδικής αξίας, πάρτε μαζί έναν φίλο ή τον καλό σας, με τον οποίο θα μοιραστείτε το ορεκτικό το γεύμα και -γιατί όχι;- το επιδόρπιο.
queen.gr

Τρεις σούπερ τροφές κατά του πονοκεφάλου

 08b11aef62759e6e3674246b633ebaf9_M.jpg

Οι τροφές που βάζουν τέλος στον εφιάλτη πολλών ανθρώπων...

Είναι από τις πιο συχνές παθήσεις και μάλιστα μπορούν να μας χαλάσουν όλη την μέρα αλλά και περισσότερες. Ο λόγος φυσικά για τον πονοκέφαλο από τον οποίο δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που να μην έχει υποφέρει έστω και μία φορά. Οι αιτίες του αμέτρητες, από παθολογικές μέχρι ψυχοσωματικές, και οι θεραπείες του ακόμα περισσότερες. Εμείς σας έχουμε τρεις σούπερ τροφές, οι οποίες δρουν κατά του πονοκεφάλου. Βάλτε τις στη διατροφή σας, και βρείτε την υγειά σας!

1. Ω3 λιπαρά: Αν ο πονοκέφαλος που σας ταλαιπωρεί οφείλεται σε φλεγμονή, τότε είναι απαραίτητο να καταναλώσετε Ω3 λιπαρά. Αυτά βρίσκονται άφθονα στο σολομό, στις σαρδέλες αλλά και στο λιναρόσπορο.

2. Καρπούζι: Ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, που είναι και η εποχή του, είναι ένας άριστος τρόπος να αντιμετωπίσουμε τους πονοκεφάλους από την αφυδάτωση και τον ήλιο. Εκτός φυσικά από το νερό, το οποίο είναι η κύρια πηγή ενυδάτωσης του οργανισμού, υπάρχουν και πολλές τροφές που είναι άριστες πηγές, όπως, εκτός από το καρπούζι, οι ντομάτες και τα αγγούρια. Επιπλέον, το νερό σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά περιέχει μεγάλες ποσότητες μαγνησίου το οποίο φροντίζει για την ενυδάτωση του οργανισμού.

3. Σπανάκι: Μπορεί να μην αποτελεί αγαπημένη τροφή μιας και οι περισσότεροι έχουμε παιδικά τραύματα με την μαμά μας να μας κυνηγάει για να φάμε σπανακόρυζο που έκανε καλό, αλλά το συγκεκριμένο λαχανικό έχει πραγματικά ευεργετικές ιδιότητες. Συγκεκριμένα, είναι πλούσιο σε ριβοφλαβίνη η οποία δρα κατά της ημικρανίας.
queen.gr

6 διατροφικές παγίδες που θα σας φορτώσουν θερμίδες (χωρίς να το καταλάβετε)

 d7d516dddb288df79ff86e8192ff0285_M.jpg

Κάνετε δίαιτα και δεν αδυνατίζετε; Ιδού η αιτία...

Kόψατε τις σοκολάτες, τα μπισκότα, το junk food, τρώτε ελάχιστα το βράδυ και παρόλ' αυτά δεν λέτε να χάσετε γραμμάριο; Πριν απελπιστείτε και πέσετε με τα μούτρα στο φαγητό από την απογοήτευση, ψάξτε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο για τυχόν παρασπονδίες που κάνετε, άθελά σας πάντα. Γιατί κακά τα ψέματα, οι θερμίδες και τα λιπαρά μπορεί να κρύβονται εκεί που δεν το περιμένετε.

1. Smoothies και χυμοί φρούτων: Πόσες φορές έχετε προτιμήσει αντί να φάτε ένα πορτοκάλι, να πάρετε ένα χυμό από το περίπτερο ή ένα φρουτένιο smoothie στην καφετέρια; Μέγα λάθος! Τα συγκεκριμένα ροφήματα, μπορεί να έχουν γεύση φρούτων, αλλά δυστυχώς δεν μοιάζουν με αυτά ούτε στα θρεπτικά συστατικά ούτε και στις θερμίδες. Μπορεί να θεωρούμε ότι επειδή είναι ροφήματα δεν μετρούν ως πηγές λιπαρών, ωστόσο, μας φορτώνουν ίσως και με ισάξια ποσότητα θερμίδων με ένα γεύμα. Οπότε, την επόμενη φορά που θα είστε μεταξύ χυμού και φρούτου, προτιμήστε το φρούτο.

2. Bars δημητριακών: Είναι μία νέα μόδα τα τελευταία χρόνια καθώς μας χορταίνουν και επιπλέον κερδίζουμε χρόνο τα πρωινά μιας και μπορούμε να τα καταναλώνουμε στο δρόμο ή και στο γραφείο. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι αποτελούνται συνήθως από δημητριακά και φρούτα, δεν είναι και τόσο αθώα όσο πιστεύουμε. Περιέχουν μία διόλου ευκαταφρόνητη ποσότητα ζάχαρης αλλά και σιροπιού, κάτι που τα κάνει σχεδόν εξίσου παχυντικά με μία μικρή σοκολάτα! Επιπλέον, ανεβάζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, κάτι που δημιουργεί μεγαλύτερη επιθυμία για φαγητό.

3. Αναψυκτικά διαίτης: Άλλη μία νέα μόδα που έχει πάρει διαστάσεις λαίλαπας τελευταία, είναι η υπερκατανάλωση αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη. Ωστόσο, σύμφωνα με μελέτες, ανακαλύφθηκε ότι το 41% των ατόμων που καταναλώνουν συστηματικά τα συγκεκριμένα ποτά, υποφέρει από συσσώρευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς κάτι που δεν συμβαίνει με αυτούς που τα αποφεύγουν εντελώς. Αυτό συμβαίνει γιατί τα γλυκαντικά που χρησιμοποιούνται προκειμένου να αντικασταθεί η ζάχαρη, αναστέλλουν τη λειτουργία των κυττάρων του εγκεφάλου που δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να τρώμε περισσότερο από όσο χρειαζόμαστε.

4. Σαλάτες: Όταν αναγκαζόμαστε να πάρουμε έτοιμο φαγητό, η σαλάτα φαντάζει πάντα ως η πιο ελαφριά και υγιεινή επιλογή. Αυτό συμβαίνει καθώς περιέχει λαχανικά και άλλα υγεινά τρόφιμα. Κρύβει ωστόσο και μεγάλες παγίδες μιας και τα λαχανικά συνοδεύονται από διάφορες σάλτσες υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και θερμίδες. Έτσι, αντί να γλιτώνουμε θερμίδες, παίρνουμε περισσότερες από το να επιλέγαμε κάτι άλλο το οποίο στα μάτια μας φαντάζει πολύ πιο παχυντικό.

5. Σούπες: Ακόμα μία επιλογή η οποία προτείνεται κατά κόρον σε δίαιτες αλλά μόνο υπό ορισμένες συνθήκες. Αν για παράδειγμα η σούπα μας είναι πλούσια σε τυριά, κρέμες ή αλάτι, τότε καλύτερα να την αφήσουμε και να φάμε ένα κανονικό γεύμα σαν άνθρωποι μιας και η συγκεκριμένη θα μας φορτώσει με αρκετά μεγάλες ποσότητες λιπαρών και θερμίδων. Φροντίστε λοιπόν η σούπα σας να έχει βάση τα λαχανικά και αποφύγετε τα τυριά.

6. Ποπ-κορν: Μπορεί να είναι ένα άκρως υγιεινό και διαιτητικό σνακ, αλλά όλα αυτά ισχύουν μέχρι να προστεθούν τα διάφορα συνοδευτικά του. Εννοούμε φυσικά το βούτυρο και το αλάτι που προστίθεται και του αφαιρούν, όχι μόνο τη διαιτητική του ιδιότητα αλλά το κάνουν και ιδιαιτέρως παχυντικό. Ειδικά το ποπ-κορν που καταναλώνουμε στο σινεμά ή αυτό που αγοράζουμε από το περίπτερο, θα ήταν καλύτερο να το αποφεύγουμε. Επιπλέον, το γεγονός ότι το συνοδεύουμε σχεδόν πάντα με ταινία, μας ωθεί στο να καταναλώνουμε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες από όσο θα έπρεπε.
queen.g