Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2013

Μη νυστάζεις! Τα 6 οφέλη του να είσαι πρωινός αθλητικός τύπος

Θέλεις να γυμναστείς αλλά δεν βρίσκεις χρόνο; Η αλήθεια είναι ότι με το τρέξιμο της καθημερινότητας δεν θέλει και πολύ για να βάλεις τη γυμναστική σε δεύτερη μοίρα. Ωστόσο, η προπόνηση το πρωί αποτελεί έναν υπέροχο τρόπο για να ξεκινήσεις την ημέρα σου και κρύβει πολλά οφέλη, εκτός του να σε διατηρεί σε φόρμα.


1. Καλύτερα αποτελέσματα μακροπρόθεσμα
Έρευνες δείχνουν ότι όσοι αθλούνται το πρωί, είναι πιο συνεπείς από αυτούς που γυμνάζονται πιο αργά μέσα στην ημέρα. Το σώμα μας αγαπάει τη ρουτίνα. Αν αναγκάσεις το σώμα σου να σηκωθεί μόλις χτυπήσει το ξυπνητήρι, θα σε ευγνωμονεί και θα ξεπληρώσει κάνοντάς σε να νιώθεις ξεκούραστη κι έτοιμη για την υπόλοιπη μέρα.
2. Λιγότερες ακυρώσεις
Πόσες φορές είχες σχεδιάσει να πας γυμναστήριο ώσπου προέκυψε κάτι καλύτερο ή ένιωθες πολύ κουρασμένη; Με το να σηκώνεσαι πιο νωρίς για γυμναστική, δεν θα χάνεις τις υπόλοιπες δραστηριότητες που θέλεις να κάνεις μέσα στην ημέρα και έχεις λιγότερες πιθανότητες να την ακυρώσεις λόγω κούρασης.


3. Βελτιωμένη παραγωγικότητα
Η άσκηση αυξάνει την παραγωγικότητα και απελευθερώνει ενδορφίνες. Δεν θα νιώθεις νύστα και θα έχεις περισσότερη ενέργεια για να αντιμετωπίσεις την ημέρα. Η γυμναστική μπορεί να αυξήσει την πνευματική σου διαύγεια από 4 έως 10 ώρες μετά την άσκηση.


4. Ενισχυμένος μεταβολισμός
Τα οφέλη της άσκησης παραμένουν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Χρησιμοποίησε αυτό το όφελος κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν τρως αντί για όταν κοιμάσαι. Κρατώντας το μεταβολισμό σου αυξημένο, θα κάψεις περισσότερες θερμίδες όλη την ημέρα.


5. Καλύτερος ύπνος
Μελέτες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες και οι άντρες που ξυπνούν νωρίς το πρωί για να γυμναστούν, κοιμούνται καλύτερα από αυτούς που γυμνάζονται το βράδυ. Δεδομένου ότι η άσκηση διεγείρει το σώμα, όταν γίνεται βράδυ είναι πιο δύσκολο να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς πιο ήσυχα.


6. Δίαιτα με αποτέλεσμα





joytv.gr


Γαλακτικό οξύ και άσκηση

Κατά τη διάρκεια της άσκησης παράγεται στους μυς γαλακτικό οξύ που διαχέεται στο αίμα και η συγκέντρωσή του κορυφώνεται λίγα λεπτά μετά τη λήξη της άσκησης. Η στάθμη του γαλακτικού στο αίμα εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η ένταση της άσκησης, η διάρκεια, η συχνότητα και το είδος της άσκησης.
Το γαλακτικό οξύ είναι μια κυρίαρχη καύσιμη ύλη που καταναλώνεται τόσο από τους σκελετικούς μύες και από την καρδιά, και αποτελεί μια προδρομική ουσία της γλυκονεογένεσης. Το γαλακτικό μπορεί να μεταφέρεται με ευκολία παντού εξαιτίας του χαμηλού μοριακού του βάρους και η συνεχής ροή του μεταξύ μυών, αίματος και οργάνων (γαλακτικός δίαυλος) εξασφαλίζει ενέργεια στα κύτταρα.
Η ένταση της άσκησης παίζει ουσιαστικό ρόλο στην συγκέντρωση του γαλακτικού στο αίμα. Όταν έχουμε μέτρια ένταση σε μια μυϊκή προσπάθεια η συγκέντρωση του γαλακτικού είναι χαμηλή, ενώ όταν η ένταση αυξάνεται, παρατηρούμε αντίστοιχη αύξηση του γαλακτικού. Ακόμη έχει παρατηρηθεί ότι στα γυμνασμένα άτομα η αύξηση του γαλακτικού είναι μικρότερη σε σχέση με κάποιον που δεν ασκείται .
Η διάρκεια της άσκησης επηρεάζει και αυτή με τη σειρά της την συγκέντρωση του γαλακτικού στο αίμα, και σύμφωνα με μετρήσεις που έχουν γίνει σε αθλητές έχει παρατηρηθεί υψηλότερη συγκέντρωση γαλακτικού σε αθλήματα μικρής διάρκειας και χαμηλότερη σε μακράς διάρκειας.
Η συχνότητα της άσκησης δείχνει να συμβάλλει στο ποσοστό συσσώρευσης του γαλακτικού στο αίμα. Σε μελέτη που ζητήθηκε σε αθλητές να συμμετάσχουν σε δραστηριότητα με διαφορετική συχνότητα, παρατηρήθηκε πως σε διαλειμματική μυϊκή προσπάθεια μέγιστης έντασης και σε μυϊκή προσπάθεια συνεχούς άσκησης με εξίσου μέγιστη ένταση η συσσώρευση γαλακτικού ήταν μεγαλύτερη στη διαλειμματική. Επίσης στη κυκλική προπόνηση με δυναμικές ασκήσεις αντίστασης σημειώθηκαν εξίσου υψηλές τιμές συγκέντρωσης γαλακτικού.
Το είδος της άσκησης αναφέρεται ως παράγοντας στην συγκέντρωση του γαλακτικού μιας και η μυϊκή μάζα που επιστρατεύεται κάθε φορά για κάποιο είδος άσκησης έχει ενεργό ρόλο. Συγκεκριμένα σε δοκιμασία σε δαπεδοεργόμετρο και σε κυκλοεργόμετρο η συγκέντρωση γαλακτικού ήταν υψηλότερη στο δαπεδοεργόμετρο επειδή υπήρχε επιστράτευση περισσότερων μυϊκών ομάδων
Τέλος η σημασίας της προθέρμανσης στην παραγωγή γαλακτικού οξέος είναι αρκετά σημαντική εφόσον μειώνει την παραγωγή δημιουργίας του και αναστέλλει τη καματογόνα επίδραση των ιόντων H+ κατά την έντονη μυϊκή προσπάθεια και η αποκατάσταση– αποθεραπεία αντίστοιχα συμβάλλει στην απομάκρυνση του γαλακτικού από το αίμα.
Νίκη Μπιτσώρη
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγή
- See more at: http://gimnastirio.gr/5780/galaktiko-oxi-askisi/#sthash.TQmUp8FG.dpuf