Τρίτη, 5 Νοεμβρίου 2013

Καθίσματα (squat): 6 σοβαροί λόγοι για να μην τα παραλείπετε!


Τα καθίσματα (σκουότ/squat) είναι η πιο πολύτιμη άσκηση με βάρη και πρέπει να να μη λείπει από τα προγράμματά σας είτε είστε άντρες είτε γυναίκες.

Μπορούν να γίνουν εύκολα στο σπίτι με δυο κλασικά βαράκια που θα πρότεινα να είναι στην περιοχή των 15-20 κιλών έκαστο για τους άντρες και 7.5-10 κιλών για τις γυναίκες.

Τρία σετ των 8-10 επαναλήψεων μέσα σε μια μη split προπόνηση,τρεις φορές την εβδομάδα είναι πολύ καλά.

Αν κάνετε τα καθίσματα (σκουότ/squat) όπως στο βίντεο του link δεν θα έχετε το παραμικρό πρόβλημα με τα γόνατά σας αν και τελικά αυτό το ζήτημα είναι κάπως υποκειμενικό και θα πρέπει να κάνετε τα δικά σας τεστ.

Για να δούμε όμως εν τάχει τα βασικά πλεονεκτήματα που έχουν τα καθίσματα (σκουότ/squat):

1. Βοηθάνε όσο καμία άλλη άσκηση στο κτίσιμο μυϊκής μάζας σε όλο το σώμα.
Κι αυτό διότι όταν γίνονται με τη δέουσα ένταση δημιουργούν εξαιρετικά αναβολικό περιβάλλον λόγω της έκκρισης τόσο τεστοστερόνης όσο και αυξητικής ορμόνης.
Είναι αυτό που λένε ότι με με τα καθίσματα (σκουότ/squat) μπορεί κανείς να χτίσει μπράτσα.

2. Καις περισσότερο λίπος λόγω της μεγαλύτερης μυϊκής μάζας που βοηθούν να χτισθεί.

3. Τα καθίσματα συγκαταλέγονται στις πιο λειτουργικές ασκήσεις,αυτές που κάνουν την καθημερινότητά μας ευκολότερη με την έννοια ότι μιμούνται βασικές κινήσεις του σώματός μας που χρησιμοποιούμε ακούσια για συνηθισμένες δουλειές και αγγαρείες. 

Π.χ. το να σκύψεις να πάρεις δυο νερά των 9 κιλών και να τα πας σπίτι.(Αυτοί που έχουν να μεταφέρουν κόλα ή άλλα αναψυκτικά αντίστοιχης συσκευασίας είναι σίγουρο ότι ζορίζονται πολύ...)

4. Βοηθάνε στην διατήρηση της κινητικότητας γιατί δυναμώνουν τα πόδια όσο καμία άλλη άσκηση. Παράλληλα γυμνάζουν πολύ καλά το μέσο κορμό - όλους τους σταθεροποιητικούς μύες της περιοχής - πράγμα που σημαίνει καλή ισορροπία. Τα καθίσματα έχει βρεθεί ότι προστατεύουν καταλυτικά από τα πεσίματα προϊούσας της ηλικίας.

5. Αυξάνουν την αθλητική ικανότητα - σπριντ,άλματα κλπ - σε όλες τις ομάδες αθλητών και γι αυτό δεν υπάρχει ούτε ένας αθλητής που να μη τα χρησιμοποιεί.

6. Προστατεύουν από τους τραυματισμούς επειδή δυναμώνουν αποτελεσματικά τους τένοντες και τους συνδετικούς ιστούς.

Θα μπορούσε κανείς εν τέλει να πει ότι τα καθίσματα γυμνάζουν σχεδόν όλο το σώμα έτσι που καμία άλλη άσκηση δεν μπορεί.

Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης

ifitnessbook.com

Xασε Κιλα, Οχι Λεφτα

Τώρα που η ανανέωση στο σώμα σου θα μπει για τα καλά στο πρόγραμμά σου, σίγουρα θα αρχίσεις να ψάχνεις για μία συμφέρουσα συνδρομή στο γυμναστήριο. Δεν χρειάζεται, όμως, μαζί με την κοιλιά να ξεφουσκώσει και το πορτοφόλι σου. Γι’ αυτό πρέπει να δείξεις μεγάλη προσοχή κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων. «Κάνοντας τις σωστές ερωτήσεις μπορείς να μετατρέψεις μία καλή συμφωνία σε ακόμα καλύτερη» σου λέει η Pamela Kufahl, διευθύντρια του γυμναστηρίου Club Industry. Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές και χτίσε σώμα σαν του Μαγκάιβερ από το τίποτα.
Διαπραγματεύσου Μέχρι (Αρση) Θανάτου
Οι περισσότεροι υπεύθυνοι γυμναστηρίων έχουν κάποιο περιθώριο να ρίξουν τη συνδρομή. Αρχικά, ρώτα αν μπορεί το γυμναστήριο να ανταγωνιστεί την τιμή ενός γειτονικού. Στη συνέχεια, προσπάθησε να ξεφορτωθείς τις άχρηστες -για σένα- παροχές. Θες να κάνεις zumba, γιόγκα ή απλωτές στην πισίνα; Αν όχι, τότε ζήτησε να μειώσουν το ποσό της συνδρομής. «Επίσης, καλό θα ήταν να γραφτείς στις σελίδες του γυμναστηρίου σε Facebook ή Twitter. Εκεί θα ενημερώνεσαι συνεχώς για προσφορές ημέρας και εκπτώσεις σε προγράμματα» λέει η Kufahl.
Δίνε Λεφτά με τη Φορά 
Η τακτική των γυμναστηρίων είναι να κάνουν τα προγράμματα μηνιαίων και ετήσιων συνδρομών να δείχνουν πιο δελεαστικά από την πληρωμή ανά επίσκεψη. «Μία απλή επίσκεψη στοιχίζει 10 ευρώ και η συνδρομή πολλές φορές φτάνει τα 80 ευρώ το μήνα. Τώρα είναι η στιγμή να απαντήσεις στο μεγάλο δίλημμα: θα πηγαίνω πάνω από δύο φορές την εβδομάδα;» λέει ο Stefano DellaVigna, καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας. Σύμφωνα με έρευνα του DellaVigna, οι άνθρωποι που πληρώνουν το γυμναστήριο ανά επίσκεψη μπορεί να γλιτώσουν μέχρι και 200 ευρώ το χρόνο.
Smoothie από Σπίτι
Το μπαρ του γυμναστηρίου ήταν το κατάλληλο mερος  για να κάνεις φίλους. Επειδή όμως οι μέρες είναι πλέον δύσκολες προτίμησε να κάνεις οικονομία. «Φέρε το δικό σου smoothie για μετά την προπόνηση» λέει η Kufahl. Ακολούθησε την ίδια τακτική για τα συμπληρώματα διατροφής, τα σνακ και τα ισοτονικά. Μην ξεχνάς ότι οι τιμές των μπαρ στα γυμναστήρια είναι πάντα τσιμπημένες -ειδικά στα φρούτα και τα sports drinks- καθώς είναι ένας εύκολος τρόπος να βγάζουν έξτρα κέρδος.
Στάση Συνδρομής
Ο,τι συμβαίνει εκτός προγράμματος λέγεται ζωή, γι’ αυτό και κάποια γυμναστήρια δείχνουν κατανόηση  στις έκτακτες ανάγκες. «Σε περίπτωση, λοιπόν, που προκύψει ένας τραυματισμός ή κάποιο επαγγελματικό ταξίδι, το οποίο θα σε κρατήσει μακριά από το γυμναστήριο για μεγάλο χρονικό διάστημα, έχεις τη δυνατότητα να παγώσεις τη συνδρομή. Κάθε γυμναστήριο ακολουθεί τη δική του πολιτική, όμως να υπολογίζεις ότι έχεις περιθώριο, κατά μέσο όρο, 2-3 μήνες» λέει η Kufahl.

menshealth.gr

Εντερικό βακτήριο εμπλέκεται στη ρευματοειδή αρθρίτιδα

Εντερικό βακτήριο εμπλέκεται στη ρευματοειδή αρθρίτιδα


Νέα Υόρκη
Τα βακτήρια του γαστρεντερικού συστήματος ενδεχομένως να προάγουν την εκδήλωση αυτοάνοσων παθήσεων, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές σε άρθρο τους που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Science.

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι οι μικροοργανισμοί του εντέρου παίζουν ρόλο σε διαταραχές όπως η παχυσαρκία και οι αλλεργίες. Η νέα μελέτη της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης έρχεται να διευρύνει ακόμη περισσότερο το σκεπτικό αυτό.

Οι Δρ Νταϊάν Μάθις και Νταν Λίτμαν, στο άρθρο τους εξηγούν ότι οι επιστήμονες χρόνια τώρα υποπτεύονταν ότι τόσο στα ζώα όσο και τους ανθρώπους η εκδήλωση αυτοάνοσων παθήσεων, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, οφείλονται σε μικρόβια του εντέρου.

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα θεωρείται μια «μυστηριώδης» πάθηση, καθώς μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία, προκαλώντας ακαμψία και οίδημα στις αρθρώσεις των χεριών και των ποδιών. Μπορεί ακόμα να καταστρέψει μέρη των οστών και τον χόνδρο, καθώς επίσης να κάνει ζημιά σε όργανα, όπως οι πνεύμονες και τα νεφρά.

Οι επιστήμονες ακόμα δεν είναι βέβαιοι τι προκαλεί τη νόσο «πυροδοτώντας» την αυτοάνοση αντίδραση του οργανισμού, με συνέπεια το ίδιο το ανοσοποιητικό σύστημα να στρέφεται κατά του οργανισμού που προστατεύει. Η νέα έρευνα δείχνει πως γι' αυτή την αντίδραση, μεταξύ άλλων πιθανών παραγόντων, ευθύνονται και τα εντερικά βακτήρια.

Οι ερευνητές ανέλυσαν δείγματα από κόπρανα ασθενών με ρευματοειδή αρθρίτιδα, καθώς και υγιών ατόμων και εντόπισαν τον μικροοργανισμό Prevotella copri που είναι παρών πολύ συχνότερα στους ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα από ό,τι στους υγιείς ανθρώπους, προκαλώντας φλεγμονή στους πρώτους. Όμως οι επιστήμονες δεν μπορούν να αποδείξουν ότι το εν λόγω βακτήριο όντως ευθύνεται για τη νόσο, καθώς δεν είναι ηθικό να το χορηγήσουν σε υγιή άτομα για να δουν αν αυτά θα νοσήσουν.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμα κι αν το βακτήριο ευθύνεται για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα, στη συγκεκριμένη ασθένεια εμπλέκονται και άλλοι περιβαλλοντικοί παράγοντες (όπως το κάπνισμα), συνεπώς ο εντερικός μικροοργανισμός μάλλον δεν δρα μόνος του.

Το επόμενο βήμα θα είναι να βεβαιωθούν οι επιστήμονες πόσο «ένοχο» για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα είναι το συγκεκριμένο βακτήριο. Υπάρχει πάντα η εναλλακτική πιθανότητα το διαταραγμένο ανοσοποιητικό σύστημα των ασθενών με ρευματοειδή αρθρίτιδα απλώς να επιτρέπει τη δυσανάλογα μεγάλη ανάπτυξη του Prevotella copri ή, ακόμα, μπορεί να υπάρχει κάποιος άλλος τρίτος παράγων, άγνωστος μέχρι σήμερα, που επιδρά ταυτόχρονα τόσο στο ανοσοποιητικό σύστημα, όσο και στο μικροβιακό «οικοσύστημα» του εντέρου των ασθενών.

Η Δρ Μάθις ελπίζει ότι στο μέλλον θα μπορέσουν να αναπτυχθούν και νέα φάρμακα κατά της ρευματοειδούς αρθρίτιδας (π.χ. αντιβιοτικά ή προβιοτικά), που θα στοχεύουν όχι άμεσα στις αρθρώσεις, αλλά έμμεσα στο έντερο του ασθενούς, για να τον ανακουφίσουν από τους πόνους.
health.in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ