Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου 2014

Ένα «μαγικό»... φάρμακο

Το περπάτημα προλαμβάνει παχυσαρκία, διαβήτη και ελέγχει την κατάθλιψη
Το «φάρμακο»-θαύμα μπορεί να προλάβει την παχυσαρκία και τον διαβήτη, να μειώσει τον κίνδυνο ορισμένων τύπων καρκίνου και όχι μόνο. Στις δράσεις του περιλαμβάνεται η δυνατότητα να ελέγξει την κατάθλιψη και τις αγχώδεις διαταραχές, να αυξήσει την κινητικότητα και να μειώσει κατά 40% τις πιθανότητες κατάγματος στο ισχίο.

Σίγουρα θα αναρωτιέστε ποιο είναι αυτό το «μαγικό»… φάρμακο που παράλληλα, βελτιώνει την ικανότητα της ορθής σκέψης, μειώνει τον ρυθμό επιδείνωσης της άνοιας, αλλά και τον πόνο της οστεοαρθρίτιδας κατά 50%, ενώ παράλληλα μειώνει κατά 23% τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου. Ο δρ James Brown από το Τμήμα Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Aston αποκάλυψε ποιο είναι αυτό το μαγικό χάπι σε σχετική ομιλία του στο Βρετανικό Φεστιβάλ Επιστήμης με τα ακόλουθα λόγια: «Δεν είναι χάπι, είναι η άσκηση».

Με απλά λόγια, και με βάση τα διαθέσιμα ερευνητικά στοιχεία ο βρετανός επιστήμονας επισημαίνει ότι 30 λεπτά περπάτημα καθημερινά εξασφαλίζουν τα παραπάνω οφέλη στον καθένα από εμάς, χωρίς να χρειάζεται να είναι πρωταθλητής.

Ένα επιπλέον μπόνους

Ένα επιπλέον όφελος έχουν και οι μαθητές που ασχολούνται με μια φυσική δραστηριότητα ακόμη και απλή, όπως το να πηγαίνουν με ποδήλατο στο σχολείο, σύμφωνα με Φινλανδική έρευνα. Στα συμπεράσματα της έρευνας του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Φινλανδίας αναφέρεται ότι η φυσική δραστηριότητα σχετίζεται με καλύτερες ικανότητες όσον αφορά την ανάγνωση και την αριθμητική.
Ενόψει της σχολικής χρονιάς που μόλις ξεκίνησε λοιπόν ας φροντίσουμε τα παιδιά μας να κινούνται περισσότερο!

Πηγή: Vita.gr

Η άσκηση προστατεύει από τις αρρυθμίες

Μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης κολπικής μαρμαρυγής
Η αύξηση της διάρκειας ή της έντασης της φυσικής δραστηριότητας σε γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης επικίνδυνων αρρυθμιών, σύμφωνα με νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Journal of the American Heart Association, της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρίας. Οι ερευνητές έδειξαν ότι οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες με τα υψηλότερα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας είχαν 10% χαμηλότερο κίνδυνο να εμφανίσουν κολπική μαρμαρυγή, που αποτελεί τη συχνότερη μορφή αρρυθμίας της καρδιάς, ακόμη και αν ήταν παχύσαρκες, συγκριτικά με όσες είχαν χαμηλά επίπεδα φυσικής δραστηριότητας.

Κατά την έναρξη της μελέτης, περισσότερες από 81.000 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες ρωτήθηκαν πόσο συχνά περπατούσαν εκτός σπιτιού για περισσότερο από 10 λεπτά και πόσο συχνά πραγματοποιούσαν άσκηση τέτοιας έντασης ώστε να ιδρώσουν. Μετά από 11 χρόνια πραγματοποιήθηκε επαναξιολόγηση των εθελοντριών, από την οποία προέκυψαν τα εξής:

Οι γυναίκες που πραγματοποιούσαν άσκηση αντίστοιχη με γρήγορο περπάτημα για 30 λεπτά, 6 ημέρες την εβδομάδα, ή ποδήλατο με χαλαρό ρυθμό για 1 ώρα, 2 φορές την εβδομάδα είχαν 10% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης κολπικής μαρμαρυγής, σε σχέση με εκείνες που δεν περπατούσαν εκτός σπιτιού για 10 λεπτά, τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα.

Οι γυναίκες με μέτρια επίπεδα φυσικής δραστηριότητας, που αντιστοιχούν σε γρήγορο περπάτημα για 30 λεπτά, 2 φορές την εβδομάδα, είχαν 6% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης κολπικής μαρμαρυγής.

Οι γυναίκες που πραγματοποιούσαν έντονη φυσική δραστηριότητα, για παράδειγμα τρέξιμο για 2 ώρες την εβδομάδα, είχαν 9% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης κολπικής μαρμαρυγής.

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, όσο περισσότερο δραστήριες ήταν οι εθελόντριες, τόσο μικρότερος ήταν ο κίνδυνος εμφάνισης αρρυθμιών. Επιπλέον αναφέρουν πως από τα αποτελέσματα της μελέτης φάνηκε ότι όσο μεγαλύτερος ήταν ο βαθμός παχυσαρκίας των γυναικών, τόσο μεγαλύτερο ήταν και το όφελος από την αύξηση των επιπέδων φυσικής δραστηριότητας όσον αφορά την πιθανότητα εμφάνισης αρρυθμιών.

Πηγή: neadiatrofis.gr