Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012

Ένα καλό νέο για την σοκολάτα που ενδιαφέρει όλους!



σοκολάτα στην υγεία
Όλοι είχαμε για μια φορά τουλάχιστον στη ζωή μας, αυτή την ακατανίκητη ορμή να πάμε στο περίπτερο και να αδειάσουμε τα ράφια από σοκολάτες! Όλοι ξέρουμε την μοναδική αίσθηση που αφήνει στον ουρανίσκο ένα λιωμένο κομμάτι... Κι όμως, όλοι είχαμε τύψεις αφού καταβροχθίσαμε ολόκληρη μπάρα, ξέροντας πως ό,τι μόλις φάγαμε θα γίνει λίπος. Μήπως όμως, η σοκολάτα δεν παχαίνει; Η αγαπημένη λοιπόν, σε όλους μας σοκολάτα, θεωρείται ως ένα από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Δίνει ενέργεια και περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη, καθώς επίσης και μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο και σίδηρο. Επίσης περιέχει πολλές βιταμίνες. Ας δούμε μερικά από αυτά τα συστατικά που περιέχονται τόσο στη σοκολάτα γάλακτος, όσο και στη σοκολάτα υγείας.

Συστατικά σοκολάτας ανα 100gr
                                      
Συστατικά Σοκολάτα υγείας Σοκολάτα γάλακτος
Θερμίδες (kcal) 479 513
Πρωτείνες (γρ) 4,2 6,9
Λιπαρά (γρ) 30 30,7
Υδατάνθρακες (γρ) 63,1 59,2
Διαιτητικές ίνες (γρ) 5,9 3,4
Ασβέστιο (mg) 32 190
Σίδηρος (mg) 3,1 1,4
Μαγνήσιο (mg) 115 60
Φώσφορος (mg) 132 216
Κάλιο (mg) 365 385
Νάτριο (mg)
11
82
Ψευδάργυρος (mg) 1,6
1,4
Χαλκός (mg) 0,7 0,39
Χοληστερίνη (mg) 0 22
Καφείνη (mg)
62
26
Θεοβρωμίνη (mg) 486
189
     
Το ασβέστιο, ο φώσφορος και το μαγνήσιο έχουν προληπτική δράση ενάντια σε καρδιαγγειακά νοσήματα, υπέρταση και οστεοπόρωση. Η σοκολάτα επίσης έχει προληπτική δράση και απέναντι στον καρκίνο. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι:
  • Η μαύρη σοκολάτα πιθανόν να χαμηλώνει την υψηλή πίεση σε υπερτασικούς (University of Boston)
  • Η σοκολάτα μπορεί να δρα κατά των καρκινικών κυττάρων (Univesity of Georgetown)
  • Η θεοβρωμίνη της σοκολάτας φαίνεται να έχει ισχυρή αντιβηχική δράση (imperial college of london)
  • Η σοκολάτα δίνει μακροβιότητα και δεν προκαλεί εθισμό
  • Είναι αγχολυτική και τονωτική
  • Είναι πιο πλούσια σε πολυφαινόλες (φυσικά αντιοξειδωτικά) απο το τσάι, το κρασί, τα φρούτα και τα λαχανικά!
Και τώρα η στιγμή που όλοι περιμένατε: Φυσικά και παχαίνει! Όχι, όχι, μην κλείνετε το άρθρο βρίζοντας, πλάκα κάνω! Όσοι τρώνε σοκολάτα μερικές φορές την βδομάδα τείνουν να είναι πιο αδύνατοι σύμφωνα με την  Dr. Μπέατρις Γκολομπ και την ερευνητική της ομάδα του University of California-San Diego και την μελέτη τους που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό του Αμερικάνικου Ιατρικού Συλλόγου  Archives of Internal Medicine, κατά την οποία μελετήθηκαν 1000 άνθρωποι από 20-85 ετών. Συσχετίστηκε η κατανάλωση θερμίδων με τον Δείκτη Μάζας Σώματος, όπου όσοι έτρωγαν 4-5 μερίδες σοκολάτας ανά εβδομάδα, ήταν περίπου 2-3 kg λιγότερο από όσους δεν έτρωγαν καθόλου σοκολάτα (τα νούμερα δεν αλλάζουν και σε αθλούμενους ανθρώπους!) Και αυτό, επειδή η σοκολάτα αν και έχει πολλές θερμίδες περιέχει επίσης συστατικά που βοηθούν την απώλεια βάρους. 
Οπότε, έχει μεγαλύτερη σημασία το να τρως 5 φορές την εβδομάδα σοκολάτα παρά το πόσο θα φας (βέβαια παν μέτρον άριστον!) Τελειώνοντας, υποστηρίζουν πως η πιθανότητα τα συμπεράσματα να οφείλονται στην τύχη είναι μόνο 1%! Οπότε λίγη σοκολάτα μάλλον καλό παρά κακό κάνει. Καλή μας όρεξη!

Ζαρίκος Χαρίδημος
Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Θεσ/νικης