Κυριακή, 15 Οκτωβρίου 2017

Ξινολάχανο για υγιές πεπτικό σύστημα

Το ξινολάχανο γνωστό και ως sauerkraut ή και surkrut φαίνεται πως έχει πολλά οφέλη για την υγεία μας πολλά εκ των οποίων έχουν αποδειχθεί μέσα από έρευνες. Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι η προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις, εγκεφαλικά και καρκίνο. Βελτιώνει επίσης και την πέψη.
παλιότερα οι ναυτικοί μετέφεραν μαζί τους πάντα ξινολάχανο εξ αιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς του σε βιταμίνη C. Ήταν η μέθοδος προστασίας τους από το σκορβούτο το οποίο ως γνωστόν προέρχεται από ανεπάρκεια της βιταμίνης C.
Το ξινολάχανο αποκτά προβιοτικά πλεονεκτήματα εξ αιτίας της φυσικής διαδικασίας όξυνσής του. Η φυσική ζύμωση αυτών των λαχανικών βοηθάει στην παραγωγή βακτηρίων ωφέλιμων για το πεπτικό σύστημα. Συστήνεται πάντα η πρόσληψή του μετά από την πρόσληψη αντιβιοτικών, γιατί βοηθάει στην αποκατάσταση των καλών βακτηρίων του εντέρου.
Χάρη στα ισοθειοκυανικά του συστατικά, την γλυκοζινόλη και τα φλαβονοειδη που περιέχει σε μεγάλη ποσότητα, το ξινολάχανο παρουσιάζει ισχυρές αντικαρκινικές ιδιότητες. Τα συστατικά αυτά βοηθούν στην αποτροπή ανάπτυξης ελευθέρων ριζών, ενεργοποιούν τα αντιοξειδωτικά ένζυμα του οργανισμού και αποτρέπουν την στένωση των αρτηριών. 
Επιπρόσθετα η υψηλή περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες, βελτιώνει την διαδικασία της πέψης, η οποία με την σειρά της βοηθάει στην διατήρηση της καλής υγείας της καρδιάς και του εγκεφάλου. Οι φυτικές ίνες επιπλέον ελέγχουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης (LDL) ελαχιστοποιώντας τις πιθανότητες καρδιαγγειακών παθήσεων ή εγκεφαλικού και μειώνουν την πιθανότητα αρτηριοσκλήρωσης.
Το λαχανικό αυτό είναι επίσης πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία τα οποία είναι ωφέλιμα για τα οστά. Βοηθάει στην αποφυγή της οστεοπόρωσης ενώ η βιταμίνη Κ που περιέχει διατηρεί τα οστά υγιή. Αυτή η βιταμίνη ρυθμίζει τον βαθμό παραγωγής των πρωτεϊνών εκείνων που βοηθούν στην ορυκτοποίηση των οστών. 
Σύμφωνα με μελέτες τα τρόφιμα που έχουν υποστεί φυσική ζύμωση όπως το ξινολάχανο, βοηθούν στην απώλεια βάρους, ειδικά στην περιοχή της περιφέρειας. Η κατανάλωσή τους έχει μεγάλη επίδραση στον μεταβολισμό, και έτσι επηρεάζουν την παχυσαρκία, τον μεταβολισμό των λιπιδίων, και τις φλεγμονώδεις διαδικασίες.
itrofi.gr