Τετάρτη, 2 Αυγούστου 2017

Πατάτες με τη φλούδα ή χωρίς;

Αυτό το απλό αλλά πολύ δημοφιλές λαχανικό μπορεί εύκολα να μεταμορφωθεί από σκληρό και σχετικά άοσμο υλικό σε πολλές διαφορετικές μαγειρεμένες εναλλακτικές μέσα σε λίγα μόνο λεπτά, από τηγανητές πατάτες μέχρι πουρέ ή σούπα. Ένα πράγμα μόνο παραμένει εξαιρετικά αμφιλεγόμενο για τη δημοφιλή πατάτα: η φλούδα της.
Ενώ μερικοί επιμένουν να καθαρίζουν τη φλούδα πριν από το μαγείρεμα - ειδικά όταν πρόκειται να ετοιμάσουν πουρέ – πολλοί επιμένουν ότι αυτό είναι ένα λάθος που στερεί την πατάτα από το να προσφέρει το σύνολο των θρεπτικών της συστατικών. Ας ρίξουμε μια ματιά στα οφέλη για την υγεία που απολαμβάνουμε αν κρατήσουμε τις φλούδες στις αγαπημένες μας πατάτες.

Πλούσιες σε ίνες

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι οι ίνες μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πεπτική διαδικασία και οι φλούδες από τις πατάτες περιέχουν μεγάλη ποσότητα. Η μη ικανοποιητική πρόσληψη ινών, μπορεί να μας κάνει να αισθανόμαστε υποτονικά και φυσικά να μας προκαλέσει δυσκοιλιότητα. Οι φλούδες είναι επίσης ιδιαίτερα πλούσιες σε σίδηρο, κάλιο, νιασίνη και βιταμίνη C.

Έχουν λίγες θερμίδες

Αν είστε σε δίαιτα και αφαιρείτε συστηματικά την πέτσα και τα λίπη από τα διάφορα κρεατικά, αυτό παρόλο που μπορεί να επηρεάσει την τελική γεύση του φαγητού, μειώνει σημαντικά το συνολικό ποσοστό λίπους και τις θερμίδες. Δεν χρειάζεται όμως να κάνετε το ίδιο με τις φλούδες από τις πατάτες γιατί δεν έχουν λίπος και έχουν χαμηλές θερμίδες. Στην πραγματικότητα, οι ίνες που περιέχουν θα μπορούσαν να σας κρατήσουν χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Προσθέτουν γεύση

Πολλοί προτιμούν να αφαιρούν τη φλούδα πριν το μαγείρεμα όταν πρόκειται για τηγανιτές πατάτες, πουρέ ή σούπα επειδή θεωρούν ότι θα μειώσουν τη συνολική γεύση του πιάτου. Αλλά γιατί να μην απολαύσετε τις φλούδες ως σνακ μόνες τους; Όπως συμβαίνει με πολλά βασικά συστατικά, οι φλούδες της πατάτας δεν είναι ιδιαίτερα γευστικές, αλλά με την προσθήκη ελάχιστου ελαιολάδου, μυρωδικών, αλατοπίπερου και ψήνοντάς τις στο φούρνο, μεταμορφώνονται σε gourmet απόλαυση. Μπορείτε να προσθέσετε ακόμη φέτες από φρέσκα κρεμμύδια, ντομάτες ή ακόμη και πιπεριές για περισσότερη γεύση.

Βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος

Οι πατάτες, όπως το ρύζι και πολλά προϊόντα με βάση το σιτάρι (συμπεριλαμβανομένου και του ψωμιού), είναι σύνθετοι υδατάνθρακες που, όταν διασπώνται από το σώμα, γίνονται απλά σάκχαρα που απορροφώνται από την κυκλοφορία του αίματος. Για άτομα που πρέπει να παρακολουθούν συνεχώς τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους, όπως αυτά με διαβήτη τύπου 1 ή 2, η κατανάλωση τροφών όπως οι τηγανητές πατάτες ή ο πουρές μπορεί να προκαλέσει προβλήματα υγείας. Ωστόσο, η απειλή αυτή μετριάζεται εν μέρει από την παρουσία της φλούδας της πατάτας καθώς περιέχει σημαντικές ποσότητες ινών που επιβραδύνουν την κατανομή των υδατανθράκων σε σάκχαρα.

Εύκολη προετοιμασία

Το να φτιάξετε chips από τις φλούδες της πατάτας είναι πραγματικά κάτι πολύ εύκολο. Απλά βάλτε τις πάνω σε ένα φύλλο λαδόκολλας στο φούρνο με ό,τι βότανο και μπαχαρικό σας αρέσει όπως σκόρδο, σκόνη κρεμμυδιού και πιπέρι καγιένμαζί με ελαιόλαδο, μαϊντανό πιπέρι και αλάτι.

Συμβάλλουν στην οικονομία

Αν προσπαθείτε, όπως όλοι μας αυτές τις μέρες, να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα χρήματα που ξοδεύετε για φαγητό, τότε σκεφτείτε το δυο φορές πριν αφαιρέσετε τις φλούδες από τις πατάτες και τις πετάξετε στα σκουπίδια. Αν δεν τις καθαρίσετε, έχετε διπλό κέρδος: προσθέτουν στο συνολικό όγκο της τροφής που ετοιμάζετε και δεύτερον και ίσως το πιο σημαντικό, οι ίνες που περιέχουν θα σας κρατήσουν χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
 Φωτεινή Πουρνάρα

10 σημάδια που αποδεικνύουν ότι τρώτε πολύ ζάχαρη






















Μεγάλη απόλαυση και ταυτόχρονα μεγάλος μπελάς. Η ζάχαρη όταν καταναλώνεται αλόγιστα και σε μεγάλες ποσότητες μόνο προβλήματα μπορεί να προκαλέσει. Δεν πρέπει να τη βγάλετε τελείως από τη ζωή σας, άλλα είναι καλό να μην τρώτε πάνω από 4-5 κουταλάκια του γλυκού την ημέρα, συμπεριλαμβανομένου της ζάχαρης που λαμβάνετε από τις τροφές. 
Προβλήματα όπως η ηπατική νόσος, ο διαβήτης, η παχυσαρκία και ακόμη οι καρδιακές παθήσεις, είναι μόνο μερικές από τις παρενέργειες της υπερκατανάλωσης ζάχαρης.
Πως θα καταλάβετε, όμως, ότι το έχετε παρακάνει; Ποια είναι τα σημάδια;

1. Κόπωση

Όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας είναι πολύ υψηλά, το σώμα σας δεν είναι σε θέση να αποθηκεύσει και να απορροφήσει σωστά τη γλυκόζη. Τα κύτταρα σας δεν λαμβάνουν τα καύσιμα που χρειάζονται για να σας δώσουν ενέργεια. Αυτό μπορεί να προκαλέσει συνεχή κόπωση.

2. Συχνή ούρηση

Τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα εμποδίζουν τα νεφρά να απορροφούν τα υγρά. Αυτό προκαλεί στο σώμα την εξίσωση της συγκέντρωσης γλυκόζης στο αίμα και στα κύτταρα με ταυτόχρονη του διάλυση αίματος με ενδοκυτταρικό υγρό. Αυτή η διαδικασία μπορεί να οδηγήσει σε συχνή ούρηση.

3. Συνεχής πείνα

Η γλυκόζη δεν μπορεί να εισέλθει στα κύτταρα όταν η γλυκόζη του αίματός σας παραμείνει σε υψηλό επίπεδο, πράγμα που εμποδίζει το σώμα σας να δεχθεί την ενέργεια που χρειάζεται. Ως αποτέλεσμα, το σώμα σας αναζητά πηγές ενέργειας αλλού, προκαλώντας την επιθυμία σας για φαγητό.

4. Υπερβολική δίψα

Το σώμα χάνει τα υγρά όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι πολύ υψηλά. Ο υποθάλαμος αξιολογεί το επίπεδο αφυδάτωσής σας, μετά στέλνει ένα σήμα στον εγκέφαλο για να δημιουργήσει δίψα. Η απώλεια υγρών μπορεί επίσης να οδηγήσει σε ξηροστομία.

5. Ξηρό δέρμα

Τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα μπορούν να προκαλέσουν ξηρό δέρμα για διάφορους λόγους. Η υπερβολική ούρηση αφυδατώνει το σώμα και το δέρμα και τα χαλασμένα νεύρα από το υψηλό σάκχαρο του αίματος μπορούν να διαταράξουν τους ιδρωτοποιούς αδένες, γεγονός που έχει αρνητική επίδραση στην ισορροπία του δέρματος.

6. Μεγάλη απώλεια βάρους

Όταν τα επίπεδα γλυκόζης είναι πολύ υψηλά, μπορεί να εμφανιστεί απώλεια βάρους μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό μπορεί να προκληθεί από απώλεια υγρών λόγω συχνής ούρησης. Εάν τα επίπεδα ινσουλίνης σας δεν επαρκούν για τον μεταβολισμό της γλυκόζης, το σώμα μπορεί να αλλάξει σε λειτουργία καύσης λίπους για να αντισταθμίσει, κάτι που μπορεί επίσης να οδηγήσει σε απώλεια βάρους.

7. Προβλήματα μνήμης

Τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα που είναι συνεχώς υψηλά μπορούν να αποτρέψουν την είσοδο γλυκόζης στα κύτταρα, συμπεριλαμβανομένων των κυττάρων του εγκεφάλου. Χωρίς γλυκόζη, ο εγκέφαλος μπορεί να αρχίσει να έχει πρόβλημα να πάρει ενέργεια. Αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη συγκέντρωση, τη μνήμη και τη λήψη αποφάσεων.

8. Θολή όραση

Υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα έχουν ως αποτέλεσμα την αφυδάτωση, η οποία μπορεί να επηρεάσει την όρασή σας. Όταν το σώμα αφυδατώνεται, τα κύτταρα του ματιού αρχίζουν να παραμορφώνονται. Χάνουν την ικανότητά τους να εστιάζουν σωστά, προκαλώντας θολή όραση.

9. Αιμορραγία

Αγγειακές βλάβες μπορεί να προκύψουν από το υψηλό σάκχαρο στο αίμα Αυτό μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στην κυκλοφορία του αίματος στα άκρα σας. Μπορεί να παρατηρήσετε ότι τα τραύματα και οι περικοπές είναι ιδιαίτερα αργά για να θεραπευτούν, επειδή οι ιστοί σας δεν παίρνουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται.

10. Νεύρα

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα άτομα με υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα τείνουν να είναι πιο ανήσυχοι, ευερέθιστοι και καταθλιπτικοί. Όταν ο εγκέφαλός σας δεν έχει επαρκή παροχή γλυκόζης, μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στη διάθεσή σας.
Γιώργος Παπαδημητρόπουλος

Το καλοκαιρινό φρούτο που βελτιώνει τις ερωτικές επιδόσεις

Το καλοκαίρι, τα φρούτα έχουν την τιμητική τους έχοντας ταυτόχρονα πολλά οφέλη για τον οργανισμό μας.
Όλα είναι αρκετά γευστικά, υγιεινά και θρεπτικά, αλλά κάποια ξεχωρίζουν για τα οφέλη του στην υγεία. Ένα από αυτά αποτελεί το «βασιλιά του καλοκαιριού», αφού τα συστατικά του είναι ευεργετικά για το δέρμα, τον εγκέφαλο αλλά και τη σεξουαλική ζωή.
Ο λόγος για το καρπούζι! Η κιτρουλίνη, η οποία μετατρέπεται στο σώμα σε μια ουσία που ονομάζεται αργινίνη, παίζει σημαντικό ρόλο στην κυκλοφορία του αίματος. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Α&Μ του Τέξας μελέτησαν την επίδραση της αργινίνης στη σεξουαλική λειτουργία του άντρα και διαπίστωσαν ότι το συστατικό προωθεί τη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων, βελτιώνοντας τη ροή αίματος προς τα γεννητικά όργανα
Επιπλέο, το καρπούζι δεν έχει λιπαρά και μόλις 40 θερμίδες ανά μερίδα. Η περιεκτικότητά του σε νερό αγγίζει το 92%, επομένως βοηθά να απομακρυνθούν τοξίνες από το σώμα.
baby.gr