Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2014

Ανακαλύψτε ποιες είναι οι πιο διαιτητικές τροφές στη φύση

Τι μπορείτε να τρώτε ακίνδυνα
Όταν μιλάμε για ένα διαιτητικό τρόφιμο θα πρέπει να ξεχωρίσουμε σε τι αναφερόμαστε. Μιλάμε για ένα τρόφιμο που έχει τα εξής χαρακτηριστικά γνωρίσματα:

1. Έχει λίγες θερμίδες
2. Μας χορταίνει
3. Μπορούμε να φάμε μεγάλη ποσότητα χωρίς να προσλαμβάνουμε πολλές θερμίδες.

Αν προσπαθήσουμε να απαριθμήσουμε όλα αυτά τα τρόφιμα θα δυσκολευτούμε πολύ, αν αναλογιστούμε ότι στη φύση υπάρχουν εκατομμύρια τρόφιμα. Για το λόγο αυτό έχουμε ομαδοποιήσει σε μεγάλες κατηγορίες τα κυριότερα από αυτά. Θα πρέπει στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι μιλάμε για τρόφιμα φυσικά, τα οποία δηλαδή δεν έχουν υποστεί κάποια επεξεργασία, όπως αφαίρεση των λιπαρών τους ή της ζάχαρης που περιέχουν, αλλά είναι αυτούσια όπως τα βρίσκουμε στο φυσικό τους περιβάλλον.

Ας τα γνωρίσουμε:

Μανιτάρια
Ίσως τα πιο διαιτητικά τρόφιμα στη φύση. Περιέχουν κατά σχεδόν 90 % νερό, καθώς επίσης και αρκετή πρωτεΐνη. Μισό κιλά μανιτάρια ψητά μας δίνουν σχεδόν 150 θερμίδες.

Φρούτα και Λαχανικά
Μας προμηθεύουν πολύ λίγες θερμίδες και πολλές φυτικές ίνες, που δημιουργούν πιο εύκολο αίσθημα κορεσμού. Οι περισσότερο διαιτολόγοι τις συστήνουν ελεύθερα, αλλά προσοχή στο λάδι. Όσες θερμίδες έχουν όλα τα λαχανικά σε μία σαλάτα μπορεί να έχει από μόνη της μία κουταλιά της σούπας λάδι.

Κοτόπουλο – ψάρι – θαλασσινά
Έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Προμηθεύουν υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνες, με πολύ λίγες θερμίδες. Εμποδίζουν την απότομη αυξομείωση του σακχάρου στο αίμα, γι’ αυτό και μας χορταίνουν πολύ καλύτερα από τα μακαρόνια ή ένα λαδερό.

Όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι αυτά είναι τα μόνα τρόφιμα που μπορεί να καταναλώνει ένας άνθρωπος που προσέχει το βάρος του και θέλει να τρώει ισορροπημένα. Ωστόσο, αποτελούν βασικά συστατικά σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους και μία καλή επιλογή για τις στιγμές έντονης πείνας και αναζήτησης φαγητού.

Πηγή: neadiatrofis.gr 

Πότε πρέπει να τρώμε υδατάνθρακες



Αποτελούν τη βασικότερη πηγή ενέργειας
Για πολλούς οι υδατάνθρακες είναι ένα συστατικό απαγορευμένο ή αν όχι απαγορευμένο, τουλάχιστον υπό περιορισμό.

Παχαίνουν, κάνουν κυτταρίτιδα, κάνουν κατακρατήσεις και άλλα πολλά σενάρια κυριαρχούν στον κόσμο της διατροφής από αμαθείς, ημιμαθείς, προπονητές της διατροφικής εξέδρας, δήθεν ειδικούς.

Στην πραγματικότητα κάθε άλλο παρά περιορισμός θα πρέπει να υπάρχει όσον αφορά την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν υδατάνθρακες. Αποτελούν τη βασικότερη πηγή ενέργειας για το σώμα και τον εγκέφαλο, και ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο θα πρέπει να μας δίνει το 50 – 55 % των ημερησίων θερμίδων που χρειαζόμαστε από αυτούς. Κατά συνέπεια, φρούτα, λαχανικά, ψωμί και παρασκευάσματά του, παξιμάδι, φρυγανιές, δημητριακά, πατάτες, αμυλώδη λαχανικά όπως ο αρακάς , ρύζι, ζυμαρικά, μέλι κ.α., θα πρέπει ως πηγές υδατανθράκων να αποτελούν τη βάση της καθημερινής μας διατροφής.

Προτιμάμε, όπου υπάρχουν, ολικής αλέσεως προϊόντα που έχουν περισσότερες φυτικές ίνες.

Αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα ότι οι υδατάνθρακες θα πρέπει να επιμερίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ωστόσο, θα ήταν καλύτερο να καταναλώνονται πριν από κάποια δραστηριότητα. Ανάλογα δηλαδή με το τι δραστηριότητα πρόκειται να ακολουθήσει στην ημέρα μας να επιλέγουμε την ανάλογη ποσότητα.

Προετοιμαζόμενοι για τις δραστηριότητες της ημέρας, στο πρωινό και στα πρωινά σνακ όπως και στο μεσημεριανό γεύμα, άφθονους. Όσο πηγαίνουμε προς ώρες της ημέρας που απαιτούν λιγότερη ενέργεια, από το απόγευμα δηλαδή και μετά, καθώς και στο βραδινό, μπορούμε να μειώνουμε την πρόσληψή τους. Όχι ότι μας κάνουν κακό, αλλά τότε είναι λιγότερο αναγκαίοι ενεργειακά, σε σχέση με τις δραστήριες ώρες της ημέρας.

Πηγή: neadiatrofis.gr