Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2013

Υπερβολική γυμναστική και ψυχική υγεία

Πώς επηρεάζει τη διάθεσή μας η εξαντλητική άσκηση
Η υπερβολική γυμναστική είναι εξίσου επιζήμια για την ψυχική υγεία και την αυτοεκτίμηση με την καθιστική ζωή, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Επιστήμονες από την Ελβετία και τον Καναδά ανακάλυψαν ότι οι έφηβοι και οι νεαροί ενήλικες που γυμνάζονται πάρα πολύ έχουν αυξημένες πιθανότητες χαμηλής αυτοεκτίμησης, άγχους και στρες σε σύγκριση με όσους γυμνάζονται πολύ λίγο έως καθόλου.

Τα ευρήματά τους βασίζονται σε έρευνα με 1.245 εφήβους και νέους ηλικίας 16 έως 20 ετών από την Ελβετία.

Όσοι από αυτούς γυμνάζονταν περισσότερες από 17,5 ώρες την εβδομάδα είχαν τα ίδια επίπεδα ευεξίας με όσους γυμνάζονταν λιγότερο από 3,5 ώρες την εβδομάδα.

Οι ειδικοί συνιστούν για καλή ψυχική και σωματική υγεία 7 ώρες γυμναστική την εβδομάδα.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην «Βρετανική Ιατρική Επιθεώρηση» (BMJ), οι εθελοντές της μελέτης συμπλήρωσαν αναλυτικά ερωτηματολόγια για το ύψος, το βάρος, την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση, την άθληση, τους τραυματισμούς κατά την άθληση και την ευεξία τους.

Η ευεξία τους αξιολογήθηκε με τον επονομαζόμενο Δείκτη Ευεξίας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), ο οποίος την βαθμολογεί από 0 έως 25. Οι τιμές κάτω από 13 υποδηλώνουν χαμηλή ευεξία.

Οι ερευνητές ταξινόμησαν τους εφήβους και τους νεαρούς ενήλικες σε τέσσερις κατηγορίες, αναλόγως με το πόσο γυμνάζονταν. Οι κατηγορίες ήταν χαμηλή φυσική δραστηριότητα (0-3,5 ώρες την εβδομάδα), μέτρια (3,6-10,5 ώρες την εβδομάδα), υψηλή (10,6-17,5 ώρες την εβδομάδα) και πολύ υψηλή (πάνω από 17,5 ώρες την εβδομάδα).

Το 35% των εθελοντών είχαν χαμηλή φυσική δραστηριότητα, το 41,5% μέτρια, το 18,5% υψηλή και το 5% πολύ υψηλή.

Όπως έδειξε η ανάλυση των στοιχείων, την καλύτερη ευεξία είχαν οι έφηβοι και οι νέοι με υψηλή φυσική δραστηριότητα, ιδίως όσοι γυμνάζονταν 14 ώρες την εβδομάδα.

Σε σύγκριση με αυτούς τους νέους, όσοι ανήκαν στην χαμηλής φυσικής δραστηριότητας ομάδα και όσοι ανήκαν στην ομάδα με τον πολύ υψηλή φυσική δραστηριότητα είχαν διπλάσιες πιθανότητες να έχουν βαθμολογία στον Δείκτη Ευεξίας κάτω από 13.

Το εύρημα αυτό οδήγησε τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι η άσκηση «παύει να ασκεί ευεργετική δράση (στην ψυχική διάθεση) και μετατρέπεται σε ανεξάρτητο παράγοντα κινδύνου για φτωχή ευεξία όταν υπερβαίνει το διπλάσιο από τις συνιστώμενες ώρες φυσικής δραστηριότητας την εβδομάδα».

Πηγή: omorfamystika.gr 

Η ορμόνη που ενισχύει τη… μονογαμία

Κάνει έναν άντρα να βλέπει τη γυναίκα του πιο ελκυστική
Όταν ένας άντρας λέει στη γυναίκα ή τη σύντροφό του ότι είναι όμορφη, δε σημαίνει ότι έχει προσέξει το νέο της χτένισμα, ή το καινούριο συνολάκι που αγόρασε.

Στην πραγματικότητα «μιλάνε» οι… ορμόνες του!

Σύμφωνα με μια έρευνα μια μικρή αύξηση στα επίπεδα της ορμόνης οξυτοκίνης, κάνει τους άντρες να βλέπουν τις συντρόφους τους πιο ελκυστικές.

Η ορμόνη αυτή, που εκλύεται στον οργανισμό μας όταν αγκαλιαζόμαστε ή φιλιόμαστε, δεν έχει την ίδια επίδραση και για τρίτους (συναδέλφους στη δουλειά ή ξένους ανθρώπους στο δρόμο).

Γερμανοί ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Βόννης αναφέρουν ότι η οξυτοκίνη παίζει σημαντικό ρόλο στη μονογαμία, ένα χαρακτηριστικό που θεωρείται σπάνιο στα θηλαστικά, πέρα από τον άνθρωπο.

Οι επιστήμονες έδειξαν σε 40 νεαρούς άνδρες, οι οποίοι δήλωναν βαθιά ερωτευμένοι, φωτογραφίες από τις συντρόφους τους.

Στη συνέχεια, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Daily Mail, τους ρώτησαν πόσο ελκυστικές τις έβρισκαν, αφού τους ζήτησαν να μυρίσουν ένα σπρέι με «εικονικό» φάρμακο και ένα άλλο που είχε λίγη «έξτρα δόση» οξυτοκίνης.

Οι ερευνητές έδειξαν, πέρα από τις φωτογραφίες των συντρόφων τους, και άλλες με τρίτους ανθρώπους και συναδέλφους τους από τη δουλειά. Για όσο διάστημα οι εθελοντές έβλεπαν τις φωτογραφίες, οι ερευνητές παρακολουθούσαν τους εγκεφάλους τους.

«Όταν τους δίναμε την οξυτοκίνη το σύστημα ανταμοιβής στον εγκέφαλό τους ήταν πολύ δραστήριο όταν έβλεπαν τη σύντροφό τους. Μάλιστα, ανέφεραν ότι τις έβρισκαν περισσότερο ελκυστικές από άλλες γυναίκες. Ωστόσο, η ενεργοποίηση του συστήματος ανταμοιβής του εγκεφάλου με τη βοήθεια της οξυτοκίνης είχε “επιλεκτική επίδραση” και φάνηκε να λειτουργεί μόνο όταν οι εθελοντές έβλεπαν τις φωτογραφίες των συντρόφων τους. Δεν παρατηρήσαμε να συμβαίνει το ίδιο και με τις υπόλοιπες φωτογραφίες, γνωστών ή άγνωστων σε αυτούς προσώπων» ανέφερε ο επικεφαλής της έρευνας Dirk Scheele.

Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό Proceedings of the National Academy of Sciences, οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η οξυτοκίνη που απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια στενής σωματικής επαφής μεταξύ δύο ατόμων, φαίνεται να ενισχύει τη… μονογαμία κάνοντας μια γυναίκα να φαίνεται πιο ελκυστική στα μάτια του άντρα της!

Μάλιστα, αυτό συμβαίνει μόνο όταν οι δυο τους είναι ήδη σε σχέση και είναι ερωτευμένοι.

Οι επιστήμονες ανέφεραν ακόμη ότι η μείωση στην παραγωγή οξυτοκίνης, που συνοδεύει τη διάλυση μιας σχέσης, μπορεί να κάνει το χωρισμό ακόμη πιο δύσκολο.
newsbeast.gr

Ενισχύστε το μεταβολισμό σας… φυσικά

Εννιά τρόφιμα που βοηθούν στο «κάψιμο» των θερμίδων
Ο μεταβολισμός μπορεί να ρυθμίζεται εν μέρει από τα γονίδια ενός ατόμου, ωστόσο κάθε ένας μπορεί με φυσικό τρόπο να «του δώσει επιπλέον στροφές».

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να γνωρίζετε ποιες είναι οι κατάλληλες τροφές, που μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε το μεταβολισμό σας και κατά συνέπεια να κατορθώσετε να «κάψετε περισσότερο λίπος από το σώμα σας.

Τα παρακάτω εννιά τρόφιμα μπορούν να ενισχύσουν το μεταβολισμό σας… «φυσικά»:

Το ασπράδι των αυγών
Είναι πλούσια στα απαραίτητα αμινοξέα διακλαδισμένης αλυσίδας, τα οποία βοηθούν στο να κρατούν «σε αναμμένα κάρβουνα» το μεταβολισμό, όπως ανέφερε στο FoxNews o διατροφολόγος David Grotto. Τα αυγά, ακόμη, είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και βιταμίνη D.

Άπαχο κρέας

Το άπαχο κρέας είναι πολύ καλή πηγή σιδήρου (η έλλειψη σιδήρου επιβραδύνει το μεταβολισμό). Φροντίστε να εντάξετε στη διατροφή σας τρεις έως τέσσερις μερίδες τροφίμων πλούσιων σε σίδηρο καθημερινά, όπως κοτόπουλο ή δημητριακά.

Νερό 

Ακόμη κι αν είστε ελαφρά αφυδατωμένος, ο μεταβολισμός σας επιβραδύνει τη λειτουργεία του, λέει ο καθηγητής Dr Scott Isaacs από το τμήμα Ιατρικής του πανεπιστημίου του Emory. Συμβουλή: Πίνετε κρύο νερό, γιατί το σώμα σας αναγκάζεται να κάψει περισσότερες θερμίδες για να ζεσταθεί.

Πιπεριές τσίλι

Οι καυτερές πιπεριές περιέχουν καψαϊκίνη, μια χημική ουσία που δίνει επιπλέον ώθηση στο μεταβολισμό. Προσθέστε ψιλοκομμένο τσίλι στο φαγητό σας μία φορά την ημέρα. Οι πιπεριές τσίλι είναι ακόμη πολύ πλούσιες σε βιταμίνη C.

Καφές

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Physiology & Behavior, ο μέσος μεταβολικός ρυθμός των ανθρώπων που έπιναν καφέ με καφεΐνη ήταν 16% υψηλότερος από εκείνων που έπιναν ντεκαφεϊνέ.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι περιέχει μια φυτική ένωση (EGCG), η οποία βοηθά στην καύση του λίπους.

Γάλα


Μελέτη του Michael Zemel, πρώην διευθυντή του Ινστιτούτου Διατροφής στο πανεπιστήμιο του Τενεσί, έδειξε ότι η κατανάλωση ασβεστίου βοηθά στο μεταβολισμό του λίπους.

Δημητριακά ολικής άλεσης

Τα δημητριακά ολικής άλεσης βοηθούν τον οργανισμό να «κάψει» περισσότερες θερμίδες, γιατί απαιτείται επιπλέον προσπάθεια για να διασπαστούν σε σύγκριση με τα επεξεργασμένα δημητριακά, όπως το λευκό ψωμί και τα μακαρόνια. Τα δημητριακά ολικής άλεσης (καστανό ρύζι, πλιγούρι, βρώμη) είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες.

Φακές

Περίπου το 20% των γυναικών παρουσιάζουν έλλειψη σιδήρου, με αποτέλεσμα ο οργανισμός τους να μην μπορεί να κάψει αποτελεσματικά τις επιπλέον θερμίδες. Μία κούπα φακές παρέχει το 35% των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού σε σίδηρο.
newsbeast.gr