Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2014

Η ορθοστασία αδυνατίζει και κάνει καλό στην καρδιά

Οι εργαζόμενοι πρέπει να σηκώνονται συχνά από την καρέκλα τους
Οι εργαζόμενοι πρέπει να σηκώνονται συχνά από την καρέκλα τους –τουλάχιστον μία ώρα συνολικά την ημέρα- για να αποφευχθεί ο κίνδυνος παχυσαρκίας και καρδιακών ασθενειών.

Αυτό υποστηρίζει ο ειδικός σε θέματα δημόσιας υγείας, καθηγητής Kevin Fenton, ο οποίος προειδοποιεί ότι όσοι κάθονται έξι ή επτά ώρες την ημέρα μπροστά σε ένα γραφείο μπορεί να αντιμετωπίσουν δυσάρεστες εκπλήξεις στην υγεία τους.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρέπει κανείς να κάνει διαλείμματα και να σηκώνεται όρθιος τακτικά κατά τη διάρκεια του ωραρίου του.

Ο καθηγητής χαρακτηρίζει την άσκηση ως «τη θαυματουργή θεραπεία που περιμέναμε για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου και καρδιακών ασθενειών, αλλά και τη βελτίωση της ψυχικής υγείας».

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, που αφορούν τη Μ. Βρετανία, το 40% των γυναικών και το ένα τρίτο των ανδρών δεν κάνουν ούτε μισή ώρα άσκησης την ημέρα (όπως προτείνουν οι ειδικοί).

Ερευνητές από το Χάρβαρντ υποστήριζαν σε μια έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2012 στο περιοδικό Lancet, ότι το παρατεταμένο καθισιό κάνει τόσο κακό στην υγεία όσο και το τσιγάρο, καθώς θεωρείται άμεσα υπεύθυνο για τους περισσότερους θανάτους παγκοσμίως.

«Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι άνθρωποι έχουμε γίνει πιο αδρανείς, εν μέρει εξαιτίας των σύγχρονων επαγγελμάτων, που μας οδηγούν στην καθιστική ζωή. Περνάμε πολύ χρόνο πια μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή. Δεν πιστεύω ότι οι άνθρωποι έχουν συνειδητοποιήσει πόσο σημαντική είναι η γυμναστική» είπε ακόμη, μιλώντας στη Daily Mail, ο καθηγητής Fenton και συνέχισε: «Η άσκηση μάς βοηθά να ελέγξουμε το βάρος μας, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και καρδιακών ασθενειών, ενώ βελτιώνει την ψυχική υγεία και την ευημερία του ατόμου. Το καθισιό είναι μεγάλο πρόβλημα».

«Η ορθοστασία κάνει καλό, γιατί βελτιώνει τη στάση του σώματος και κατά συνέπεια μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης πόνων στη μέση. Ακόμη, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και την καρδιαγγειακή υγεία, προωθώντας περαιτέρω την κινητικότητα».

Όταν κανείς στέκεται όρθιος, αυξάνεται ο καρδιακός ρυθμός κατά περίπου 10 παλμούς το λεπτό (0,7 θερμίδες το λεπτό), που ισοδυναμούν σε περίπου 50 θερμίδες την ώρα.
newsbeast.gr

Σύμμαχος στον έλεγχο του σακχάρου οι ξηροί καρποί

Διατροφική επιλογή για καλύτερη υγεία
Οι ξηροί καρποί αποτελούν μια υγιεινή και θρεπτική διατροφική επιλογή. Είναι πλούσιοι σε ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και ω-3 λιπαρά οξέα, θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην καλή υγεία του οργανισμού.

Σύμφωνα με μια μετα-ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό PlosONE, η κατανάλωση περίπου δυο μερίδων την ημέρα ξηρών καρπών με κέλυφος (καρύδια, φιστίκια, αμύγδαλα) φαίνεται να βοηθάει στην μείωση και την σταθεροποίηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη τύπου ΙΙ.

Αυτό διαπιστώθηκε μέσω της βελτίωσης που παρουσιάστηκε σε δυο βασικούς δείκτες του σακχάρου του αίματος, στην εξέταση της HbA1c και στη δοκιμή στην γλυκόζη νηστείας. Σύμφωνα με τους ερευνητές ενώ οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε λιπαρά, τα λίπη αυτά είναι ακόρεστα και οι αυξημένες θερμίδες που έχουν δεν αύξησαν το βάρος σε όσους συμμετείχαν στις κλινικές δοκιμές.

Οι ξηροί καρποί λοιπόν αποτελούν ένα πολύ υγιεινό σνακ και βοηθούν στο να διατηρήσουμε υγιή τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα στο πλαίσιο ενός υγιεινού προτύπου διατροφής.

Πηγή: neadiatrofis.gr 

Τέσσερις τρόποι για να βελτιώσετε τη ροή του αίματος

Ανεβάστε τη διάθεση και αυξήστε τα επίπεδα υγείας του οργανισμού σας
Η σωστή κυκλοφορία του αίματος -μέσω της οποίας ο οργανισμός «τρέφεται» με οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά- είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της καθημερινής υγείας και τη βελτίωση της διάθεσης.

Αν αναρωτιέστε με ποιο τρόπο μπορείτε να ανεβάσετε κι εσείς τη δική σας διάθεση και να αυξήσετε τα επίπεδα υγείας του οργανισμού σας, δείτε παρακάτω πώς μπορείτε να το πετύχετε:

1. Καταπολεμήστε την κόπωση με χυμούς

Αυξήστε τη ροή του αίματος στον οργανισμό σας με χυμούς φρούτων και λαχανικών, που βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία των κυττάρων του αίματος.

Η ζάχαρη είναι η νούμερο ένα αιτία συμφόρησης στο κυκλοφορικό. «Όταν τα ερυθρά αιμοσφαίρια συγκεντρωθούν όλα μαζί, μειώνεται η παροχή οξυγόνου, με αποτέλεσμα να νιώθουμε κούραση» εξηγεί ο διατροφολόγος David Parker σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στο βρετανικό Menshealth.

2. Ξεκούραση με μπόλικο ύπνο

Οι πολλοί υδατάνθρακες επιβαρύνουν τον οργανισμό. Από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 3 το πρωί ο οργανισμός αναζωογονείται και «αυτοεπισκευάζεται». Αν η κυκλοφορία του αίματος είναι φορτωμένη με υδατάνθρακες, το άτομο δυσκολεύεται πολύ στον ύπνο.

Για να αυξήσετε τη ροή του αίματος, δοκιμάστε να φάτε λίγο ψωμί με σπόρους κολοκύθας και ηλιόσπορους, που περιέχει ωφέλιμα και θρεπτικά συστατικά.

3. Καταπολεμήστε το στρες

Όταν είμαστε στρεσαρισμένοι ο οργανισμός παράγει κορτιζόλη. Η ορμόνη αυτή είναι χρήσιμη για τη βραχυπρόθεσμη διαχείριση των κρίσεων, αλλά η συνέχιση της απελευθέρωσής της σημαίνει πως το αίμα γίνεται κολλώδες, προκαλώντας περαιτέρω στρες, αναφέρει η αναλυτής αίματος Geeta Tailor.

Δοκιμάστε να φάτε λίγο κακάο, καθώς τα φλαβονοειδή που περιέχει βοηθούν τον οργανισμό να επεξεργαστεί το μονοξείδιο του αζώτου, που παίζει σημαντικό ρόλο στην υγιή ροή του αίματος. Για καλύτερα αποτελέσματα επιλέξτε σοκολάτα με 75% κακάο.

4. Βελτιώστε τη σεξουαλική σας ζωή

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί θρόμβους στο αίμα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εμπόδια στα τριχοειδή αγγεία των γεννητικών οργάνων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία «κουρασμένου» σπέρματος στους άντρες… όπως νιώθετε κι εσείς μετά από μια βραδινή έξοδο με πολύ αλκοόλ.

Δοκιμάστε να πιείτε το ποτό σας συνοδεία μιας σαλάτας με βάση τους υδατάνθρακες. Τα δημητριακά όπως η κινόα είναι εξαιρετικές πηγές βιταμίνης Β, που ενισχύει την ποιότητα του σπέρματος στους άντρες.
newsbeast.gr