Παρασκευή, 1 Αυγούστου 2014

Πεινάτε συνεχώς; Βάλτε περισσότερο... ουμάμι στη διατροφή σας

Εάν θέλετε να τρώτε λιγότερο και να χάσετε τα περιττά σας κιλά, φροντίστε να βάλετε στη ζωή σας περισσότερα τρόφιμα με γεύση ουμάμι, συνιστούν βρετανοί επιστήμονες.


Σε μελέτη που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν πως η κατανάλωση τροφίμων πλουσιών σε δύο ουσίες οι οποίες προκαλούν την γεύση ουμάμι, οδηγεί σε μειωμένη πρόσληψη φαγητού, επειδή προκαλείται έντονο αίσθημα κορεσμού της πείνας.


Οι δύο ουσίες είναι η μονοφωσφορική ινοσίνη (IMP) και το μονονιτρικό άλας γλουταμινικού οξέος (MSG), που μπορεί να υπάρχουν εκ φύσεως στα τρόφιμα ή να προστεθούν ως ενισχυτικά γεύσης.
Η γεύση ουμάμι πρωτοπεριγράφηκε από τους Ιάπωνες και στην δική τους γλώσσα σημαίνει «νόστιμο» (αποδίδεται, όμως, καλύτερα με την λέξη «πικάντικο»).


Αν και στην Ανατολή είναι γνωστό εδώ και ένα αιώνα, παραμένει σχετικά νέα ιδέα στη Δύση, όπου εξακολουθούν να αναγνωρίζονται επισήμως μόνο οι τέσσερις γεύσεις (πικρό, γλυκό, αλμυρό, ξινό).


Από τα ασιατικής προελεύσεως τρόφιμα, γεύση ουμάμι έχουν λ.χ. το μίσο και η σάλτσα σόγιας.
Άλλα τρόφιμα με αντίστοιχη γεύση είναι οι ντομάτες, η παρμεζάνα, το καπνιστό ζαμπόν, το μοσχάρι, η σάλτσα στρειδιών, το κέτσαπ, οι ζωμοί κρεατικών, τα αποξηραμένα μανιτάρια του είδους shiitake, η μαρμίτα (marmite) και η vegemite.


Η μαρμίτα είναι ένα αγγλικό άλειμμα για το ψωμί, με χαρακτηριστική δυνατή, αλμυρή και πικάντικη γεύση, ενώ η vegemite είναι ένα αυστραλιανό άλειμμα με λαχανικά και μπαχαρικά, που μοιάζει με την μαρμίτα.


Η νέα μελέτη διεξήχθη από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Σάσεξ, με επικεφαλής τον καθηγητή Μάρτιν Γέομανς, οι οποίοι θέλησαν να διαπιστώσουν εάν και κατά πόσον το MSG και το IMP «κόβουν» την όρεξη.


Όπως γράφουν στην «Αμερικανική Επιθεώρηση Κλινικής Διατροφής» (AJCN), στη μελέτη τους συμμετείχαν 26 υγιείς εθελοντές, που έφαγαν λάϊτ ή παχυντική σούπα εμπλουτισμένη ή μη με τις δύο ουσίες.
Οι εθελοντές κατέγραψαν στη συνέχεια πόσο φαγητό κατανάλωσαν στο επόμενο γεύμα τους.


Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, όταν οι εθελοντές έτρωγαν τη σούπα με γεύση ουμάμι, επίμονα κατανάλωναν λιγότερο φαγητό στο επόμενο γεύμα, ιδίως όταν η εμπλουτισμένη σούπα ήταν παχυντική.




tanea.gr

Πώς θα κάνω την άσκηση καθημερινή συνήθεια;

H κυρία Κία Καραγιάννη, διατροφολόγος – διαιτολόγος, ολιστικός βοτανολόγος, πιστοποιημένη life coach, εξηγεί ποιοι λόγοι μας κρατούν μακριά από το γυμναστήριο,  καθηλωμένους στον καναπέ, εις βάρος βεβαίως της σωματικής και της ψυχικής μας υγείας και πως μπορούμε να κάνουμε την άσκηση αγαπημένη καθημερινή συνήθεια.



Πώς θα επιλέξω τη σωστή άσκηση;

Υπάρχουν πολλές επιλογές φυσικής δραστηριότητας. Βασικό κριτήριο για την επιλογή κάποιας είναι να σας αρέσει και σας αναζωογονεί. Μπορείτε βέβαια κατά καιρούς να αλλάζετε το είδος της γυμναστικής που ακολουθείτε κι έτσι να διατηρείτε πάντα το ενδιαφέρον σας υψηλό. Αν το αναβάλλετε συνεχώς ή εάν ξεκινάτε γυμναστήριο αλλά στο δεύτερο μήνα σταματάτε, τότε μάλλον δεν έχετε βρει αυτό που σας ταιριάζει πραγματικά.



Σκεφτείτε τι προτιμάτε περισσότερο και ακολουθήστε το. Να γυμνάζεστε μόνοι ή με παρέα; Έρευνες δείχνουν ότι η άσκηση μαζί με αγαπημένα πρόσωπα, μας βοηθάει να επικοινωνούμε καλύτερα και μας κάνει να νιώθουμε ευτυχισμένοι ενώ η μοναχική άσκηση ηρεμεί, αποφορτίζει και χαρίζει καλύτερη συγκέντρωση του μυαλού.



Κι όταν υπάρχει η διάθεση αλλά όχι ο χρόνος;

Επειδή αυτό πράγματι ακούγεται συχνά και ακούγεται ως πολύ καλό άλλοθι δεδομένου του σύγχρονου τρόπου ζωής, το σωστό είναι να κρατήσετε ένα ημερολόγιο για 3 ημέρες όπου θα γράφετε όλα όσα κάνετε μέσα στην ημέρα. Είναι βέβαιο ότι θα εντοπίσετε διαθέσιμο χρόνο –μπορεί  να ξυπνήσετε 20΄ λεπτά νωρίτερα ή να δείτε 30΄ λιγότερο τηλεόραση ή να ξεκλέψετε 15΄ το πρωί και 15΄ το βράδυ. Η άσκηση δεν προϋποθέτει ότι πρέπει να γίνεται συνεχόμενα.



Μπορεί όμως να μην υπάρχουν χρήματα…

Υπάρχουν τόσες ανέξοδες επιλογές για να ασκηθείτε. Βγάλτε τον αγαπημένο σας σκύλο βόλτα, κάντε ποδήλατο, ακολουθήστε ασκήσεις από dvd που αγοράσατε με την εφημερίδα, συμφωνήστε με τη φίλη σας ότι αντί για καφέ θα φορέσετε τα αθλητικά σας παπούτσια και θα πείτε τα νέα σας περπατώντας.



Η κακή διάθεση μπορεί να είναι ανασταλτικός παράγοντας;

Να έχετε στο μυαλό σας ότι η άσκηση μειώνει τη νευρικότητα και το άγχος και βελτιώνει τη διάθεση. Μας βοηθάει να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση, αισιοδοξία, χαρά και ευτυχία. Τελειώνοντας το πρόγραμμα γυμναστικής θα αισθάνεστε σίγουρα καλύτερα. Καθιερώστε την κατανάλωση ενός υγιεινού σνακ πριν τη γυμναστική ώστε να πετύχετε τη μέγιστη απόδοση. Ιδανικές επιλογές για να σας δώσουν την απαιτούμενη ενέργεια είναι ένα φρούτο, μία χούφτα ξηροί καρποί, μία μπάρα δημητριακών, 1-2 μπισκότα ολικής, λίγα αποξηραμένα φρούτα.



Ποια είναι η καλύτερη ώρα για άσκηση;

Μελέτες δείχνουν ότι όταν γυμναζόμαστε το πρωί πριν καταναλώσουμε το πρωινό μας γεύμα καίμε έως και 300% περισσότερο λίπος. Ωστόσο οι ειδικοί δεν έχουν καταλήξει ακόμη ποια είναι η καλύτερη ώρα για να γυμναζόμαστε. Το ιδανικό είναι να επιλέξετε την ώρα που εξυπηρετεί καλύτερα εσάς έτσι ώστε να μπορέσετε να συνεχίσετε την άσκηση για μεγάλο χρονικό διάστημα και να έχετε την ευκαιρία να δείτε και να νιώσετε όλα τα οφέλη στον οργανισμό σας.



boro.gr