Τρίτη, 22 Φεβρουαρίου 2011

Ο καφές «θολώνει» το ανδρικό μυαλό

Όπως υποστηρίζει μια νέα μελέτη, ο καφές μπορεί να οδηγήσει σε στρεσογόνες καταστάσεις τους άνδρες. Αυτό συμβαίνει διότι το συγκεκριμένο ρόφημα διαταράσσει τη μνήμη τους και επιβραδύνει την ικανότητά τους να λαμβάνουν αποφάσεις.
Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, με επικεφαλής την ψυχολόγο δρα Λίντσεϊ Σεντ Κλερ, θέλησαν να διαπιστώσουν πώς επηρεάζει ο καφές τον οργανισμό, όταν αυτός βρίσκεται σε κατάσταση στρες - όπως ακριβώς συμβαίνει στη διάρκεια των σοβαρών επαγγελματικών συναντήσεων.
Για τον λόγο αυτό, επιστράτευσαν 64 άνδρες και γυναίκες και τους χώρισαν σε ζευγάρια του ίδιου φύλου. Κάθε ζευγάρι ανέλαβε να διεκπεραιώσει μία σειρά από εργασίες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονταν διαπραγματεύσεις, συμπλήρωση παζλ και επίλυση τεστ μνήμης. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, τους ζητήθηκε να κάνουν μια δημόσια παρουσίαση της δουλειάς τους.
Στα μισά ζευγάρια δόθηκε να πιουν καφές χωρίς καφεΐνη, ενώ στα υπόλοιπα κανονικός καφές.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι επιδόσεις των ανδρών στα τεστ μνήμης διαταράσσονταν πάρα πολύ, όταν είχαν πιει τον κανονικό καφέ. Χρειάζονταν επίσης κατά μέσον όρο 20 δευτερόλεπτα περισσότερο για να λύσουν τα παζλ, σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους, οι οποίοι είχαν πιει καφέ χωρίς καφεΐνη.
Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει ότι ο καφές μπορεί να ασκεί προστατευτική δράση έναντι του διαβήτη, της νόσου του αλτσχάιμερ, των ηπατοπαθειών και της ουρικής αρθρίτιδας.

Πηγή: ygeia.tanea.gr

Διατροφή κατά του πεπτικού έλκους

Τα περιστατικά πεπτικού έλκους πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο. Η αύξηση αυτή αποδίδεται σε έναν σημαντικό βαθμό στις κακές διατροφικές συνήθειες μιας μερίδας του πληθυσμού. Όπως για κάθε νόσο, έτσι και για το έλκος, αυτό που έχει μεγαλύτερη βαρύτητα είναι η πρόληψη.
Ορισμένοι σημαντικοί παράγοντες κινδύνου που πρέπει να αποφεύγουμε είναι:
* η αυξημένη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών (δηλαδή όχι περισσότερα από 2 ποτά ημερησίως για τους άνδρες και 1 ποτό για τις γυναίκες).
* η υπερκατανάλωση καφέ (είτε με καφεΐνη είτε χωρίς).
* η συχνή κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε λιπαρά, όπως για παράδειγμα τα τηγανητά.
* η υπερβολική κατανάλωση μπαχαρικών.
* η παράλειψη γευμάτων και η υπερκατανάλωση φαγητού σε ένα γεύμα.
Επίσης, στην εμφάνιση πεπτικού έλκους ενδέχεται να συμβάλει η παράλειψη γευμάτων. Η συνήθεια πολλών ανθρώπων να μένουν νηστικοί για πολλές ώρες αφήνει εκτεθειμένο τον βλεννογόνο του στομάχου στα πολύ όξινα ένζυμα που εκκρίνει το στομάχι, για να πέψει τις τροφές.
Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση όξινων υγρών, όπως οι χυμοί πορτοκαλιού και γκρέιπφρουτ ή τα αναψυκτικά, τα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν συνιστούν παράγοντα κινδύνου για την πρόκλησή του.
Επομένως, η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων και η αποφυγή της κατανάλωσης μεγάλων ποσοτήτων φαγητού σε ένα γεύμα μπορούν να μας προστατεύουν από την εμφάνιση του έλκους.
Πηγή: iatronet.gr