Δευτέρα, 1 Απριλίου 2013

Τροφές για ανάρρωση μετά τη γυμναστική

Τροφές για ανάρρωση μετά τη γυμναστική

Κάθε φορά που γυμνάζεσαι προκαλείς (άθελά σου) μικρο-τραυματισμούς στους μυς σου και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό, ιδίως αν έχεις καιρό να πας γυμναστήριο ή αν κάνεις πιο έντονη άσκηση από αυτή που έχεις συνηθίσει.




Έτσι εξηγείται ο πόνος που νιώθεις μια μέρα μετά το γυμναστήριο. Για να το ξεπεράσεις χρειάζεσαι ξεκούραση, για να δώσεις στο μυικό σου σύστημα το χρόνο να αυτοθεραπευθεί. Μπορείς όμως να βοηθήσεις κι εσύ, καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και θρεπτικά συστατικά. Προτίμησε:

1. Δημητριακά ολικής αλέσεως




Θα έχεις ακούσει ότι πρέπει να τρως υδατάνθρακες πριν την άσκηση (που είναι αλήθεια), αλλά καλό είναι να τρως και μετά. Οι υδατάνθρακες βοηθούν το σώμα σου να καταπολεμήσει την κούραση, αναπληρώνοντας το γλυκογόνο που έχει κάψει ο οργανισμός σου κατά τη διάρκεια της άσκησης.

2. Κεράσια


Τα κεράσια είναι κάτι σαν μαγικό φρούτο. Έχουν πολλές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, που ανακουφίζουν τον πόνο. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί αθλητές πίνουν χυμό κερασιού πριν και μετά την προπόνησή τους.



3. Ξηροί καρποί


Αμύγδαλα, φουντούκια, φυστίκια οτιδήποτε σου αρέσει. Όλοι οι ξηροί καρποί έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε, που δυναμώνει τους μυς και συμβάλει στην ξεκούρασή τους.

4. Ψάρια


Τα ψάρια γενικά είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και λιπαρά οξέα, που μειώνουν τις φλεγονές, στις οποίες οφείλονται οι μυικοί πόνοι.

5. Φρούτα τύπου μούρου


Ποια είναι αυτά; Φράουλες, βατόμουρα, όλα περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες που λέγονται πολυφαινόλες και προστατεύουν τα κύτταρά σου από τη φθορά.

6. Αυγά



Ιδίως ασπράδια αυγών για να μη χρειάζεται να ανησυχείς για τη χοληστερίνη. Τα αυγά είναι πλούσια σε βιταμίνη D και πρωτεΐνες, συστατικά που καταπολεμούν τους μυικούς πόνους και βοηθούν τους μυς να επουλώσουν τυχόν τραυματισμούς γρηγορότερα.
 planitikos.gr

Η μουσική φέρνει υγεία και ευτυχία

Μειώνει τα επίπεδα του στρες στον οργανισμό
Είτε παίζεις είτε ακούς μουσική ωφελείς τόσο την ψυχική όσο και τη σωματική σου υγεία υπογραμμίζουν ερευνητές. Με την μουσική μπορείς να τονώσεις τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και ταυτόχρονα να μειώσεις τα επίπεδα του στρες στον οργανισμό.

Η επιστημονική διαπίστωση ήρθε μετά την επανεξέταση 400 ερευνητικών μελετών που ασχολήθηκαν με την επίδραση της μουσικής στον άνθρωπο.

Η μουσική μάλιστα μειώνει το άγχος κάποιου που πρόκειται να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση πιο επιτυχημένα από τα φάρμακα που χορηγούνται στον ασθενή για να είναι ήρεμος.

Ακόμη και ασθενείς με καρκίνο μπορούν να μειώσουν αποτελεσματικά το άγχος τους μέσω της μουσικής υποστηρίζει έρευνα του 2011.

Οι ερευνητές δηλώνουν: «Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η μουσική αυξάνει ένα αντίσωμα που παίζει σημαντικό ρόλο στην ανοσία του βλεννογόνου σύστημα, γνωστό ως ανοσοσφαιρίνη Α. Ακούγοντας και παίζοντας μουσική μπορείς επίσης να μειώσεις τα επίπεδα της κορτιζόλης (η ορμόνη του στρες).

Προηγούμενη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “British Journal of Psychiatry” έδειξε ότι η θεραπεία με μουσική, όταν συνδυάζεται με φροντίδα, είναι μια επιτυχημένη θεραπεία για την κατάθλιψη.

Μια άλλη μελέτη από το 2011 υποστήριξε ότι μια μουσική που μας συναρπάζει έχει παρόμοια επίδραση με το φαγητό ή το σεξ, αυξάνει τη ντοπαμίνη και προσφέρει περισσότερη ευχαρίστηση.

Η έκθεση των ερευνητών για την επίδραση της μουσικής στην ψυχική και σωματική υγεία δημοσιεύθηκε στο «Trends in Cognitive Sciences».

Πηγή: healthpress.gr

Οκτώ «αθάνατες» τροφές χωρίς ημερομηνία λήξης

Τρόφιμα που μπορούν να διατηρηθούν για χρόνια
Το ξέρατε ότι υπάρχουν τρόφιμα κανονικοί… highlanders; Κι όμως, ναι! Δείτε οκτώ είδη (κάποια, πρώτης ανάγκης και μεγάλης διατροφικής αξίας για τον άνθρωπο) που δεν διαθέτουν «ημερομηνία λήξεως» και μπορούν να διατηρηθούν για χρόνια, αν ακολουθήσετε πιστά τις οδηγίες συντήρησης τους!

Το ρύζι

Πολύ λίγα δημητριακά έχουν την θρεπτική του αξία και δεν είναι τυχαίο ότι το 50%-60% του παγκόσμιου πληθυσμού, το έχει ως βασική του διατροφή. Το ρύζι ως προϊόν κυκλοφορεί σε πολλές μορφές ανάλογα με τον τόπο και τον τρόπο παραγωγής του και περιέχει θησαυρό θρεπτικών ουσιών! Μπορεί να συντηρηθεί για καιρό στο ντουλάπι σας –εκτός από το καστανό ρύζι- ακόμα και αν η ημερομηνία κατανάλωσής του έληξε πριν λίγα χρονάκια!

Η ζάχαρη

Όταν ανοιχτεί η συσκευασία της, η ζάχαρη πρέπει να φυλαχθεί σε αεροστεγές δοχείο σε ξηρό και δροσερό μέρος, καλά κλεισμένο, για την αποφυγή «επισκεπτών» και υγρασίας. Με αυτό τον τρόπο, διατηρείται τουλάχιστον για έναν ακόμη χρόνο.

Το μέλι

Πρέπει να διατηρείται σε καλά κλειστά δοχεία, διότι απορροφά εύκολα εξωτερικές οσμές. Να το φυλάτε μακριά από τον ήλιο γιατί το φως καταστρέφει πολλά από τα ένζυμά του. Αν τηρήσετε τα παραπάνω, το μέλι σας θα παραμείνει φρέσκο και «ζωντανό» για αρκετά χρόνια!

Οινοπνευματώδη ποτά

Μπορεί να μείνουν αναλλοίωτα στο χρόνο, αρκεί να μην τα ζεσταίνει ο ήλιος ή κάποια εστία θέρμανσης. Ανοίξτε την παλιά σας βότκα και το «ληγμένο» λικέρ της γιαγιάς χωρίς φόβο…! Δοκιμάστε το καλού κακού όμως, πριν το προσφέρεται στην παρέα σας!

Καλαμπόκια – Καλαμποκάλευρο

Τα ολόκληρα καλαμπόκια διατηρούνται πολύ περισσότερο από τα σπυριά τού καλαμποκιού γι’ αυτό να τα αποθηκεύετε ολόκληρα. Μπορεί να διατηρηθούν έτσι για αρκετά χρόνια.

Με το καλαμποκάλευρο θα ενθουσιαστείτε με το πόσο φρέσκο θα έχει διατηρηθεί, όταν ανοίξετε την χάρτινη σακούλα του! Το καλαμποκάλευρο πρέπει να είναι καλά φυλαγμένο σε δροσερό μέρος, όπως στα χαμηλά ράφια του ψυγείου.

Το αλάτι

Πρέπει να έχετε πάντα άφθονο αλάτι στο σπίτι σας τόσο για την γεύση όσο και για την συντήρηση τροφίμων και να θυμάστε ότι είναι υπεραιωνόβιο!

Άσπρο ξύδι

Εκτός του ότι δίνει άρωμα και γεύση στο φαγητό, το λευκό ξύδι είναι «σύμμαχος» και στις οικιακές δουλειές. Διαβάστε τις οδηγίες χρήσεις και θα το διατηρήσετε άψογο για πολύ πολύ καιρό.

Καθαρό εκχύλισμα βανίλιας

Το εκχύλισμα βανίλιας δεν έχει ημερομηνία λήξης και παλαιώνει σαν καλό κρασί! Κρατήστε το σε σκοτεινό ντουλάπι. Διατηρείτε άπειρο καιρό λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας αλκοόλ.

Πηγή: bemary.com