Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

Μήπως σε παχαίνει το μεσημεριανό σου; 7 κακές συνήθειες που σου προσθέτουν κιλά

Νομίζεις ότι επειδή δεν καταφεύγεις στις εύκολες λύσεις του πρόχειρου φαγητού δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα με το βάρος σου; Ξανασκέψου το! Δες ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη σου και... πάρε τα μέτρα σου!
Λάθος 1ο:
Σκέφτεσαι το μεσημεριανό όταν πεινάσεις.
Το σωστό είναι: Αν δεν είσαι από αυτούς που φέρνουν μαζί τους το ταπεράκι τους, βάλε υπενθύμιση στο κινητό σου τουλάχιστον μία ώρα πριν την ώρα του γεύματος ώστε να σκεφτείς τι θέλεις να φας. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Marketing Research όσοι παράγγελναν το μεσημεριανό τους μία ώρα πριν την ώρα του γεύματος επέλεγαν πιο υγιεινά και λιγότερο θερμιδογόνα πιάτα.
Λάθος 2ο:
Προγραμματίζεις επαγγελματικές συναντήσεις ακριβώς πριν το μεσημεριανό.
Γιατί αυτό: Σύμφωνα με έρευνα του Neuron οι άνθρωποι που εκτίθενται σε στρεσογόνα γεγονότα πριν από το γεύμα, τρώνε περισσότερο και λιγότερο υγιεινά από όσους είναι ήρεμοι.
Το σωστό είναι: Απέφυγε τις αγχογόνες συναντήσεις πριν το φαγητό. Αν αυτό σου φαίνεται αδύνατο, τότε κατανάλωσε πριν το ραντεβού υγιεινά σνακ (π.χ. 10 ωμά αμύγδαλα, μία μπάρα βρώμης χωρίς ζάχαρη, ένα φρούτο κ.ά.) ώστε να σου κόψουν κάπως την πείνα.
Λάθος 3ο:
Τρως μεγάλες ποσότητες.
Γιατί αυτό: Θα σου φανεί περίεργο αλλά τα μεγάλα μεσημεριανά γεύματα δεν σημαίνουν μόνο πολλές θερμίδες αλλά και εξίσου μεγάλα βραδινά. Σύμφωνα με τους ερευνητές όταν τρώμε μεγάλες ποσότητες σε ένα μόνο γεύμα σταματά η παραγωγή της ορμόνης που στέλνει στον εγκέφαλο το μήνυμα ότι χορτάσαμε. Πράγμα που σημαίνει ότι θα θέλουμε να τρώμε εξίσου πολύ και το βράδυ.
Το σωστό είναι: Σταμάτα να τρως πριν νιώσεις ότι έχεις χορτάσει. Η ιδανική ποσότητα είναι 120-150 γρ. άπαχης πρωτεΐνης όπως π.χ. κοτόπουλο ή ψάρι ψητό, βραστό ή στον ατμό, λίγους υδατάνθρακες όπως μια μικρή ποσότητα καστανό ρύζι ή ζυμαρικά ολικής άλεσης, 1-2 κουταλιές αγνό παρθένο ελαιόλαδο και όσα ωμά λαχανικά επιθυμείς.
Λάθος 4ο:
Παρακολουθείς βίντεο ενώ τρως.
Γιατί αυτό: Εάν βρίσκεσαι στο χώρο εργασίας σου το πιθανότερο είναι να φοράς τα ακουστικά σου προκειμένου να μην ενοχλείς τους συναδέλφους σου. Όμως σύμφωνα με έρευνα του Food Quality and Preference αυτό τελικά σε κάνει να τρως περισσότερο και να μην νιώθεις χορτάτη, γιατί δεν συμμετέχεις στη διαδικασία του φαγητού με όλες σου τις αισθήσεις. Δεν ακούς τον εαυτό σου να μασά, δεν βλέπεις το φαγητό σου και τέλος δεν έχεις συναίσθηση της ποσότητας που έχεις καταναλώσει.
Το σωστό είναι: Κάνε ένα πράγμα τη φορά! Αφιέρωσε το λίγο χρόνο του μεσημεριανού φαγητού σου μόνο σε αυτό και άσε τα βίντεο για κάποιο άλλο διάλειμμα.
Λάθος 5ο:
Τρως πάντα μαζί με συναδέλφους σου που τρώνε πολύ.
Γιατί αυτό: Σύμφωνα με τους διατροφολόγους, συνήθως υιοθετούμε τις συνήθειες των άλλων μαζί με τους οποίους τρώμε, τουλάχιστον όσον αφορά την ταχύτητα και την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνουμε.
Το σωστό είναι: Αν δεν είσαι ιδιαίτερα εγκρατής ή αν κάνεις δίαιτα καλύτερα να τρως μόνη σου. Αν πάλι δεν μπορείς να το αποφύγεις προσπάθησε να μην τσιμπολογάς τίποτα άλλο που δεν βρίσκεται στο πιάτο σου, μάσα περισσότερο τις μπουκιές σου και φυσικά, ποτέ γλυκό για επιδόρπιο!
Λάθος 6ο:
Δεν ελέγχεις τις μερίδες σου όταν πρόκειται για υγιεινά φαγητά ή σνακ.
Γιατί αυτό: Και οι πιο υγιεινές επιλογές έχουν θερμίδες. Καμιά φορά μάλιστα πολλές θερμίδες όπως π.χ. οι ξηροί καρποί ή το αβοκάντο. Τα 100 γρ. αμύγδαλα για παράδειγμα έχουν περίπου 550 θερμίδες. Γι' αυτό πρέπει πάντα να τρως μια λογική ποσότητα (π.χ. μία χουφτίτσα ή 10 ωμά αμύγδαλα, 40 γρ. αβοκάντο κ.ά.) και πάντα αντί για κάτι άλλο ανθυγιεινό και όχι επιπλέον αυτού.
Το σωστό είναι: Πριν καταναλώσεις αυτή την εξτρά μερίδα κινόα ή ξηρών καρπών υπενθύμισε στον εαυτό σου και πόσο θα σε ωφελήσει. Σύμφωνα με τους ερευνητές όταν σκεφτόμαστε τις τροφές ως θρεπτικά συστατικά, και όχι απλώς ως μέσο για να ικανοποιήσουμε την πείνα μας, τρώμε λιγότερο.
Λάθος 7ο:
Όταν παραγγέλνεις φαγητό απ' έξω το καταναλώνεις από το δοχείο που στο φέρνουν.
Γιατί αυτό: Δεν αντιλαμβάνεσαι την ποσότητα που καταναλώνεις με αποτέλεσμα να τρως πολύ περισσότερο απ' όσο συνήθως. Επιπλέον τρως και τα διάφορα παχυντικά συνήθως συνοδευτικά όπως π.χ. πατάτες τηγανιτές, ρύζι, σάλτσες κ.ά.
Το σωστό είναι: Έχε μαζί σου ένα πιάτο, ακόμα και πλαστικό, και τοποθέτησε το φαγητό του εστιατορίου εκεί. Μην προσθέσεις τα διάφορα συνοδευτικά ή τουλάχιστον βάλε πολύ μικρές ποσότητες.