Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014

Φάτε βρώμη … άφοβα

Τρεις λόγοι για να την προτιμήσετε
Η βρώμη είναι μια τροφή απαραίτητη για τον οργανισμό, ειδικά για όσους ή όσες από εσάς προσέχετε τη διατροφή σας ή θέλετε να χάσετε κιλά.

Μειώνει τη χοληστερόλη: Η βρώμη μειώνει τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης στον οργανισμό μας και σύμφωνα με ιατρικές έρευνες, η βρώμη βρίσκεται στις top 5 τροφές για τη σταθεροποίηση και τη μείωση της κακής χοληστερόλης.

Πλούσια σε φυτικές ίνες: Η βρώμη είναι μια καλή πηγή φυτικών ινών, όπου η κατανάλωσή της επιβραδύνει την διαδικασία της πέψης, με αποτέλεσμα να παρατείνει το αίσθημα πληρότητας στο στομάχι μας.

Πλούσια σε πρωτεΐνη: Η βρώμη είναι μια καλή πηγή πρωτεϊνών, οι οποίες διασπώνται πιο δύσκολα από τον οργανισμό μας σε σχέση με τους υδατάνθρακες. Η πρωτεΐνη μας δίνει ενέργεια και είναι απαραίτητη για όσες κάνετε δίαιτα.

Μήπως βρήκατε το νέο τη νέα σας διαιτητική τροφή; Απολαύστε την άφοβα.

Πηγή: Myworld.gr

Το ποδήλατο βελτιώνει τη σεξουαλική ζωή

Τα οφέλη της μετακίνησης επάνω σε δυο ρόδες
Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το ποδήλατο για να πηγαίνουν στη δουλειά τους, είναι πιο ευτυχισμένοι και περισσότερο παραγωγικοί, συγκριτικά με εκείνους που χρησιμοποιούν άλλα μεταφορικά μέσα.

Μάλιστα, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Daily Mail, δεν είναι λίγοι οι ποδηλάτες που δηλώνουν ότι είδαν βελτίωση στη σεξουαλική τους ζωή από τη στιγμή που… έβαλαν το ποδήλατο στη ζωή τους!

Η πλειοψηφία αυτών (ποσοστό 89%) αναφέρει, ότι η επιστροφή στο σπίτι από τη δουλειά με το ποδήλατο τούς επιτρέπει να «σβήσουν του διακόπτες», να χαλαρώσουν από την πίεση και να φτάσουν με καλύτερη διάθεση στους δικούς τους.

Το 66% προσθέτει ότι βελτιώθηκαν σε γενικές γραμμές οι προσωπικές τους σχέσεις, ενώ ένα 39% ισχυρίζεται ότι η άσκηση τους έκανε ακόμη καλύτερους… κάτω από τα σεντόνια στην κρεβατοκάμαρα, αυξάνοντας τις αντοχές τους!

Επιπλέον, οι μισοί από τους ερωτηθέντες ανέφεραν ότι μπορούσαν να διαχειριστούν καλύτερα τον καθημερινό φόρτο εργασίας από την ημέρα που ξεκίνησαν να κάνουν ποδήλατο, με το 82% αυτών να νιώθει λιγότερη πίεση.

Το ένα τρίτο την «είδε» ακόμη πιο δημιουργικά, λέγοντας πως οι καλύτερες ιδέες τους έρχονταν την ώρα που έκαναν ποδήλατο.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail.

Συμμετείχαν 2.500 ποδηλάτες, οι οποίοι χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους από και προς τη δουλειά.
newsbeast.gr

Ποια είναι η ιδανική ώρα για ύπνο

Οι επιστήμονες επιβεβαιώνουν αυτό που σας έλεγαν οι γονείς και οι παππούδες
Ο Matt Walker, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, επικεφαλής του εργαστηρίου νευροαπεικόνισης, αναφέρει σύμφωνα με το Time ότι η ποιότητα του ύπνου πράγματι αλλάζει με τη πάροδο της νύχτας.

«Η ώρα που θα πέσετε για ύπνο έχει σημαντική διαφορά σε σχέση με τη δομή και την ποιότητα του ύπνου σας» εξηγεί ο ίδιος. «Ο ύπνος σας αποτελείται από μια σειρά από κύκλους 90 λεπτών. Όλα τα στάδια του ύπνου περιέχουν την φάση REM (Rapid Eye Movement) κατά την οποία τα μάτια κινούνται απότομα προς διάφορες κατευθύνσεις, οι μυς των άνω και κάτω άκρων παραλύουν προσωρινά και ο ρυθμός της καρδίας και η αρτηριακή πίεση αυξάνονται. Οι περίοδοι του ύπνου REM (με ταχείες κινήσεις των οφθαλμών - Rapid Eye Movement), δηλαδή του ύπνου με όνειρα, εναλλάσσονται με τα τέσσερα διαφορετικά στάδια του ύπνου NREM (μη REM - non-REM).

Ο ύπνος REM
Η πρώτη περίοδος του ύπνου REM λαμβάνει χώρα περίπου 70-90 λεπτά μετά την έναρξη του ύπνου, γράφει το medlab.gr. Οι πρώτοι κύκλοι ύπνου περιλαμβάνουν σχετικά βραχείες περιόδους ύπνου REM, αλλά προς το τέλος της νύχτας ο ύπνος REM καταλαμβάνει πολύ μεγαλύτερο μέρος κάθε κύκλου του ύπνου. Κατά τη διάρκεια του ύπνου REM, οι κινήσεις των οφθαλμών είναι ταχείες (γι' αυτό ονομάσθηκε έτσι), οι μύες των άκρων προσωρινά παραλύουν, ενώ ο εγκέφαλος είναι εξίσου ενεργός, εάν όχι περισσότερο, απ' ό,τι κατά τη διάρκεια της εγρήγορσης. Ο ύπνος REM είναι η περίοδος του ύπνου που παρουσιάζονται τα όνειρα.

Ο ύπνος NREM χωρίζεται σε τέσσερα στάδια:
Στάδιο 1 (υπνηλία): Διαρκεί τα πρώτα πέντε έως δέκα λεπτά μετά την έναρξη του ύπνου. Χαρακτηρίζεται από μειωμένη μυϊκή δραστηριότητα, αργή κίνηση των οφθαλμών και εύκολη αφύπνιση
Στάδιο 2 (ελαφρύς ύπνος): Καταλαμβάνει το 50% του κύκλου του ύπνου. Οι οφθαλμοί αδρανοποιούνται, ο καρδιακός ρυθμός επιβραδύνεται και η θερμοκρασία μειώνεται
Στάδια 3 & 4 (βαθύς ύπνος): Οι οφθαλμοί είναι ακίνητοι και οι μύες χαλαρωμένοι. Είναι δύσκολο να ξυπνήσει κάποιος από βαθύ ύπνο και όταν αυτό συμβεί μπορεί να αισθάνεται ελαφρά ζάλη και αποπροσανατολισμό. Τα παιδιά κατά τη διάρκεια του βαθέως ύπνου παρουσιάζουν συχνά ενούρηση ή νυχτερινούς τρόμους. Ο βαθύς ύπνος θεωρείται το πιο αναζωογονητικό από όλα τα στάδια ύπνου. Η διάρκεια του βαθέως ύπνου μειώνεται όσο ο ύπνος συνεχίζεται.

Ωστόσο, τι έχει να κάνει αυτό με την τέλεια ώρα για ύπνο; Η εναλλαγή από τις non-REM στις REM συμβαίνει σε συγκεκριμένες ώρες της νύχτας, ανεξάρτητα από το πότε θα πάτε στο κρεβάτι, λέει ο Walker. Έτσι, αν κοιμηθείτε για παράδειγμα πολύ αργά, στις τρεις το πρωί για παράδειγμα, τότε ο ύπνος σας δεν θα είναι ξεκούραστος και θα αισθάνεστε βαριά την επόμενη ημέρα. Ο καθηγητής συμπληρώνει ότι το χρονικό διάστημα από τις 8 έως τις 12 το βράδυ, κατά τη διάρκεια του οποίου το μυαλό και το σώμα σας έχει την ευκαιρία να περάσει από όλα τα στάδια που χρειάζονται και να λειτουργήσει βέλτιστα.
newsbeast.gr

Ενυδάτωση και γεύση το καλοκαίρι

Τι πρέπει να προσέξουμε
Το καλοκαίρι είναι η εποχή που πρέπει να προσέχουμε περισσότερο την ενυδάτωση του οργανισμού μας. Η αυξημένη θερμοκρασία, οι μεγαλύτερες απώλειες με τον ιδρώτα αλλά και η αυξημένη έκθεσή μας στον ήλιο επιβάλλουν να είμαστε πιο προσεκτικοί με τα υγρά που καταναλώνουμε.

Πολλά δυσάρεστα συμπτώματα μπορεί να οφείλονται μόνο στην έλλειψη υγρών από τον οργανισμό μας. Ορισμένα από αυτά, είναι ο πονοκέφαλος, η κόπωση και η αδυναμία συγκέντρωσης. Οπότε η ενυδάτωση είναι αρκετά σημαντικό θέμα όσο και η καθημερινή μας διατροφή για την υγεία. Ένας απλός και εύκολος τρόπος να ελέγχεται την κατάσταση ενυδάτωσης του οργανισμού σας είναι να παρακολουθείτε το χρώμα των ούρων. Εάν είναι πυκνά και πολύ κίτρινα σημαίνει ότι είστε αφυδατωμένοι, ενώ αν είναι αραιά και διαυγή, σημαίνει οτι είστε καλά ενυδατωμένοι.

Βασικό συστατικό ενυδάτωσης είναι το νερό, όμως οι περισσότεροι ξεχνάμε ότι δεν είναι το νερό μόνο που μπορεί να μας ενυδατώσει, αλλά οτιδήποτε το περιέχει. Για παράδειγμα, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πολύ πλούσια σε νερό και εάν φάμε μια φέτα καρπούζι θα προσλάβουμε υγρά όπως αν πίναμε νερό. Εάν λοιπόν το νερό σας φαίνεται βαρετό, παρακάτω παραθέτουμε μερικές ιδέες με τις οποίες μπορείτε να δώσετε στον οργανισμό σας την ενυδάτωση που χρειάζεστε με εύχαριστο τρόπο.

- Προσθέστε μέσα σε ένα ποτήρι νερό μια φέτα από λεμόνι ή λαΐμ ή ακόμη και τον χυμό τους. Ακόμη και μια φέτα αγγουράκι ή λίγος δυόσμος, μπορεί να δώσει μια διαφορετική γεύση στο κρύο νερό.

- Φτιάξτε χυμό από καρπούζι και πεπόνι ή καταναλώστε τα ως ολόκληρα φρούτα. Εκτός από υγρά θα δώσετε στον οργανισμό σας και βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

- Φτιάξτε και διατηρήστε στο ψυγείο σας γρανίτες από καλοκαιρινά φρούτα.

- Το παγωμένο τσάι επίσης μπορεί να σας ξεδιψάσει και να δώσει στον οργανισμό σας τα απαραίτητα υγρά χωρίς θερμίδες αν δεν περιέχει ζάχαρη. Μπορείτε να φτιάξετε και οι ίδιοι, χρησιμοποιώντας δροσιστικές καλοκαιρινές ή εξωτικές γεύσεις και μέλι.

- Φτιάξτε smoothies με φρούτα και γάλα με χαμηλά λιπαρά ή ακόμη και γιαούρτι. Και αυτά τα γαλακτοκομικά έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε υγρασία ενώ αποτελούν πηγή βιταμίνης D και ασβεστίου.

Μην ξεχνάτε τα παιδιά σας που μπορεί να ξεχαστούν με το παιχνίδι στη θάλασσα εκτός από την προστασία από τον ήλιο με καπέλο και αντιηλιακό, φροντίστε να πίνουν συχνά νερό και να τρώνε φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Δώστε προσοχή στα υγρά που περιέχουν ζάχαρη γιατί εκτός από υγρά θα προσλάβετε και πολλές θερμίδες με αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους σας.

Όλες οι παραπάνω δροσιστικές προτάσεις, θα ευχαριστήσουν τον ουρανίσκο σας με όφελος παράλληλα την ενυδάτωσή σας και όχι μόνο. Πολύ σημαντικό επίσης είναι να μην περιμένετε να διψάσετε για να δοκιμάσετε τα παραπάνω, όταν έχετε διψάσει έχετε ήδη αφυδατωθεί έως και 50%. Συνεπώς πρέπει να προλαβαίνετε τη δίψα σας. Μία καλή συμβουλή γι’αυτό, είναι να έχετε κοντά σας πάντα το παγωμένο νερό ή το τσάι σας μιας και αυτά μπορείτε να τα μεταφέρετε... ακόμα και αν δεν νιώθετε τη δίψα, εχοντάς τα διπλά σας μπορεί να σας παρακινούν να τα καταναλώσετε.

Πηγή: mednutrition.gr