Τρίτη, 21 Ιουλίου 2015

Ενα εξαιρετικό πρόγραμμα για άμεσα αποτελέσματα. .


Πως θα αντιμετωπίσουμε τον καύσωνα μέσω της διατροφής..

-Αυξήστε την κατανάλωση νερού.
-Εκτός από το νερό στην ενυδάτωση συμβάλλουν και άλλα ροφήματα όπως ο καφές και το τσάι, τα οποία όμως θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο καθώς η υψηλή πρόσληψη καφείνης μέσω των ποτών αυτών μπορεί να οδηγήσει στο ακριβώς αντίστροφο αποτέλεσμα, δηλαδή στην αφυδάτωση. Αποφύγετε το αλκοόλ καθώς συνδέεται με αφυδάτωση.
-Το νερό όμως δεν το συναντούμε μόνο σε όσα προαναφέραμε αλλά και σε πολλά τρόφιμα, μέσα από τα οποία μπορούμε να καλύψουμε και ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό. Τέτοια τρόφιμα είναι κυρίως τα φρούτα και τα λαχανικά και πιο συγκεκριμένα: φράουλες, πεπόνι, μαρούλι, σπανάκι, μπρόκολο, χυμός φρούτων, μήλα, σταφύλια, πορτοκάλια, καρότα. Το γάλα και το γιαούρτι επίσης αποτελούνται κατά μεγάλο ποσοστό από νερό.
-Προτιμήστε τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά καθώς το λίπος της τροφής δεν συμβάλλει καθόλου στην ενυδάτωση.
-Μην παραλείπετε το αλάτι από το φαγητό σας (χρησιμοποιείστε το με μέτρο βέβαια/ προτιμήστε ακατέργαστο αλάτι), καθώς συμβάλλει στην αναπλήρωση του νατρίου που χάνεται μέσω του ιδρώτα και στην εξοικονόμηση υγρών γενικότερα.
-Μικρά και συχνά γεύματα: με αυτό τον τρόπο θα μειώσετε το θερμιδικό περιεχόμενο και θα έχετε πολύ ενέργεια όλη μέρα!
-Αποφυγή πολύ λιπαρών τροφών και γλυκών. Προκειμένου να ικανοποιήσετε την διάθεση σας για γλυκό επιλέξτε μία μικρή ποσότητα παγωτού και συνδυάστε το με φρούτο!
-Αποφύγετε τα πολύ μεγάλα γεύματα τις μεσημεριανές ώρες.
-Επιλέξτε πιο δροσερά φαγητά, π.χ. μπορείτε να προτιμήσετε μία κρύα σούπα από μία ζεστή και φυσικά μην ξεχνάτε τις σαλάτες και τα φρούτα!
Τελειώνοντας, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί σε ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού όπως βρέφη, παιδιά, εγκυμονούσες, θηλάζουσες, ηλικιωμένοι.

Πένυ Δαμτζή Διαιτολόγος - Διατροφολόγος