Κυριακή, 8 Ιουνίου 2014

Βελτιώστε την υγεία σας με φυσικό τρόπο

Μικρές συμβουλές για μεγαλύτερη ευεξία
Άγχος, στρες, έντονοι ρυθμοί, διατροφή όχι όπως θα την θέλαμε, έχουν σήμερα δημιουργήσει ένα διαφορετικό, περισσότερο επιβαρυντικό περιβάλλον ζωής. Άμεσο αντίκτυπο όλων αυτών είναι οι όχι και τόσο καλές επιδόσεις στον τομέα της υγείας.

Έτσι, όλο και περισσότεροι άνθρωποι εμφανίζουν παραπάνω κιλά, λίγο τσιμπημένη χοληστερίνη, λίγο αυξημένη πίεση, άμεσες συνέπειες του σύγχρονου τρόπου ζωής και κυρίως διατροφής.

Το ερώτημα που εύκολα γεννάται είναι: Διορθώνεται η κατάσταση; Μπορούμε δηλαδή φυσικά χωρίς να βομβαρδίζουμε τον οργανισμό μας με φάρμακα και ουσίες να βελτιώσουμε την υγεία μας;

Την απάντηση την έχει δώσει ένας παλιός και σοφός γνώριμος, ο Ιπποκράτης. Η τροφή μου είναι το φάρμακό μου έλεγε και πόσο δίκιο είχε … Πάρτε για παράδειγμα τη χοληστερίνη. Πάρα πολλοί είναι εκείνοι που έχουν σήμερα αυξημένη χοληστερίνη ή φοβούνται μήπως κάποια στιγμή αυξηθεί.
Αν είστε σε αυτήν την κατηγορία ή αν απλά θέλετε να αντιμετωπίζετε ένα πρόβλημα πιο φυσικά, υπάρχουν πολύ απλές και εύκολες λύσεις για να το καταφέρετε άμεσα και αποτελεσματικά.
Αρκεί να συνειδητοποιήσετε ότι οι αλλαγές αυτές πρέπει να γίνουν τρόπος ζωής. Αρκεί να συνειδητοποιήσετε ότι μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή πραγματικά σώζει, αρκεί να μην είναι μια διαδικασία ενός και δύο μηνών.
Έχετε λοιπόν λίγο ή πολύ τσιμπημένη χοληστερίνη;
Πάρτε την κατάσταση στα χέρια σας:

1. Μειώστε την πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών
Τα βρίσκετε στο κόκκινο κρέας (αρνί, κατσίκι, χοιρινό, μοσχάρι), στα παχιά αλλαντικά (π.χ. μπέικον, σαλάμι αέρος), στα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, στα λιπαρά τυριά (κίτρινα σκληρά τυριά, λιγότερο στη φέτα), στο ζωικό βούτυρο, σε σως, μαγιονέζες, κρέμες γάλακτος, σε γλυκά που έχουν σοκολάτα, σαντιγί, κρέμα γάλακτος, σε σφολιάτες (τυρόπιτες, ζαμπονοτυρόπιτες)

2. Ελέγξτε (αλλά όχι εξαφανίστε) την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε χοληστερίνη
Τη βρίσκετε αρκετά στο συκώτι, στο κόκκινο κρέας, τα θαλασσινά, το αυγό, στα κίτρινα κυρίως τυριά και στα πλήρη γαλακτοκομικά.

3. Ελέγξτε την κατανάλωση καφέ
Η κατανάλωση πάνω από 5 φλιτζάνια καφέ (με εξαίρεση τον φίλτρου) ημερησίως, μπορεί υπό προϋποθέσεις να σας ανεβάσει τη χοληστερίνη

4. Αυξήστε
Φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής αλέσεως (ψωμί. παξιμάδι, ζυμαρικά κ.α.), δημητριακά όπως η βρώμη και το κριθάρι, ξηρούς καρπούς (φιστίκια Αιγίνης, πασατέμπος, ηλιόσπορος), όσπρια, σουσάμι, ελαιόλαδο, άπαχα τυριά (άπαχο ανθότυρο, κατίκι Δομοκού, τυριά τύπου cottage) ψάρια ιδιαιτέρως λιπαρά, κοτόπουλο, πουλερικά

5. Βάλτε στην καθημερινή σας διατροφή συστατικά που αποδεδειγμένα μειώνουν τη χοληστερίνη.
Κλασσικό παράδειγμα αποτελούν οι φυτικές στανόλες που υπάρχουν σε τρόφιμα για τη μείωση της χοληστερίνης. Σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις 2 γραμμάρια φυτικών στανολών την ημέρα (δηλαδή 30 γρ. φυτικής μαργαρίνης που τις περιέχει) μπορούν σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή να μας βοηθήσουν να μειώσουμε τη χοληστερίνη μας άμεσα.

6. Μαγειρέψτε πιο υγιεινά
Δηλαδή αφαιρείται την πέτσα και καθαρίζετε το κρέας από το ορατό λίπος πριν το μαγειρέψετε, αποφύγετε ζωικά μαγειρικά λίπη όπως βούτυρο, σάλτσες και κρέμες γάλακτος και επιλέξτε ελαιόλαδο και φυτικές μαργαρίνες ειδικές για μαγείρεμα που περιέχουν και συστατικά που μειώνουν τη χοληστερίνη, όπως οι φυτικές στανόλες.
Τέλος μειώστε ή εξαλείψτε εντελώς το τηγάνισμα ή ψήσιμο στο φούρνο με πολύ λίπος και προτιμάτε ψήσιμο στον ατμό, στο grill, βράσιμο – ψήσιμο χωρίς πολύ λίπος.

Πηγή: neadiatrofis.gr 

Πόση άσκηση αντιστοιχεί σε ένα χάμπουργκερ ή μια πίτσα

Πόσο χρειάζεται να περπατήσετε για να κάψετε τις θερμίδες
Σε μια πρόσφατη επιστημονική έρευνα, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μενού τροφίμων, το οποίο ανέφερε το χρόνο που χρειάζεται να αφιερώσει κάποιος περπατώντας, προκειμένου να «κάψει» τις θερμίδες του προϊόντος που κατανάλωσε.
Με τον τρόπο αυτό, μπορεί ο καταναλωτής να επιλέξει έναν υγιεινότερο γεύμα. Μπορείτε να μαντέψετε πόση άσκηση θα χρειαστείτε αν υποκύψετε σε ..

1η Επιλογή
Διπλό, μεγάλο burger με σαλάτα λαχανικών και dressing και ένα μεσαίου μεγέθους παγωμένο τσάι μπορεί να ακούγεται γευστικότατο και δελεαστικό αλλά γνωρίζετε πόση προπόνηση θα χρειαστείτε για να χάσετε τις θερμίδες που τόσο «ελαφρά τη καρδία» καταναλώσατε;
Η αλήθεια είναι ότι ούτε λίγο ούτε πολύ, θα χρειαστείτε 57 λεπτά jogging για να απαλλαγείτε από τις περίπου 455 θερμίδες του γεύματός σας.

2η επιλογή
Μία μέτρια πίτσα, στην πιο απλή της εκδοχή, ακούγεται σχεδόν «ακίνδυνη», είναι όμως; Για να κάψετε μόνο ένα κομμάτι της πίτσας, δηλαδή τις 210 θερμίδες του, θα χρειαστεί να κάνετε ποδήλατο για 22 λεπτά και με ταχύτητα περίπου 20-22 χλμ την ώρα, μάλιστα. Και μη ξεχνάτε, ότι μιλάμε μόνο για ένα κομμάτι. Γιατί αν την καταναλώσετε όλη, απλά πολλαπλασιάστε επί 8 και τις θερμίδες και τα λεπτά.

3η επιλογή
Μία έτοιμη κοτοσαλάτα, με τη συνοδεία ενός περιποιημένου καφέ, αν μη τι άλλο θα έπρεπε να είναι... υγιεινή επιλογή. Εξάλλου το κοτόπουλο είναι ψητό, το dressing ελαφρύ και η σαλάτα...πρασινάδα. Αυτή θα ήταν η πραγματικότητα σε έναν θερμιδικά «δίκαιο» κόσμο.
Στην πραγματικότητα, μία τέτοια σαλάτα υπολογίζεται ότι έχει περίπου 481 θερμίδες, τις οποίες γα να χάσετε πρέπει να επιδοθείτε σε μέτριας έντασης «κοιλιακούς» για …93 λεπτά ασταμάτητα.

Να διευκρινιστεί ότι οι συγκεκριμένοι υπολογισμοί βασίζονται σε έναν μέσο ενήλικα περίπου 75 κιλών, ενώ ο χρόνος της κάθε άσκησης ποικίλει ανάλογα με την ένταση και το επίπεδο εκγύμνασης στο οποίο βρίσκεται ο κάθε άνθρωπος. Παρόλα αυτά, αναρωτηθείτε αξίζει τον κόπο τελικά;

Πηγή: neadiatrofis.gr 

O μύθος της φακής

Βάλτε κόκκινο κρέας, θαλασσινά και συκώτι στη διατροφή σας
Ρωτώντας κάποιον που έχει χαμηλό σίδηρο τι τρώει για να τον ανεβάσει, το πρώτο που θα σας πει είναι φακές. Όπως και οι περισσότερες μαμάδες προτιμούν τις φακές στη διατροφή ενός παιδιού για να μην του λείψει ο σίδηρος. Μάταια όμως.

Ο σίδηρος τόσο στις φακές όσο και σε όλα τα φυτικής προέλευσης τρόφιμα απορροφάται σε πολύ μικρό ποσοστό που κυμαίνεται από 0,5-6%.

Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι περιέχεται σε τέτοια μορφή που δεν είναι καλά αφομοιώσιμη από τον οργανισμό μας.

Φυσικά αυτό σε καμία περίπτωση δεν μειώνει τη θρεπτική αξία της φακής. Ωστόσο, αν για κάποιο λόγο θέλετε να ανεβάσετε το σίδηρό σας ή να μην σας πέφτει εύκολα, μην βασίζεστε σε αυτή.

Βάλτε περισσότερο κόκκινο κρέας (μοσχάρι και χοιρινό), θαλασσινά και συκώτι στη διατροφή σας. Επίσης, το θέμα της απορρόφησης του σιδήρου από μία τροφή επηρεάζεται από ποικίλους παράγοντες και θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα.

Τρόφιμα που βοηθούν την καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου είναι αυτά που περιέχουν υψηλά ποσά βιταμίνης C, όπως τα ακτινίδια, το μπρόκολο, οι φράουλες, το πορτοκάλι, το μανταρίνι, τα σταφύλια, το σπανάκι, το λεμόνι.
Για το λόγο αυτό όταν καταναλώνεται μια πηγή σιδήρου, π.χ. κρέας ή θαλασσινά ή έστω και φακές , βάλτε αρκετό λεμόνι ή συνοδέψτε με ένα φρεσκοστιμμένο χυμό εσπεριδοειδών.

Πηγή: neadiatrofis.gr

Το πρωινό βοηθά στο αδυνάτισμα

Όσοι τρώνε πρωινό καίνε πιο πολλές θερμίδες
Οι άνθρωποι που συνηθίζουν να τρώνε πρωινό όταν ξυπνάνε καίνε περισσότερες θερμίδες και μπορούν να ρυθμίσουν καλύτερα το σάκχαρο στο αίμα του, σε σχέση με αυτούς που δε βάζουν μπουκιά στο στόμα τους το πρωί.

Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Bath μελέτησαν τις επιπτώσεις που είχε το ισορροπημένο πρωινό σε σχέση με την «πρωινή νηστεία» στα επίπεδα ισορροπίας της ενέργειας του οργανισμού.

Στην έρευνα συμμετείχαν άνθρωποι ηλικίας από 21 έως 60 ετών, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν για διάστημα έξι εβδομάδων.

Η ομάδα της «νηστείας» δεν προσελάμβανε καθόλου θερμίδες μέχρι τις 12 κάθε ημέρα, ενώ η ομάδα του «πρωινού» κατανάλωνε 700 θερμίδες πριν τις 11 το πρωί (350 με ενδιάμεσο 2 ώρες περπάτημα).

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι όσοι έτρωγαν πρωινό και συμμετείχαν σε ενεργητικές δραστηριότητες αμέσως μετά «έκαιγαν» περισσότερες θερμίδες (περίπου 442), ενώ όσο περνούσε η μέρα διατηρούσαν σε πιο ισορροπημένα επίπεδα το σάκχαρο στο αίμα τους.

Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition.

«Το κυρίως συμπέρασμα της μελέτης μας είναι ότι όσοι τρώνε πρωινό καίνε περισσότερες θερμίδες. Πολλοί μπορεί να πιστεύουν ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν τσιμπολογούν πολύ μετά, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι οφείλεται περισσότερο στο γεγονός ότι είναι πιο δραστήριοι μετά την κατανάλωση πρωινού, με αποτέλεσμα να καίνε θερμίδες» ανέφερε ο Dr James Betts στη MailOnline.

newsbeast.gr