Σάββατο, 22 Ιουνίου 2013

Ημικρανία και τροφές : τροφές που μας «πονοκεφαλιάζουν»

Ημικρανία και τροφές : τροφές που μας «πονοκεφαλιάζουν»Η ημικρανία είναι παροξυσμική νόσος που στις περισσότερες περιπτώσεις χαρακτηρίζεται από επεισόδιο κεφαλαλγίας (πονοκεφάλου) με ή χωρίς συνοδές γαστρεντερικές διαταραχές και εμέτους.
Οφείλεται σε λειτουργική διαταραχή της κρανιακής κυκλοφορίας του αίματος
και έχει άμεση σχέση με την εμφάνιση πονοκεφάλου, αύρας και φωτοφοβίας. Ξεκινά πιο συχνά μεταξύ των ηλικιών 10 με 30 ετών, ενώ αποχωρεί συνήθως πλήρως ή βελτιώνεται σημαντικά μετά τα 50 έτη. Όλοι οι ασθενείς που εμφανίζουν ημικρανία εμφανίζουν φυσικά και πονοκέφαλο, ενώ όσοι εμφανίζουν συχνούς πονοκεφάλους δεν σημαίνει ότι πάσχουν από ημικρανία.
Το πιο συχνό προφίλ ασθενών με πονοκέφαλο είναι άνθρωποι που:
Έχουν επιβαρυμένο οικογενειακό ιστορικό πονοκεφάλων και ημικρανίας,
Είναι συχνοί χρήστες παυσίπονων,
Εμφανίζουν γαστρεντερικές διαταραχές αγνώστου αιτιολογίας μετά την έναρξη του πονοκεφάλου,
Αποφεύγουν το δυνατό φως και το ηλιακό φως,
Έχουν αϋπνίες και κοιμούνται αρκετές ώρες την ημέρα,
Είναι γυναίκες σε αναλογία 3:1.
Ημικρανία και τροφές φαίνεται να έχουν κάποια σημαντική συσχέτιση. Τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί πολλές μελέτες και έρευνες σχετικές με τις τροφές που είναι δυνατόν να προκαλέσουν πονοκεφάλους και άρα σε ορισμένες περιπτώσεις ημικρανίες.
Ημικρανία και τροφές επικίνδυνες για πρόκληση πονοκεφάλου είναι:
Η σοκολάτα
Το κόκκινο κρασί
Η καφεΐνη
Οι ξηροί καρποί
Η Ασπαρτάμη
Το Γλουταμινικό Μονονάτριο (MSG) που χρησιμοποιείται σαν ενισχυτικό γεύσης
Το τυρί ροκφόρ
Το αλκοόλ
Το παγωτό
Οι χουρμάδες
Τα αλλαντικά
Τα καπνιστά τρόφιμα
Η ρέγγα
Τα σύκα
Οι σταφίδες
Το ξινόγαλο
Ημικρανία και τροφές φαίνεται λοιπόν να συνδέονται μέσω της εμφάνισης πονοκεφάλου μετά από την κατανάλωση όλων των παραπάνω. Όμως η μοναδικότητα του κάθε οργανισμού και η ύπαρξη άλλων ασθενειών ή/και ψυχολογικών διεργασιών, είναι δυνατόν να διαφοροποιήσουν την παραδοχή αυτή. Είναι χρήσιμο όμως, όσοι πάσχουμε από ημικρανίες ή από δυνατούς πονοκεφάλους να αποφεύγουμε την κατανάλωση των τροφίμων αυτών.
Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος