Παρασκευή, 29 Μαΐου 2015

Άσπρη ή μαύρη ζάχαρη; Ποιά είναι καλύτερη τελικά;

Αρχικά, όπως όλοι γνωρίζουμε η λεγόμενη μαύρη ζάχαρη δεν είναι στην ουσία μαύρη, αλλά καφέ. 

Δεν γνωρίζω για ποιόν λόγο δεν την αναφέρουμε ως καφέ (brown sugar), αλλά ως μαύρη, λάθος στη μετάφραση, δεν ξέρω. Είναι ένα από τα πολλά μυστήρια του Έλληνα :) 

Πολλοί από εμάς προτιμάμε πχ το μαύρο ψωμί αντί του άσπρου, μιας και όντως κάνει περισσότερο καλό στην υγεία μας και στη δίαιτά μας. 

Είναι όμως έτσι και στη ζάχαρη

μαύρη ζάχαρηΑρχικά, η μαύρη ζάχαρη έχει λιγότερες θερμίδες από την άσπρη. Ενδεικτικά, μία κουταλιά της σούπας περιέχει 60 θερμίδες συγκριτικά με την άσπρη που περιέχει 71 θερμίδες. 

Ας δούμε όμως τι είναι στην ουσία η μαύρη ζάχαρη. 

Η ζάχαρη παράγεται από το ζαχαροκάλαμο. Κατά την παραγωγή της, είναι καφέ εξαιτίας μιας ουσία που περιέχει που ονομάζεται μελάσα. 

Αυτή η ουσία, περιέχει μέσα της θρεπτικά συστατικά όπως ασβέστιο, κάλιο, σίδηρο και μαγνήσιο. 

άσπρη ζάχαρηΗ άσπρη ζάχαρη όμως, προκύπτει από μερική επεξεργασία και συγκεκριμένα από αφαίρεση αυτής της ουσία που προαναφέραμε: της μελάσας. Γι’ αυτό κιόλας φεύγει και το καφέ χρώμα και γίνεται άσπρη. 

Οπότε είναι λογικό να σκεφτούμε ότι η άσπρη ζάχαρη είναι λιγότερο υγιεινή από τη μαύρη, σωστά; 

Κι όμως, είναι πολύ μικρή η ποσότητα των θρεπτικών συστατικών της μελάσας που προαναφέραμε, με αποτέλεσμα στην ουσία να μην έχουμε κάποιο ιδιαίτερο κέρδος στην υγεία μας. 

Επίσης, πληροφοριακά αξίζει να αναφέρουμε ότι πολλές φορές η μαύρη ζάχαρη που καταναλώνουμε δεν είναι ακατέργαστη. Είναι όχι μια φορά κατεργασμένη όπως η άσπρη, αλλά δύο! 

Για την ακρίβεια, για λόγους καλύτερης εμφάνισης (πιο ομοιόμορφο χρώμα και πιο ομοιόμορφο σχήμα κρυστάλλων), οι "κατασκευαστές", προτιμούν να μετατρέψουν την καφέ ζάχαρη του ζαχαροκάλαμου σε άσπρη, αφαιρώντας τη μελάσα και έπειτα να "ξαναβάλουν" μελάσα σε ποσοστό 5-10% ελεγχόμενα στην άσπρη! 

Οπότε είναι μύθος ότι η μαύρη είναι καλύτερη από την "ανθυγιεινή" άσπρη ζάχαρη. Αυτό που θα πρέπει να τηρήσουμε για να κάνουμε ουσιαστικό καλό στην υγεία μας είναι να μειώσουμε την κατανάλωσή της!
http://coolweb.gr/

Γιατί πιάνομαι μετά τη γυμναστική; Γιατί πονάνε οι μύες;

Γιατί πιάνομαι μετά τη γυμναστική; Γιατί πονάνε οι μύες;

Γιατί πιάνομαι μετά τη γυμναστική; Γιατί πονάνε οι μύες;Ξεκινάμε γυμναστήριο, τέλος! Πηγαίνοντας όμως την πρώτη φορά, με σχετικά ήπιους ρυθμούς γυμναστικής, την επόμενη μέρα είμαστε πιασμένοι!
Και σαν να μην φτάνει μόνο ότι πονάνε οι μυς μας, έχουμε και δυκαμψία στην περιοχή που γυμναστήκαμε!
Αυτό το φαινόμενο το νιώθουμε για μέρες και σταδιακά φθίνει και "σβήνει".
Σε αυτό το άρθρο δεν θα ασχοληθούμε με το "κάψιμο" του μυ κατά τη διάρκεια της άσκησης, όπως επίσης και με τον τραυματισμό του, μιας και αποτελούν διαφορετικά φαινόμενα.
Έτσι λοιπόν επί του θέματος, ο πόνος αυτός οφείλεται στο γεγονός ότι ο μυς "καταστρέφεται" και "ξανακατασκευάζεται"! Ναι, είναι αλήθεια!
Για την ακρίβεια, όταν ζορίσουμε έναν αδύναμο μυ, γυμνάζοντάς τον σε ρυθμό που δεν είναι "συνηθισμένος", τότε αυτός ο μυϊκός ιστός καταστρέφεται και ξαναχτίζεται πιο δυνατός και μεγάλος, για να αντέξει στις "καινούριες συνθήκες"!
Αυτή η διαδικασία λοιπόν κρατάει κάποιες μέρες και είναι η αιτία που νιώθουμε πιασμένοι - πόνο στους μυς που γυμνάσαμε.
 Γιατί πιάνομαι μετά τη γυμναστική; Γιατί πονάνε οι μύες;
Κάποτε πίστευαν λοιπόν ότι αυτός ο πόνος στους μυς μετά τη γυμναστική οφειλόταν στη συσσώρευση γαλακτικού οξέος στους μυς που γυμνάστηκαν. Αυτή όμως η θεωρία καταρρίφθηκε για το λόγο ότι το γαλακτικό οξύ μένει πολύ λίγο στους μυς και φεύγει γρήγορα, αλλά παραμένουμε πιασμένοι.
Έτσι η αιτία που πιστεύουν ότι προκαλεί αυτόν τον πόνο στους μυς, είναι η εξής:
κατά τη ρήξη των μικροσκοπικών μυϊκών ινών και κατά την ανάπλαση μεγαλύτερων, μυϊκές συσπάσεις ή κινήσεις του σώματός μας που διεγείρουν τον μυ να "λειτουργήσει", προκαλούν πόνο, μιας και ο μυς (για να το πούμε απλά), δεν έχει ακόμα τις κατάλληλες ίνες ώστε να λειτουργήσει σωστά.
Έτσι, "ζορίζεται" ώστε να ανταπεξέλθει και στις πιο μικρές απαιτήσεις, και πονάμε!
Αν τώρα έχουμε γυμναστεί πιο εντατικά και έχουμε "καταστρέψει" περισσότερες μυικές ίνες, τότε ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα, με αποτέλεσμα: να πονάμε περισσότερο και να μην μπορούμε να τον λειτουργήσουμε σωστά!
Για παράδειγμα, μπορεί να ζοριζόμαστε να σηκώσουμε έστω και ένα μικρό βάρος!
Αυτό λοιπόν το φαινόμενο -ο πόνος- εξαλείφεται όταν έχουν δημιουργηθεί οι μεγαλύτερες και δυνατότερες μυϊκές ίνες, έχει ολοκληρωθεί η "επανακατασκευή" τους δηλαδή!
Γι' αυτό λοιπόν πιανόμαστε μετά τη γυμναστική και πονάνε οι μυς μας!