Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2017

Μπαχαρικά για καλύτερο ανοσοποιητικό σύστημα.

Τα περισσότερα βότανα και μπαχαρικά είναι πλούσια σε φυτικά αντιοξειδωτικά που ονομάζονται φαινόλες και φλαβονοειδή. Προσθέτοντας λοιπόν μπαχαρικά στα γεύματά σας, βελτιώνετε την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, καταπολεμάτε τον καρκίνο και μειώνετε τις πιθανότητες να πάθετε διαβήτη τύπου II. Μπαχαρικά που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά είναι η κανέλλα, η ρίγανη, το σκόρδο και η κουρκουμίνη.

Μήπως δεν αναπνέετε σωστά;

Πόσες φορές δεν έχετε ακούσει να λένε ότι θα πρέπει να εκπνέετε στην προσπάθεια και να εισπνέετε μετά. Μία έρευνα όμως που έγινε διαπίστωσε ότι για να υπάρχει συνεχή ενεργοποίηση των κοιλιακών και σταθερότητα στην σπονδυλική στήλη θα πρέπει να αναπνέετε φυσιολογικά σε όλη την διάρκεια της άσκησης. Προσπαθήστε λοιπόν να αναπνέετε ήρεμα και φυσιολογικά και παρατηρήστε εάν υπάρχει κάποια αλλαγή στην απόδοσή σας.

Κρεατίνη για ενέργεια ;; Ναι!!

Πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι η κρεατίνη είναι ένα κατασκευασμένο προϊόν αθλητικής διατροφής αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για μία φυσική ουσία που παράγεται από τα αμινοξέα αργινίνη, γλυκίνη και μεθιονίνη. Η κρεατίνη όχι μόνο κατασκευάζεται από το ίδιο μας το σώμα αλλά υπάρχει και σε πολλές τροφές ιδιαιτέρως στο κόκκινο κρέας. Η μεγαλύτερη ποσότητα της κρεατίνης αποθηκεύεται μέσα στα μυϊκά κύτταρα όπου εκεί παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή ενέργειας. Από όλους τους ειδικούς θεωρείται απολύτως ασφαλές για τους περισσότερους ανθρώπους ενώ προτείνεται η χρήση της εάν κάνετε συχνή προπόνηση!

Οι ευεργετικές ιδιότητες της ρόκας

Με ιδιαίτερη γεύση και «πικάντικη» αίσθηση η ρόκα προστίθεται συχνά σε σαλάτες, σάντουιτς και πολλά φαγητά κάνοντάς τα να ξεχωρίζουν.
Παράλληλα, αποτελεί πηγή πολύτιμων συστατικών με ευεργετικές ιδιότητες.
Ως λαχανικό, ανήκει στην «οικογένεια» των σταυρανθών μαζί με το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τη λαχανίδα και το ραπανάκι, τα οποία συγκεντρώνουν αυξημένο ερευνητικό ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια, χάρη στην αντικαρκινική δράση που φαίνεται ότι ασκούν ορισμένα συστατικά τους.
Όσον αφορά στη θρεπτική της αξία, η ρόκα προσφέρει σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Κ, η οποία παίζει βασικό ρόλο στη διαδικασία πήξης του αίματος και ταυτόχρονα συμβάλλει στη διατήρηση της οστικής υγείας και βιταμίνης Α, που είναι απαραίτητη για την υγεία των ματιών και τη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
Επιπλέον, περιέχει βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, φυτικές ίνες καθώς και πολύτιμα μικροθρεπτικά συστατικά όπως ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο.
Τέλος, η ρόκα αποδίδει ελάχιστες θερμίδες, γεγονός που την καθιστά εξαιρετική επιλογή για άτομα που προσέχουν το σωματικό τους βάρος, αφού μπορεί να ενισχύσει τη διατροφική αξία του γεύματος και να προσφέρει υψηλότερο αίσθημα κορεσμού με χαμηλό θερμιδικό «κόστος».

Άγχος και κατάθλιψη φέρνουν καρκίνο

Οι άνθρωποι με χρόνιο στρες, οι οποίοι έχουν άγχος ή κατάθλιψη, αντιμετωπίζουν αυξημένο κατά 32% κίνδυνο θανάτου από καρκίνο, σύμφωνα με μια νέα βρετανο-αυστραλιανή επιστημονική έρευνα, με τη συμμετοχή ενός Έλληνα επιστήμονα, του αναπληρωτή καθηγητή της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ Εμμανουήλ Σταματάκη.
Όμως, οι επιστήμονες δεν αποκλείουν ότι μπορεί να συμβαίνει και το αντίθετο, δηλαδή οι άνθρωποι να γίνονται πιο αγχωμένοι και δυστυχισμένοι λόγω του καρκίνου που δεν έχει ακόμη διαγνωσθεί, αλλά στο μεταξύ προκαλεί αλλαγές στο σώμα, με επίπτωση και στον ψυχισμό.
Οι ερευνητές του University College του Λονδίνου, του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου και του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο Ντέηβιντ Μπάτι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «British Medical Journal» (BMJ), μελέτησαν στοιχεία (μετα-ανάλυση) 16 μελετών, που αφορούσαν πάνω από 163.000 ανθρώπους άνω των 16 ετών, από τους οποίους οι 4.353 πέθαναν από καρκίνο σε διάστημα 14 ετών.
Διαπιστώθηκε ότι όσοι είχαν μεγαλύτερο άγχος και κατάθλιψη, ήταν αυτοί που ήταν πιθανότερο να πεθάνουν αργότερα από καρκίνο. Αυτό ίσχυε ιδίως για ορισμένες μορφές καρκίνου: του εντέρου, του προστάτη, του παγκρέατος, του οισοφάγου και τη λευχαιμία.
«Απέχουμε ακόμη πολύ από το να είμαστε βέβαιοι ότι η κακή ψυχική υγεία όντως προκαλεί καρκίνο», δήλωσε ο δρ Μπάτι, καθώς, όπως είπε, ο μη διαγνωσμένος καρκίνος μπορεί να έχει αρνητική επίπτωση στην ψυχολογία ενός ανθρώπου.
Από την άλλη, οι ερευνητές επισήμαναν ότι πράγματι το άγχος και η κατάθλιψη μπορεί να πυροδοτούν βιολογικούς μηχανισμούς, που εξασθενούν το ανοσοποιητικό σύστημα και προκαλούν φλεγμονή, συμβάλλοντας έτσι σε γονιδιακή αστάθεια και σε μεταλλάξεις του DNΑ, με τελικό αποτέλεσμα την καρκινογένεση. Προηγούμενες μελέτες έχουν επίσης συσχετίσει το χρόνιο στρες με αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Η καθιστική ζωή συμβάλλει στην πρόωρη γήρανση

Αυξημένη βιολογική ηλικία κατά 8 χρόνια έχουν οι γυναίκες που κάθονται περισσότερες από 10 ώρες καθημερινά σύμφωνα με έρευνα.
Οι ερευνητές παρακολούθησαν τις κινήσεις 1.481 γυναικών μεγαλύτερων από 64 ετών και βρήκαν μια ισχυρή σύνδεση ανάμεσα στην καθιστική ζωή και στην πρόωρη γήρανση των κυττάρων.
Αυτή η πρόωρη γήρανση φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη, καρκίνο και καρδιαγγειακά νοσήματα. Όμως, έστω και μισή ώρα γυμναστικής την ημέρα, όπως περπάτημα, ποδήλατο ή κηπουρική είναι αρκετά για να αντιστρέψουν τη ζημιά που προκαλεί μία ημέρα καθισιού.
Οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και λένε ότι πρέπει να το λάβουν αυτό υπόψη τους οι άνθρωποι που δεν κινούνται, οι οποίοι είναι και πολλοί.
Για παράδειγμα, πιλότοι, ταξιτζήδες, οδηγοί και υπάλληλοι γραφείου περνάνε τουλάχιστον το 75% της ημέρας τους καθιστοί.
Η έρευνα έγινε από το πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο στην Καλιφόρνια.
Για τις ανάγκες νέας έρευνας η εν λόγω επιστημονική ομάδα παρακολούθησε γυναίκες και το πόσο κινούνταν για μία εβδομάδα και βρήκε ότι όσες 79χρονες κινούνταν λιγότερο είχαν μεγαλύτερη βλάβη στα κύτταρά τους.
Βρήκαν ότι τα τελομερή στο DNA τους (που χρησιμεύουν στο να προστατεύουν τα χρωμοσώματα από την καταστροφή) ήταν κοντύτερα όταν οι γυναίκες ακολουθούσαν καθιστική ζωή.
Ουσιαστικά οι επιστήμονες θεωρούν ότι τα τελομερή καθορίζουν τη βιολογική ηλικία των ανθρώπων. Οι ερευνητές πιστεύουν όμως ότι όσες γυναίκες γυμνάζονται 30 λεπτά την ημέρα αντιστρέφουν αυτή τη διαδικασία.
Πηγή: vita.gr

Οι τρεις τροφές που… κόβουν το βήχα

Ένα από τα πιο ενοχλητικά πράγματα που μπορεί να αφήσει μια γρίπη ή ένα κρυολόγημα είναι ένας επίμονος βήχας. 
Αυτή η ενοχλητική αίσθηση στον λαιμό δυσκολεύει την ομιλία και το φαγητό ενώ προκαλεί σημαντική δυσφορία στην καθημερινότητά μας. Υπάρχουν, πάντως, κάποιες τροφές που θα σας βοηθήσουν να... κόψετε το βήχα.
Δείτε τρεις από αυτές...
1. Γλυκόριζα
Η γλυκόριζα έχει αποχρεμπτική δράση, βοηθώντας να διαλυθεί και να απομακρυνθεί ευκολότερα η βλέννα. Επιπλέον, οι χημικές ουσίες που περιέχει η γλυκόριζα μειώνουν το οίδημα στο εσωτερικό του λαιμού.
2. Σοκολάτα
Κι όμως, η σοκολάτα μπορεί να ανακουφίσει από τον βήχα χάρη στη σύνθετη ουσία θεοβρωμίνη που περιέχει το κακάο. Η θεοβρωμίνη δημιουργεί ένα προστατευτικό στρώμα στον λαιμό, προστατεύοντας τις νευρικές απολήξεις που πυροδοτούν το αντανακλαστικό του βήχα.
3. Μέλι
Το μέλι μαλακώνει τον λαιμό, αφού σχηματίζει στο εσωτερικό του τοίχωμα μια λεπτή επίστρωση που διευκολύνει την κατάποση. Επίσης, έχει αντιβακτηριδιακή και αντιμυκητισιακή δράση
baby.gr

Φουντούκια, καρύδια και φιστίκια ρίχνουν τη χοληστερόλη

Φουντουκιά, καρύδια και φιστίκια είναι μερικοί από τους ξηρούς καρπούς που αποδεικνύονται εξαιρετικά ευεργετικοί έναντι της στεφανιαίας νόσου, ενώ μειώνουν σημαντικά τα λιπίδια στο αίμα, όπως έδειξε μια μελέτη Αμερικανών επιστημόνων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ξηροί καρποί έχουν μπει αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια στο μικροσκόπιο των ερευνητών. Πρόσφατα είχαμε αναφερθεί σε μεγάλη έρευνα του Harvard, η οποία συμπεριέλαβε 83.818 γυναίκες, ηλικίας από 34 έως 59 ετών και η οποία έδειξε ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Τώρα μια ακόμα μελέτη που έγινε από επιστήμονες στην Καλιφόρνια και συγκεκριμένα στο πανεπιστήμιο Loma Linda, ανέλυσε τα στοιχεία από 25 προηγούμενες έρευνες που είχαν γίνει σε επτά χώρες και έδειξε ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν ξηρούς καρπούς κατάφεραν να μειώσουν τη χοληστερόλη στο αίμα τους.

Οι σχεδόν 600 συμμετέχοντες είχαν υψηλή χοληστερόλη αλλά κανένας εξ αυτών δεν ήταν σε θεραπεία. Στις έρευνες που έγιναν κλήθηκαν να καταναλώνουν 67 γρ. ξηρούς καρπούς ημερησίως.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι επήλθε μείωση 5,1% κατά μέσο όρο στην ολική χοληστερόλη, κατά 7,4% αποκλειστικά στη λεγόμενη «κακή» χοληστερόλη LDL και κατά 8,3% μείωση της σχέσης LDL προς HDL, που αντιπροσωπεύει την καλή χοληστερόλη αίματος.

Επιπροσθέτως, διαπιστώθηκε μείωση 10,2% στα τριγλυκερίδια σε όσους είχαν υψηλές τιμές, δηλαδή τουλάχιστον 150 mg/dl.

Όπως ανέφεραν οι ειδικοί, τα ποσοστά μείωσης των λιπιδίων ήταν μεγαλύτερα στα άτομα με υψηλή «κακή» χοληστερόλη, ακόμα και στα άτομα που δεν ήταν παχύσαρκα ή υπέρβαρα, καθώς και στα άτομα που ακολουθούν δυτικά πρότυπα διατροφής, δηλαδή όχι μεσογειακή διατροφή.

Ωστόσο, σημείωσαν ότι η ποσότητα κατανάλωσης ξηρών καρπών έπαιζε σημαντικό ρόλο στο θέμα της μείωσης των λιπιδίων, γεγονός που σημαίνει ότι η κατανάλωση πρέπει να γίνεται συντηρητικά.

Τα ευρήματα, σύμφωνα με τους ερευνητές, δείχνουν ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών χωρίς αλάτι ή ζάχαρη και με μέτρο είναι εξαιρετικά ευεργετική για τη λειτουργία του οργανισμού και ειδικότερα της καρδιάς.

Επιπλέον, ανέφεραν ότι ξηροί καρποί, όπως (καρύδια, φουντούκια, φιστίκια) είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, σε ακόρεστα λιπαρά οξέα, φυτικές στερόλες, βιταμίνες κ.λπ.

Όμως οι φυτικές στερόλες, όπως φαίνεται, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι αυτές που εμποδίζουν την απορρόφηση χοληστερόλης από το έντερο.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr