Τρίτη, 7 Δεκεμβρίου 2010

Πώς αυξάνουμε τον μεταβολισμό μας


Όλες γνωρίζουμε ότι οι δύο βασικές μέθοδοι για την απώλεια βάρους, η άσκηση και η διατροφή, αποσκοπούν στην αύξηση του μεταβολισμού και κατά συνέπεια στην αύξηση των καύσεων, που με τη σειρά τους θα προκαλέσουν απώλεια βάρους. Και δυστυχώς για εμάς τις γυναίκες, οι άνδρες έχουν αυξημένο βασικό μεταβολισμό συγκριτικά με τις γυναίκες και μεγαλύτερο ποσοστό μυϊκής μάζας.

Κατά κανόνα, η αύξηση του μυϊκού μας ιστού οδηγεί και στην ανάλογη αύξηση του βασικού μας μεταβολισμού. Η ηλικία μας, επίσης, επηρεάζει τον βασικό μεταβολισμό. Την περίοδο της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, οι ενεργειακές ανάγκες αυξάνονται, ενώ μετά τα 20 χρόνια ο μεταβολισμός αρχίζει σιγά σιγά να μειώνεται περίπου 1 με 2% κάθε δεκαετία.

Ο μεταβολισμός αυξομειώνεται και από διάφορες ορμονικές διαταραχές. Άλλοι επίσης παράγοντες που αυξάνουν τον μεταβολισμό μας είναι η εγκυμοσύνη, ο θηλασμός, η κατανάλωση καφεΐνης, οι εμπύρετες καταστάσεις, το ψυχρό κλίμα και τα τραύματα. Επειδή όμως ο μεταβολισμός μας μπορεί να αλλάξει μόνο με την άσκηση και τη διατροφή , η άσκηση βοηθά στο να «καίμε» περισσότερες θερμίδες και επίσης προκαλεί την αύξηση της μυϊκής μάζας που επίσης αυξάνει περαιτέρω τον μεταβολισμό μας.

Από πλευράς διατροφής, χρήσιμο θα ήταν να περιορίσουμε τα λιπαρά και κυρίως τα ζωικά, όπως επίσης και τους απλούς υδατάνθρακες. Στη διατροφή μας θα πρέπει να υπάρχουν απαραιτήτως τα λαχανικά, τα φρούτα και οι σύνθετοι υδατάνθρακες. Καλό επίσης θα είναι να μην αποφεύγουμε γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Απεναντίας, η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων (περίπου 5 με 6 ημερησίως) αυξάνει τον μεταβολισμό μας. Τέλος η κατανάλωση σωστής ποσότητας νερού προλαμβάνει την αφυδάτωση και ταυτόχρονα συμβάλει στην αύξηση του μεταβολισμού και στην αποτοξίνωση του οργανισμού μας.

Πηγή:eimastegynaikes.gr

Ιώσεις: Δυναμώστε τις άμυνές σας


Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να προστατευτούμε από τις ιώσεις του χειμώνα; Ακολουθούν επτά συμβουλές- βασισμένες σε μελέτες, που μπορεί να φανούν χρήσιμες σε όσους τις ακολουθήσουν.

1. Μην χάνετε απότομα βάρος. Τα περιττά κιλά εξασθενούν τις φυσικές άμυνες του οργανισμού. «Το σωματικό λίπος εκκρίνει ορμόνες που καταστέλλουν το ανοσοποιητικό σύστημα» εξηγεί η δρ Λορντ.

Ωστόσο, η απότομη απώλεια βάρους δεν είναι η λύση. Πρόσφατη αμερικανική μελέτη έδειξε ότι πειραματόζωα που υποβλήθηκαν σε αυστηρή δίαιτα είχαν περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν απ’ ό,τι άλλα ζώα που έχαναν βάρος αργά και σταθερά.

2. Να ξεκουράζεστε. Μία και μόνο νύχτα κακού ύπνου αρκεί για να ελαττωθεί κατά το ήμισυ η αποτελεσματικότητα του ανοσοποιητικού συστήματος, ανακάλυψαν Αμερικανοί ερευνητές.

3. Να περπατάτε. Πολυάριθμες μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η φυσική δραστηριότητα μπορεί να κάνει τη διαφορά στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Τον περασμένο μήνα, μελέτη που δημοσιεύθηκε στη «Βρετανική Επιθεώρηση Αθλητιατρικής», έδειξε ότι όσοι φροντίζουν να γυμνάζονται τουλάχιστον πέντε μέρες την εβδομάδα μειώνουν έως 46% τις πιθανότητες να κρυολογήσουν τον χειμώνα.

Συνεπώς, «φροντίστε να περπατάτε αρκετές φορές μέσα στην ημέρα για λίγα λεπτά και με αρκετά γρήγορο βήμα, ώστε να λαχανιάζετε λίγο και να αρχίζετε να ιδρώνετε» συνιστά η δρ Λορντ.

4. Αποφύγετε το στρες. Το στρες ασκεί «τεράστια» αρνητική επίδραση στο ανοσοποιητικό σύστημα, κατά τον δρα Κάρναου. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι το στρες εμποδίζει τα ουδετερόφιλα κύτταρα να σκοτώνουν τα βακτήρια, με συνέπεια να καθίσταται ο οργανισμός ευάλωτος σε επικίνδυνες λοιμώξεις.

5. Προσέχετε τι τρώτε. Η διατροφή αποτελεί «κλειδί» για την υγεία του ανοσοποιητικού. «Ορισμένα τρόφιμα διεγείρουν τις φυσικές άμυνες του οργανισμού» τονίζει η δρ Σένκερ. Το σελήνιο (στα καρύδια), ο σίδηρος (στο κόκκινο κρέας και τα όσπρια), ο ψευδάργυρος (σε οστρακόδερμα, δημητριακά και γαλακτοκομικά), η βιταμίνη Α (από καρότα, κολοκύθια, πορτοκαλί ή κίτρινες πιπεριές), η βιταμίνη C (από εσπεριδοειδή) και η βιταμίνη Ε (από σπόρους και ελαιόλαδο), είναι μερικά από τα τρόφιμα που βοηθάνε τις φυσικές μας άμυνες.

6. Μην ξεχνάτε τα «καλά» βακτήρια με την αντιβίωση. Τα προβιοτικά που παρέχουν τα μεγαλύτερα οφέλη όταν καταναλώνονται σε περιόδους που παίρνει κανείς αντιβιοτικά, εξουδετερώνουν τόσο τα παθογόνα βακτήρια όσο και τα «καλά» βακτήρια της πεπτικής οδού, κατά τον δρα Κάτλερ.

7. Βγείτε έξω. Η «βιταμίνη του ήλιου», η βιταμίνη D, βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των ειδικών σε θέματα ανοσίας. «Τα τελευταία χρόνια αρχίσαμε να συνειδητοποιούμε ότι επηρεάζει πάρα πολύ τα μακροφάγα και ότι η έλλειψή της από τον οργανισμό έχει ως συνέπεια εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος» εξηγεί η δρ Λορντ.
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=217036&cid=15