Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2014

Η διατροφή της υγείας

Τόνωση και προστασία μέσω των τροφίμων
Οι τροφές μπορούν να αποτρέψουν τις πιο σοβαρές ασθένειες. Αυτή είναι, τέλος πάντων, η άποψη μιας Ελβετίδας γιατρού, της δρ. Κατρίν Κουσμίν, η οποία μελετάει εδώ και χρόνια το θέμα της ανοσίας.

Προσοχή: Tο «κλειδί» της μεθόδου της βρίσκεται στην ποιότητα των τροφών αυτών. «Η υπερβολική χρήση, εδώ και περισσότερα από εκατό χρόνια, τροφών που έχουν πάψει να είναι φυσικές έχει προκαλέσει στον άνθρωπο την εμφάνιση εκφυλιστικών νόσων, από τις οποίες προσβάλλονται όλοι και σε διάφορους βαθμούς».

Προστατεύουν από τον καρκίνο

Ένας Γάλλος καρκινολόγος διατύπωσε τις πρώτες συμβουλές για πρόληψη του καρκίνου με τη διατροφή, σύμφωνα με τις απόψεις της δρ. Κουσμίν.

Είναι πολύ απλές:

1. Μην τρώτε πολύ: το βραδινό γεύμα πρέπει να είναι όσο πιο ελαφρύ γίνεται.

2. Τρώτε λαχανικά και φρέσκα φρούτα με όσο το δυνατό λιγότερα χημικά λιπάσματα, δύο φορές την ημέρα και ολόκληρο το χρόνο.

3. Ακόμα και σε περίπτωση πολύ αυστηρής δίαιτας, τρώτε κάθε μέρα μία ή δυο κουταλιές σούπας ηλιέλαιο. Το λάδι αυτό προσφέρει στοιχεία απαραίτητα για τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού.

4. Τρώτε πλήρη φυσικά δημητριακά (ρύζι, ψωμί, κεχρί, αλεύρι).

5. Αποφεύγετε όλα τα βιομηχανικά παρασκευασμένα είδη (κονσέρβες, έτοιμα φαγητά, αλλαντικά κ.ά.).

6. Μειώστε την ποσότητα των λιπαρών ουσιών που καταναλώνετε (βούτυρο, τυριά, γάλα) και κρέατος (προτιμάτε το ψάρι).

7. Καταργήστε την άσπρη ζάχαρη.

8. Μαγειρεύετε τα φαγητά σας στον ατμό: θα παραμένουν ανέπαφα.

Απαραίτητο πρωινό

Αρχίζετε την ημέρα σας με το ακόλουθο πρόγευμα:

4 κουτ. γλυκού άσπρο τυρί 0%
1 μικρή ώριμη μπανάνα
Χυμός μισού λεμονιού
2 κουτ. γλυκού ηλιέλαιο
2 κουτ. γλυκού ηλιόσπορους ή 6 αμύγδαλα
2 κουτ. γλυκού καφέ ρύζι
Φρέσκα φρούτα εποχής

Περάστε στο μπλέντερ τους σπόρους και τα ωμά δημητριακά. Χτυπήστε το άσπρο τυρί με το λάδι. Τρίψτε την μπανάνα και προσθέστε τη στο τυρί. Αραιώστε με το χυμό λεμονιού. Προσθέστε τα θρυμματισμένα δημητριακά και σπόρους, καθώς και τα φρούτα κομμένα κομματάκια.

Πηγή: belife.gr

Τι δεν πρέπει να φάτε πριν τον ύπνο;

Ποιες τροφές είναι ''εχθροί'' του ύπνου;

Έχετε αναρωτηθεί γιατί μερικά τρόφιμα σας προκαλούν υπνηλία, ενώ άλλα σας δίνουν ενέργεια; Σίγουρα θα σας έχει τύχει να θέλετε να κοιμηθείτε μετά από ένα μεγάλο γεύμα ή να θέλετε να φάτε κάτι γλυκό όταν είστε κουρασμένοι.

Οι τροφές εκτός από το να μας δίνουν θρεπτικά συστατικά μπορεί να μας δώσουν ή να μας «πάρουν» ενέργεια.

Δείτε στο επιστημονικό άρθρο ποιες τροφές σας ''κλέβουν'' τον ύπνο!


Της Χριστίνας Ι. Μπουντούρη
Γενικού – Οικογενειακού Ιατρού
 
 Γνωρίζοντας πώς τα τρόφιμα και τα ποτά επηρεάζουν τον οργανισμό θα βοηθήσει να κρατηθούμε σε εγρήγορση κατά τη διάρκεια της ημέρας και να αποτρέψουμε την αϋπνία της νύχτας.
 
 Ορισμένα τρόφιμα περιέχουν ένα αμινοξύ που ονομάζεται τρυπτοφάνη, το οποίο προκαλεί υπνηλία. Οι υδατάνθρακες τροφοδοτούν τον εγκέφαλο με περισσότερη τρυπτοφάνη, γι αυτό τα βαριά με υδατάνθρακες γεύματα μπορεί να προκαλέσουν υπνηλία.
 
 Οι πρωτεΐνες των  τροφίμων είναι τα δομικά στοιχεία της τρυπτοφάνης, έτσι το καλύτερο σνακ πριν τον ύπνο είναι αυτό που περιέχει υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, όπως τα δημητριακά με γάλα ή τυρί με κράκερ.
 
 Η μελατονίνη είναι μία ορμόνη που παράγεται από τον εγκέφαλο και ρυθμίζει την υπνηλία. Συγκεκριμένα παράγεται στον εγκέφαλο από τη μετατροπή της τρυπτοφάνης πρώτα σε σεροτονίνη και στη συνέχεια σε μελατονίνη και εκκρίνεται τη νύχτα την επαγωγή και τη διατήρηση του ύπνου.
 
 Τρόφιμα όπως το ελαιόλαδο, το κρασί ακόμα και η μπύρα είναι πλούσιες πηγές της ορμόνης. Η μελατονίνη βρίσκεται επίσης σε πολλά φρούτα και λαχανικά, συμπεριλαμβανομένων ντομάτες, σταφύλια, κεράσια και καρύδια.
 
 Η καφεΐνη είναι ένα διεγερτικό που δρα αναστέλλοντας τη δράση των ορμονών στον εγκέφαλο που μας κάνουν να αισθανόμαστε υπνηλία.
 
 Μία δόση καφεΐνης μπορεί να τονώσει το μυαλό για σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά στη συνέχεια θα προκαλέσει μια πτώση καθώς η επίδραση εξασθενεί.
 
 Ο καλύτερος τρόπος για να επωφεληθεί κάποιος από την διεγερτική επίδραση της καφεΐνης είναι να καταναλώνει συχνές και μικρές ποσότητες κατά τη διάρκεια της ημέρας.
 
 Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν μπύρα, κρασί ή άλλα αλκοολούχα ποτά για να τους βοηθήσουν να κοιμηθούν.
 
 Το αλκοόλ μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά μπορεί και να διαταράξει τον ύπνο σας κατά τη διάρκεια της νύχτας.
 
 Επίσης παρεμποδίζει την έλευση στα βαθύτερα στάδια του ύπνου και έτσι να ξυπνάτε κουρασμένοι παρά το γεγονός ότι κοιμηθήκατε αρκετές ώρες.
 
 Χριστίνα Ι. Μπουντούρη
 Γενικός – Οικογενειακός Ιατρός
www.bountouri.gr
 email: cbountouri@gmail.com