Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013

Τα οφέλη του ύπνου για το δέρμα μας

Της Δρ. Αμαλίας Τσιατούρα

Κατά τη διάρκεια του ύπνου το σώμα και το δέρμα μας ξεκουράζονται και ανακάμπτουν από την ταλαιπωρία που έχουν υποστεί κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όσο εμείς ξεκουραζόμαστε, πραγματοποιείται ανάπλαση και αναδόμηση του δέρματος.

Κατά μέσο όρο, μας χρειάζονται 8 ώρες ύπνου. Το να κοιμόμαστε λιγότερο μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στο δέρμα μας. Μπορεί να ευνοηθεί η ανάπτυξη ακμής, να εμφανιστούν μαύροι κύκλοι κάτω από τα μάτια με αποτέλεσμα να δείχνουμε κουρασμένοι.

Το δέρμα γίνεται θαμπό και χλωμό. Αντίθετα, εάν ξεκουραστούμε αρκετά, το σώμα μας προετοιμάζεται σωστά για την επόμενη ημέρα, ενώ το δέρμα έχει το χρόνο να αναζωογονηθεί.

Δεν είναι όμως μόνο ο χρόνος ύπνου που έχει σημασία αλλά και η ποιότητά του. Για παράδειγμα, εάν ξυπνάμε συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας, το πρωί θα είμαστε εξίσου κουρασμένοι με το αν δεν είχαμε κοιμηθεί καθόλου.

Η όψη της επιδερμίδας μας είναι το πρώτο ορατό σημάδι που δείχνει ότι έχουμε κοιμηθεί καλά. Οι μύες του προσώπου χαλαρώνουν όσο κοιμόμαστε, με αποτέλεσμα να εξομαλύνονται οι ρυτίδες και οι λεπτές γραμμές. Έτσι, μετά από έναν καλό ύπνο, φαινόμαστε νεότεροι και υγιείς.

Η ηρεμία του προσώπου δίνει το χρόνο στην επιδερμίδα να ανασυγκροτηθεί, γι αυτό το λόγο πολλές φορές την ενισχύουμε χρησιμοποιώντας κρέμες νυκτός.
Προσπαθήστε λοιπόν να κοιμάστε αρκετά και το αποτέλεσμα θα φανεί άμεσα στο πρόσωπό σας!

Δρ. Αμαλία Τσιατούρα
Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος
Cosmetic Derma Medicine
Επιστημονικός Συνεργάτης «Νοσοκομείου Ανδρέας Συγγρός»
www.cosmeticdermamedicine.gr


Πηγή: Ygeiaonline.gr

4 συμβουλές για την αύξηση των επιδόσεών σας!

Της Κυριακού Κατερίνας

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις αρχάριων στα γυμναστήρια που παρασυρόμενοι από μη ρεαλιστικούς προσωπικούς στόχους και μηνύματα που δέχονται από την τηλεόραση και τα περιοδικά, προσπαθούν με υπερβάλλοντα ζήλο να εκτελέσουν πολύ απαιτητικά και πολύπλοκα προπονητικά προγράμματα. Πολύ συχνά είναι επίσης τα περιστατικά ατόμων που ενώ γυμνάζονται εντατικά για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα “κολλάνε” και δεν μπορούν νε βελτιώσουν περαιτέρω την αντοχή, τη δύναμη και τις γενικότερες επιδόσεις τους. Η αλήθεια είναι πως η προσαρμογή του ανθρώπινου σώματος στην άσκηση χαρακτηρίζεται από συγκεκριμένους κανόνες και πραγματοποιείται σταδιακά. Ακολουθήστε τα παρακάτω tips για να ξεκινήσετε σωστά αλλά και να διατηρήσετε δυναμικά την εκγύμνασή σας εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή βελτίωση και προσαρμογή του σώματός σας σε αυτή:

•    Καλό θα είναι ο συνολικός χρόνος εκγύμνασης να μην ξεπερνά τα 45 λεπτά. Μετά την πάροδο του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος η άσκηση “στρεσάρει” το σώμα με αποτέλεσμα να εκκρίνονται ορμόνες, όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη, που περιορίζουν τις ευεργετικές της επιδράσεις.

•    Προσπαθήστε να εκτελείτε τα προγράμματα άσκησης που σας ταιριάζουν και σας ευχαριστούν περισσότερο οπωσδήποτε μετά από 5-10 λεπτά ζέσταμα. Καλό θα είναι αυτό το πρόγραμμα να περιλαμβάνει μια ποικιλία ασκήσεων μεγάλης έντασης, μικρής διάρκειας, με ενδιάμεσα διαλείμματα. Είναι σημαντικό η ένταση της άσκησης να είναι πάντοτε ανάλογη της φυσικής κατάστασης του ατόμου και να αυξάνεται σταδιακά.

•    Όσον αφορά στις ασκήσεις ενδυνάμωσης καλό θα είναι κάθε 2 εβδομάδες να αλλάζετε μυϊκές ομάδες, προκειμένου να βρίσκεστε πάντα μέσα στο διάστημα μέγιστης προσαρμογής του σώματος.

•    Μην ξεχνάτε πως το σώμα θα πρέπει να ξεκουράζεται. Μετά από 9 εβδομάδες καλό είναι να διακόπτετε την άσκηση για 2 εβδομάδες. Με αυτόν τον τρόπο θα πετύχετε μέγιστα αποτελέσματα στο συντομότερο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα το σώμα να μην “κολλήσει” σε ένα στάδιο χωρίς να βελτιώνεται πλέον.


Κυριακού Κατερίνα
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc