Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου 2010

Χριστούγεννα χωρίς… περιττά κιλά


Τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέδες και η γαλοπούλα είναι μερικά από τα χριστουγεννιάτικα εδέσματα που θα καταναλώσουμε εντός λίγων ημερών.

Είναι γνωστό ότι κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς τείνουμε να παίρνουμε βάρος μεταξύ δύο έως τεσσάρων κιλών κατά μέσο όρο.

Ωστόσο, δεν χρειάζεται να στερηθείτε κάποια από τα λουκούλλεια γεύματα, αφού με τη σωστή οργάνωση και μερικά έξυπνα τρικ θα καταφέρετε να μειώσετε τις υπερβολές και να κερδίσετε τη μάχη με τις θερμίδες!

Για να μπορέσετε να απολαύσετε τα γιορτινά εδέσματα σε μεγάλες ποσότητες, φροντίστε από τώρα να μειώσετε την κατανάλωση φαγητού γύρω στις 200-300 θερμίδες από το καθημερινό σας διαιτολόγιο.

Προσπαθήστε να μειώσετε τα τσιμπολογήματα καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας. Αρκεστείτε σε ένα καλό πρωινό και προσθέστε τα φρούτα στη διατροφή σας που περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά χωρίς να σας προσθέτουν θερμίδες.

Έτσι, θα μπορέσετε να αντισταθμίσετε τις υπερβολές της γιορτινής περιόδου.

Πηγή: cretalive.gr

Τα ψάρια προστατεύουν τα μάτια μας


Σύμφωνα με μελέτη, μια διατροφή πλούσια σε ψάρια μπορεί να είναι το «κλειδί» για την αποφυγή μιας οφθαλμοπάθειας, που αποτελεί την κύρια αιτία τύφλωσης στην τρίτη ηλικία.

Συγκεκριμένα, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα των ψαριών, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, η σαρδέλα και ο τόνος, φαίνεται ότι μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο αναπτύξεως εκφυλίσεως της ωχράς κηλίδας.

Η ωχρά κηλίδα είναι το κεντρικό τμήμα του αμφιβληστροειδούς χιτώνα – της δομής στο πίσω μέρος των ματιών που φέρει τα κύτταρα της όρασης.

Στο πλαίσιο της μελέτης, Αμερικανοί επιστήμονες παρακολούθησαν την πορεία της υγείας 2.400 εθελοντών ηλικίας άνω των 65 ετών, διαπιστώνοντας  ότι όσοι έτρωγαν λιπαρά ψάρια δύο ή περισσότερες φορές την εβδομάδα είχαν πολύ λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Τη μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Ίδρυμα Οφθαλμού Wilmer της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, στη Βαλτιμόρη.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει πως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα των ψαριών μπορεί να μειώσουν και τον κίνδυνο αναπτύξεως καρκίνου του προστάτη και του δέρματος.


Πηγή: ygeia.tanea.gr