Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2015

Αυτά είναι τα λιπαρά που πρέπει να τρως!

Ακούς τη λέξη λιπαρά και το μυαλό σου πάει σε ασύστολο πάχος, παχύσαρκους ανθρώπους και το μόνο που κάνεις είναι να σκιάζεσαι μόνο και μόνο στο άκουσμα της λέξης! Δεν είναι έτσι, αφού ο οργανισμός μας έχει ανάγκη τα λιπαρά, καθώς αποτελούν το κύριο καύσιμο του. Μάθε πως θα τα ξεχωρίζεις:
Για όλα παίζει ρόλο η χημική δομή των λιπαρών και δεν χρειάζεται να είσαι χημικός για να τα ξεχωρίσεις. Το έχουν κάνει άλλοι πριν από σένα, απλά εσύ πρέπει να προσέχεις τι τρως!
Τα λιπαρά λοιπόν χωρίζονται σε μονοακόρεστα, πολυακόρεστα και κορεσμένα. Υπάρχουν επίσης και τα λεγόμενα τρανς ή υδρογονωμένα λιπαρά, τα οποία έχουν υποστεί τη βιομηχανική διεργασία της υδρογόνωσης και είναι τα χειρότερα.
Φύγε μακριά από τα κορεσμένα, «κακά» λιπαρά
Τα κορεσμένα λιπαρά τα γνωστά «κακά» λιπαρά είναι αυτά που σχετίζονται με καρδιαγγειακά νοσήματα και διάφορες μορφές καρκίνου. Η αυξημένη κατανάλωσή τους οδηγεί σε αύξηση της ολικής και της «κακής» (LDL) χοληστερίνης.
Φάε άνετα τα «καλά» μονοακόρεστα και πολυακόρεστα!
Τα μονοακόρεστα λιπαρά όπως και τα πολυακόρεστα λιπαρά αποτελούν καλής ποιότητας λιπαρά και πρέπει να τα εντάξουμε στη διατροφή μας γιατί όχι μόνο δεν προκαλούν προβλήματα, όπως το κορεσμένο λίπος, αλλά προστατεύουν κιόλας από την εμφάνιση διάφορων νοσημάτων, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο σακχαρώδης διαβήτης, καθώς μειώνουν ελαφρά τη χοληστερίνη, ενώ δεν επηρεάζουν ή ελαφρώς αυξάνουν τα επίπεδα της ΗDL («καλής» χοληστερίνης).
Τα λιπαρά αυτά συμβάλλουν επίσης, στην ευεξία μα ενισχύουν τη διάθεση και μας βοηθούν να διατηρούμε ένα υγιές βάρος. Τα μονοακόρεστα λιπαρά θα τα βρείτε κυρίως στο ελαιόλαδο και σε μικρότερες ποσότητες στα σπορέλαια (καλαμποκέλαιο, ηλιέλαιο, σογιέλαιο κλπ.), στο αβοκάντο, στο σουσάμι, στο ταχίνι, στα αμύγδαλα, στα αράπικα φιστίκια και στα καρύδια. Η ημερήσια πρόσληψή τους μπορεί να φτάνει μέχρι και το 15% των συνολικών θερμίδων που προσλαμβάνετε ημερησίως. Αν, δηλαδή, χρειάζεστε 2.000 θερμίδες την ημέρα, οι 300 θα προέρχονται από μονοακόρεστο λίπος, το οποίο αναλογεί σε περίπου 33 γρ. την ημέρα.
Τα πολυακόρεστα λιπαρά περιέχονται σε ορισμένους ξηρούς καρπούς (στα καρύδια και στα αμύγδαλα), στο λιναρόσπορο, στη σόγια, στα άγρια χόρτα, στα λιπαρά ψάρια (π.χ. σολομός, σαρδέλες, γαύρος και σκουμπρί) και συμβάλλουν κυρίως στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και φαίνεται να ασκούν προστατευτική δράση έναντι των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Τα ω-6 περιέχονται κυρίως στις φυτικές μαργαρίνες και σε φυτικά σπορέλαια (όπως το αραβοσιτέλαιο, το ηλιέλαιο, το σογιέλαιο).
http://www.activeman.gr/

Οι 5 σούπερ μύθοι για το σώμα σου!

Ακούς πολλά για το σώμα σου… Μερικοί σε λένε …φουσκωτό… Άλλοι ή άλλες λένε το ένα ή το άλλο… όχι μόνο για το δικό σου σώμα, αλλά για όλα τα αντρικά γυμνασμένα σώματα.
Σημεία του σώματος έχουν δήθεν να κάνουν με το σεξ και πολλά άλλα… Μύθοι κυκλοφορούν διάφοροι και φυσικά αναπαράγονται… Ποια είναι όμως η πραγματικότητα, εκτός από τον καθρέφτη;
Οι πιο γνωστοί μύθοι λοιπόν, έλεγαν ότι όσο μεγαλύτερα πέλματα έχει ένας άνδρας, τόσο πιο …προικισμένος είναι. Ο άλλος μύθος έλεγε ότι οι άνδρες σκέφτονται κάθε επτά λεπτά το σεξ! Για τη σεξουαλική ζωή των εργένηδων και παντρεμένων που θέλουν τους πρώτους να κάνουν πιο συχνά σεξ ενώ ασχολήθηκαν και με το αν …παχαίνει το …σπέρμα! Ο τελευταίος μύθος αναφερόταν στις τρίχες και λέει ότι όσο πιο πολύ ξυρίζεται ένας άνδρας τόσο πιο συχνά ξαναβγαίνουν οι τρίχες!
Οι επιστήμονες από το πανεπιστήμιο της Ιντιάνα των ΗΠΑ ασχολήθηκαν και δίνουν απαντήσεις!
1. Τα …πέλματα
Η μελέτη περιελάμβανε την εξέταση 2000 ανδρών και απεδείχθη ότι δεν υπάρχει καμία αναλογία μεταξύ του πέλματος και των γενετικών οργάνων. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η μοναδική αλήθεια στο μύθο είναι ότι η ανάπτυξη του πέλματος και του πέους επηρεάζεται από τα ίδια γονίδια, ωστόσο δεν έχει να κάνει με το μήκος του ενός και το μέγεθος του άλλου!
2. Η σκέψη του σεξ
Όχι τελικά οι άνδρες δεν σκέφτονται το σεξ κάθε 7 λεπτά! Μάλλον δεν το σκέφτονται σχεδόν καθόλου, ούτε μια φορά την ημέρα! Η μελέτη απέδειξε ότι το 43% των ανδρών δεν έχει το μυαλό του μόνο στο σεξ!
3. Εργένηδες ή παντρεμένοι κάνουν πιο συχνά σεξ;
Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε από το Ερευνητικό Κέντρο Κοινής Γνώμης των ΗΠΑ και απέδειξε ότι οι καλύτερη σεξουαλική ζωή έχουν οι παντρεμένοι, σε σχέση με τους εργένηδες. Ο μύθος καταρρίφθηκε, αφού θεωρούσε ότι η εργένηδες ήταν συχνά πυκνά σε κάποιο …κρεβάτι, αντίθετα με τους παντρεμένους που δεν έβρισκαν χαρά στο συζυγικό κρεβάτι. Όπως απέδειξε η μελέτη οι παντρεμένοι κάνουν σεξ συχνότερα από τους εργένηδες και μάλιστα σε ποσοστό από 28% έως και 400%!
4. Το σπέρμα…
μύθος έλεγε ότι το σπέρμα …παχαίνει… Ωστόσο οι επιστήμονες το ανέλυσαν και ανακάλυψαν ότι αποτελείται από νερό και θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη C, ασβέστιο και μαγνήσιο. Έτσι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, ότι μπορεί το σπέρμα να έχει θρεπτικά συστατικά, ωστόσο δεν παχαίνει.
5. …Και οι τρίχες
Όσο πιο συχνά λέει ξυριζόμαστε τόσο πιο συχνά φυτρώνουν οι τρίχες! Ο μύθος αυτός έχει επικρατήσει γιατί μετά το ξύρισμα, ο θύλακας μοιάζει πιο σκούρος σε χρώμα και πιο σκληρός επειδή δεν έχει ακόμη εκτεθεί στον ήλιο και τη φθορά. Όταν φυτρώνει, η τρίχα έχει απολύτως φυσιολογική όψη και υφή. Αυτό βέβαια δεν ισχύει! Χαριτολογώντας οι επιστήμονες , ανέφεραν ότι αν ίσχυε, τότε θα είχε βρεθεί η θεραπεία κατά της τριχόπτωσης!
http://www.activeman.gr/

Προκάλεσε έκρηξη «C» και θωράκισε το κορμί σου!

Το φθινόπωρο …σέρνονται αρρώστιες έλεγαν οι γιαγιάδες μας και δεν είχαν άδικο και ο τρόπος να προστατευτείς δεν είναι σίγουρα να ντύνεσαι σαν …κρεμμύδι, αλλά να θωρακίσεις τον οργανισμό σου. Ο καλύτερος τρόπος να το κάνεις είναι με συνδυασμό προκαλώντας έτσι …έκρηξη βιταμίνης C και άλλων ευεργετικών ουσιών στον κορμί σου.
Ρόδι και πορτοκάλι είναι τα δύο φρούτα που συνδυασμένα προκαλούν αυτή τη θεμιτή έκρηξη. Μη σου φαίνεται περίεργο, αφού το ρόδι στύβεται και μάλιστα πολύ εύκολα. Το κόβεις στη μέση και το πιέζεις στον στίφτη, τόσο απλά!
Ένα ρόδι και ένα ή δύο πορτοκάλια κάνουν τον τέλειο χυμό πλούσιο σε βιταμίνη C και άλλα στοιχεία ευεργετικά για τον οργανισμό σου που σε προστατεύουν. Βάλε τον χυμό στο πρωινό σου και θωρακίσου.
Διάβασε τη θρεπτική αξία των δύο φρούτων:
Ρόδι
Το ρόδι είναι πλούσιο σε βιταμίνες C, Α, Ε, σίδηρο, κάλιο και αντιοξειδωτικές φυτοχημικές ουσίες όπως οι πολυφαινόλες. Περιέχει επίσης ψηλές ποσότητες φυτικών ινών ενώ είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες.
Το ρόδι περιέχει ψηλές ποσότητες αντιοξειδωτικών ουσιών. Η συγκέντρωση των ευεργετικών αυτών ουσιών για τον άνθρωπο, είναι 3 φορές μεγαλύτερη από ότι στο κόκκινο κρασί και στο πράσινο τσάι. Οι αντιοξειδωτικές φυτοχημικές ουσίες προστατεύουν το οργανισμό μας από τις αρνητικές επιδράσεις των οξειδωτικών ουσιών που σχηματίζονται καθημερινά από τον κανονικό μεταβολισμό των κυττάρων. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες επιδρούν στο μεταβολισμό της χοληστερόλης μειώνοντας έτσι τις καταστροφικές επιδράσεις της κακής χοληστερόλης LDL στα αιμοφόρα αγγεία.
Επίσης εκτός από το καρδιαγγειακό σύστημα, οι αντιοξειδωτικές ουσίες φαίνεται ότι έχουν σημαντική κατασταλτική δράση εναντίον του καρκίνου του προστάτη και του καρκίνου του δέρματος. Ο χυμός ροδιού είναι ιδιαίτερα πλούσιος σε ευεργετικές αντιοξειδωτικές ουσίες. 
Επιδρώντας στο μεταβολισμό της χοληστερόλης και ιδιαίτερα της κακής LDL χοληστερόλης, οι αντιοξειδωτικές ουσίες από το ρόδι, μειώνουν τον κίνδυνο αθηρωμάτωσης των αγγείων. Μειώνοντας τον κίνδυνο αυτό, μειώνεται ο κίνδυνος απόφραξης των αγγείων, εμφράγματος του μυοκαρδίου και εγκεφαλικών επεισοδίων.
Πορτοκαλι
Το πορτοκάλι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, κάλιο, σελήνιο και φυτικές ίνες, β – καροτίνη, πηκτίνη, κάλιο, ασβέστο, σίδηρο, ιώδιο, φώσφορο, μαγγάνιο, νάτριο, χλώριο και ψευδάργυρο.
Ένα μέτριο σε μέγεθος πορτοκάλι μας περέχει 62 θερμίδες και μας προμηθεύει με σχεδόν το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη C. Η περιεκτικότητά τους σε νάτριο είναι χαμηλή. Επίσης η αύξηση της γλυκαιμίας που προκαλούν είναι χαμηλή.
Στο αγαπημένο μας φρούτο υπάρχουν πάνω από 170 φυτοχημικές ουσίες και 60 φλαβονοειδείς χημικές ενώσεις με εξέχουσες αντιοξειδωτικές επιδράσεις, προσφέροντας μέγιστη προστασία έναντι της υπέρμετρης παραγωγής των ελευθέρων ριζών, μορίων με ιδιαίτερα βλαπτική επίδραση στο κύτταρο. Οι ουσίες αυτές ανήκουν σε τρεις μεγάλες κατηγορίες:
Τα φλαβονοειδή, τα λεμονοειδή και τα καροτενοειδή.
Μία ένωση που βρίσκεται στα πορτοκάλια και άλλα εσπεριδοειδή, που ονομάζεται D – λιμονένιο, έχει βρεθεί ότι είναι αποτελεσματική στην πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου, όπως ο καρκίνος του δέρματος, ο καρκίνος του μαστού, ο καρκίνος του πνεύμονα, ο καρκίνος του στόματος και ο καρκίνος του παχέος εντέρου.
Ένα από τα πιο σημαντικά φλαβονοειδή στα πορτοκάλια είναι η εσπεριδίνη. Η εσπεριδίνη και η πηκτίνη στα πορτοκάλια έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν την LDL – χοληστερόλη. Η συγκέντρωση εσπεριδίνης είναι σημαντικά υψηλότερη στον εσωτερικό φλοιό, παρά στην πορτοκαλί τους σάρκα. Η πηκτίνη φαίνεται να επιβραδύνει την απορρόφηση των λιπών από το σώμα και να μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης. Η τανγκερετίνη, για παράδειγμα, που περιέχεται στη φλούδα των κίτρων, έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, ενώ ερευνητές του υπουργείου Υγείας των ΗΠΑ σε δημοσίευσή τους τονίζουν ότι τα φλαβονοειδή του πορτοκαλιού εμποδίζουν τη δράση ενζύμων που μετατρέπουν κάποια συστατικά του καπνού του τσιγάρου σε καρκινογενείς ουσίες.
Το φυλλικό οξύ που περιέχεται στα πορτοκάλια βοηθά στην σωστή ανάπτυξη του εγκεφάλου, ενώ αποτελεί και απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για υγιές σπέρμα, προστατεύοντάς το από γενετικές βλάβες που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα.
Η υψηλή περιεκτικότητά του πορτοκαλιού σε βιταμίνη C δρα επίσης και ως ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα από βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες ενώ ταυτόχρονα διεγείρει την παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων στο σώμα μας, βελτιώνοντας έτσι το ανοσοποιητικό σύστημα.

http://www.activeman.gr/