Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2013

Ο ρόλος των διατάσεων στα αθλήματα

Υπάρχουν δύο είδη διατάσεων. Οι στατικές και οι δυναμικές. Στατικές είναι οι διατάσεις με τις οποίες πραγματοποιείται τέντωμα του μυός ενεργητικά ή παθητικά ακινητοποιώντας ταυτόχρονα τον κορμό, ενώ δυναμικές είναι εκείνες που το τέντωμα του μυός γίνεται με κίνηση.

 Πώς όμως αυτά τα είδη συνδέονται με τα διάφορα αθλήματα;
Αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι οι στατικές διατάσεις έχουν αρνητική επίπτωση σε αθλήματα στα οποία κυριαρχεί το στοιχείο της εκρηκτικότητας.

Συγκεκριμένα, κάνοντας στατικές διατάσεις πριν από ένα αγώνισμα το οποίο απαιτεί δύναμη και ταχύτητα, μειώνεται αρκετά η απόδοση. Όσο περισσότερο διαρκεί μία παθητική διάταση, τόσο περισσότερο φαίνονται οι αρνητικές επιπτώσεις.

Άρα, οι στατικές διατάσεις, σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν πολλοί προπονητές και αθλητές, δε φαίνεται να μειώνουν την πιθανότητα τραυματισμού, ούτε αυξάνουν την απόδοση πριν και κατά τη διάρκεια της προπόνησης ή του αγώνα.

Είναι αρκετά χρήσιμες όταν πραγματοποιούνται στο τέλος ή σαν ξεχωριστό κομμάτι μέσα στην καθημερινότητα.


Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία αλλαγή στην φιλοσοφία και την πρακτική της προπόνησης, η οποία θέλει την πραγματοποίηση δυναμικών διατάσεων κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης. Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, διότι πολλές έρευνες έδειξαν ότι η εκτέλεση δυναμικών διατάσεων, σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες στην προθέρμανση έχει θετικά αποτελέσματα στην απόδοση. Ενδεικτικά, παρατηρήθηκε αύξηση του άλματος, μείωση του χρόνου στο σπριντ, αύξηση της δύναμης και της ταχύτητας Αυτό πιθανόν οφείλεται στο ότι, κάνοντας δυναμικές διατάσεις, αυξάνεται η θερμοκρασία του σώματος, καθώς υπάρχει καλύτερη κυκλοφορία του αίματος!


Βαγγέλης Εμμανουήλ
Personal trainer

mch-training.com

Η συμβουλή της ημέρας

Άθληση στην ύπαιθρο
Μπορεί να κρύωσε ο καιρός, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν μπορείς να απολαύσεις τις υπαίθριες δραστηριότητες. Αρκεί να προετοιμαστείς κατάλληλα.

Λόγω κρύου, ο οργανισμός χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να ζεσταθεί και επίσης το σώμα πρέπει να παραμείνει ζεστό, για να αποφευχθούν οι μυϊκοί τραυματισμοί. Ιδανική ένδυση για την υπαίθρια άσκηση είναι ένα σετ (μπλουζάκι και παντελόνι) ισοθερμικά που θα απομακρύνουν τον ιδρώτα και από πάνω μπορείς να φορέσεις την αγαπημένη σου φόρμα. Ένα ζευγάρι ισοθερμικές κάλτσες θα κρατήσουν τα πόδια σου στεγνά και ζεστά, ενώ μια φλις κορδέλα-φουλάρι θα προφυλάξει τα αυτιά σου και τον λαιμό σου.

Μην παραλείψεις την προθέρμανση και την σχετική αποθεραπεία, για να αποφύγεις τους τραυματισμούς.

newsbeast.gr