Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2012

Αιθέρια έλαια: Πώς χρησιμοποιούνται;


Τα αιθέρια έλαια είναι ό,τι πιο πολύτιμο και αγνό έχει να προσφέρει ένα φυτό. Κάθε αιθέριο έλαιο έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και ιδιότητες οι οποίες ήταν πολύ γνωστές στην αρχαιότητα.

 Η ιστορία χρήσης των αιθέριων ελαίων πάνω στο σώμα άρχισε τουλάχιστον το 2000 π.Χ.. Οι Αιγύπτιοι τα χρησιμοποιούσαν ευρύτατα για δημιουργία καλλυντικών αλλά και για να βαλσαμώνουν τους νεκρούς τους.

 Στην Κίνα ήταν ίσως γνωστά και πριν από αυτή την εποχή. Σταδιακά η χρήση τους πέρασε στους Έλληνες και στους Ρωμαίους, οι οποίοι με τη σειρά τους έφεραν την ιδέα στην Ευρώπη.

 Στο Μεσαίωνα αποτελούσαν βασικό σκεύασμα για θεραπευτικούς σκοπούς. Το παλαιότερο μάλιστα γραπτό κείμενο για χρήση αιθέριων ελαίων στην Αγγλία χρονολογείται από το 13ο αιώνα.

 Από τότε παρατηρείται και μεγάλη αύξηση, τόσο στην παραγωγή αρωματικών ελαίων όσο και στην εφαρμογή τους σε διάφορες μορφές θεραπείας. Σήμερα μπαίνουν ξανά στη ζωή μας με διάφορους τρόπους για τον καλλωπισμό του προσώπου και του σώματος αλλά και για φαρμακευτικούς σκοπούς.Φυσικά... και ισχυρά

 Τα αιθέρια έλαια προσφέρουν τη δυνατότητα αντιμετώπισης καθημερινών μικροπροβλημάτων με φυσικό τρόπο, αλλά δεν είναι τελείως ανώδυνα: ορισμένα είναι τοξικά και πολλά προκαλούν ερεθισμό, αν δεν χρησιμοποιηθούν σωστά, π.χ. δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ποτέ απευθείας στο δέρμα, για να μην προκαλέσουν εγκαύματα ή αλλεργίες. Επίσης πρέπει να αποφεύγονται πριν από έκθεση στον ήλιο, γιατί μερικά προκαλούν φωτοευαισθησία (αντίδραση στην υπεριώδη ακτινοβολία, με αποτέλεσμα εγκαύματα και ανεξίτηλους λεκέδες στο δέρμα).

 Αν δεν σας τα δώσει γιατρός, ρωτήστε έναν φαρμακοποιό, γιατί παρουσιάζουν ορισμένες αντενδείξεις: δεν συνιστώνται στις εγκύους, σε γυναίκες που θηλάζουν, καθώς και στα παιδιά ηλικίας κάτω των 7 ετών.

Πώς χρησιμοποιούνται

Με διάχυση στον αέραΑυτή η μέθοδος επιτρέπει την εισπνοή αιθέριων ελαίων και είναι σίγουρα η ευκολότερη για την καθημερινή ζωή. Μπορείτε να τα βάζετε σε μια ειδική συσκευή ή απλούστατα σε ένα μπολ τοποθετημένο πάνω σε ένα καλοριφέρ. Αποφύγετε τα συστήματα με κεριά, γιατί ελευθερώνουν πολλή θερμότητα και υπάρχει κίνδυνος να αλλοιωθούν οι ιδιότητες των ελαίων. Έχετε υπ’ όψιν σας ότι ορισμένα αιθέρια έλαια, όπως της φασκομηλιάς, της κανέλας και του γαρίφαλου, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν με αυτό τον τρόπο, γιατί προκαλούν ερεθισμό στο ρινικό βλεννογόνο.

Στο μπάνιο

 Ανακουφίζουν την αίσθηση του βάρους στα πόδια, χαλαρώνουν και τονώνουν. Ανακατέψτε μερικές σταγόνες σε 2 ή 3 κουταλιές πλήρες γάλα σε σκόνη, πριν τα προσθέσετε στο νερό της μπανιέρας. Αυτό είναι απαραίτητο, γιατί σκέτα δεν διαλύονται στο νερό και υπάρχει κίνδυνος να προκαλέσουν ερεθισμό στο δέρμα.

 Πηγή: noikokyra

Ψυχοσωματικά: Όταν η ψυχή ορίζει το σώμα


Τα σωματικά συμπτώματα που δεν προκαλούνται από οργανικά ή παθολογικά αίτια ορίζονται ως ψυχοσωματικά.

 Εφόσον κάνουμε τις απαραίτητες εξετάσεις και αποκλείσουμε βιολογικούς παράγοντες σαν πιθανά αίτια αυτών των συμπτωμάτων, χρειάζεται να αναρωτηθούμε τι είναι αυτό που το σώμα μας θέλει να μας πει.

 Τα ψυχοσωματικά συμπτώματα φανερώνουν τη σχέση του σώματος με την ψυχή, αφού νιώθουμε τον πόνο της ψυχής μας και τον βλέπουμε να εξωτερικεύεται μέσω των αλλαγών που συμβαίνουν στο σώμα μας.

 Συνήθη συμπτώματα είναι οι πόνοι χωρίς φανερή αιτία, η ελάττωση ή αύξηση του βάρους μας, οι πονοκέφαλοι, οι ζαλάδες, οι ταχυκαρδίες, η δυσκολία στην αναπνοή, το σφίξιμο στο στομάχι, η σπαστική κολίτιδα, το σύνδρομο της χρόνιας κόπωσης, κ.λπ..

 Οι ψυχοσωματικές ασθένειες δεν είναι λιγότερο αληθινές από τις κοινές. Τα συμπτώματά τους υπάρχουν, είναι ορατά και μπορούν να κλιμακωθούν με άσχημες συχνά συνέπειες.

 Όλα αυτά μπορούν να μας κάνουν να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντικός είναι ο ψυχολογικός παράγοντας στη ζωή μας. Τις περισσότερες φορές φοβόμαστε να εκφράσουμε τους φόβους ή τις αδυναμίες μας και να απευθυνθούμε σε κάποιο σύμβουλο, ενώ ξέρουμε ότι αυτό είναι ένα σημαντικό κομμάτι της γιατρειάς μας.

 Ουσιαστικά αυτά τα συμπτώματα δείχνουν τη σωματοποιημένη εξωτερίκευση των συναισθημάτων μας και όλων γενικά των ψυχολογικών συγκρούσεων που διενεργούνται μέσα μας.

 Η σχέση σώματος – ψυχής είναι μια αμφίδρομη. Όταν κοιτάμε το σώμα μας και μας ευχαριστεί αυτό που βλέπουμε, νιώθουμε καλύτερα και, όταν νιώθουμε καλύτερα, φροντίζουμε και το σώμα μας.

 Αρκετές έρευνες λένε ότι έχουν λιγότερο άγχος όσοι άνθρωποι έχουν υγιή εικόνα του σώματός τους. Είναι πιο θαρραλέοι και διεκδικητικοί στις σχέσεις τους και είναι πιθανό να διατηρήσουν τις θετικές αλλαγές τόσο στο σώμα τους όσο και στην ψυχή τους.

 Μπορούμε λοιπόν να «ακούσουμε» και να «δούμε» τι συμβαίνει στο σώμα μας, να κάνουμε πρώτα ιατρικές εξετάσεις και, εφόσον δεν υπάρχει κάτι παθολογικό, να απευθυνθούμε σε κάποιον ειδικό που θα μας βοηθήσει να τακτοποιήσουμε τις σκέψεις μας, έτσι να ώστε να αντιμετωπίζουμε πιο ρεαλιστικά ό,τι συμβαίνει γύρω μας και να γίνουμε πιο λειτουργικοί στην καθημερινότητά μας.

 Πηγή: iatronet

Αποδίδουν καλύτερα όταν γυμνάζονται


Μία ολλανδική επισκόπηση προηγούμενων ερευνών, αποκαλύπτει ότι όσο περισσότερο σωματικά δραστήρια είναι τα παιδιά σχολικής ηλικίας τόσο καλύτερη επίδοση έχουν στο σχολείο.

 Οι περισσότερες έρευνες στην επισκόπηση πραγματοποιήθηκαν στις ΗΠΑ, ενώ μια στον Καναδά και άλλη στη νότιο Αφρική.

 Η ερευνήτρια Amika Singh, από το Vrije Universiteit University Medical Center του EMGO Institute for Health and Care Research, στο Άμστερνταμ, δήλωσε ότι ανακάλυψε ισχυρές ενδείξεις σημαντικά θετικής σχέσης μεταξύ της σωματικής δραστηριότητας και των ακαδημαϊκών επιδόσεων. Τα ευρήματα δυο ερευνών υψηλής ποιότητας υποδεικνύουν ότι το να είναι κάποιος περισσότερο δραστήριος σωματικά σχετίζεται με τη βελτιωμένη σχολική επίδοση στα παιδιά, σημειώνουν οι ερευνητές.

 Αναλύθηκαν 14 έρευνες. Το μέγεθός τους κυμαινόταν από 50 συμμετέχοντες έως 12.000 και περιλάμβαναν παιδιά ηλικίας 6 έως 18 ετών.

 Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι αύξηση στη ροή αίματος και οξυγόνου στον εγκέφαλο που συνοδεύει την άσκηση μπορεί ενδεχομένως να παίζει ρόλο στη βελτίωση της απόδοσης στην τάξη. Φαίνεται ότι προκαλεί αύξηση στα επίπεδα των ορμονών που είναι υπεύθυνα για τη μείωση του στρες και την ενίσχυση της διάθεσης, ενώ ταυτόχρονα προκαλεί την εμφάνιση νέων νευρώνων και την ευελιξία των συνάψεων.

 Η ερευνητική ομάδα, προειδοποίησε ωστόσο ότι περισσότερες έρευνες χρειάζονται για την επιβεβαίωση της σχέσης. Σημειώνει ότι σχετικά λίγες ποιοτικές έρευνες έχουν διερευνήσει τη σχέση μεταξύ σωματικής δραστηριότητας και ακαδημαϊκής επίδοσης. Χρειάζονται περισσότερες ποιοτικές έρευνες για τη σχέση μεταξύ άσκησης και επιδόσεων ανάλογα με την ποσότητα άσκησης καθώς και των μηχανισμών.
zougla.gr