Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2011

Παχαίνει το καρπούζι με φέτα; Το πεπόνι με προσούτο;

Πεπόνι με προσούτο κανείς; Φραουλίτσες με γιαούρτι; Καρπούζι με φέτα... μετά το μπάνιο;
Δροσερό, ελαφρύ, καλοκαιρινό... Το τέλειο απογευματικό σνακ. Πεπόνι με προσούτο. Φραουλίτσες με γιαούρτι. Καρπούζι με φέτα -ελληνικότατος εθισμός. Σου έχουμε καλά νέα. Μπορείς να τα απολαύσεις χωρίς ενοχές μιας και δεν έχουν "απαγορευτικές" θερμίδες και ο συνδυασμός τους είναι κάτι που όχι μόνο θα σου κόψει την πείνα, αλλά θα σε ομορφύνει και θα σε απαλλάξει από την κυτταρίτιδα. Ω ναι! 
Συνδύασε τα πιο λαχταριστά καλοκαιρινά φρούτα με τυριά, γιαούρτι και αλλαντικά, απόλαυσέ τα με φόντο την καλοκαρινή ηρεμία και θωράκισε τον οργανισμό σου. Ο Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Νίκος Κριαράς σου εξηγεί πως ο συνδυασμός των τροφών αυτών σου κάνει καλό.
 Καρπούζι με τυρί φέτα! 300 Θερμίδες
Είναι o πλέον κλασικός συνδυασμός που εκτός από γευστικός είναι πολύ σημαντικός τόσο για την υγεία, όσο και για την γραμμή σου.
Καρπούζι (2 φέτες): Αποτελείται σε ποσοστό 91,45% από νερό ενώ περιέχει μεγάλη ποσότητα λυκοπενίου. Είναι επίσης πλούσιο σε Β6, Α και C.
Τυρί φέτα (30 γρ.): Αποτελείται επίσης σε μεγάλο ποσοστό από νερό, 52,9%, ενώ είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες.
Το καρπούζι περιέχει ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό το λυκοπένιο το οποίο παρέχει αντιοκαρκινική δράση στον οργανισμό ενώ αν συνδυαστεί με τη φέτα διευκολύνει τη μεταφορά λιποδιαλυτών βιταμινών και αξιοποιεί πλήρως την ποσότητα λυκοπενίου του καρπουζιού.
Με απλά λόγια, δεν επιβαρύνεις τον οργανισμό σου με βαριά φαγητά και πολλές θερμίδες, ενώ του δίνεις σημαντικές θρεπτικές ουσίες και τον βοηθάς στην καύση λίπους.Πεπόνι με προσούτο – 244 θερμίδες
Μια γκουρμέ επιλογή όπως το προσούτο συνδυάζεται άψογα με δροσερό πεπόνι. Δοκίμασέ το και μην νιώθεις τύψεις γιατί ο συνδυασμός αυτός μόνο θετικά μπορεί να επηρεάσει την εμφάνιση και την υγεία σου.
Πεπόνι (2 φέτες): Περιέχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C, B6, β-καροτίνης και καλίου.
Προσούτο (4 φέτες): Περιέχει ένα σύμπλεγμα βιταμινών D που δρα προστατευτικά στον ανθρώπινο οργανισμό. Επίσης είναι πλούσιο σε δυσθενή σίδηρο.
- Η υψηλή περιεκτικότητα βιταμίνης C στο πεπόνι, επιταχύνει την απορρόφηση του σιδήρου. Αυτό σε συνδυασμό με την βιταμίνη Β6 και το β-καροτένιο θα δώσει ελαστικότητα στο δέρμα σου και ταυτόχρονα θα εμποδίσει την εμφάνιση κυτταρίτιδας.
- Το β-καροτένιο και το σίδηρο θα σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις ορισμένες ιώσεις του αναπνευστικού ενώ συμβάλλει και στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς.
- Γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Ο συνδυασμός αυτός εξισορροπεί την σχέση καλίου-νατρίου στον οργανισμό, εξουδετερώνοντας την αρνητική επίδραση από το αλάτι.

Η ανεργία αυξάνει τον κίνδυνο διαζυγίων


Οι άνδρες που βγαίνουν στην ανεργία, είναι πολύ πιο πιθανό να χωρίσουν και να πάρουν διαζύγιο από τις εργαζόμενες συζύγους τους, είτε με δική τους πρωτοβουλία, είτε των γυναικών, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική έρευνα, που διαπίστωσε ότι ακόμα και άνδρες, οι οποίοι είναι σχετικά ευτυχισμένοι στο γάμο τους, κινδυνεύουν με χωρισμό μετά την απώλεια της θέσης εργασίας τους.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Λιάνα Σάγιερ του πολιτειακού πανεπιστημίου του Οχάιο, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο αμερικανικό περιοδικό κοινωνιολογίας «American Journal of Sociology», σύμφωνα με τη βρετανική «Daily Mail» και το «Live Science», αποδίδουν το πρόβλημα κυρίως στην ψυχολογική πίεση που υφίστανται οι άνδρες εξαιτίας της παραδοσιακής αντίληψης ότι αυτοί πρέπει να είναι κυρίως οι «κουβαλητές» στο οικογενειακό νοικοκυριό τους, παρόλο που στη σύγχρονη εποχή εργάζονται πολλές γυναίκες.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αν η γυναίκα βγει στην ανεργία, δεν αυξάνει η πιθανότητα να πάρει διαζύγιο, καθώς ο σύντροφός της δεν εκδηλώνει αυξημένη τάση να εγκαταλείψει το γάμο, αλλά ούτε η ίδια. Μια εργαζόμενη γυναίκα είναι πιο πιθανό να ζητήσει διαζύγιο, σε σχέση με μια μη εργαζόμενη, αν ο άνδρας της μείνει χωρίς δουλειά, μόνο όμως αν δεν είναι καθόλου ικανοποιημένη από το γάμο της.

Για ένα άνδρα που μένει χωρίς δουλειά, όχι μόνο αυξάνει η πιθανότητα η γυναίκα του να πάρει την πρωτοβουλία να χωρίσουν και να καταλήξουν σε διαζύγιο, αλλά επίσης είναι πιθανό να προτιμήσει αυτός πρώτος να εγκαταλείψει το γάμο, ακόμα κι αν είναι ικανοποιημένος από αυτόν.

Γενικά, η έρευνα διαπίστωσε ότι υπάρχει μια «ασύμμετρη» επίπτωση της ανεργίας στα δύο φύλα. Άσχετα με το αν η σύζυγος χάνει τη δουλειά της, ούτε ο άνδρας, ούτε η γυναίκα του, δεν αισθάνονται αυξημένο κίνητρο να προχωρήσουν σε διάλυση του γάμου. Αντίθετα, αν ο άνδρας μείνει χωρίς απασχόληση, τόσο ο ίδιος, όσο και η γυναίκα του, μπορεί να επιλέξουν να χωρίσουν, καθώς, ο καθένας από την πλευρά του, θεωρεί πλέον ότι «ο γάμος δεν είναι πια αυτό που θα έπρεπε να είναι», κυρίως επειδή ο άνδρας σταμάτησε να εκπληρώνει τον παραδοσιακό ρόλο του «κουβαλητή».

Όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, «αυτές οι συνέπειες πιθανώς πηγάζουν από την μεγαλύτερη αλλαγή που έχει συμβεί στους ρόλους των γυναικών σε σχέση με των ανδρών. Η απασχόληση των γυναικών έχει αυξηθεί και είναι πια αποδεκτή, αλλά η μη απασχόληση (ανεργία) των ανδρών είναι ακόμα μη αποδεκτή σε πολλούς (και πολλές)».

Έρευνα: « Κίνδυνος πνευμονίας από το αλκοόλ;»

Όσοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν πνευμονία, αναφέρει νέα έρευνα από τη Δανία.

Ωστόσο, όσοι έπιναν περισσότερα από 50 ποτά την εβδομάδα ήταν αυτοί που αντιμετώπιζαν τον μεγαλύτερο κίνδυνο να παρουσιάσουν τη λοίμωξη.

Η έρευνα δεν είναι η πρώτη που αφορά στη σχέση αλκοόλ και πνευμονίας. Οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι αν μόνο η κατανάλωση ποτού οδηγεί στην πνευμονία, καθώς μπορεί ενδεχομένως χρόνιες νόσοι που σχετίζονται με το αλκοόλ να παίζουν ρόλο.

O Dr. Reimar Wernich Thomsen από το Πανεπιστημιακό νοσοκομείο Aarhus χρησιμοποίησε στοιχεία έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 45.000 ανθρώπους, ηλικίας 50 έως 64 ετών, που δεν είχαν ποτέ πνευμονία.

Όλοι οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια στην έναρξη της έρευνας, που περιλάμβαναν ερωτήσεις σχετικά με το πόσο συχνά έπιναν μπίρα, κρασί και «σκληρά» ποτά. Οι γυναίκες ανέφεραν ότι κατανάλωναν κατά μέσον όρο 6 ποτά την εβδομάδα, ενώ οι άνδρες 12. Τα επόμενα χρόνια περίπου το 4% των συμμετεχόντων κατέληξε στο νοσοκομείο με πνευμονία.

Ανεξάρτητα από την ποσότητα που κατανάλωναν -από 0 έως 35 ποτά την εβδομάδα- οι γυναίκες είχαν παρόμοιο κίνδυνο για πνευμονία, αναφέρουν οι ερευνητές στο περιοδικό «European Respiratory Journal».

Ωστόσο, οι άνδρες που έπιναν πάνω από 50 ποτά κάθε εβδομάδα είχαν περίπου 80% περισσότερες πιθανότητες να νοσηλευτούν με πνευμονία σε σχέση με όσους κατανάλωναν μεταξύ 1 και 6 ποτών κάθε εβδομάδα, έχοντας λάβει υπ' όψιν οι ερευνητές παράγοντες όπως το κάπνισμα και το βάρος. Περίπου ένας στους 30 άνδρες έπινε αρκετά ώστε να ανήκει στην κατηγορία.

Όταν έλαβαν υπ' όψιν άλλες χρόνιες νόσους που εμφάνισαν οι άνδρες, η σχέση μεταξύ αλκοόλ και πνευμονίας παρέμεινε, αλλά ήταν ασθενέστερη.

Ο Dr. Andriy Samokhvalov, που δεν έλαβε μέρος στην έρευνα, δήλωσε ότι η γενική ιδέα είναι ότι το αλκοόλ προκαλεί βλάβη στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Αν η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ οδηγεί σε πνευμονία, παραμένει ασαφής η ποσότητα που χρειάζεται για να αυξηθεί ο κίνδυνος. Επιπλέον, στον υπολογισμό δεν βοηθά ότι η έρευνα εξαρτήθηκε από τις αναφορές των ίδιων των συμμετεχόντων σχετικά με την κατανάλωση, γεγονός που μπορεί ενδεχομένως να εξασθενεί τα αποτελέσματα.

Ο Samokhvalov θεωρεί ότι ενδεχομένως υπάρχει σημείο εκκίνησης, περίπου στα 4 ποτά την ημέρα.

Άνδρες και γυναίκες είχαν υψηλότερο κίνδυνο πνευμονίας, αν έπιναν σε αραιά διαστήματα μεγάλες δόσεις, παρά σποραδικά σε μια εβδομάδα.

Οι ερευνητές θεωρούν ότι είναι λογικό άνθρωποι που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ να θέτουν σε κίνδυνο το ανοσοποιητικό τους σύστημα.

Πηγή:iatronet

 

Νέα δεδομένα για τη γρήγορη απώλεια βάρους

 Ανατροπή στα μέχρι τώρα δεδομένα, όσον αφορά στον ρυθμό απώλειας βάρους, φαίνεται να έρχεται στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια και επιβεβαιώνεται και από μελέτη που ανακοινώθηκε στο 18ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Παχυσαρκίας που πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη.


Συγκεκριμένα, ο καθηγητής T.Handjieva – Darlenska, ανακοινώνοντας αποτελέσματα από τη μεγάλη πανευρωπαϊκή μελέτη DIOGENES, έδειξε ότι οι υπέρβαροι/παχύσαρκοι που έχασαν πάνω από 13 κιλά σε 8 εβδομάδες, με ένα υποθερμιδικό διαιτολόγιο 800-900 θερμίδων (προερχομένων αποκλειστικά με υποκατάστατα γευμάτων) μπορούν και διατηρούν καλύτερα την απώλεια αυτή στους επόμενους έξι μήνες, από ότι ασθενείς με απώλεια μικρότερη των 8 κιλών με το ίδιο πρόγραμμα για το ίδιο διάστημα.

H γρήγορη βελτίωση της εικόνας σώματος είναι μεταξύ των κύριων αιτιών που μπορούν οι παχύσαρκοι να διατηρούν τις διαιτητικές και συμπεριφοριστικές αλλαγές στη ζωή τους.

Το εύρημα αυτό, μαζί και με προηγούμενα ανάλογα συμπεράσματα, ίσως θα πρέπει να μας κάνει να αναθεωρήσουμε τον ρυθμό απώλειας βάρους σε άτομα με μεγάλο ΔΜΣ (Δείκτης Μάζας Σώματος), καθώς ο αργός ρυθμός απώλειας πιθανώς να λειτουργεί αρνητικά και να αυξάνει τα ποσοστά παραίτησης από το πρόγραμμα απώλειας βάρους.
Πηγή:nutrimed