Παρασκευή, 27 Ιουνίου 2014

Τι σημαίνει αναερόβια άσκηση;

Λιγότερο διάσημη από την αερόβια, η αναερόβια άσκηση αποτελεί μια μορφή φυσική δραστηριότητας. Μιλώντας για αναερόβια, ονομάζουμε την άσκηση εκείνη που εμπεριέχει την εκτέλεση ενός σύντομου σε διάρκεια, αλλά μέγιστου σε ένταση έργου, κάτω από συνθήκες έλλειψης οξυγόνου.



Η πιο κοινή μορφή αναερόβιας άσκησης είναι οι ασκήσεις ενδυνάμωσης, δηλαδή τα βάρη (είτε σηκώνουμε το βάρος του σώματος ή όργανα με βάρη) και οι ταχύτητες, δηλαδή μικρές και γρήγορες αποστάσεις, τα λεγόμενα σπριντ.



Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης χρησιμοποιούν την αντίσταση στη συστολή των μυών για να βελτιώσουν τη δύναμη, την αναερόβια αντοχή και το μέγεθος των σκελετικών μας μυών.
Από το Χάρη Κόγια, επιστημονικό συνεργάτη neadiatrofis.gr

Γίνε «φέτες»… φέτος!

Και ναι, το πήρατε απόφαση. Η άσκηση μπήκε στη ζωή σας για τα καλά και τα 30 λεπτά πάνω στο διάδρομο του γυμναστηρίου δεν είναι τελικά τόσο βασανιστικά όσο νομίζατε.



Ακολουθείτε ένα πρόγραμμα τουλάχιστον 60 λεπτά, 3-4 φορές την εβδομάδα, που να συνδυάζει αερόβια και άσκηση αντιστάσεων (βάρη), στοχεύοντας στην απώλεια βάρους, στο «χτίσιμο» των μυών και στην αλλαγή του σχήματος του σώματός σας. Ξέρετε ότι ο αρμονικός συνδυασμός γυμναστικής και διατροφής αποτελεί ακόμη ένα όπλο στο κυνήγι του ιδανικού κορμιού;



Τι πρέπει να φάτε, λοιπόν, για να απολαύσετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα της άσκησης;



Κάτι που ακούγεται πολύ συχνά είναι πως η άσκηση πρέπει να γίνεται με άδειο στομάχι ώστε να καίγεται περισσότερο λίπος. Μεγάλο ΛΑΘΟΣ!! Ξέρετε, ενέργεια δε χρειάζονται μόνο οι επαγγελματίες αθλητές. Στις περισσότερες περιπτώσεις γυμναστική με άδειο στομάχι σημαίνει κούραση, ζαλάδα, πονοκεφάλους πριν καν ξεκινήσετε. Άρα και μικρότερη απόδοση. Καμία μηχανή, πόσο μάλλον το σώμα μας, δεν μπορεί να δουλέψει χωρίς καύσιμα. Αν πάλι το γεμάτο στομάχι μπορεί να σας φέρνει δυσφορία κατά την άσκηση, τότε σημασία έχει το πότε ακριβώς τρώτε. Αναλυτικότερα:



Αν το κύριο γεύμα σας περιέχει πρωτεΐνη (κρέας, ψάρι, αυγό, τυρί), υδατάνθρακες (ψωμί, μακαρόνια, ρύζι, πατάτες) και λίπος φροντίστε να το καταναλώσετε περίπου 4 ώρες πριν την προπόνηση. Η πρωτεΐνη και το λίπος είναι πιο δύσπεπτα συστατικά και αν προσπαθήσετε να γυμναστείτε όσο ακόμη ο οργανισμός επιτελεί τη διαδικασία της πέψης, το αποτέλεσμα για εσάς θα είναι δυσάρεστο.



extra tip:
 ½ με 1 ώρα πριν την προπόνηση φάτε κάποιο υδατανθρακούχο σνακ που αποτελεί μια άμεση πηγή ενέργειας. Ενδεικτικές επιλογές: 1 bar δημητριακών, ένα φρούτο, 1 φέτα ψωμί με 1κ.γλ μαρμελάδα, 2 φρυγανιές με 1 κ.γλ μέλι.



Στην περίπτωση που το κύριο γεύμα σας αποτελείται κυρίως από υδατάνθρακες, ενώ η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και λίπος είναι αρκετά χαμηλή (π.χ. μακαρόνια), καταναλώστε το 2-3 ώρες πριν την προπόνηση. Οι υδατάνθρακες σας έχουν ήδη εφοδιάσει με ενέργεια και η αντοχή σας αυξάνεται. Προσοχή μόνο στην ποσότητα που θα καταναλώσετε, φροντίστε όταν είστε σηκωμένοι από το τραπέζι να μη νιώθετε φουσκωμένοι.



Αν γυμνάζεστε τις πρωινές ώρες φροντίστε να σηκωθείτε νωρίς για να φάτε ένα πλούσιο πρωινό αρκετή ώρα πριν την προπόνηση. Διαφορετικά προσπαθήστε να καταναλώσετε κάτι εύπεπτο και ελαφρύ ½ ώρα πριν την πρωινή σας γυμναστική, όπως ένα μιλκσέικ με φρούτα και ημιαποβουτυρωμένο γάλα, ένα ποτήρι 100% φυσικό χυμό και ένα τοστ ή ημιάπαχο γάλα με δημητριακά.




nutrimed.gr

4 λόγοι για τους οποίους το γιαούρτι είναι στην κορυφή της διατροφικής λίστας!

Το γιαούρτι είναι μία από τις τροφές που πρέπει να έχεις οπωσδήποτε στο ψυγείο σου! Δες 4 λόγους για τους οποίους το γιαούρτι “τα σπάει”
και αξίζει να παίζει μεγάλο ρόλο στην καθημερινή σου διατροφή!



Είναι το πιο εύκολο πρωινό που υπάρχει

Παρακοιμήθηκες και θέλεις να φας ένα γρήγορο πρωινό πριν πας στη δουλειά; Το γιαούρτι θα σε σώσει! Βάλε μερικές κουταλιές σε ένα μπολ, πρόσθεσε μερικά βατόμουρα ή μερικά κεράσια μέσα και μερικούς ξηρούς καρπούς και είσαι έτοιμη.



Έχει υψηλή πρωτεϊνική αξία

Ύστερα από μία σκληρή προπόνηση είναι πολύ σημαντικό να πάρεις λίγη πρωτεϊνη για να ανακτήσεις τις δυνάμεις σου. Αν δεν θέλεις να φας κανονικό γεύμα πάρε ένα γιαούρτι και γέμισε ενέργεια.



Ταιριάζει με τα πάντα

Αντί να χρησιμοποιείς συστατικά όπως είναι το γάλα, η μαγιονέζα και
η κρέμα γάλακτος σε διάφορες συνταγές σου, μπορείς στη θέση τους να βάζεις γιαούρτι.



Είναι γεμάτο προβιοτικά

Αν έχεις προβλήματα πέψης τότε το γιαουρτάκι είναι η τέλεια λύση για να τα καταπολεμήσεις. Βάλε το γιαούρτι στην καθημερινότητά σου και θα δεις θαύματα.



tsekouratoi

9 συνήθειες που αναστατώνουν τις ορμόνες σας

Κάθε φορά που κάτι δεν πάει καλά, ενώ όλα δείχνουν καλά, το πιθανότερο είναι να φταίνε οι ορμόνες. Όταν, για παράδειγμα, έχετε αυξημένη όρεξη, όταν δεν χάνετε κιλά παρά τη δίαιτα, όταν διαταράσσεται ο εμμηνορησιακός σας κύκλος, τότε είναι που οι ορμόνες σας παίζουν με τα νεύρα, αλλά η πικρή αλήθεια είναι ότι φταίτε κι εσείς λίγο…




Ακόμα και στις ορμόνες σας έχετε έλεγχο και κάθε φορά που τρελαίνονται και τρελαίνεστε και εσεςί μαζί τους, έχετε βάλει και εσείς πριν το χεράκι σας, χωρίς-ομολογουμένως-να το έχετε καν συνειδητοποιήσει, τις περισσότερες φορές.


Ακολουθούν λοιπόν, 9 συνήθειες που διαταράσσουν τις ευαίσθητες ορμονικές ισορροπίες στον οργανισμό σας και όσο πιο γρήγορα τις κόψετε, τόσο το καλύτερο για εσάς.


Ο εθισμός στη ζάχαρη
Οι τροφές με αυξημένη περιεκτικότητα σε ζάχαρη συνδέονται άμεσα με την αύξηση του βάρους. Η αύξηση του βάρους, οδηγεί τον οργανισμό σε αυξημένη αντίσταση στην ινσουλίνη, που πρόκειται για την ορμόνη που είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά του ζαχάρου στο αίμα, ώστε τα κύτταρα σε όλα την έκταση του οργανισμού, να λάβουν την ενέργεια που χρειάζονται. Αποτελέσματα εθισμού στη ζάχαρη είναι το πρώιμο στάδιο του διαβήτη, που αναφέρεται και σαν μεταβολικό σύνδρομο ή ακόμα και η τελική εμφάνιση του διαβήτη τύπου 2.


Το έντονο άγχος τις νυχτερινές ώρες
Τα επίπεδα της κορτιζόλης (η ορμόνη του άγχους) πέφτουν κατά τη διάρκεια της νύχτας, βοηθώντας τον οργανισμό  να χαλαρώσει και να κοιμηθεί. Εάν όμως το άγχος σας καταβάλλει και τις βραδινές ώρες, τότε ανεβαίνουν τα επίπεδα της κορτιζόλης και δυσκολεύεστε να ηρεμήσετε και εν τέλει να ξεκουραστείτε. Βρείτε τον τρόπο που σας ταιριάζει και αποσυμφορηθείτε από το άγχος τουλάχιστον τις ώρες που θα έπρεπε να κοιμάστε.

Τακτικές αϋπνίες
Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τα επίπεδα της κορτιζόλης, η αυξημένη κορτιζόλη ανεβάζει τα επίπεδα του ζαχάρου στο αίμα, το οποίο στη συνέχεια πέφτει απότομα, προκαλώντας άγχος στον οργανισμό και αυξημένες λιγούρες. Φροντίστε τον ύπνο σας, που θα διατηρήσει την κορτιζόλη σε φυσιολογικά επίπεδα, χωρίς εξάρσεις στρες και λαιμαργίας.


Έκτακτες αϋπνίες
Όταν εσείς κοιμάστε, ανεβαίνουν τα επίπεδα της λεπτίνης, δίνοντας το σήμα στον οργανισμό σας, ότι δεν πεινάτε. Τις νύχτες που δεν κοιμάστε, ακόμα και αν είναι σπάνιο αυτό το φαινόμενο, τα επίπεδα αυτής της ορμόνης παραμένουν χαμηλά και αυξάνεται η πείνα και η αδικαιολόγητη υπερφαγία.


Απογευματινοί καφέδες
Η καφεΐνη ενεργοποιεί την παραγωγή κορτιζόλης στον οργανισμό, προκαλώντας σας νευρικότητα και διαταραχές στο νυχτερινό σας ύπνο, αν ειδικότερα καταλήγετε να πίνετε τον καφέ σας αργά το απόγευμα. Περιορίστε σε δυο κούπες, την ημερήσια σας κατανάλωση καφέ και ιδανικά, όχι μετά τις 4 το απόγευμα.

Οι σποραδικές επισκέψεις στο γυμναστήριο
Η έλλειψη τακτικής άσκησης, δυσκολεύει τον οργανισμό στην παραγωγή επαρκών ποσοτήτων ενδορφινών, οι οποίες είναι οι αρμόδιες ορμόνες για τη θετική μας διάθεση και ενεργητικότητα. Οι ενδορφίνες ακόμα ενισχύουν την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού και ανεβάζουν και την ερωτική διάθεση. Να θυμάστε, λοιπόν, πως όσο περισσότερο γυμνάζεστε και κινείστε με τον οιοδήποτε τρόπο, τόσες περισσότερες ενδορφίνες παράγετε.


Δίαιτες-αστραπή
Οι απότομες αλλαγές, ιδιαίτερα οι απότομες πτώσεις στα κιλά σας, είτε μέσω εντατικής άσκησης, είτε μέσω συγκεκριμένης δίαιτας, ρίχνουν τα επίπεδα των οιστρογόνων διαταράσσοντας τον εμμηνορησιακό σας κύκλο, ο οποίος θα παραμείνει ανώμαλος, μέχρι το σώμα σας να ανακτήσει το λίπος που χρειάζεται για τις λειτουργίες του.


Προσπερνάτε τις αεροβικές ασκήσεις
Η αεροβική άσκηση έχει τη «θαυματουργή» ικανότητα να ρίχνει τα επίπεδα της ορμόνης γκρελίνης με αποτέλεσμα, να μειώνεται και η όρεξη σας. Μην προσπερνάτε λοιπόν το σετ των αεροβικών ασκήσεων, ακόμα και αν στόχος της περιόδου είναι η μυικής σας ενδυνάμωση.

Ξορκίζετε την περίοδο με ένα γλυκάκι
Κατά τη διάρκεια της περιόδου σας οι ορμόνες σας είναι ήδη σε ανισορροπία. Όταν προσπαθείτε να ξορκίσετε την αδιαθεσία σας με λίγη παραπάνω ζάχαρη αυτό που ουσιαστικά καταφέρνετε είναι να τις σπρώξετε (τις ορμόνες) ακόμα περισσότερο στα άκρα. Η ζάχαρη δρα με ποικίλους τρόπους στον εγκέφαλό σας και σε συνδυασμό με τις ορμονικές διαταραχές της περιόδου, θα δείτε τους ανθρώπους να φεύγουν τρέχοντας, μακριά από εσάς…
www.clickatlife.gr

Μάθε γιατί πρέπει να πίνεις νερό με άδειο στομάχι!

Το να πίνουμε αρκετή ποσότητα νερού  στην καθημερινότητά μας είναι πολύ σημαντικό για την υγείας μας. Μάθε όμως πέντε λόγους για να πίνεις κάθε πρωί με άδειο στομάχι!


1. Καθαρίζει το παχύ έντερο με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολη η απορρόφηση των συστατικών από τον οργανισμό μας.


2. Αυξάνεται η παραγωγή νέων κυττάρων του στο αίμα και στους μύες


3. Βοηθά στη μείωση του βάρους. Πίνοντας 1,5 ποτήρι νερό το πρωί, αυξάνεται ο μεταβολισμός μας κατά 24%.

4. Το νερό βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών από το αίμα με αποτέλεσμα να έχουμε λαμπερό και καθαρό δέρμα.

5. Συμβάλει στην ισορροπία του λεμφικού συστήματος. Οι αδένες του συστήματος βοηθούν στην καλύτερη διεξαγωγή των καθημερινών σας λειτουργιών και στην καλύτερη ροή των υγρών στο σώμα και τέλος καταπολεμούν τις λοιμώξεις.




tsekouratoi.gr