Σάββατο, 2 Οκτωβρίου 2010

Τσίτα τα γκάζια: Πως θα μεγιστοποιήσεις την ένταση στο γυμναστήριο

Αυτοσυγκέντρωση, ενέργεια, καφεΐνη, μουσική, περιβάλλον, επίβλεψη, πρόγραμμα, στόχος! Έτσι μόνο θα πας την ένταση της άσκησης στα ύψη!Η ένταση αποτελεί μια από τις βασικότερες παραμέτρους στη προπόνηση δύναμης. Τα κύρια χαρακτηριστικά είναι κοινά για τα περισσότερα είδη προπόνησης: α) υψηλός ρυθμός εκτέλεσης β) υπομέγιστες και μέγιστες προσπάθειες γ) συγκεκριμένοι χρόνοι εξάσκησης και διαλείμματος. Ενώ οι περισσότεροι αθλητές γνωρίζουν τα οφέλη της εξάσκησης με υψηλό ρυθμό δύσκολα καταφέρνουν να κρατήσουν ψηλά το επίπεδο διέγερσης σε ολόκληρη τη διάρκεια της προσπάθειας.

Παρακάτω αναφέρονται μερικοί τρόποι αύξησης και διατήρησης της έντασης στη προπόνηση.

1. Αυτοσυγκέντρωση

Η διαδικασία της αυτοσυγκέντρωσης ξεκινά ουσιαστικά πολύ πριν τη προπόνηση και κορυφώνεται κατά τη διάρκεια της προσπάθειας. Η έκφραση ''δεν μπορώ να γυμναστώ χωρίς παρέα'' αποτελεί φθηνή δικαιολογία, αφού η μέγιστη προσπάθεια απαιτεί εσωτερικό διάλογο. Συγκεντρωθείτε στη προπόνηση, δώστε όλη τη δύναμη που κρύβεται μέσα σας, νιώστε την ευχαρίστηση της απόλυτης εκτόνωσης.

2. Ενέργεια

Δεν πας στο πόλεμο χωρίς πολεμοφόδια. Το σώμα πρέπει να είναι έτοιμο ενεργειακά για να δώσει τη μεγάλη μάχη. Ένα εύπεπτο γεύμα δυο με τρεις ώρες πριν από τη προπόνηση μπορεί να περάσει τη προσπάθεια μας σε άλλο επίπεδο. Το γεύμα θα περιέχει κυρίως υδατάνθρακες και ένα μέρος πρωτεΐνης.

3. Καφεΐνη

Ο ρόλος της καφεΐνης ως διεγερτικό είναι αναμφισβήτητος. Η δράση της κορυφώνεται περίπου μια ώρα μετά την κατανάλωση, η οποία μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους. Δημοφιλέστερος όλων είναι τα διάφορα είδη καφέ που καταναλώνουμε καθημερινά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καφεϊνούχων καθημερινά δεν επηρεάζονται σημαντικά από τη χρήση τους, αφού ο οργανισμός τους έχει αποκτήσει σχετική ανοσία στη δράση της ουσίας.

Στείλτε τις δικές σας απορίες στο fitness@men24.gr

4. Μουσική

Όσο και αν ακούγεται παράξενο η δυνατή μουσική μπορεί να αυξήσει το επίπεδο της έντασης στη προσπάθεια. Οι έντονοι ρυθμικοί ήχοι διεγείρουν άμεσα το νευρικό σύστημα, το οποίο με τη σειρά του επηρεάζει το επίπεδο της προσπάθειας. Ιδανικά εργαλεία προπόνησης είναι τα πολύ μικρά mp3 player τα οποία δεν ενοχλούν στη κίνηση. Η ηχορύπανση του γυμναστηρίου αποτελεί αρνητικό παράγοντα συγκέντρωσης.

5. Περιβάλλον

Ο χώρος παίζει καθοριστικό ρόλο στο κομμάτι της ψυχολογίας, επηρεάζοντας θετικά ή αρνητικά τις προσπάθειες μας. Δεν είναι τυχαίο ότι όταν φέρνουμε στο μυαλό μας δυνατές προπονήσεις τις συνδέουμε με συγκεκριμένα μέρη που έχουμε προπονηθεί ή που θα θέλαμε να προπονηθούμε. Διαλέξτε ένα μέρος που να σας εμπνέει χωρίς να είναι απόλυτο κριτήριο η πολυτέλεια.

6. Επίβλεψη

Η μέγιστη προσπάθεια απαιτεί αίσθημα απόλυτης ασφάλειας. Η επιτήρηση είναι αδιαπραγμάτευτος κανόνας προπονήσεων με ένταση. Ο ασκούμενος αποδίδει τα μέγιστα μόνο όταν είναι σίγουρος ότι δεν πρόκειται να κινδυνεύσει από τη προσπάθεια του. Ο τρόπος επίβλεψης είναι συγκεκριμένος και απαιτεί βασικές γνώσεις εξάσκησης.

Στείλτε τις δικές σας απορίες στο fitness@men24.gr

7. Πρόγραμμα

Η σωστή κατανομή των δυνάμεων είναι απαραίτητη εάν θέλουμε να διατηρήσουμε υψηλό ρυθμό εκτέλεσης σε όλη τη διάρκεια της προπόνησης. Εάν δεν γνωρίζουμε ποια είναι η αρχή και το τέλος της προσπάθειας τότε δεν μπορούμε να ρυθμίσουμε ουσιαστικά τίποτα. Σημαντικός παράγοντας είναι και η ακριβής εκτέλεση της σειράς των ασκήσεων έτσι ώστε να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος προπόνησης ψάχνοντας.

8. Στόχος

Βαλτέ συγκεκριμένους στόχους και κυνηγήστε τους. Οι σκέψεις κατά τη διάρκεια της προπόνησης επικεντρώνονται σε αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε και όχι στα καθημερινά μας προβλήματα. Μόνο εάν ξέρω τι ακριβώς κυνηγώ θα δοθώ απόλυτα σε αυτό. Οι στόχοι θα πρέπει να είναι εφικτοί και συχνά να αναπροσαρμόζονται.
men24.gr

Sex Files: Το σεξ και οι σχέσεις μέσα από τις πιο πρόσφατες έρευνες

Ένας στους 2 εφήβους είναι σεξουαλικά ενεργός και ένας στους 4 άνδρες άνω των 30 ετών έχει χαμηλή τεστοστερόνη. Το 44 % των φορέων του ιού HIV δεν γνωρίζουν ότι έχουν μολυνθεί ενώ οι περισσότεροι άνδρες θυσιάζουν τις νυχτερινές εξόδους με τις γυναίκες τους αλλά όχι και με τις ερωμένες τους. Και ακόμη τα 9 βήματα για ανεπανάληπτο σεξ.Ένας στους 2 εφήβους σεξουαλικά ενεργός

Το 48 % των εφήβων αναφέρουν ότι είναι σεξουαλικά ενεργοί, σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο Νέο Μεξικό.

Τόσο οι γονείς όσο και οι μαθητές ισχυρίζονται ότι ειδικά μετά την ηλικία των 16 αγόρια και κορίτσια σκέφτονται όλο και πιο έντονα το σεξ.

«Μερικές φορές είναι ντροπαλοί γι 'αυτό και κάποιες φορές μιλούν γι' αυτό ανοικτά», υποστηρίζουν οι γονείς.

Υπάρχουν βέβαια και οι έφηβοι που δηλώνουν ότι προτιμούν να απέχουν από το σεξ για λόγους ασφαλείας. Οι γονείς από την πλευρά τους θεωρούν στην πλειοψηφία τους ότι η εκπαίδευση πρέπει να ξεκινάει από το σπίτι.

Ένας στους 4 άνδρες έχει χαμηλή τεστοστερόνη μετά τα 30

Μια νέα έρευνα δείχνει ότι ένας στους τέσσερις άνδρες άνω των 30 ετών έχει χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης, αλλά μόνο ένας στους 20 άνδρες έχει κλινικά συμπτώματα που συνδέονται με την έλλειψη αυτή.

Καθώς μεγαλώνουν οι άνδρες έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν συμπτώματα, όπως η έλλειψη σεξουαλικής επιθυμίας και η στυτική δυσλειτουργία, ως αποτέλεσμα των χαμηλών επιπέδων τεστοστερόνης, εξηγούν οι ερευνητές.

«Τα χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης έχουν πολλές επιπτώσεις στην ανδρική φυσιολογία», δήλωσε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Andre B. Araujo από τη Μασαχουσέτη.

Η χαμηλή τεστοστερόνη μπορεί να υποδεικνύει ανεπάρκεια ανδρογόνων αν συνοδεύεται από χαμηλή σεξουαλική διάθεση, στυτική δυσλειτουργία, οστεοπόρωση ή κάταγμα και δύο ή περισσότερα από τα ακόλουθα συμπτώματα: διαταραχές ύπνου, καταθλιπτική διάθεση, λήθαργο ή μειωμένη σωματική απόδοση.

Με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης οι επιστήμονες προβλέπουν ότι μέχρι το 2025 ενδέχεται να υπάρχουν μόνο στην Αμερική μέχρι και 6,5 εκατομμύρια άτομα μεταξύ 30 και 79 ετών με συμπτωματική ανεπάρκεια ανδρογόνων.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

Το 44 % των φορέων του ιού HIV δεν γνωρίζουν ότι έχουν μολυνθεί

Ένας στους πέντε σεξουαλικά ενεργούς ομοφυλόφιλους και αμφιφυλόφιλους άνδρες έχει τον ιό του AIDS, και σχεδόν οι μισοί από αυτούς δεν γνωρίζουν ότι έχουν μολυνθεί, όπως αποκαλύπτει μελέτη που έγινε σε 21 πόλεις των ΗΠΑ.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματα της μελέτης είναι παρόμοια με αυτά προηγούμενων ερευνών, αλλά η συγκεκριμένη είναι η μεγαλύτερη μελέτη για το θέμα ατό μέχρι σήμερα.
Περισσότερα από 8.000 άτομα ελέγχθηκαν για να διαπιστωθεί ότι το 44 % των ατόμων που είχαν τον ιό δεν το ήξεραν.

Οι μαύροι άνδρες είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν τον ιό HIV, με το 28 % σύμφωνα με τα στοιχεία να έχει μολυνθεί, σε σύγκριση με το 18 % των ισπανόφωνων ανδρών και το 16 %των λευκών.

Οι μαύροι άνδρες ήταν επίσης λιγότερο πιθανό να γνωρίζουν ότι έχουν μολυνθεί - περίπου το 60 % δεν ήξερε ότι είχε HIV σε σύγκριση με το 46 % των ισπανόφωνων και το 26 % των λευκών.

Γιατί οι άνδρες θυσιάζουν τις νυχτερινές εξόδους με τις γυναίκες τους

Μελέτη που έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε ότι οι άνδρες, που απατούν τη γυναίκα τους, παραδέχονται ότι θα θυσίαζαν εύκολα τις διακοπές και τις νυχτερινές εξόδους με τις συζύγους τους κατά τη διάρκεια της ύφεσης, αλλά δεν διστάζουν να δαπανήσουν χρήματα για τις ερωμένες τους.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι οι άνδρες εξακολουθούν να θεωρούν την παράνομη ερωτική ζωή τους αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια, ακόμη και όταν οι καιροί είναι δύσκολοι και το τελευταίο πράγμα που θα δέχονταν να στερηθούν είναι το κρασί και το δείπνο με τις ερωμένες τους.

«Περιουσιακά στοιχεία, όπως τα πολυτελή αυτοκίνητα και τα μοντέρνα κινητά τηλέφωνα, μπορούν να προσφέρουν στιγμιαίες εκρήξεις ευτυχίας, αλλά ο ενθουσιασμός και η ευφορία που κερδίζει κανείς από μια παθιασμένη εξωσυζυγική σχέση αποδεικνύονται αξεπέραστες συγκινήσεις», ανέφερε η Sara Hartley από την ιστοσελίδα IllicitEncounters.com, που διεξήγαγε την έρευνα.

9 βήματα για ανεπανάληπτο σεξ

Ικανοποιητικό σεξ δεν σημαίνει κατ 'ανάγκην ατελείωτες ώρες προπόνησης, μπορεί τα πράγματα να είναι πολύ πιο απλά και το μόνο που χρειάζεσαι να είναι τελικά μια αλλαγή.

Εμείς σου παρουσιάζουμε 9 συμβουλές για καλύτερο σεξ. Έτσι απλά…

9. Δείξε της τι θέλεις
8. Δέσε της τα μάτια
7. Παίξτε ρόλους
6. Κάνε της μασάζ
5. Πες της τις φαντασιώσεις σου
4. Κάντε το σεξ παιχνίδι
3. Μίλα της βρώμικα
2. Δοκιμάστε νέες στάσεις
1. Δοκιμάστε νέα μέρη
men24.gr

Η γυμναστική μας κάνει πιο έξυπνους


Εάν θέλετε να αποδίδετε καλύτερα στα μαθήματα και στη δουλειά σας, βάλτε την γυμναστική στη ζωή σας.


Μια νέα μελέτη δείχνει πως η συστηματική γυμναστική επιδρά απ’ ευθείας στον εγκέφαλο, διεγείροντας την ανάπτυξη ενός τμήματός του που παίζει καθοριστικό ρόλο στην μάθηση και στην μνήμη.

Η επιστημονική έρευνα έχει ήδη καταδείξει πως σε όλες τις ηλικίες η γυμναστική μπορεί να μας κάνει πιο ευφυείς.

Πέρυσι, λ.χ., δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) μελέτη σε 1,2 εκατομμύρια φαντάρους από τη Σουηδία, η οποία έδειξε πως όσο πιο καλή φυσική κατάσταση είχαν, τόσο πιο υψηλός ήταν ο δείκτης νοημοσύνης τους.

Στο πέρασμα του χρόνου, εξάλλου, οι πιο γυμνασμένοι φαντάροι είχαν τις περισσότερες πιθανότητες να σπουδάσουν - και πολλοί αναρριχήθηκαν αργότερα στις υψηλότερες βαθμίδες των επαγγελμάτων τους.

Ανάλογα ευρήματα είχαν και μελέτες σε παιδιά, αλλά και σε μεσήλικες και ηλικιωμένους, με το όφελος να αποδίδεται στο ότι καλή φυσική κατάσταση σημαίνει καλύτερη πνευμονική και καρδιολογική λειτουργία, και κατ’ επέκτασιν καλύτερα οξυγόνωση του εγκεφάλου.

Η νέα μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 49 παιδιά ηλικίας 9 και 10 ετών, από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Ιλλινόι, στις ΗΠΑ. Οι ερευνητές υπέβαλλαν τα παιδιά σε μαγνητική τομογραφία (MRΙ) εγκεφάλου, ενώ αξιολόγησαν την φυσική τους κατάσταση ζητώντας τους να τρέξουν σε έναν κυλιόμενο διάδρομο.

Όπως διαπίστωσαν, ο ιππόκαμπος – μία δομή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για την μνήμη και την μάθηση – ήταν κατά 12% μεγαλύτερος στα παιδιά που είχαν την καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ όλα.

Αυτά τα παιδιά ήταν εκείνα που πέτυχαν και τις υψηλότερες βαθμολογίες σε τεστ μνήμης.

Ο επικεφαλής ερευνητής δρ Άρθουρ Κρέιμερ, καθηγητής Ψυχολογίας και διευθυντής του Ιδρύματος Beckman στο πανεπιστήμιο, εκτιμά ότι τα ευρήματα αυτά αποτελούν ένα ακόμα επιχείρημα για να ενθαρρύνονται μικροί και μεγάλοι να γυμνάζονται συστηματικά καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους.

«Ξέρουμε πια πολύ καλά ότι η ανάπτυξη του εγκεφάλου επηρεάζεται από τα γονίδια, τις συνήθειες και την κοινωνικοοικονομική κατάσταση», λέει. «Εάν έχει κληρονομήσει κανείς ελαττωματικά γονίδια από τους γονείς του, δεν μπορεί να τα διορθώσει, ενώ στην σημερινή εποχή δύσκολα μπορεί κανείς να αλλάξει την οικονομική κατάστασή του. Το εύκολο, όμως, είναι να αποκτήσει καλές συνήθειες και η συστηματική γυμναστική είναι κάτι που πολύ εύκολα μπορεί να βάλει κανείς στη ζωή του – αρκεί βεβαίως να το πάρει απόφαση».

Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Brain Research».

Από το ένθετο “Υγεία”